⁨⁨מעריב⁩, 2 דצמבר 1968⁩ — ⁨Page 11⁩

1 _פומושו ?וז!_ווחיה? עד"ו לא!אך כאשר תחזה " בתכניות ה7_ולוויז>ה, תגדל הנאתך אנו תעשן את • ‭' ' :. ‬ הס>גר*ההעדעה . בן חולד‭:... ‬• ‭. _£" '"‬ בעלת ניחוח עשיר. עשזיןז ‭"*V'‬ מ_^ . _^מתערובת של ‭' 18‬ סוג‭"?‬ _ז ‭§*‬י 'גובק משובחים. ‭>^ V _^‬_א1 בן־ח‭_^ ^!‬ ‭X. ??V‬ ז ‭;_%?^ _^‬ יי ‭8?V'*‬ד‭5©**‬י‭88_?1‬_י ךפילטר כפ1ל ‭" *! ‬

הממשלה חייבת להגיש םיוע לישובים בפרוזדור ירושלים

דו"ה של הסוכנות היהודית קובע בין השאר:

— מאת אלי חורי — דין _והשפון כלכלי וחברתי, עם מסקנות והמלצות על ישוכי פרוזדור ירושלים, עומד להתפרסם כקרוב ע"י המחלקה להתישבות של הסוכנות היהודית. הדו"ח, שכ־ הכנתו השתמטו נציני הישובים, משרד ההקלאות . והמה־ לקה להגשמת' יצניע על אפשרויות לשיפור מצכ ה־ ישובים לאלתר ויתור. תכנית קעולה לכיסופפ כעתיד. לאחר מלחמת תש"ח הוקמו בינתים המשיכו בעמלם.

כפרי־עבודה וישובים חקלאיים רבים בפרוזדור. ישובים אלה נועדו לשמש בראש ובראשונה חגורת־מגן ד'תישבותית לכי־ רת־ישראל. לפיכך תסס השיקול הכלכלי בתכנוגם מקום משני בלבד. המתישבים שהובאו למקום נאבקו במשך שנים רבות בקרקע הסלעית, בחבלי קליטה וכלכלה ונשאו בעול בטחוני כבד. הם האמינו כי יום יבוא ומצבם יוטב, ו -

אך מלחמת ששת הימים חוללה גם בהם שינוי. הביסוס הכלכלי, שעליו מדברים כל הזמן, בושש לבוא. האכזבות פיגו מקומן?להתמרמרות גלויה. לפגי מספר חדשים הם הקימו ועד פעולה לטיפול בבעיותיהם ולםגי כשבועים ערכו מסיבת עתוגאים, בד. תיארו את מצבם והעלו תביעות להשוואת רמת חייהם לחקלאי השפלה. עתה נתבשרגו כי בימים ה־

קרובים יפורסם דו"ח מקיף על ישובי הםרחדור, אשר ימליץ גם על _דרביס לפתרון בעיות. בראש הצוות המכין את ה דו"ח עומד מר אדמוני, מנכ"ל המהלקה להתישבות. אנשי המחלקה, מתעלמים גם מהשגי־ אות שגעשו בעבר• ואשר למצב הנוכהי הם טועגים כי אין בכוחם לחולל שינוי רציני בלי עזרתה הפעילה של הממשלה. דו"ה מעדה ידניש את הצורך בסיוע הממשלה לישובי ההר (הפרוזדור והגליל‭, (‬כפי שה־ דבר נהוג במדינות רבות ב־ עולם. ישובי הפרוזדור אינם מהווים חתך אתיד‭', ‬ ובעיותיהם שוגות זו מזו. על כן חולקו הישובים לשלושה סוגים, שיזכו לפת־ רוגות שוגים. בסוג הראשון גכללו ישובים בעלי משק חקלאי מפותח. אלה יקבלו דחיפה הקלאית להשלמת בי־ סוסם. על הסונ ה'ןוגי נמנים ישובים המוגדרים כתת־עירו־ ניים. אלה הם ישובים הםמו* כים לבירה ואשר הפכו למעין פרברים בעלי משקי־עזר. ישו? בים אלה יוצאו מטיפולה של המהלקה להתישבות, לאחר ש־ תושלם מיכסת פיתוחם הנוכ־ חית. הסוג השלישי כולל ישובים הקלאים שאינם יכולימ להתפרנס על ההקלאות בלבד. להם יוסיפו אמצעי ייצור לא־הקל־ איים, כגון תעשיה וקיט.

תלמידי המגמה הימית ירהיבו הכשרתם בהפלגות

1600 תלמידים כ־14 כתי ספר ומגמות ימיות מקפלים את הכשרתם המקצועית בארץ, כמפגדת הפעולה להכשרה ימית מטעם משרד החינוך ומשרד התחכודה. בהפכם בין שני המשרדים שחודש כימים אלה, הוהלט להרהיכ את ההכשרה המעשית של הנערים על ידי הפלנות לימודיות כאניות צי הסוהר. המטרה היא להעמיק את הידע והנםיון המקצועי ולהג - ביר את הזיקה לים• תלמידי בתי הספר הימיים ישתתפו בהפלגות, שתימשכגה משבוע עד ששה שבועות, תוך בדי תקופת הלימודים. נוסף לכך תהיינה להם הפלגות שנתיות , בכיתות צפות" באניות. במסגרת שיתוף פעולה, עליו הוסכם עתה בין משרדי החינוך והתחבורה, יהיה משרד החינוך אחראי לתקציב ולניהול התקין של בתי הספר הימיים, כפי שמקובל בכל בתי הספר במדינה. בכל מקרה הצורך ידונו אם יש לשתף בניהול ובאחריות לבתי־הספר הללו גם גורמים פרטיים או ציבוריים. תכגית ההתמחות ביס תיקבע ע"י משרד חחינוד, שידאג לפיקות חינוך ומקצועי!בענין בעיות המשמעת של חניכים אלח באניות, הוסכם שהן יכו• דרו בועדת משמעת _מעחדת, בה ישתתפו נציגי המשרדים הממשלתיים וכן גציגי חברת הספנות, שיבעלותד, האניה עם בית הספרהצף‭. "‬ , חלקו של " מש י רד התחבורה בהסכם נוגע גם לארגון ההפלגות הלימודיות והתאמת האנ-

יות לצורר זה. הוא ידאג גס למימון, נוסף להוצאות התפעוליות שיכוםו על ידי בתי הספר עצמם. הסטנדרטים המקצועיים הנדרשים בלימודים הללו ייקבעו על ידי משרד התחבורה, שישתתף בקביעת תכנית ך. ־ לימודים• ההסכם נחתם עלידי סנן _שד־ההינוך א. ידלין ומנכ"ל משרד התחבורה ש. בר־זאב.

הסיוע לילדים נזקקים ־ חובת הממשלה ולא הרשויות

יריד מרכז השלטון המקומי

יו"ר מרכז השלטון המקומי, מר פנהפ אילון, פנה אל יו"ר ועדת השרותים הצי־ כורייפ של הכנסת, ה"פ ש. רוזן, כתביעה להטיל את הוכונ הסיוע לילדים פפג־

דים. על המדינה, כנהוג לנכי העווריפ, ולא להטיל עוד את החלק הניכר ממעמפה זו על הרשויות המקומיות, המוכנות' _אמנפ להמשיך ו• ? לטפל כמפגדימ באמצעות לשכות הפער ברשויות ה• מקומיות‭.. ‬ בהקשר לזה הודיע יו"ו המרכז, שהוא מתנגד בתוקף ל־ סעיף 2 (א) של החוק המוצע, לפיו יהיה שר הסעד רשאי (בהתיעצות עם שר האוצר) לחייב בצו רשות מקומית" " לקיים שרותים למפגרים ו־ לטפל בהם — י אפילו 'מבלי להתחייב למציאת מקורות כספיים ע"י הממשלה למימון ה־ שרותיס שייקבעו בחוק. החוק מוצע מורה אמנם לשר הסעד (בהסכמת שרי ה־ אוצר והפנים) לקבוע את מיי דת השתתפות המדינה י בקיום השרותים. או־ הוא יכול גס לקבוע השתתפות זעומה ביר תר, תוך התעלמות מהמצב ה• כםפי־התקציבי של הרשויות, ואף מבלי להיוועץ תהילה עם הרשות המקומית שבה מדובר ועם מרכז השלטון המקומי. המרכז קבע שלא יוכל להם־ כים לכך בשום אופן, וביקש לאפשר לו בדחיפות הופעה לפני ועדת השרותים הציבו־ דיים של הכנסת לבירור הענ־. יו. י

יינתנו הלואות לשיפוץ מסעדות ובתי קפה בארץ

משדד המסחר והתעשיה והמכון לפריון העמדה ו* הייצור הפעילו כאחרונה יהידה־מיוחדת, שתפקידה ל־ סייע כתכנון, כארגון וכ־ יעוץ למסעדות •. ולבתי אוכל. במסגרת זו צבר אושרו למסעדות 45 הלואות, בסכום כולל של חצי מיליון ל‭''‬י_, ל־ שם הידוש ושיפוץ. היחידה החדשה, שמרכזה יהיה בתל אביב;הופעלה ב• עקבות הצורך הנובר בהכנסת

שיפורים ושיפוצים במסעדות ובבתי קפה. במסגרת פעולותיה תרכז היחידה אינפורמציה על סוגים, טיב ומחירים של הציוד הדרוש לתפעול יעיל של מסעדות, כגון מתקני בי־ שול ואפיה, מתקגי עזר למטבח, ציוד לחימום, קרור ואחסון מזון, מתקנים לשתיה, להגשה ולסניטציה. מידע זה _יענןוד לרשות בע לי העסקים, שיבקשו הלואות מקרן השרותים _^ל. משרד ה , מסחר והתעשיה_,

הפסנתרנית ילטה מנוחין תגיע מחרתיים ־־ להופעות

מהרתיפ ‭.. ‬עומדת להגיע . לתל־אכיפ הפסנתרנית יא־ לטת מנוהין לסדרת קונצר־ טיפ, כחפות האקדמיה ה־ ישראלית . למוסיקה _על־שמ פפ רובין, שליד אוניברפי־ טת _תל־אכיב.

, היא תופיע עם בעלה, יואל רייס, גם במקומות אחרים ב• ארץ. את מסעם בישראל עודד האמרגן ברוך _גילאין‭., ‬שהוא ידיד וחיק של משפחת מנותיו. בחסות החברה למוסיקה ייערך הקונצרט הראשון בחיפה ב־7 בדצמבר. _ב־8 בדצמבר — בבית יצחק, ב־ג1 בדצמבר — בקיבוץ יגור, _ב־13 בדצמבר בקיבת עין גב, ב־14 בדצמבר — בירושלים (באולם ימק"א) וב־21 בדצמבר בחסות עירית בת־ים. יאלטד, _סנוחין היא אתותס הצעירה של יהודי מנוחין ו־ חסצי־בה מנוחין. היא נולדה בארצות הברית. ולמדה פסנתר ברומא ובפריס. בעלה יואל ריים י (נולד בש־ נת ‭(1933‬ נחשב לאחד הפסנ־ תרנים המוכשרים בדור הצעיר. בגיל 16 נתן קונצרט יחיד בשיקגו ונתפרסם ברסיטלים שלו ב־ד1 ארצות. באחרונה כבש'' אתהמסך _הקטף ו־ " הוא מרבה " להופיע: בטלויזיה — מהונג קונג עד לונדון (בי. בי. סי‭(. ‬ ובבל רחבי ארצות הברית.

סוסות _ערביוונ _?_והורות־גזע הובאו לישראל להעמיד ולדות

שתי םוסות ערכיות גזע יוחסין ארוכות ומפוארות, כימים אלה מאנגליה ל"אנו אתמול. הוצגו שתי הסוסות האצילות לפני עתוגאים באורוות הסוסים, בפארק הלאומי _ברמת־גן, על־ידי ראשי האגודה וחבריה. הד"ר רלבג, הרופא הוטרינרי הראשי של משטרת ישראל, שהציג את הסוסות, ציין את תכונות הגזע הזה, שהוא הגזע הטהור ביותר בין כל סוסי העולם. סוסים של הגזע הערבי מצויים ברוב מדינות העולם המסותהוח. אך דוקא כישראל איגם בכלל. סוסי הגזע הערבי שמרו על טהרתם אלפי שנים — ציין הד''ר רלבג — והם מנוצלים להשבחת גזעים אחרים של סוסים בעולם, כולל סופי המיתץ האנגלים המהוללים. עם הבאתן של שתי סוסות אלה —שוגר פלאן סאירי" בת העשר " וריאלד‭'', ‬ בת השלוש, גוםף " לסוס הערבי ה• גזעי "מזורי־‭, ''‬ שהובא לפגי

ות טהורות, כעלות מגילות יהירות מסוגן כארץ, הגיעו 'ת חובבי הסוס כישראל‭. "‬ כשגתים — מתכווגת י אגודת חובבי הסוס כישראל לגדל את הסום הערבי הגזעי באת, שכן הוא יתפתח יותר באקלימנו. בתכגית האגודה, לאחר סיפוק הצרכים הפגימיים, לייצא סוסים גזעיים לחו"ל, כי הביקוש לסוסות גזעיות אלד, הוא גדול ביותר. לחכמתן של פופות אלה יש היסטוריה קצרה. הדבר החל לפני _שנתינו יר'ר האנודח הישראלית חד"ר לוכנטל והדיר רלבג השתתפו כוייוה הבינלאומית של מגדלי _פופיפ שרכייפ גזעייפ בלונדון. הס נפנשז שפ עפ חרוזו _פטפן זמוי־ פקי, _שהתענין מאזד באנודה הישראלית ובו כ• מקום חכטיח לעשות למענה ככל חנונע לגידול סו• פיפ גזעייפ ערכיים כארץ. בארץ הוקמה קרן מיוחדת לגידול סוסים ערביים. שברא־

שד, עומד הרוזן ועמו מר דוד לשם וראשי האגודה. הצטרפו אליה אדמוגד דה־רוטשילד, גב' אוונס ומר קיד, שהם בני־ סמכא באנגליה ובצרפת בגידול סוסים ערביים. לאהר חי־ פושים ממושכים נמצאו שתי הסוסות הנזכרות, אשר מקורן מאומות ליידי בלנט, בעלת מוניטין בגידול סוסות ערביות גזעיות עוד מלפני 200 שגה. הסוסהשוגר'' היא בעלת פרסים מכובדים " ביותר וזכתה בשלוש אליפויות בתצוגות סו־ סים. היא העמידה שושלת מכובדת של צאצאים מפורסמים :בלו דומיגו‭, "‬מרזוק" ורוז ?אן " שרון‭, "‬שגם " הם זכו בפרסים " רבים. גםראילה" הצעירה איגד. מפגרת " אחרי חברתה הבכירה בשושלת היוחסין. בידינו נמ־ צאות תעודות המראות את שושלת היוהסין של סוסות אלה. הקרן המיוחדת, שכרא• שה עומרי כעלי אמצעיפ כחו''ל לפייע כרפישת סופות נזעיות, אינה מסתפקת בשתי הפופות (שככר חי• רבעו כאננליח על־ידי פופ 'ערבי נזעי טהור‭, (‬היא עומדת לרכוש עוד ארבע פופות שתנענה כקרוב אר־ צדאגודת חובבי הסוס בישראל מתכוונת עתה לפתוח במסע הסברה, כדי להגדיל את מספר חבריה. כיום. מוגה האגודה ל־ מעלה מ־60 י חבר, וביניהם גם הרמטכ"ל רכ־אלוף היים ברלב וראש מה"ד האלוף אריאל (אריק) שרון. האגודה מקיימת כמה מועדונים בארץ ובית ספר לרכיבה בפארק הלאומי _ברמת־גןך בשותפות . עם העי• ריד" לילדי ?רמת־גן, הרוצים ללמוד לרכב, 1 ניתנת האפשרות במחיר 15 ל"י בעד 8 שיעורים

בחודש. הברי האנודד, גאים עתה על הרכישה הגדולה של שתי הסוסות הערביות הגזעיות, ש־ מהיר כל אחת מהן בשיעור ‭1600-1500‬ לירות שטרלינג (למעלה מ־12 אלף ל"י‭. (‬חברי האגודה וראשיה סמוכים ו• בטוחים שתוך זמן לא רב תיהפך ישראל לאחת מהארצות המייצאות סוסות ערביות גזעיות טהורות לארצות אחרות.

3 ישובי מיעוטים יסופחו למועצת מרום הגליל

2 ישוכי מיעוטים בגליל יסופחו בקרוב לגוש ישוכי המועצה ? האזורית מרוס הגליל. בך יצורף המושב העברי ההדש חזון. ככד יעלה מסמר ישוכי המועצה ל‭. 20-‬ המועצה האזורית מהם הגליל מאחדת כיום 17 ישובים — בהם‭4. ‬ קיבוצים‭11, ‬ מושבים, כפר. מיעוטים אחד (הכפר ה• צ'רקסי ריחאגיה) וישוב המוגדר ככפר יערגים (ביריד‭. (, ‬ !ישובים אלד. מצויים במשבצת הנרחבת שלמרגלות הר מירון. באחרונה הוחלט להגדיל את מספר ישובי המועצה בשלושה. שני כפרי המיעוטים שיצורפו אליה הם!הכפר הדרוזי עין־ _אל־אסעד, בכביש עכו-צסת, סמוך לתתנת־הנפיונות כפר• חנניה, והכפר סג'ור הסמוך למושב שזור שעל כביש עכוצפת. הישוב השלישי, שישלים את רשימת ישובי מרום־הגליל ל־‭, 20‬יהיה המושב הזון, שהוקם במסגרתמבצע סוס" לייהוד הגליל על " _הר־חזוו ו-

אשר בגייתו הושלמה בימים אלה. מושב חזון טרם אוייש, ועתה. מתארגנים צעירים ממו־ שבי הגליל לקראת ההתנחלות בהר־הזון. הכפר _עין־אל־אסעד, המיושב ע"י דרוזים, נוסד אחר קום המדינה בעזרת הממשלה, ב• מסנרת שיקומן של משפחות דרוזיות שנמלטו בזמן מלחמת־ השחרור ואתריה מסוריה וכד לבט י ו‭", ‬מחמת י נגישוחיהם של השלטונות ?שם. כסר סניור, ל־ עומת זאת, הוא כפר ותיק, פמוך-לקברותיהס , של התנאים הגליליים ר' שמעון שזורי ור' שמעון בן־אלעזר - המקוד־ שים _ליהודיס לערביים כאחד. סיפוה שלושת הישובים לגוש מדום הגליל טעון אישור מאת שר הפגים, אשר ייגתן, כפי שמגיחים, לרגל חגיגות שגת ה־20 לייסוד המועצה האזורית, שתיערכנה בקרוב. בראש המועצה עומד זה 17 שנה מר אלי שלו, איש סיעת ה־ עבודה" (פלג אחה"ע) ותושב " הכפר ביריד-

פתח נוסף לנמל אשדוד למנוע צפיפות בחורף

• כדי למנוע צפיפות כעונת השערים, אולם לצאת יוכלו החור‭*!‬ כנמל אשדוד הוהלמ חן דרך שער ד‭'. '‬ משאיות עם _לפתוה שער נופןי ממל. מטען פדי ההדר תוכלנה להי־ ‭. _.,. _ 1. ‬כנס בשני השערים. "עד כה עמד לרשות ‭^"‬ כלי ה

רכב הבאים ויוצאים ממל רק • השער הראשי ליד בניגי מיג־, הלת הנפל. מאתמול נפתח גס שער די, הפונה לכיוון הגשר חחדש שעל נחל לכיש, המו• . ליה למרכז אשדוד. לפי הוראה החדשה יוכלו כלי רכב פרטיים להיכנס בשני

חוג לאיטלקית נמתח בבולים חוג ללימוד איטלקית, במסגרת חוגי ? החינוך המשלים, נפ־ "ת בבית הספר התיכון העירוני ב' בבת־יס• החוג נערך בשיתוף עם שגרירות איטליה בישראל ומשתתפים בו למעלה מ־30 תלמידים. המורה היא הגב' ו. פדובנו מאוניברסיטת בר־אילן ‭.. ‬בבית. הספד פועלים 13 חוגים ומשתתפים כ־350 תלמיד. על ההוגים הישנים נופפו השנה חוגים לביולוגיה, להלי• כות ונימוסים, לצילום ולתול־ דות מלחמות ישראל. לפעילות החוג לצילום הוקי מה מעבדה מיוחדת ונרכש ציוד: לפיתות טרסיס ולהדפסה. תערוכת קדרות במודאון הקרמיקה ברמתיאביב בת"יא תערוכת קדרות תעשיתית, מכלים המיוצרים ע"י ביח"ר לפיד‭, "‬מוצגת בימיו אלה ב- " מוזיאון הלרמיקה שליד "מוזיאון "הארץ" בתל־אביב. לסברת תצוגה זו שולח בי• ח"רלפידי, בכל יום רביעי בעבוע " , חדר למוזיאון• למבקרים הוא מדגים על אבגיים ייצור כלי חר, לשמחתם ולהנאתם של מאות תלמידי בתי הספר, המתאמים במיוחד את ביקוריהם במתיאון ליום זה. מר ג. אלטשול ורעיתו מ־ שיקאגו, שביקרו בקרית המוזיאונים, החליטו להקים ספ־! דית סרטים מדעיים _במהיאון , למדע וטכנולוגיה ולתרום• ב‭?'‬ כל שנה לההזקת הספדיה. דיו־' דעמ על כך נתקבלה בימי* אלת במכתב שהניע _למוןיאון ממה אשטל.

גדל מספר התלמידים בחיפה הפונים לחיבור תייכוז מקצועי

- מאת דוד זוהר - כתי הספר המקצועיים בחיפה נעשו נורפ משיכה ניכר לנוער‭50. ‬ אחוזים ממפיימי כתי הספר היסודיים בחיפה פנו השנה לחינור המקצועי• על גד מפד סגן ראש עירית חיפה, מד א. סכנין, כישיבת מועצת העיר שדנה בהפעלת תכנית הרפורמה החינוכית בכתי הספר בעיר. גם אתוו הבנות בבתי הספר המקצועיים בהיפד. גדל בשג־ תיים האחרונות ב־50 אחוז. בסקירתו הטעים מר סכנין, כי בשגת הכספים ‭1969/68‬ גדל התקציב לחינוך ותרבות בעיר מ־41 אחוו ל־44 אתוו. ואילו עירית ת"א מקציבה 26 אחוז לחינוך ולתרבות. הישגים ניכרים צויינו בחינוך העל־יטודי. אחוז גומרי כיתות ח' בבתי הספר היסו־ דיים־עירוגיים, הממשיכים בלימודיהם בחימר העל־יסודי, מגיע ל־92 אחוזים, שהוא מן הגבוהים בארץ. המשקל של החינוך העירוני על־יסודי הולך וגדל מדי שנה בשנה. לפני 10 שנים היו בבעלות העיריד, רק 10 אחוז ממספר מוסדות החינוך

העל־יסודי, וכיום מגיע האחוז ל־‭. 45‬ סגן ראש העיר מר _סכנין הטעים, כי התגאים המיוחדים בארצגו דורשים לפתה ולהרחיב חינוך מקצועי בגיל בית ספר תיכון. פיתוח התעשיה הצבאית והאזרחית " כאחת נתקל בקשיים רבים, בגלל מחסור חמור בפועלים מקצועיים, טכנאים וחנדסאים מעולים. לעומת זאת סובלים בוגרי בתי

הספר התיכונים־עיוגיימ, שבשובם מן השרות בצבא אינם מוצאים מקוס עבודה. בגלל מצבם הכלכלי איגם יכוליפ להמשיך בלימודיהם‭. "‬ בסוף דבריו המליץ מר פכ־ נין על העדפת החינוך המקצועי. בבוא העת להגשמת הרפורמה בחינוך יש להוסיף, לדבריו, כמטרה את הגברת חחינוך המקצועי והטכני ברמה גבוהה.

מרכז עבוודה _לא אישר מועמדות י. פונדיק _לראוש עיריית חדרה

הסניף בחדרד• אינו מקבל את שיקולי המרכז בענין זה

— מאת מנחם שמואל — הילוקי דעות חריפים נתגלעו השכוע כין סניף מפלגת "העכורה" כהדרה ומרכז המפלגח כתל־אכיכ, סביב כתידתו של אל"מ (מיל‭(. ‬ יצהק פונדיק כמוע - מד העכורה לראשות עירית הדרה בבהירות הכאות. בעוד שמזכירות הסניף החליטה בשבוע שעבר ברוב קולות גדול על בחיותו של מר פוני? ‭>. ‬ כמועמדהעבודה" בחדרה, סירב מרכז " העבודה" לאשר את המועמדות " ואף הביע מורת רוחו מהבחירה.

בישיבת מזכירות הסניף השתתפו 35 מתוך 43 הברי המזכירות. רוב מכריע של 32 חברים תמך במועמדותו של אל"מ פונדיק. רק אחד התנגד ושנים נמנעו. אולם הההלטד. איננה סופית והיא טעונה אישור מליאת מועצת הסניף, המונה כ־ 100 חברים והעומדת להתכנס הערב. גפי הנראה לא מובטח אישור החלטת המזכירות, כי בינתים תלה תסיסה בקרב חברי הסניף בעקבות התנגדות המרכז. הרק י ע להתנגדות איננו אישי• המתנגדים טוענים עקרונית שאין צורך בהבאת אדם

מהחוץ, כשיש חברים רבים בסניף חדרה, הפעילים במוס־ דות משקיים מרכזיים ומפוגלים לכהן בתפקיד ראש העיר. כמועמדים מקומיים הבאים בחשבון מזכירים את שמותיהם של שגי אישים, שכבר כיהגו בעבר בראשות העיר: עו"ד ד. ברמן ומר י• וידרקר. מועמדי־ס נוספים הם מר יהודה יניב, מנהל ביה"ס התיכון הקלאיעירוף, עו"ד שלמה נשר, מר " יחיאל כהנא, מנהלסולל בונה" כאיזור, ומר מרדכי " לביא, מנהלתגו_* בה‭" . ''‬ את המו"מ עס מר פונדיק ניהלה ועדה מטעם מזכירות הסניף. מר פונדיק מכהן כיום כממונה על פעולות משת העבודה באיזור יהודה והשונו' רון. יחידה לכוויות - בבילינסון בבית ההוליס בילינםון עונד דים להפעיל תוך חצי שנה יחיחז מיוחדת לסיפול בכוו* יות. כיום מהתה היחידה חלק מן המחלקה לניתוחיפ פלאפ_^ טייס. בבית החולים יופעל מחומן אגף קבלה *־וחד, שבו ישהו' החולים בתקופת המעבר, ב• טרם ייקבע אם יש צורר ג* אשפוזם. יהידה זו נועדה לי השלים את חדרי חסיון של בית החולים•

הפסל פנחס עשת זכה ב"פרס א>קה י לאמנות

מבנה מברונזה, מצופה ניקל, פתוח משני כיוונים : ובעל הלונות עגולים בכיוונים האחרים, ואשד באמצעיתו : מזדקר מבנה נוסף — נבהר לפרס איקד, לאמנות צעירה‭: ''‬ של מוזיאון ישראל בירושלים " . פנחס עשת, בעל היצירה, י יקבל את הפרס לשנת ‭. 1968‬היצירה שנבחרה קרויה • התהוות ‭" ; . "89‬ הפרס על־שם איקה בראון נתרם ע‭''‬י משפחתו של : , האמן הצעיר, שנספה בתאונת דרכים לפני ארבע שנים‭:. ‬ הוא מאפשר למוזיאון ישראל רכישת יצירות בעלות אופי: נסיוני. פנחס עשת, בן ה־‭, 33‬נולד ברומניה ולמד פיסול : אצל רודי _להמן ואצל מרינו מדיני במילאגו• הוא הציג _• כבר בביאנלה בפריס ב־1965 ובשגתים האחרוגות מצגו • מיצירותיו במוזיאון ישראל ובמוזיאון תל־אביב. : ן

קופ"ח תחלקיפרס ע"יש גדליהו יפה

מרכז קופת חולים מודיע על הלוקת פרס כספי ע"ש גדליהו יפה ז"ל מארה"ב, שהוקדש ע"י משפהת הממה מעזבוגו. הפרם מחולק בכל שנה על עבודות מחקר בתחומי רפואה שו־ נים. השנת יוענק הפרם על עבודה בשטת האנדוקויגולו־ גלה• ‭. -..., ‬ הפרם, בסך ‭. 1000‬ל"י, יחולק ביום ט"ו אדר- תשכ"ט‭5);‬ •במרס ‭. (1969 ‬

' סימפוזיון־ על ' השטחים המוחזקים

סימפוזיון על מדינות ישראל בשטחים המוחזקים ייערך חעדב מטעם אוניברסיטת ודא וסניף ת"א שלהחברד‭,, ‬המזרחית הישראלית " "• ישתתפו: צבי ' אל־פלג, נתן ילין־מור ושמואל שגב. י 'ההתחלה ב־‭8. 30‬ בערב באו• לם 144 כבנין מדעי הרות ע"ש גילמן בקרית האוגיברסיטד. ברמת אביב. מכניסה חפשית.

תחרות קליעה לזכר: שומר

ביום השנד, לפטירתו של משה י שורצמן ז"ל, שהיה השומר הראשון של המושבה רעננה ודמות בטהונית מוברח בשרון, נער_?ה 'אתמול תחרות שנתית בקליעה 'במטרה ברו־ בה ?זעיר ‭, ? : ? ? ', * ? '''. ‬זןתחאת, _ןערכד, מטעם 'מועדון. הקליעה ש יל: הנדנ"ע והשי תהפה ?נבחרת- של 10 _ל קלעים ' מהוגי. הקליעה י של הגדנ"ע בי י רעגגה• ‭,, ‬• ‭". ?‬ , שלושת. _למנצחים קיבלו פרז סיס בסכום ?של ‭50., 75‬ ו־25 ל"יעל ידי י' אלמנת המנוח. • ־ פועלי המוסכים בתל• אביב _* , שטמו התארגנו בהם• תורות‭', ‬ ני_^ראו ? על ידי נציגי פועליפורל‭, "‬רכב ישראל‭, "‬ פיאט" " אגדי " להצטוץ" כחב• " . ו" דים _למסחדוות.

מועצת עירית ת"א התיחדה עם זכר יומ* בורשטין

ישיבת אבל מיוחדת ערכה אתמול אחה"צ. מועצת עירית תל־אביב לזכרו של מי שהיה סגן ראש העיר יוסף ?בורשטיץ ז"ל, במלאות 30 לפטירתו. במעמד בגי מש>וחת המגוח, אישי ציבור ומכריוסתחראש העיר מר מרדכי _" נמיר את ישיבת האבל. הוא• העלה קווים מדמותו 'הססגונית של המנוח. ‭'. ???‬ מזכיר ההסתדרות מר אהרון בקר ציין אתבן התרבות ובעל ההשכלה " הרהבה, חבר ורע, שאבד לבית ההסתדרות ולמועצת ע'־ריתי- תל־אביב'' דברים לזכרו נשאו גס נציגי כל סיעות מועצת העיריד‭:, ‬ ש. ארליך (נח"ל‭, (‬ד• ברנשטיין מפד"ל‭, (‬ד. מטן ‭)'‬_העןבד ח־ לאומי) ומ• גולדשטיין•(סיעת , לתמורה‭. ('‬ י בתפילת אזכרה ע"י, החזן הראשי של בית הכנסת הגדול, מר בנימיו אונגר, נסתיימה ישיבת האבל. ‭_¥>‬• לשכתבני ברית'' ב• קרית אונו תארח " היום . את ירוחם כהן ממשרד החוץ, שירצה באולם האודיטוריום 'של ביה"ס התיכון בקועה ‭20. 30‬ על הבעיה הערבית מנקודת מבטו " של איש מודיעין‭. ''‬ . ‭?*‬המועצמ הלאומית למני‭--‬-עת תאונות _מאשקלון התריעה על מצב הכבישים במבואות אשקלון. ממכתב מועבר. למזע• ים מע''ץ בפתה ירושלים‭.. ‬מר פרידמן. במכתב נאמר כי‭. ;‬מאז המלחמה גילח תנועת כלי זו• רכב באיזוד ונרשמו 01 תאונות קטלניות‭, :' ‬

אוטובוס חדיש בשרות "דך* המפואר _ודיסשוכ77 באו

טובוסים שלדן" • הוכנס • השבוע לשרות " להסעת תיירים. באוטובוס החדיש, שהורכב בבית החרושתהארגז‭, "‬הותקן מיזוג אויר " מתחת למרכב;חא מיוחד למווודות בהלק האחורי; מעל ? לכל מושב הותקנו וסתי־אויר (כמו במטוסים‭;(‬ שופרה מערכת הרמקולים והוכנסו?מושבים נוחים יותר• כן התקינו על וצפת האוטובוס מעסה של גומי, כדי למגוע החלקה. הורכב גם בידוד מיוחד, כדי למנוע ככל האפשר חדירת רעש המגוע לתוך האוטו־ בוס? _^

תושבים חדשים בקרית טבפח־

כ־50 משפחות מחיפה ומקוות אחרים בארץ התישבו בשנה זו בקרית טבעון. •בקרוב תקלוט קרית טבעון 12 משפחות מבין עולי ארצות הרווחה, שהגיעו באחרונה לארץ. כבר הוהל בהכנת שיכונים מתאימים למענן. כןיוקמובקרוב במרחב קר• ית טבעון 100 יחידות דער, המיועדות למשפחות עולים חדשים. אנשי המועצה המקומית * בדימונה, בשיתוף עם נציגי המועצה ;הדתית, החלו באיחור שטח בניה מתאים להקמת ישיבה 'תיכונית מקצועית בעירה. לצורך כך הוכן תקציב של 5 מיליון ל"י. טקס הנחת אבן ? הפינה למוסד החדש ייערך בימים הקרובים. ‭*?‬ י הערב בשעה ‭8. 30‬ תרצה הפסיכותראפויפית אלישבע פלו בבית יד לבנים ת"א עליד רכה ויד קשר• בחינוך‭" . ''‬ •‭?¥‬משלחת של נציגות דימו• עצה המקומית ומועצת פועלי רעמה עומדת. למפגש מחר עם שר מעבודה מר יוסף אלמוגי, על :דק‭, *‬מתנגיותה להעברת לשכת מעבודה של רעננה לסמכות . לשכת י כפר. סבא. *••אזלן־מ לך'ד רפאל דבי־ גוביזיו_&יעוד מחר 3ת"א, _ג־8 בערב, באולם יוצאי ליטא, ש• ייית, מ‭_^0‬מג4

טלפון חרום לכבאים בת"א

מספר טלפון ‭22—22-22‬ נקבע לכבאי ת"א לקבלת הודעות במקרה של _שעפונות ב־ ת"א־יפו. בכיתי' 'הכבאים בת"א נקבע מקום?משכנו של מטה ועדת השטפונות העירונית ולידו פועלות במקרה הצורך יהירות עובדים . ממיגחל ההנדסה, האגף לתברואה והמחלקה לפיקוח, האגף לשעת חרופ, האגף לעבודה סוציאלית ועוד. עירית ת"א מזכירה כי יש לנקות את גגות הבתים, כדי להבטיח את פעילותם התקינה של מחבי מי הנשמים, לבל יסתמו• הצפות בבתים עלו־ לות להיווצר בימות הגשמים, אם גגות הבתים מלאים גרוטאות והמרובים סתומים.

חברי‭.. ‬אגדי הולכים לקלפי

בקואופרטיבאגד" נערכות היום בחירות למועצת " האגודה, כשלב ראשון לפגי הבחירות להנהלה‭:-, ‬ שייערכו בשבוע. הבא‭4261. ‬ חברים בעלי זכוח הצבעה צריכים להצביע ב־ אגד" ויש שתי רשימות מוע- " מדים : אחת של סיעת ההנהלה הנוכחית, בראשותו של ח"כ מרדכי עופר — והשניה סיעת האופוזיציה (סיעת "לקידום‭. ("‬ ההצבעה ב־11 קלפיות תסתיים ב־9 כערב. ביום ג' בשבוע הבא יבחרו חברי הקואופרטיב את חברי ההנהלה, מתוך חחכרים ש־ ייבחרו היום למועצה.