⁨⁨על המשמר⁩, 3 מאי 1951⁩ — נקבעו ההגבלות בצריכת השמל בתעשיה _ובהקלאות [⁨כתבה⁩]

נקבעו ההגבלות בצריכת השמל בתעשיה _ובהקלאות

ירושלים, יום די. — הממי שלה, בישיבתה השבועית שנתקיימה היום בראשותו של שר* החוץ מ. שרת, הממלא את מקום ראש הממשלה בזמן העדרו, דנה שוב על מצוקת החשמל ואושרה הקמת רשות מוסמכת ליד משרד המסחר והתעשייה, שתטיל את ההגבלות הדרושות על צריכת החשמל בתעשייה ובחקלאות, על סמך תקנות־ההגנה המנדאטוריות.

תוקפ ועדח ציכורית כן הוחלט למנות • וועדה ציבורית שתפקידה יהיה 'לברר באופן יסודי את מצבו ובעיותיו של משק החשמל בא־ רץ. תפקידי הוועדה. יהיו: ‭. 1‬לברר את סיבות המשבר באספקת החשמל ע"י החברות הקיימות‭. 2. ‬לברר באיזו מידה מותאם המשטר הקיים בייצור החשמל ואספקתו לטובת הציבור ול־ צרכי הארץ‭. 3. ‬להציע הצעות — א) להתגברות על המשבר הקיים בעתיד הקרוב ביותר;ב) למניעת הישנותו של המשבר?ג) לאירגון משק ההשמל עי יסודות, שיכוונו את פעולתו במלוא היעילות לטובת הציבור ויבטיחו את התרחבותו המתמדת בהתאם לרי־ בוי האוכלוסיה ולצרכי בניין הארץ ההולכים וגדלים. הרכב הוועדה יפורסם בימים הקרובים. יופ ו' ללא חשמל -לפי חתור אשר להגבלות שיוטלו, הסביר דובר הממשלה, כי הצריכה עולה עלייצור ה בייחוד בימי ששי וכן בשעות היום (לא בשעות הלילה) ובהתאם לכך ייקבעו ההגבלות. עם תיקון טורבינה שהתקלקלה ושהופעל ' כפי שמקווים בחודש אוגוסט, ועם הגיע טורבינה נוספת בסתיו, יש לקוות להקלות בהגבלות. לצורכי התעשייה תחולק הא־ רץ (חוץ משטח חברת החשמל הירושלמית) ל־4 אזורים ובכל איזור יהיה לפי התור יום ו' אחד בחודש ללא חשמל לתע־ שילה וכן יונהגו משמרות־לילה, אף זה לפי התור, שבוע אחד בחודש. ביטול העבודה ביום ששי יתוקן ע"י תוספת חצי־ שעה בימי החול. אשר לחקלאות תחולק הא־ רץ ל־6 אזורים, וככל אחד מחפ יחיח יופ אחד בכל שבוע לפי חתור משעה 6 בבוקר עד 10 בערב ללא חשמל לחש־ קייה, ונופף לכף פעפ כ‭6-‬ שבועות יופ ו' ללא חשמל.