⁨⁨מעריב⁩, 11 דצמבר 1955⁩ — 200 מור ים קומונ יסט יי ם [⁨כתבה⁩]

200 מור ים קומונ יסט יי ם

‭. ";‬מאתידמ בלמעלה ממאתיים חברי המפלגה הקומוניטטית בישראל משמשיט כמוריט בבתי פפר ממלכתיים ש־ לנו. מה צפוי לנו מהודאתם- זאת נאמר בצורה הברורה' והגלויהביותר - _בפ&ק: דינם?שלי שו&טי בית הדין, העליון שהביעו רעתפ על המורה י ה־ קומוניפטית שושנה , כץ־: שמואלי: חיא_, מעלח בש־ _יחותח ל ' כמחנכת'ואינח ' מפוגלת. לחנך־ את תלמי? דיח *דוח מטרת חחינוד הממלכתי‭. ;,. :. "‬ כרבבה של ילדי ישראל י עו־ בדים הכשרה רוחנית באמצעות מורים הכופרים בכל הקדוש י ד היקר לנו וממרידים: את הילדים נגד בל _המהיבל י , ונהוג ‭?:?‬ בבית הוריהם. ־ ־ ‭. . -‬ 'כיצד נתאפשרה פעילותם ה־ גלוייה של;המודים :הדלי' הז־ דים לבל יעודי' החמור היש - ראלי ז מסתבר שאשמה כבדה_: זו-רובצת: על כל: מפלגותינו, מן הימין ועד השמאל, יאשר לכתי בקבלם השאירו את חוק בו _החיניד במתכוון _־הממ -פר- ־ צות מסוכנות , כדי לעודד התארגנות פוליטית י של מורים בשורותיהם‭ .. :. . - .. ‬־- . השופט עוד?בהזדמנות העליון' ד" קודמת ד ש. י'• ז. הביע ח־ שין את חמשאלד' "כי לא ירחק. היום והכנסת תחוקק חוק אשר יאסור 'איסור המור על מורים ומחנכים לעסוק, _^ין בגלוי ובין בסתר' אם בין כתלי בית־ חספר ואם מחוצה לו, בעניני פוליטיקה, או בכל •התעסקות אשי ריח של פוליטיקה עולה ממנה‭". ‬

:לבית הדיז הגבוה לצדק;א־ שד ביטל ביום שישי את. הצו־ על־תנאי' שהוצא לבקשת , שר־. שנה כץ־שמואלי נגד, שד החינוך, ומנהל בית־פפדה בגלל פ־ טוריה;לא נותר אלא להביע: את צערו על שהכנסת. עדיין לא' ראתה י :צודד. ־למלא ‭, '‬משאלה ‭, V‬ ובכך:נכשלה שושנה פץ"שמו' אלי. חיא לא הסתירה?את זי?ף: תה הפוליטית. השופט זילבדג אף -קבע לשבחה "שאינה מדברת אחד, בפהואחד ' בלבי'•היא. נראתה -ע"י העדיט_:צועדת בתהלוכה _לבשורות המפלגה הקו־ מוניסטית. הדבר , גדם לשאלות בפי התלמידים. יועד - 'ההודים - של בית־הספדבקדית'שלוט ה סמוכהלתל , אביב, הגיש‭?, ‬ובלג י ה?נגדה ודרש הפסקת _עבוד־ דתה"ההודיט האשימוה כקיופ קשרים במחתרת• עט תלמידיה מתוך רצון לנצלט לתעמולה קומוניסטית‭, :-. ‬ ; י משרדההובוד הקיט‭'''‬ -ועדת- , גירוד‭'"‬ אשר 'שמעה אתעדויד . תיהם של?המורד. נשל ההורים _המאשימים הועדה 1היו

מסקנות חד-משמעיות: שושנהיכץ־ש־ ! מואלי: , עסקה־ בפועל‭:, ‬במשד , ב_> ומן עבודתה בהפצת‭, :‬דעות, קומוניסטיות, הן, בשעות: ההודאה ? בכיתה והן בגיתה הפרטי, והן ע"י הפגשת‭? ::‬ תלמידיה עם>חוע־ ‭:. ?''?:‬ מלני _- מק"י ‭" '. ‬ בית הדין: לא י שוכנע כי, ה - מורה עסקה:בתעמולה י פוליטית בין, כתלי ביתהפפר ‭'?—‬ כפי שטוענו‭"!‬ועדת הברור‭.. "‬•: י אד בית: הדין מצביע יעל העובדה שמבקשת הצרעל־תנאי ' לא י כפרה : בפעילותה בבנק"י(ברית נועד קומוניסטי‭'(‬ מקוט גו נפגשה עם תלמידיה מבית־הספר;־ נתגלו מכתבים שכתבה המב־ קשת אל תלמידתה תמר ' אל־ כופר. זו נשלחה' ע"י הודיה לקיבוץ גבת כדי להדחיקה מה־ שפעת חמורההקומוניסטית , ש־ חשתלטח על עולמה הרוחבי. וגד כתבה . שושנה- אל תלמידתה‭ "!‬ , אנשיי גפת עדיין אינם דואימ בד יריב רציני ולוהט. לפי דעתי . עליך להיאבק ברצינות‭. " ‬

: ובמכתב יאתר על תכניתה של תמר לשוב, חביתה‭:. ‬ "אט תחליטי בסוף שנה זו לחזור* לבטח תצטרכי להמשיך את המאבק 'עם הבית• • אין זח צריך להרתיע אותך‭'. ‬תקופה זו תג• גר 'אותך _ותתן לך כוח נפשו לעמוד בנגדט (החורים‭, :. "(‬ מטקנות בית הדין הן על בן חמורות _ביוחד. במקוט , לשתף פעולה עט חרדי חתלמידיט, ה: פיתה. חמורה את התלמידה נגד הוריה והדריכה אותה להתייחס בחוסר אמון אליהם' היא הדעי־ לח את נפש חחלמידיט' ובמקום ללמדט אהבת מולדת ונאמניה למדינה ולעט' היא: תיארה את פריאליזם מאבק המדינה . י• ? על ?י קיומה . י באימ י, - השופט זילבדג אף הדחיק לכת מחבריו וקבע בפשטות! י ‭!!‬ושנה בץ-שמואלי איגה, מוצ־ שדד!להודאה, בבית, ספדי בו מ ניתן חינוך ?ממלכתי , פי לאור הומר העדויותונול ‭''‬ח כל מי' שתעמלנה והסיתה וכתבה ודיברה ורמזה י וחפגינח_, אין טטקבייהיאאינחנןסוגלת . עוד. לחנך דה של את יעוד תלמידיה כלל, יישראל ברוח י" חטטל ‭?? '. ., ‬