⁨⁨על המשמר⁩, 20 יוני 1945⁩ — תג־המדע וזסוב"ט* [⁨כתבה⁩]

תג־המדע וזסוב"ט*

בשבת, יום ה־16 לח. ז. הוחג במוסקבה ברוב פאר יובי י ה הי220 של קיום האקדמיה למדעים. על הבמה ישבו מלבד גדולי המלומדים הסובייטיים גם ראשי השלטון, נציגי כל המדינות, מארשאלים, גנרא־ לים ונספחים צבאיים זרים, באי־כוח העתונוה העולמית וכוי. בין האורחים עוררו תשומח־לב מיוחדת נשיא פולין בירוט, ראש הממשלה הזמנית מוראבסקי וסגנו גומולקה , הם באו למוסקבה לשיהות על ריאורגאניוא־ ציה של הממעלה והוזמנר לחגיגה. נשיא האקדמיה, המלומד קומארוב, שפתח את חטקם, עמד על השעה הגדולה, בה חל היובל — סוף המלחמה על הפאשיזם, וציין את הקשר ההדוק בין המדע _הסוב־יט־ ובין החיים. נואמים אחרים ציינו שלושה שדבים בחיי המדע ברוסיה הרחבה השלב השלישי החל י־פני 25 שגה, כשהמדע הו־ עמו לשירותה של המדינה הסובייטית. ומאז צעד בצעדים לנקיים קדימה, התפתה נבל השטחים ותפס מקום מכובד במדע העולמי _במכתב־ברכר, מאת _הסובי־יט העליון ומאת מרכז המפלגה _הקימונ־סכית הו־ עלתה על נם רמתו הגבוהה של המדע הסובייטי, שהראה את יכולתו בימי־מלהמה, בי‭, "‬היד, חלקו של המדע לא קטן מזה של מפקדים בעלי כשרון _זיסטראטגי ירית־המועצות מתגאה נד ?ומדיר‭., ‬ רבים מהאק־מאים קיבלו אותות־ _זזצטיינית ג בו ד, ־ם כגיבורי שטחים שו־ ניט של המדע ושל בניין ־מוינה. נשיא האקדמיה בירך את סטאלין ואח חברו הקרוב מולוטוב בעד הנהגת ר, מ־ ד־נה , המוצלחת שהביאה לידי _הנצחון הגדול ביותר בהיסטוריה‭". ‬אנו 'מהווים

קולקטיב של הרבה אלפים אקדמאים בני שטת?המדע ואנו נמסור את כל כוחותינו כד־ להצדיק את התקוות שהמדינה תולה בנו‭). "‬שירית_»נדשניר ‭" 1"‬ ?אביס בעורות כבשים מיספר אנשי ס• ס. שהיו כלואים במחנות שבויים ניסו לחתחמק מן המהנות באמצעות _תחבולת־עורמה. חב לבשו בגדי חיילים פשוטימ והעמידו פני פועלי חקלאות. תחבולתם לא הועילה שכן בשעת הבדיקה נתגלתה על זרועם _כתיבת־קעקע שהעידה עליהם בבירור. פועלי־חקלאות גרמניים מקבלים לפני צאתם מזון לחמישה ימים. משתררים אותם בשיעור של ‭5. 000‬ ביום. קודם השחרור נוטלים מהם טביעת־אצבעזת. (רויטר)