⁨⁨על המשמר⁩, 28 נובמבר 1948⁩ — טרם נסתיים החשבון עם _האימפר־אל־זם [⁨כתבה⁩]

טרם נסתיים החשבון עם _האימפר־אל־זם

מ. סנה בעתו!_העתוגאים:

ת ל י א ב י ב, שבת‭—. ‬ עוד לא נסתיים חשבוננו עם האימפריאליזם הבריטי — אמר "בעתון העתונאים" אמש מ, מנה — המפלט איננו בזרועות האימפריאליזם האמריקני ‭")‬מן הפחת אל הפח‭("‬ אלא בעמידה ובהתנהגות איתנה כנגד כל צורה של השתלטות. אגב ניתוהו את האינטרסים האימפריאליסטיים, שגרמו להת־ קפה הצבאית והמדינית על גבולות־ישראל, הזכיר מ. פנה' כי בתחרות עם האימפריאליזם הצרפתי הצליחה בריטניה לפגי 30 שנה בערך להפריד בין סוריה ועבר־הירדן ולצרף את עבר־הירדן לשטה־המנדאט הבריטי בהנמקה, הי הקרקעות מזרחה מן הירדן הכרתיות למילוי הוכתה לגבי פיתוח הבית הלאומי היהודי. מייד _אחרי־כן ביימו הבריטים את הפרעות בארץ וכן את ה"מסע" על דמשק, כדי להוציא את עבה‭, "‬מתחום הבית הלאומי היהודי ולהעבירו לידי סוכנם השכיר, עבד אללה. כעת חותר האימפריאליזם הבריטי להעביר י י ידי עבדאללה גם את מרכז א"י המערבית ואת הנגב' ולהגיע לכך ש־95 אחוז מ ־שטח המנדט הבריטי שעבר ישמש

בריטי, מ. סנה תיאר בנאומו את השתלשלות המאורעות המדיניים מנובמבר ‭— 1945‬ מנאומו הראשון של בווין, שהתכוון ל־יצכ ולכפות את משטר "הס־ פר־הלנן‭— , "‬ דרך השלב של תוכנית מוריסון—גר"די בשנת ‭, 1946‬עד הח־ ?טת־או"ס נדנד הקמת המדינר, מנובמ־ בר ‭, 1947‬ועד המערכה המתנהלת בע ־ _צרת־פאריפ על גבומת המדינה, בנובמבר ‭. 1948‬לא השגנו את ההתקדמות הענקית הזאת אלא הודות למדיניות המאבק והמרי, לרוח _החליצית והלוחמת של ה"הננה‭, "‬ לכוח היוצר והי בונד, של היישוב, להיחגצותה של התנועה הציונית העולמית, ואחרון אחרון — לעזרתם הנאמנה של נוחות ד"קיומד" הסוציאליזם והוימוייאטיה העממית בעולם.

הדרך לשלום הדרך לשלום איננה בברית עם עבדאללה ועם פאריק, אלא בהוצאת כל צבאותיהם מגבולות _ארץ־ישראל, בהענקת עצמאות לערביי ארץ־ישראל, וב־ איחודה הכלכלי של ארץ־יש־ ראל השלימה, ללא בסיסים זרים וללא דריסת־רגל לווא־ סאיים הערביים של האימפריאליזם האנגלו־סאכםי. סגן מפקד יחידת הקשר עמ _י. ע תו? _נות, כתריאל כץ, סקר את שנה התפתחות‭, -‬ של ההגנה — ואח''כ של צבא ההגנה לישראל מאז ד, ־29 ננו־ בסבר. הוא הזכיר לנאספים — כיצד קומץ של אנשי כלמ"ח ושל אנשי הגנה וותיקים התייצבו ביי החזיתות — והצילו את היישוב. הוא העלה על ים את היישובים אשר הצילו ע"י עמידת הגבורה שלחם את היישוב בימים הקריטיים של התחלת _הפגישה הערנית. הלכי הרוה גנזחנה הערבי מ. אסף ממערכת . דבר" מסר על הלי• הרוחות במחנה הערבי, על האכזבה הרכה השוררת כמחנה הערבי כעקבות ד:שלון הגדול — ?אחר שהם ויועציהם הבריטיים היו בטוחים שהשמדת ־יישוב העברי הוא עניין של שבועיים וחשבו, ני המלחמה ביהודים תהיה דומה לטיול נעים במכוניות משיריינות. הוא ‭. ;‬ניר, כי התגובה של הציבור הערני היא רצון לשלום המחול כפחד מפני גידול כוחה של מדי • נת"שראל. א‭". ‬ "עתון העתונאיס" ערך י . ד‭!, ‬כ מן על־אף מזג האוויר הגרוע היד. אוים הולנוע מוגרב' כלא,