⁨⁨על המשמר⁩, 7 אוגוסט 1952⁩ — נגןן על המולדת _אך נתנגד להפיכתה לב‭*0‬_ס־התקפה [⁨כתבה⁩]

נגןן על המולדת _אך נתנגד להפיכתה לב‭*0‬_ס־התקפה

אל‭3. ‬ר• ד1דש דיון על המדיניות הצבאית

ירושלים‭'. ‬ יום די‭~,. ‬ מפלגתנו, מפלגת הפועלים המאוחדת, היא מפלגת ? לוחמים ומגינים. לא חככנו ולא נחסוך כל מאמץ *וכל קורבן להגנת המולדת. ודווקא משוט כך נתנגד באותו הכוח להפיכת הארץ לבסיס־התקפה נגד עמים שוחרי־שלום. נשבענו‭., ‬כי פועלי ישראל לעולם לא ירימו את ידם נגד ברית־המועצות. וארצות הסוצי יאליזם, וקיים נקיים-את שבועתנו — הכריז אל. פרי (מפ־'ם) היום בכנסת . בנאומו, גו דרש. •להעמיד לדיון, גלוי ומקיף את המדיניות הצבאית, את אופיים של המיתקנים הצבאיים, ובייחוד של שדות־ _התעודה הקיימים והגבנים, לרגל הידיעות על הקמת שדה־התעופה לשימוש _חיל־האוויר האמריקני. לשפ התקפה אטומית על ברית־ המועצות. - בקולות הקואליציה והימין החד י ‭: : ‬

לט להסיר את הצעת פרי וכן הצעה דומה של א. וילנסקה (מק"י) מםדר־היוס, בהתאם לדדי־ שת שר"החוץ מ. שרת שלא "לבטל זמן על דיון בבדותות • -מגוחכות" אלו. פדי ציין, שהקמתי שדות־תעופד. מותאמים למטוסים הנמצאים אך־ורק ב י ר• שווז המעצמות הגדולות ביותר, נוסף על שדות־התעופד, הקיימים. לא ייתכן שתעודתה •תהיה הגנת הארץ. להיפך. קיום בסיסים כאלה, שבדרך הטבע אינם מכוונים להגנה ישירה, ? כהכרח מצרף את ארצנו ‭!?, ‬חזית התוקפנות, הופך את אדמתנו לשדה־קטל ובכך מערער אד. בטחוננו הלאומי. אין אמון פהפהשות הממשלה למען הגנת, הארץ. _ובטחוגת. יש, צורך שהמדיניות ' •הצבאית ? שלנו ' תחדל להיות י עניין של מזימות־סתרים — יש צורך שהעם -יכריע‭', ‬כי מדיניותנו , הצבאית היא עצמאית ומכוונת להגנה־ ולא משולבת בהזיחות לא־לד, ונועדה להתקפההדגיש. פרי. פרי אמר, שלמרות ? ההכחשות גדולה החרדה בציבור לרגל הידיעות' על ד. ק־ מת שדה־תעופה אטומי בסביבת גתניד שהופיעה בעתון אנגלי נפוץ ביותר. כי הרי לא זאת הפעם הראשונה שאנו שומעים על הקמת , מיתקנים, צבאיים ישראליים לרשות מעצמות' זרות. כך הודיע בזמנו סגן _שר־המלחמה הבריטי לשעבר, מדרי ו ו יא ט, על קיום . הסדרים זמניים עם ממשלת ישראל לשימוש במיתקנים צבאיים ישראליים על־ י ירי בריטניה בשעת מלחמה‭. " ‬

כיקוד מאונטבאטן הגסיון המד מלמדנו לבלי להגות אמון בהכתשות ממשלתיות — . ציין (סוף בעמוד האחרון, טור ‭(4 ‬