⁨⁨למרחב⁩, 5 ספטמבר 1969⁩ — הסתיימה שביתת העתונאים בשידורי־ישראל; משל בורר [⁨כתבה⁩]

הסתיימה שביתת העתונאים בשידורי־ישראל; משל בורר

תל־אפיפ. — שפיתת העתונאיפ פדשות־השידוד חפתיימח אתמול. שידורי הרדיו חודשו החל משעה 6 אהה"צ אתמול.

הצדדים בסכסוך החליטו למסור את חילוקי הדעות ביניהם להכרעת בורר מוסמך, ירוחם כשל, יו"ר המהלקה לאיגוד מקצועי בהסתדרות. הנהלת האיגוד הארצי של עתר נאי ישראל פירסמד, אתמול את ההודעה הבאה: בעקבות הפגישה שנתקיימה שלשום בין נציגי ־איגוד הארצי של עתוגאי ישראל עם השר ישראל גלילי והנהלת רשות השידור, וה־ מגעים שקויימו לאחד מכן אתמול, לפי הצעת השר גלילי , — החליטו היום הנהלת האיגוד הארצי , הוועדה המקצועית ונציגי הוועדים של העתונאים ברשות השידור למסור את חילוקי הדעות בינם לבין הנ־ הלת הדשות להכרעת בורר מוסכם, ירוחם משל, יו"ר המחלקה לאיגוד מקצועי בהסתדרות, לפי כתב סמכות חדש מוסכם על הצדדים. בהתאם לכך החליטו האיגוד ה־ ארצי ונציגי העתונאים בשירות השידור להפסיק את השביתה ברדיו ובטלוויזיה ההל מאתמול ב־ | שעד, ‭6. 00‬ אחה"צ. בישיבת הנהלת האיגוד דיווחו מאיר בן־גור ולוי יצחק הירושלמי על המגעים שקויימו עם נציגי השר גלילי ומשדד־האוצר — לאחר הישיבה אתמול, והביאו לפני הנהלת האיגוד את הצעת כתב הסמכות לבורר, שעל ניסוחה באו לידי הסכמה. הם המליצו בפני הישיבה לקבל ! את ההצעה לכתב הסמכות החדש, : ובהתאם לכך להפסיק את השביתה. | לאחר דיון ממושד הוחלט? פה אחד, לקבל את ההצעה, ולהפסיק ! את השביתה משעה ‭6. 00‬ אחח"צ. גלילי דיווח לנ. מאיר לסופר "למרחב" נודע, כי השר ! ; גלילי מסר אתמול אחה"צ דו"ח על סיום השביתה לראש־הממשלה גול־ דהמאיר. על השתלשלות סיום השביתה בימים האחרונים נודעו הפרטים הבאים: עוד ביום ג' ביקשו גציגי האיגוד־הארצי של העיתונאים, פגישה עם השר גלילי. לבקשת יו"ר האיגוד מ. אסף קיבל השר, ביום ד' אחה"צ, בלשכתו, משלהת מטעם האיגוד. בפגישה זו השתתפו מלבד הבדי הנהלת האיגוד, גם גציגי רשות־השידור, יו"ר הרשות ח. יחיל ושגיים מחברי הוועד המנהל, ד"ד א. ריבלין וח. ברטוב, מנהל רשות־השידור ש. אלמוג, מנהל הטלוויזיח ח. פינסקר ומגהל הרדיו ד"ד י. שפירא. כן גכחו בפגישה נציגי ועדי העובדים של הרדיו והטלוויזיה. האשמות הדדיות נודע. כי הפגישה לא התחילה בדוח טובה, כשנציגי רשות־השי־ דוד והאיגוד של העתוגאים, החליפו האשמות הדדיות בקשר לאה־ ריות להמשר השביתה. השר י. גלילי הציע לפתרון הסכ־ סור, למסור את הסכסוך להכרעה מחייבת לבורר יחיד, לאחד ששני הצדדים יסכימו על נוסח כתב הסמכות של הבוררות. בשעה מאוחרת אור ליום הי, התגבשה הנוסחה המוסכמת של כתב הסמכות. אתמול לפנה"צ הת־

כנסה הנהלת האיגוד של העתונ־ אים שהודיעה בצהריים על סיום השביתה ועל חידוש העבודה ה־ מלאה בטלוויזיה וברדיו, משעה 6 בערב. אמש כבד נתקיימו השידו־ ריס ברדיו ובטלוויזיה, כפי שתיכ־ ננו לערב זה.