⁨⁨על המשמר⁩, 6 פברואר 1945⁩ — מי ב וזי _לםוזי_^קה מאת סופרנו בחיפה [⁨כתבה⁩]

מי ב וזי _לםוזי_^קה מאת סופרנו בחיפה

שלט גדול שהיד, במי הדר־הכרמל ברח' בצלאל ‭— —‬ בי פי שר נה , שקטת כי פד זו , י שב־ _רקם מכון למוזיקה. השלט כרע תחתיו. בר־ בית הימים שטפוהו גשמים, עקרותו רוחות — ולא נודע מקומו. אולם אתו לא בטלה התוכנית להקים בהיפר, בית בשביל המכון למוזיקה. _לכנזיפ ראשונימ קשים היו ימיו הראשונים של המ־ כון, אשר בוצמבר 1944 מלאו 20 שנר, לקיומו. הוא נוסד ע"י מרת ג, דוניה, א. פרידמן־לבוב ורחל קרוגליאקוב. 3 מורים לימדו תלמידהם — וזו היתד, ראשיתו של המכון. ללאזרד ע! והמיכה מצד מוסד פסע את פסיעותיו הראשונות — נקנו רהיטי ם, נרכשו פסנתר התחלה י ם , נערכו צנועה קונצרטים בתהום . זד, נעשתה עיד בשת ‭19—1918‬ ע"י מרת ג. דוניה. אלא שבית־הספו לנגינה _שנפתת או לא האריך ימים. תורה _למרהקיט ‭__‬ לימוד המוזיקה מתחיל כאן עוז בגיל 6 שנים. הגיל דיממוצע של תלמידי המכון הוא ‭. 13—12‬אהר־הצהריים המצא , פה תלמידים מכל _בהי־הספו שבעיי בנסותם להשמיע קול־נגינה וקול־זמר. כיום מונה המכון 450 תלמידים ומיםפר מוריו ‭. 20 —‬צלילי שיוזזר מניעים בבת־גלים למרחוק , _בהר־הכדמל _, הוא , מקיים _בקריית־חיי סניפי ם ם , קרייודמוצקין, עפולה, חדרה . הלימודים הם: פסנתר, כינור, ע'לו, עיתז, לימו־ דים תיאורטיים. ליד דימכון קיימת תזמורת ובשבתות נערכים _קמצרסים.

שכר־הלימוד אינו גבוה. בעיקר בשי נים האחרונות באים אל המכון תלכ" דים בני חוגים שונים: ההנהלה שומרת על קוו עממי בהרכב התלמידים. מיספר מחוסרי־אמצעים נהנים מלימודים חינם. בשביל 4 ילדים" מבית־היתומים ניתנו סטיפנויות. לא מעטים הם הישגיו של המכון. מן הראוי לציין, כי עם מוריו נמנים כמה וכמה מתלמידיו לשעבר כגון: אהדבה חנינא־דומב_, אהודה נתנזון, י ונה פאפיש־שפייכר, רות פרידמן־לבוב (היל־ מן‭, (‬אלישבע סגל, לאה קאסל ועוד. מכין כתלים צדי‭— _8‬ למרהכ •משאת־נפשפ של ?מנהלי המכוו ר, וא — הקמת בייה , אשר י אנמור _" לו למוסד פעולה תקינה. המגרש ברח' בצלאל — הוא מתנת מעד הדר־הכרמל, לפי המובנית, שאושרה ע"י _השלטו־ נות, יוקם כאן ביית בן 3 קומות ובו גם המכון אולם גדול מתכונן . לכך זר, מכבר. תקופת המאורעות והמלחמה _שלאחר־כך הפריעה, בינתיים גאםף כבר בקרן־ התוכנית הבניין סך דורש אלף 000 לאיי ‭. 20. ‬ אולם לא"י , ב י הורי צו ע התלמידים ?משלמים "מס־בניין‭". ‬ הוקמה אגרדה למען בניין המכון, שבתוכני ־ תה — מגבית בקרב הציבור למען הבניין. ממיפעל צנוע גול המכון לביה־אול* פנה לרבים. מביו כתלים צרים ד!וא חורג לתחום רחב יותר. המכיר אמ פעולתם המסורה של מטפחי המכון ומנהליו — י אמר: אבן, הבית י וקם, מ מנהלי המכון מאמינים בכך !