⁨⁨על המשמר⁩, 7 יולי 1947⁩ — ‭_ifmnxE_^_fi ‬ [⁨כתבה⁩]

‭_ifmnxE_^_fi ‬

היום י יכוצי ל _ב־3 אחה השומר ''צ באולם הצעיר סניף המפל־ . בחיפה, דת' שפירא ‭, 5‬אסיפת באי־ כוח הקיבוצים, על סדר־היופ: גמר הדיון בשאלות המשכיר. הודעה ללזל י נים מאחר שכמה שוחטים _סרר־ לשחוט ערפות שמקרריהם קוצצו באד המחלקה הממשלתית לחקלאות בדברים עם הרבנות הראעית. בישיבת ביח־הדין של הרכנרת הדדגם ע"י א. תאומים;הקי ־ צרץ במכשיר חשמלי מיוהד. בית־הדין פסק להתיר את קיצוץ במקרר בתנאי שיקוצץ 3 מ"מ מהנתירים, כדי שהם לא ייפגעו. מתבקשים מתבקשים האחים יצחק ומשר. אייזנ־ קייט, בני בריל, ופייגה מפולסטוק, — עלידי בריינה• _כאראוויטש, לפנות ליש־ ראל לויפר, נתניה שפ' פועלים אי. דיע תרלפ את כתובתו מיכאל מניסבי לצבי ז' ברברוב מתבקש , קי להו־ בוץ _בית־דרע מבקשי . ם את ברוך רביצק‭, '‬שהיה לפני המלחמה פקיד ממשלתי , לפנות לי צחק מגדלי, כפר־מסרי ק, מבקשים באופן דחוף את אבראעקה ג-קון מו1הלין עבפולין (עלה ארצה ב־י‭(193‬ בעגיין קררבחר פאגיה פלד. לפנות לגניה הנדלר, דגגיה בי. מכתביn שמורים במערכת "משמר‭, "‬ת"א, שמורים מכתבים מאת אברהם פאגלין ושלמד, יא־ עונד, הנמצאים בקפריסין, בשביל ורוק או דרוץ) נוסקת, יליד ווילנה, שעלה ארצה לפני זמן קצר.

חיפוש קרובים העויד שטריינמן מחפש אח הילד חיים‭(')‬ שפיז, בנם של ווזה ולייב ‭i'Dv/‬ מקובנה, הנמצא כנראה באחד הקיבוצים. עלד, באתת מאניות המעפילים. לכנות לעו"ד עטריינמן_, שוי רוט־ _ל1ילד ‭, 2‬טלפון ‭, 5356‬ נישולם דוד מהל־אביב, מבוקש על־יוי נבו ליב דוד, במחנה אייגרינג בגרמניה. להודיע למזכירות עיריית ת"א. השבת אבירה ;אבד בידם בדרך ראשון מזרע בשעות —שער העמקים ‭1—»‬ בבוקר נרתי ק חופ ובו בין היתר התעודות הבאות: ) תעודת זהות ע"ש מנתם בור מזרע; q תעודת "אגו" לנסיעה בלי חור: _וורנל a כרטיס ניו־יורק עתונאי ‭, "‬ד) מטעם תעודת ה"מורני המלצה נג נ ט!לב מיניסטרירן הפנים הצתותי; ד‭(, ‬ נרטיס־חבר , באיגוד העתונאים הנינ־ יאומי מי שמצא את הנרתיק מתבקש בזד, _יהחויר הועד אותר הפוע עם ל שי התע י ההסתדרות רדרת למנחם , ת נדר ' א, חדר ‭211 —‬ ויבוא על שכרו. השבת אבירה אבד פנקס חבר של ההסתדרות ע''ש החי אורלוביץ מיכל, מסי הפנקס נ‭-451_!‬ו. המוצא מתבקש להמציאו למערכת "משמר‭. " ‬

יהודי אירופה כיאפא; רשימה של יהודי איררפה ביאפאן, שרידי -תיטוש 1 לאנצרט קרובים ‭1200, ‬ של מתבקשי הסוכנות פ למדור היהודית—מתפרסמים ב"לקרוב ולרחוק‭. "‬ פגיעת _יוצאי וולוצלכק הערב באולם היכל־המלאכה, רח' מרכז בעלי־מלאכד‭, 16, ‬בת''א, בהשתתפות עולים תועים וישראל ברזילי (שחזר זה עתה מפולין‭. (‬ _היבוריש לפרס _אובישקין ל" המועו פרם אוסישקין האחרון " שנקבע להגשת ל־3 חיבורי ביולי , ם הדי _הרארך רקטותרן עד של ה־ י 15 הקק ביולי "ל . את כידוע סכרם־הפרס הגריל מ־00ג ל־200 ליררת. הסרפדים דהמו"לים מתבקעים להגיש את הספרים המוצעים בי4 טפסים, ללש־ . הראשית של הקהק"ל בירושלים. כפר-עבודה _לנןןריב _וינים־וחשבובות על משפטים פליליים נגד צעירים מזכירים את "כפר־העבודר, יגעתם" (בגוש תל־מונד) כבית־ספר לתיקון עבריינים צעירים. המוסד הזה מוויע כי הוא מטפל גם בילדים אתרים ולכן רצוי לתשחמש בעמו הרשמי "_כפר־עבודה לנערים‭. "‬ יוצאי פולין למען " יד־ושם" בשברע שעבר התקיימה בבית־המורה בתליאביב אסיפת האירגונים של יוצאי־ פולין. _נכחר כ־350 איש. באסיפה הרצה ד ו" טרטקובר, מר בן־אהרן, מסר פרטים ביצרעו ע . ל מהות בינום מיוחד המפעל של " יד אירגוגי ושם" יוצאי ודרכי ־ פולין יתכנס כקרוב לשם דיון בשאלות הפעולה המעשית. »דדד הלקי־מלכדצ לקפריסין 9דדד בגדים בעיקר לנשים וילדי ם ‭, , ‬ נשי לפי יחר הבקשה זה עתה הדחופה לקפריסין ששיגוה ע"י " הווע הדסה דה " לעזרת גולי קפריסין לאירגוני הנשים ביישוב. בגדים אלה, עם ‭2 550‬וודרי סם שנט דש י _י מאי חו , מטעם נבררו "הוסר ממחםן ‭", ‬ לקפריסי ההלבשה ן _בחו של ־ "הדסה‭. " ‬

_היתקיימו כחירות _כאוקמוגר_? נמסר _שהנציב־העלירן _פנה לוועדת־ הבחירות העירונית בדרישה לסיים את תויונים בעירערריס ובהתבגזויות לפנ ־ קס־הבוהוים עד סוף ספטמבר. במזכי ־ רות וועדת-הכחירות טרם נחקבלה הפ־ נייר. הזו.

מועדון ?_עוליט וללומדיפ כערב במעמר קהל רב נפחת חגיגית מטעם הוועד בית הרבות הלאומי ‭) , "‬ הסוכנות המתלקר. לחובות היהודית, של עי־ ריית חל-אביב) מועדון לעולים וללומדים בעיעות־ערב ברת' הירקון ‭. 87‬ ר" את ר א. המפעל _רודנבאום בירכו (עיריי ב, י ת מה ( ת" הסוכנות א‭, (‬מעה ) ראט נהמחלקד. לתרבות של הוועה"ל‭, (‬ הלומדים . ביוב ‭, (‬ (ב" בחלק כ המורי האמבותי ם‭., (‬ י שרגאי — י וסף (כ גוי ''כ לנד, שוד, יערי , הלן קיטייביץ, ש. פרש־ קו, — נרלם בהתנדבות. מחר הצגת היערן כבורה ב"אהל" ב _" _הצבת־הבכרוה אהל" של מאח הקומדיה . _דת־םתס ההולנדית , בתרגומה "מעטה של בחיי לאה ט" גולדברג י ;ההצגה — ס. לובה, הצייר‭- . —‬ארוך, המוסיקה הרתאמה ע"י גלזר. קומדיה קלו, ומשעשעת זו שופעת _סיטואצירת מפתיעות _ומכדחרת ומצמייגת בטיפוסים מעניינים. היא זנה תוך סא־ טירה נמאבק העם ההולנדי _1גד משטר העריצרת_, ועל כן מעררר נושא חמחוה הד אצל עמים קטנים, הנהרנים בצוק העחים. במוסדות מועצת פועלי ת''א הרצאות במקומות העבודה — היום _ב־12 ב"יהל‭:"‬ החוג לתנ'יך — ש. הר. ב"מםפוו‭:"‬ הרצאת י . שוה: בטחון בעבודה ביח־ר . . חרבות בשכ' התקווה — הערב ב־0נ‭8. ‬ הרצאת י . שדה; יגיי הנה _ובטחרן בעברוה. בח ‭" "‬ הנימה הערב " לפועלי נ־8 בבית ם ‭— "‬ הבי הצגת מה‭. "‬ "במטסיורי שיט על הירקון ושבחות־עיון בביג"ס לפעילי ההסתדרות, פעילי התרבות מתבקשים לפנות לבית־בתר, חדר ‭, 14‬מ־4 ער ל בערב. קלוב הדרום;הערב ב־‭— 8, 30‬ ביאלו־ פולסקי. במדיניות הבינלאומית. בתחנת במגן מגן־דוד־אדום דוד אדופ טיפלו כתקופה בין ד, ־8 ביוגי ל־30 בו ב־1013 מקרים. מהם: 258 בבית‭488, ‬ ברתוב‭183, ‬ בעבודה ‭50, ‬ בכתי־םםר ו־69 חאונות־דת כים בחקופה זו יצאר האמבולאנםים של מד" א 604 פעם.

דליקה בהכות אופניים _בחנוח דיי יקה האופנ־י שפרצה ם של אחמול מ. שורק בעעה ברחוב ‭4. 30‬ רמב"ם ‭, 19‬התפשטה במהירות רכיל תה את כל מלאי האופניים והאופבועים שבחנות קירות . האש הבית שפרצה דפיכנה בחנות את הדירות עלתה בקומה על מכבי־תאש ב' וגי. בדירה הגיעו אתת 1 מקום נשרפו מייד התריסים עם פרוץ . הדליקה ולחמו ' במשך שלושת רבעי שעה באש, פן תתפשט לחנויות ולדירות הסמוכרת !ראמנם הצליתו לתצילן. סבורים, שהדליקה נגרמה על ידי אחד הערנדים (בעל התגות שוכב בבית החדלים‭, (‬אשר קירב פדימרס למיכל בנזין של אוםנוע, והוא התפוצץ. הנזק נאמו נכמר, מאוח לא"י. מסיכה לגמר הביוב עם גמר בניין המנהרה הגדולה של ביוב צפון העיר, שקשורים בו כיום פון 4500 הדוברה בית — העטה נערכה על ביום _הירןוך ו' על מסי סי בה - חגיגית שגנחו בד, חברי _המרעצה, קבלנים, עערוח הפועלים שעסקו _בהנחח הקווים, מהנדסים ופקידים ראשיים בעירייה לס . , שושני , יו''ר וועדת הביוב ותיעול של העירייה, הוגעה תעודת הרשמה בספר הזהב על הקרן הקיימת. נעליים הניבה ששוויים בהגות כ־500 נעליים לא"י נגנבו בליל בי 68 אתמול , הגנבי מהחנות ם התפרצו "ע דנה" לזזנות ברת' אלנ־ דרך החנות השכנה "ג'רםי" ‭— , ‬ אולם שם לא נגעו בדנר. כינוסימ, מסיבות, הרצאות _ב־ בבית־התרבות ‭:8. _30‬ עצרת הרצל (הי . רקון המרצי ‭(91‬ פ ‭— —‬ הערב ד. ב, מלנין, דב עטוק ודייר בבלי;קריאה ‭. —‬אהרנקרנץ ב"הבימה" — במות הערב _ב־8 "במטבח‭, "‬ הצגה לסרעלים. תערוכת , תערוכות קו יזה במרזיאון פתרחה _מ־10 בבוקר י עד 1 ומ־4 עד ד אןזה"צ.