⁨⁨על המשמר⁩, 4 דצמבר 1945⁩ — סיעות הסוערים ברשויות המקומינת-בקוז עליה [⁨כתבה⁩]

סיעות הסוערים ברשויות המקומינת-בקוז עליה

_nnai הכינוס המ1_נ־צי_3אל?ההםתדדות' ה־‭_uru 6‬ ד. ה1_ז תל־אביב, יום בי‭—. ‬ מבין 359 החברים היהודיים במוסדות המוניציפאליים ‭192 —‬ הם הברי ההסתדרות — מסד י. ה ם ק י ן בהרצאתו בכינוס המוניציפאלי _ההםוד־רותי ה־‭, 8‬לזכר דוד _הוז, שנפתת הערב בבית ההל"ל.

ב־10 מועצות מוניציפאדיות מהווה ההסתדרות רוב, וב־4 נוספות היא מנהלת את העניינים בשותפות עם גופים פרוגרסיביים. התקציב הבולל של 28 הרשויות המוניציפאליות העבריות — בהן ‭2 —‬ עיריות‭20, ‬ מועצות מקומיות‭5?‬ מו־ עצות אדוריות, ואחת כפריה — הוא השנה 2 מיליונים ו־400 אלף לא"י. בעזרת המחלקה _המוייציפאליו( של ההסתדרות אושרו השנה 3 מועצות אזוריות (אפרים _הקישון ונהלל) ואחת — מקומית (_יקנעם‭-. (‬_־הנו»ם סקר את פרשת הבחירות _ב־8 מועצות מקומיות, וציין את ההתקדמות הרבה שהיתר, להסתדרות בבהירות אלה. בשנה !הבאה עומדות להיערך בהירות ב־10 מועצות מקומיות ובשתי העיריות העבריות, וכן בעיריות המעורבות. המרצה הדגיש את התנגדות ההסתדרות להקמת מועצות כפריות, שאינן הולמות את צורכי היישוב העברי, ועמד על פעו־ לתם הפורה של 14 וועדי הגושים החקלאיים, שהוקמי באזורים, בהם עדיין לא הגיעו י _י _מועצות אזוריות מוכרות.

האזרח - חפר אוניפ פלפי השרויות המוניציפאליות צ. ב ר נ ז ו ן הרצה על בעיות הו1־ תוקה המוניציפאלית בארץ בהשוואה לאנגלייז. הוא עמד על העובדה, כי _~ ההכרעה על שינוי הסטאטוס המוניצי־ " פאלי נמצאת בארץ בידי הפקידות' ורק בנוגע להקמת מועצות חדשות ושינוי שטח שיפוטן יש _ לפי התוק — לברר את משאלת התושבים. למעשה, גם זנות זר — פיקטיבית בלבד. קיימת גם בעיית היחסים בין האז־ רחים והרשות המקומית !במצב הק־ יים האזרח החג חסר אונים לגבי הרשות הזו בתביעה לסיפוק _הצרגים. והרשויות המוניציפאליות חופשיות לעשות או לא לעשות, כרצונן, מבלי שיהיה חוק מחייב לפעולות מסויימות — כפי שהדבר קיים באנגליה. דברי י. ש פ ר י נ צ ק, ינוס נפתח הכינוס — הוקדשו לזכרו של דוב הוו, שאת שמו נושא הכינוס‭*. ‬י המשך הכינוס — ביום ג' (היום) בשעה 9 בבית הקק"ל.