⁨⁨למרחב⁩, 10 מרץ 1964⁩ — ⁨Page 6⁩

נמשכת ההרשמה / /// ך קור7ז>ם ג\כנ>>מ־תעופת>>ם $*/// (כל חודש נפתח קןרס חדש) , // כמקצועות אחזקח; • מכונאות חשמל מטוסים (מנוע יגיף) ומכשירנות מטוסים ‭/ 1. 11 ‬ • חשמל מטוסים ^‭/ ?*^88 ‬ ומערכות • ^‭I ^8 ‬ ‭17 16 ‬ גיל הקנלה - I ^ למקצועות אחזקח יתקבלו מםיימי ‭10—9‬ שנות לימוד או % \ בוגרי בתי ספר מקצועיים דו־שנתיים. _ ^"^ \\ לחרשמח יש דדכיא : תעודת זהות, או תלוש רישום ותעודת השכלה• ^^י ^ 'ע£ \\ \\\\ ^ . ביינזנ הסנוהטנני , 1 ^של חיל !!^!1 ינ־ " י נ־נ־ פרטי הרשמה אצל נציג חיל תאויר בלשכות חגיוס • תל־אכיכ — יפו, דחי פוריה מס' 1 כל יום בין השעות ‭. 8. 00—14. 00 ‬ • ירושלים — רש"י ‭. 103‬ יום ה' (בשבוע השני והרביעי בכל חודש) בין השעות ‭. 13. 30—08. 30 ‬ • חיפח — רה' עומר כיאם ‭, 14—12‬ כל יום ב' בין השעות ‭. 13. 30—08. 00 ‬ • פתח־תקוח — שיכון עירוני פגיה, כל יום א' בין השעות ‭. 13. 30-08. 00 ‬ • מכריח — דחי גצרת מול העיריה, יום ג' (בשבוע הראשון והשלישי בכל חודש) בין השעות ‭. 13. 30—08. 30 ‬

זחה 1 ‭** ^£ 101%^. ‬י ‭^8 ^5‬ף ^‭£58‬י לאן יתגלגל הכדור? ו""י י יי יי" יי. י יי"יייי י ! ו ‭•"""VI "'IV'. ! 1'. ">' | ‬ בטח עצמך ובני משפחתך עד ה"‭31‬ למרס ותיהנה מזיכויים במס־הכנסה• חגרה •עויאל"ת *ל בי ‭1 נ 11‬ז נע "

הכפר ה י ר ו 3 לשנת הלימודים תשכ"ה דרושים: ! 1• מורה לאנגלית 2 מדריך חינוכי בדרגת (.. £. ‭3. 3. 0. <3 ‬ או בוגר בית-מדרש למורים. 3 עובד לגידול פרחים בחממה• ן לפנות כבתב. ‭I 1 ‬

הכרזה מסי ‭2/64 ‬ עירית לוד מכריזה בזה, על מכירת ביתן תעשיח מספר ‭36‬ בגודל של ‭557, 12‬ ממ"ר על קרקע של ‭4065‬ ממ"ר בגוש ‭3959‬ ת, ב, ע, וכן חלק מביתן ‭35‬ על קרקע של 3 אלפים ממ"ר. תפוסים ע"י בית־חרושת. פרטים בקשר לגכס הג"ל אפשר לקבל במשרדי מהגדם העירוגי בשעות העבודה הרגילות. את ההצעות במעטפות סגורות יש להכגיס לתיבת ההצעות של העיריר במשרדו של מזכיר העיר עד יום א' ‭22. 3. 1964 ‬ שעה ‭. 12. 00 ‬ אין העירית מתחייבת לקבל ההצעה היקרה ביותר או כל הצעה שהיא. שרגא שולכח ראש עיריית לוד

‭7 % ‬ ן X הפנימיה הטכנית I ו! :| של חיל חימוש ‭^|31 ‬ ־: מחזור ז' תשכ"ח י: ^^^^^ :< הרשום לפנ*מ*ה במקצועות ![ מכונאות או חשמלאה רכב, !! ן כבד וקל \ :י יתחיל ככל לשכות חגיופ כיום ג' ‭17‬ במרס ‭1! . 1964 ‬ > < •< !; א. מתקבלים גערים בגיל ‭16—17‬ מםיימי ‭10—9‬ שגות לימוד !; !; (שנה־שנתיים בבית ספר תיכון עיוגי או מקצועי או חקלאי). ;; !! ב. פרטים נוספים, טופס בקשה, עלון הסברה וכוי אפשר לקבל >'< י י ', בכל לשכות הגיוס בארץ. :< ג. הרוצה להגיש מועמדותו יביא עמו 2 תמוגות. תעודת השליש \ י > ;י האהדון של ביה"ס בו למד או העתק מאושר של התעודה, ; ! ? תלוש רשום או ת"ז בה הוא רשום. ; I >[ מחלקת הגיוס / אגף בח אדם '; :! משרד הגטחון :( < :י

‭**4£000 ‬ *ב; ?= *ל ־ *£• *כ= *ר ?*ג ^מע^ 1ו!!_ מחרתיים I הגרלח I מפעל § יי ‭3^*0 '3 ‬ , ‭^. 6‬ רז ב: /. ב ד \־ד ב^ 0י־ ₪

‭-113* 111? 1X1 ‬ ‭—?8^3088810^836??!???! ? , 11111111111110 0. 3 ‬ נ/£*‭£ *! £#5ו£0‬ י . ^‭^ I 009• I 1 ‬ £‭061831 0690 080 ‬ ‭?5‬ הנהלת אגד מודיעה על ?• הגברת תדירות הנסיעות בקוים: ^ * תל־אביב ־ באר־שבע 3 6 ו ח ז ר ה ־ י ש י ר " - " ן£* כל ‭20‬ דק ו ת ‭61 ‬ ?? מתל־אביב — תחילת השרות — ‭~ 05-30 ‬ —סיום השרות — ‭19י30 ‬ ^ מבאר־שבע — תחילת השרות — ‭05-50‬ י! ^ — סיום השרות — ‭18-45‬ ו? תל"אביב - אשקלון 3 מאסף' ־? וחזרה־ " נל ‭15‬ דקות !I מתל־אגיב — תחילת השרות — ‭^§ 05-15 ‬ 4 —סיום השרות — ‭"? , 22-00 ‬ •? מאשקלון — תחילת השרות — ‭05-15‬ י? -סיום השרות - ‭21-30‬ *ט ?* גז? *‭4#* 1*#1*9€ך\9‬יי א4י ^* ***י

‭II‬ שב1ע הבט־ח‭I ת1 ‬ בעבודה ‭22-15‬ במום ‭1964 ‬ ב' — ט' בניסן תשכ"ד מטרתשבוע הבטיחות" פעולה מרוכזת בכל " רחבי הארץ למניעת תאונות עבודה והפניית תשומת לב הציבור, העובדים והמעבידים, לבעית הבטיחות בעבודה• כתכנית שכוע זד, חפעולות חכאות: • פרסום כרזה מיוחדת בערי הארץ ומושבותיה. • חותמת דאר מיוחדת בשלוש הערים הגדולות: ירושלים. חיפה ותל־אביב. • ישיבות מיוחדות ודיונים בגופים ציבוריים. • אספות בלווי סרטים במפעלים, במקומות עבודה ובמקומות ציבוריים. • יום בטיחות בבתי־ספר מקצועיים, חקלאיים ומרכזי הכשרה מקצועית. • הקרנת שקופיות בבתי קולנוע בארץ. • חלוקת פרסי יוספטל בכנס ארצי של נציגי ועדי עובדים. הנהלות חמפעלים. ועדות בטיחות, שיתקיים ביום ‭19. 3. 64‬ ב"בית הרופא" בתל־אביב. אין פיצוי לאבר לקוי ! ן המוסד לבטיחות ולגיהות

לקיבוץ חפצי־בה ולמשפהה תנחומיפ על מות יוסף 3 הניכיו בההותרים

חובבי ציד מתחקים על עקבות הנמרים שנתגלו

מאת סופרלמרחב" כנגכ "

באר־שבע. — גילויים של הנמרים במדבר יהודה, עורר אתמול התרגשות והתעניינות רבה בקרב הזואולוגים, חובבי הטבע והחי , לאחרשבמשך עשרות בשנים לא נודע על לכידתו של נמר בסביבה זאת.

חובבי חיות רבים פנו לחברה ל־ הגנת הטבע ולמהלקד. הזואולוגית שליד האוניברכיטה בתל־אביב ר ביקשו פרטים אודות הנמרה שנל־ כדה. החברה להגנת הטבע מתכו־ ננת לפרסם בגליון הקרוב של בט־ אונה. מאמר על הופעתם הבלתי צ־ פויה של הנמרים במדבר־יהודה וכן פרטים על הנמרה שנצודה. מחבל ים המלח נמסר לסופר . למרחב". שעשרות ציידים, סיירים וחובבי טבע יצאו אתמול לאזור נחל צאלים, על מנת להתחקות על

עקבותיהם של שני הגורים המשו־ שטים בסביבה. בין הציידים נראו צרפתים רבים, העובדים במפעלי פיתוח בנגב. כן פקדו את חאזור חובבי־ציד מהצ־ פון, המקווים לגלות את הנמרים וללכדם היים. מאחר שמקים התגלותם של הנמרים הוא בקרבת חג־ בול הירדני וסמוך להרי חברון מ־ ניחים ששני הגורים נמלטו משטח ישראל. הציידים הוזהרו- שהדיג־ תם של נמרים מהווה עבירה חמו־ רה והחוק להגנת חיות נדירות או־ סר על כד•

חבחירות לרבנות - בשבוע חבא

"סיכויים רבים" לרבנים אונטרמן ונסים

ירושלים. — בחירת שני הרבנים הראשיים לישראל ועשרה חברי מועצת הרבנות הראשית תתקיים ביום ג' הבא, ה־‭17‬ במארס. בירושלים, ע"י "הגוף הבוחר", המונה ‭75‬ רבנים ו־‭50‬ נציגי רשויות מקומיות ומועצות דתיות. על כך מסד אתמול שר הדתות ד"ד ז. ודהפטיג.

‭115‬ מחברי "הגוף הבוהר" כבד נבחרו ונתמנו ואילו עשרד, רבנים נוספים, מהם ‭, 5‬ שיהיו נציגי מש־ רד הדתות והמישה נציגי ועדת הבחירות. יתמנו בימים הקרובים. וזדב א. פרדס מירושלים יהיה בין וגשרת רבנים אלה. בתשובה לשאלות העתונאיכ א־ גר ד"ד ורהפטיג. כי לפי השערות זקיימות בקרב ציבור הרבנים, ר־ בים סיכוייהם של הרבנים א. י. אונטרמן• והרב יצהק נסים להי־ :חר כרבנים הראשיים לישראל. שר הדתות. הביע תקווה. כי לא ־רהק היום וההבדל העדתי ייעלם ־האיזון של נציגות האשכנזים וה־

ספרדים לא יהיה דרוש כלל. כמו־כן הצהיר דייר ורהפטיג, כי הרבנות הראשית לישראל הוא המוסד התורני היהידי המוסמך, וכר־ הו הל גם על העדה ההדדית בי־ רושל?ם, אשר רבניה מורשים מט־ עמו לערוד נישואים. אשר לשאלת הכרת גטין קונ־ סרבטיביים. חבטיח השר. כי לאחר בחירת הרבנות הראשית. הוא יקיים התייעצויות עם בהירי הרבנות הראשית וכן עם גופים מעוניינים בתפוצה' במגמה למצוא הסדר ג־ אות לבעייה זו, מתור שמירה על העיקרון של מתן אפשרות לכל קבוצה של יהודים בעלת זרם דתי זה או אחר לנהוג לפי ההלכה.

עולי ארה"ב וקנדה תובעים שיתופם במוסדות העליה והקליטה

תל־אביב. — בתביעה לממשלה ולסוכנות לשתפה כגורם שווה זכויות בתיכנון ובביצוע כל התכניות, הנוגעות לעליית אמריקנים וקנדים לישראל ולקליטתם, ובדרישה לסיוע כספי לתכנית העליה מאמריקה הצפונית - יצאה אתמול הוועידה ה*‭13‬ של התאחדות עולי ארה"ב וקנדה, אשר ננעלה בשעות אחה"צ בבית ציוני אמריקה בתל־אביב.

בהחלטות הוועידה פונה ההתאחדות אל ההסתדרות הציונית העול־ מית להזמין את נציגיה להשתתף. כגורם שווה־זכויות בדיוניה. מאחד שהתנועה הציונית הזמינה אפ לו ארגונים לא־ציוניים וארגונים. אשר אינם דוגלים בעליה. והתאחדות עולי אמריקה סבורה, כי בהיותה גוף, ש־ כל פניו לעליה לישראל הרי זכותה להיות מיוצגת בארגון זה. להלן הציעה הועידה להרחיב את לימודי התודעה היהודית בבתי הספד בישראל, במגמה להקטין את הפער בין הנוער בתפוצות לבין הנוער הישראלי. כמו־כן הוחלט להקים שירות מו־ דיעין בישראל. אשר יעמוד לרשות אורחים מארה"ב ואשר יפעל בסיוע יבשיתוח פעולה עם ההסתדרות ה־ ציונית האמריקנית. נוסף לכך הוצע להקים התאת־

דויות עולים של דוברי אנגלית באזורי הפיתוח. הועידה קבלה על כך שהממשלה לא סיפקה דיור בשכר דירה במידד נאותה לעולים מן הארצות הצפון אמריקניות. בוועידה השתתפו ‭170‬ נציגים. המייצגים ‭15‬ אלף עולים מאדה"ב ו־ קנדה הפזורים בכל רחבי הארץ . ב־ עיירות־פיתוח מקריית שמונה ועד אילת וב־‭17‬ קיבוצים. הוועידה בחרה ברות בוקשטיין לנשיאת ההתאחדות לשנה הבאה. חשודים בגניבת סיגריות בשווי של ‭4000‬ ל"י חיפה. — 4 צעירים. החשודים בגניבת סיגריות בשווי ‭4000‬ ל"י נתפסו ונעצרו על־ידי מדור הבילוש של משטרת חיפה, יום אחו בלבדלאהד המקרה. 1 ‬‭I

V י ע 2 סטודנטים זכו בתחרות לתכנון "בית 1 החייל" בחיפה

מאת םופרלמרחב" " חיפה. — שני סטודנטים צעי' I ] וים מהטכניון, זכו בפרסים המו־ ־ ! נ' והשלישי בתחרות ארכיטק־ I : טונית לתננו!בית החייל" ב = " = חיפה. בהתחרות השתתפו כמה I : מטובי האדריכלים בארץ. איש I = לא זכה בפרס הראשון. 1 = בפרס השני (‭3250‬ ל"י) זכה I ־ גבריאל לוי. סטודנט בקורם ד ־ : של הפקולטה לארכיטקטורה ובי־ 1 : נוי ערים, שהוא עולה חדש מקו I = לומביה. בפרס השלישי (‭I 2000 ‬ : ל"י) זכה מאיו ניר־בהן, אף הוא I I מקורם ד' של אותה פקולטה. I ] ניר־כהן הוא צבר. יליד חל־ I : אביב. I \ אם וזיבחר תכניתו של ג. לו• ־ לביצוע הבניה, יתגלה קושי ' מא־ ־ = חר שהוא עדיין לא הוםמן כ־ ] אדריכל. לפיכן יהיה עליו לה־ I : ציע רשימה של ארבעה ארכי' = טקטים מוסמכים, מהם ייבחר ה־ I : אחד שיבצע את החכנית. I : נודע, כי בעקבות פרשה וו ן החלו חוגי אגודת האינג"נרים I ; והאדריכלים לפעול להנהגת הס־ : רר קבע, שימנע הוזחרוח בין בע־ I = לי מקצוע לסטודנטים, בדרך 1 : של הנהגת התחרויות מקצועיות I = נפרדות. ‭11, ???1. 1, 1111111,... I.. II.. 1. 1111. 1111. 111111. II. 1111. 11111 ‬

שמואל עצמון כפרויד הצעיר

תל־אביב. — השתקן שמואל עצ־ מון יופיע בתפקיד פרויד הצעיר, ב־ מחזה "ארץ רהוקה" מאת הנרי דנ־ קר על חיי זיגמונד פרויד, שיועלה בתיאטרון , זוית" בביומו של אמנון קבצ'ניק. במחזה, המספד על התקופה ב־ חיי פרויד, בה גיבש את יסודות הפסיכואנליזה, משתתפים מלבד עצ־ מון: שולמית אדר. פנינה גרי, משה אלקלעי , מרים נבו, תיאודור תומא. בת־שבע נועם, מרי םלרמן ועמנואל נור־נר. המחזה, שמחברו הוא מחזאי יהו־ די־אמריקני צעיר, תורגם ע"י חיים גליקשטיין. ההזרות החלו כבר ב־ שבוע שעבר, והצגת הבכורה — ב־ ראשית מאי. חב' "אדםגו" ומנהלה נענשו על עבירת־מם תל־אביב. — חברת "אדסגו" ל־ הלבשה מתל־אביב נקגסה ב־30 א־ לף ל"י ומנהלה, אלפרד קופרש־ מידט, נקנס אף הוא ב־‭30‬ אלף ל"י ונוסף על כך הוטל עליו מאפר 3 הודשים בפועל ו־9 הודשים מאסר על תנאי, בגלל עבירה על תוק מס הכנסה. יראוני ישוחרר בערבות תל־אביב. — החלטה לשהדר ב־ ערבות של 20 אלף לירות את יהודה יראוני, שנמצא אשם בשעתו בפרשת תל גבודים, יהד עם יהודה שפיגל, ניתנה אתמול בבית משפט השלום בתי'א.

נעצרו 2 חשודים בנםיוו התנקשות ברמלה

רמלה. — שני אנשים בני ‭21‬ ו־‭, 28 ‬ תושבי שכונת התקוה ואבו כביר ב־ ת"א ולשעבר תושבי רמלה, נעצרו ברמת־גן, ביום א' לפנות ערב, כ־ | חשודים בנסיון להתנקש בחייו של מנחם מדם, בן ‭, 49‬ בעל קולנוע | "מרים" ברמלה. כזכור ארע נסיון ההתנקשות ביום א' אהרי הצהרים, בהצטלבות הכבי־ שים בילו־רמלה־ירושלים, ליד תחנת הדלק "סונול", בעת שםדם בא ל־ מקום לקחת את מכוניתו, שחנתה שם. כאשר ישב ליד ההגה נורו עליו כמח יריות אקדח, ממרהק שלושה | מטרים, אד הכדורים החטיאו את המטרה. משערים. שהמקרה אירע בעקבות סכסוך, שפרץ לפני כחודש בין בנו | של מדם. ניסים מדם, ובין אחד מ־ משפחת העצורים.

יוארר תוקפן של תקנות הפיקוח על המטבע

ירושלים. — הכנסת אישרה אתמול בקריאה ראשונה את הארכת תוקפן של תקגות ההגנה (כספים) עליהן מבוסס הפיקוח על המטבע שר־האוצר, פ. ספיר, ציין. שהתק־ נות דרושות כדי למנוע חברחת הון, לפקח על יבוא הון והגדלת הרזר־ בות. עם זאת הוקל לאחרוגה הפיקוח ואין הוא היום המור יותר מזה הגהוג במדינות שונות שבמערב אי־ רופה. פ. ספיר הגיש גם חוק לתיקון תק־ גות שעות חירום (תשלומי חובה). התיקון הוגש עקב פםק־דין שהוצא ע"י בית־המשפט. עם הפיחות הוטלו תשלומי חובה | על בעלי מלאי כדי למגוע התעשרו־ תם של אלה שרכשו את הסחורות בשער הקודם של הלירה. לאחר מכן ויתרה הממשלה על תשלומים אלה תמורת הבטחה לשמור על המחיר הישן. בית־המשפט גתן לחוק פירוש שוגה ולכן באה הצעת התיקון.

מפ"ם קיימה עצרת הפגנה בתל־אביב

מאת סופרלמרחב'' " תל־אביב. — מפ"ם קיימה את־ מול בכיכר דיזנגוף בת"א עצרת הפגנה נגד מדיניות השכר. הנואמים בעצרת תקפו בחריפות את "מדיניות השכר של מפא", ", קראו לכינוסה המיידי של מועצת ההם־ תדרות ולקיום הבחירות לוועידת ההסתדרות בהקדם. ח'יכ י. ריפטין כוון את חציו ההדים ביותר גגד.. . אחה"ע ויגאל אלון. הוא אמר, בין השאר, כי , יגאל אלון היה שר צבא אמיץ יו־ תר מאשר שר העבודה". וזאת מ־ שום שלא העביר חוק, הקובע שכר מינימום גבוה יותר. גם שאר ה־ נואמים — י. יודין, צ. נתנזון וי. מנדלסון, שייצג את ועדי העובדים. ניסחו דבריהם בהריפות, באומרם "שלא ינתן לסתום את פיו של צי - בור הפועלים" ולכנס את מועצת ההסתדרות לאחר שכבר ייחתמו ה־ הסכמים הקולקטיביים. לעצרת ההפגנה שהחלה באיחור, נתלוו סיסמאות, הקוראות למלהמה במדיניות השכר.

החשוד בשוד נעצר לחקירה

אשקלון. — פקודת מעצר ל־‭15 ‬ יום הוצאה אתמול בבית משפט השלום באשקלון גגד הצעיר ממושב נהח, חחשוד בפריצות ובמעשי־שוד תוך שימוש בתת־מקלע "סטן". החשוד, יצחק ברכר, בן ‭, 18‬ הובא בפגי שופט השלום א. חייבי, כשהוא כבול בשרשרת בידו הימנית אל שוטר שנילווה אליו. סמל החקירות י. אמיגא ביקש מהשופט להוציא את הפקודה נגד ה־ צעיר. שביצע לדעת המשטרה פרי־ צות ו־3 מעשי־שוד. לשאלת השופט אם יש לו מה לומד לגבי החשדות המיוחסים לו השיב הצעיר, כי ידבר אך ורק בעת הבירור המשפטי בבית המשפט. ה־ צעיר ביקש, שהמדינה תעמיד עורך־ דין להגנתו.

נענשו נהגים שגרמו מוות

היפה. — גהג אוטובוס. יוסף מאי־ די, מקיבוץ דליה, שנמצא אשם בגרימת מוות שלא בכוונה תוך שי־ מוש ברכב, נדון אתמול בבימ"ש השלום בהיפה, לקנס של אלף לידות או ‭20‬ ימי מאסר תמורתם, ועוד שלו־ שח חדשים של מאסר־על־תנאי לתקופה של שנתיים. כן נפסל רשיונו על תנאי לתקופה של שנתיים. גזר הדין ניתן ע"י שוה"ש ד"ד ה. י. לוין, בעקבות תאונה, שארעה בחודש מאי ‭, 1963‬ ברחוב הגבורים בהיפה, בה גהדגה פרהה ארביבו, בת ‭. 65 ‬ נהג אחר. שגמצא אשם בגרימת מוות, יוסף בן יעקב גבע, בן ‭. 25 ‬ תושב מושב בית שעדים. גדון על־ ידי אותו השופט לקגם בסכום של חמש מאות לירות ולמאסר לתקופה של 6 חדשים, מהם שלושה בפועל. ורשיונו נשלל ממנו לשלוש שנים, מהן אתת בפועל והיתר על תנאי. הוא הועמד לדין בעקבות תאונה שארעה בכביש ה־פה־נצרת, אשר בה קיפח את חייו יששכר ששון, בן ‭. 20 ‬

ז^בול ויחיד, —.

_ נשיא המדינה, ז. שזר, קיבל אתמול את שר הפנים והבריאות, ח. מ. שפירא. כן קיבל הנשיא אתהברי הוועד המרכזי של לשכת עורכי־הדין בישראל, ערב פתיחת ועידתם השנייה בירושלים. את דייר מרים פ ר וי נ ד ואת ליבי בדג־ סין? שגרירה חחדש של גורבגיה, פר וגמו, ערך אתמול ביקור־היכרוח אצל יושב ראש הכגסת, קדיש לוז. שר התחבורה, ישראל בר־יהו ־ דה. קיבל אתמול בירושלים את ויין טאריש מארה"ב, עורך של עתר גים מקצועיים, המטפלים בעגייגי !תעופה. שר הבטחון של אקוואדור, גנרל אורליאו נ ר נ ת ו, פתח אתמול את יום ביקורו הראשון בארץ בפגישה עם סגן שר הבטחון. ש. פ ר ס. לאחר מכן ביקר האורח במפקדת פיקוד הנח"ל ונפגש עם מפקד הגח"ל. אלוף־משנה. י. ד ו תן, ושמע מפיו פרטים על יעודי חנח"ל, מבנהו ה־ ארגוני ושיטות פעולתו. נגיד בגק ישראל, ד. הורוביץ, קיבלאתמול לשיחה בלשכתו את שר הכלכלה של הולנד, פרופ' יקו־ בום א. א נדרי סן. דוד פלה, סגן עורך ה"גיואיש כרוניקל" וסופר "למרהב" בלוגדון, הגיע אמש במטוס "סאבנד, " לביקור של שבועיים בישראל.

שגריר בריה"מ בישךאל, מיכאיל בודתב, בביקורו הראשון במוסדות עליית הנוער. משמאל לימין: בןךתב, חה"כ משה קול (ךאש עליית הנוער), נ. מנלזו! (מנהל מוסדנוה ןהנזה"), אלכסנךך " צ'ורלץ (מזכיר שני בשגרירות בריה"מ), וק. קול. הילךים הם ילךי עליית הנוער בנוה הדסה". "

דו"ח על המצב ב"מםפנות ישראל" יוגש לשר התחבורה

מאת שופרלמרחב" " חיפה. — דין וחשבון על מצב תיקוני האוניות ב"מספנות ישראל" יוגש חיום לשר חתחבורד" על־ידי מנהל אגף הנמלים והספגוח של משרד התחבורה, רב־חובל י. אוור־ בוך, אשר עמד בראש ועדה מיות־ דת לבדיקת המצב. הדו"ח קובע, שמצב התיקונים ב־ מפעל אינו משביע רצון וטעון שי־ פור מהיד. את הסיבה לכך יש לז־ קוף לא מעט לזכות היחסים המעור־ ערים השוררים בין הנהלת המספנה לבין פועלי "הימה" לשעבר. מהברי הדו"ח לא הטילו אשמה על אחד הצדדים וקבעו כי גם ה* הגהלז, וגפ הפועלים חייבים ללכת אלה לקראת אלה לטובת פתרון ה־ סיכסוך. הועדה מציעה צעדים קונקרטיים לשיפור המצב ב"מספנות ישראל" ובעיקר לשיבוץ פועלי "הימה" לש־ עבר במפעל. השיבוץ המהיר מהווה, לפי דעת הועדה, גורס רב־משקל ל־ שיפור המצב במפעל.

המה' לאיגוד מקצועי: השביתה ברכבת לא היתד. מוצדקת

תל־אכיכ. — שביתת עובדי חרככת כשבוע שעבר חיתח כלתי מוצדקת — כך קכעח חמחלקח לאיגוד מקצועי של חחפתדרות, שדנח אתמול כשכיתח.

מנהל כוה־האדם ברכבת מונה לפי הכללים המקובלים בשירות המדינה ולא היה מקום לשביתה, או לנסיון למנוע את כניסתו לתפקידו - נאמר בסיכום הדיון בעניין זה. כן קבעה המחלקה לאיגוד מקצועי. כי הכרוז שפורסם ע"י מ. סבידור. המנהל הכללי של הרכבת ושהופנה ישירות אל פקידי הרכבת ערב השביתה, היה בו משום הריגה מהנוחלים המקובלים ויתסי העבודה בין ההנהלה והנציגות המוסמכת של העובדים. הוועד ומועצת הפועלים. באשר לסכסוך שהתעורר סביב מינוי מנהל כה אדם הדש ברכבת הבהירה המחלקה, כי אין לוועד עובדים להתערב במינוי מנהל כח־אדם, כשם שאין להנהלה זכות להתערב בהר־ כב ועד העובדים. המחלקה דנה אתמול גם בשביתה הנוספת של 17 פקידים ברכבת עקב תביעתם להעלאה בדרגה. שלושה מחברי המחלקה נל|בעו למצוא דרך להסדרת העניין. כן גמסד בישיבה, כי המחלקה לאיגוד מקצועי פנתה לשר האוצר המסחר והתעשיה פ. ספיר. בבקשה לקבוע נוהלים ברורים וקבועים בין

נציגות העובדים והנהלת המשרדים. בעקבות רמי התופעות של חילוקי דעות על רקע זה. מגדל תצפית נגד שרפות ביערות חכרמל היפה. — אבן פינה למגדל תצ־ פית גגד שריפות. על שם משפהת פדוייליך מאוסטרליה, גורתה את־ מול במרכז יערות הכרמל. במע־ מד בגי הזוג מקס וסשה פרוייליך, שגריר אוסטרליה בישראל, ג'ון הוד ועשרות ידידים ומוקירי המשפחה מחארץ ומחו"ל. המגדל החדש, המוקם ע"י מושב כרם המחד"ל, יחלוש על ‭40‬ אלף דונם יערות ויהיה מצוייר במע־ רכת אלהוט ובצופה. שיוצמד ל־ מצפה לכל שעות היממה, כנהוג במגדלי התצפית האחרים ברחבי־ הצפון.

תואר ד"ר־כבוד - לראש הממשלה

ירושלים; — תואר דוקטור כבוד של האוניברסיטה העברית בירושלים יועגק ביום ג' בשבוע הבא. לראש הממשלה ל. אשכול. כן יועגק תואר זה לפרופ' י. בער ופרופ' א. פודוד (ראשון הפ־ רופסורים באוגיברסיטה העברית והדיקן הראשון של הפקולטה למ־ דעי הטבע) ולד"ר א. בירם מיש - ראל, לשופט ש. פרידמן ולעו"ד נג גרינבלט מקנדה ולד"ר ה. מ. סל־ וין מארה"נג טכס הענקת תוארי הכבוד ייערך ביום פתיהת המושב ד־, ‭26‬ של חבר הנאמנים של האוניברסיטה העב־ דית. כיו"ר החבר מכהן השופט ל. א. לוונטאל מארה"ב. - למושב יגיעו למעלה מ־100 צי־ דים מ־‭14‬ ארצות.

ועד עובדיאמקור" נפגש " עם מזכירות מ. פ. ת"א

תל־אביב. — מועצת עובדי "אמקור" בת"א עומדת להתכנס הבוקר, כדי לדון בהצעות מזכירות מועצת פועלי ת"א לחיסול הםכ־ סוך במפעל, כפי שהועלו אתמול בפגישה שנערכה בין ועד העובדים לבין מזכיר המועצה, א. אלפדט, ומ. זילברמן.

הצעות המזכירות קוראות לפועלים לשוב מייד לעבודה סדירה ולאחר־ מכן תפתח המועצה, בשיתוף עם הוועד, במשא־ומתן עם ההנהלה, על בסיס החלטות הוועד הפועל בדבר מדיניות השכר לשנת ‭1964/65‬ ותוך נכונות לבירור התביעות המיוחדות שהעלו העובדים. עובדי "אמקור" הביעו מחדש את נכונותם לשוב לעבודה סדירה, בד בבד עם הסרת איום ההנהלה על תשלום שכר מקוצץ. לפי תפוקה, ותוך מילוי הדרישות במשך שבוע ימים. פוצצח ישיכת חמזכירות קדמה לפגישה, שנערכה לפנות ערב, כניסה ללא־רשות של נציגי וע־ די מפעלים בגוש דן, לישיבת המז־

כירות, שהתקיימה בבוקר. המתפרציםביקשו להביע את הזדהותם עם מאבק פועלי "אמקור". על פי החלטת הרוב המפא"י במזכירות הוחלט לא לקבל את המשלחת, בגימוק, ש־ מוכנים לקבל כל ועד בגפרד, אך אין ההסתדרות מכירה בכל התארגנות של ועדים מהוץ למסגרתה, ל־ כל עניין שהוא. בהיותם בחדר הישיבות השמיע א. שכטר, גציגאל־ " קו" את הזדהות הוועדים והתריע, כי באם תשולם לעובדים ביום תמישי משכורת מקוצצת. כפי שמאיימת ההנהלה, יגיבו עובדי שאר המפעלים ב"צורה רצינית". לאחר שהברי הוועדים סירבו ל־ עזוב את חדר הישיבות סגר א. אלפרט את הישיבה, והדיונים חודשו רק לאהד שהנציגים עזבו את "בית ברנד".

העובדים ביחידות המסים באוצר שובתים היום

ירושלים ' . — שכיתח למשך ‭24‬ שעות תתקייכ חיוב במשרדי מפ חכנםח, חמכפ וחבלו ומם רכוש, כח ישתתפו כ־‭4000‬ עוכרים כיחידות אלח.

נציגי העובדים ביחידות המסים דחו אתמול את דרישת שר האוצר וההסתדרות להתייצב לעבודה ופגי־ שה שנערכה בירושלים גסתיימה ל־ לא תוצאות. סגן המנהל הכללי במשרד האוצר. י. שרון, סיפר אמש במסיבת עתו־ נאים. כי ב־‭21‬ בינואר נפגשו נציגי העובדים ביחידות המסים עם שר האוצר פ. ספיר וחבר עוזריו. והעלו את דרישותיהם לתשלום מיוחד. עקב עבודתם. הכרוכה בגביית כספים מה־ ציבור. שר האוצר הבטיח בפגישה זו, כי דרישת עובדי המסים תיבחן בצורה אוהדת בעת שדירוגם יידון במסגרת סיווג התפקידים הכללי של עובדי המדיגה. ספיד הבטיח, כי הסיווג לגבי עובדי המסים יסתיים עד ‭30‬ באפריל השגה. ועדות הסיווג, אמר שרון, מורכ־ בות משלושה נציגי עובדים ושלושה נציגי ממשלה. כד שכל הדרישות יזכו לטיפול אובייקטיבי והוגן.

במשך השבועות האתרוגים — המ־ שיך שדון — לא נשמע כל איום של שביתה, ורק השבוע נודע להנהלת האוצר. מן העתונות, כי עובדי המסים מתכוננים לשבות. כדי למנוע תסיסה הוזמנו אמש ועדי העובדים לאוצר והם העלו את בעיותיהם בפני שר האוצר וראשי האגפים במינהל ההכנסות. ספיר ציין בפני הוועדים. כי הבטחתו. שעד סוף אפריל יסתיים הסיווג לגבי עובדי המסים, עומדת בעיגה ואיגו רואה כל טעם או סיבה לקיום שביתה. שרון הדגיש, כי את השביתה יש לראות כהפרת הסכם עם שר האוצר וכהפדת משמעת כלפי ההסתדרות, המתנגדת לקיום השביתה. בתשובה לשאלות אמר שרון. כי נעשו סידורים, שהנוסעים בנמלי ה־ ים והאויר יוכלו להוציא את חפציהם למרות השביתה, והנהלת המכס תעשה כל מאמץ. שגם סחורות הדרושות באופן דחוף יוצאו ממחסני ה־ ערובה.

המורים היסודיים ישבתו מייד אחרי חג הפסח

אם לא תיענה תביעתם לשעות חינור

מאת סופרלמרחב" " תל־אכיכ. — חמוריפ ככתי חפפר חיפודיים ינקטו אמ־ צעיפ דרפמייפ מיד אחר פפח, אפ תכיעתפ כדבר מתן 3 שעות חינוך כשכוע ככתי חפפר חיפודייפ לא תיענח — על כך חחליטח אתמול חנחלת מרכז חמוריפ.

מהוגי ההנהלה נמסר. כי דחיית| המועד לגקיםת אמצעים לאחר פסח

באה בהתחשב בחגי הפסח ויום ה־ עצמאות. על טיב האמצעים יוחלט מאוחד יותר, אך ההחלטה רומזת להשבתת הלימודים. ביגתיים ממשיך מרכז חמורים בעריכת אסיפות־מחאה ברחבי חארץ. עד כח נערכו ‭14‬ אסי־ פות ועד סוף חשבוע ייערכו 6 אםי־ פות נוספות. כפי שנמסר מחוגי הנהלת המר־ כז, מביעים המורים, באסיפוח אלה. תמיכה והזדהות עם המאבק להשוות את מספר שעות המהנך בבתי־םפר יסודיים לאלה שבתיכוניים. הנחלת מרכז המורים הביעה ב־ ישיבתה אתמול את סיפוקה מתמיכת ציבור המורים במאבק ותבעה מהממשלה וממשרד חחינוך למלא אחר תביעות המורים בדבר שעות חינוך. שהוא מאבק על עיקרון ולא על הטבת תנאים בלבד. חצעת תקציב שוטף לשנת הכספים ‭1964/65‬ בסך ‭13. 231. 000‬ ל"י הובאח אמש לשולחן הדיונים במוע־ ןייז זוידיוז ‭"8‬ת.

שביתה במשרדי המסחר והתעשיה בתל־אביב

תל־אביב. — על שביתה במשר־ די מסהר ותעשיה. מהוז תל־אביב. הוחלט אתמול בישיבת מזכירות מועצת פועלי תל־אביב—יפו. השביתה תתקיים ביום ראשון 15 למרץ, אם עד אז לא יכנסו נציבות שירות המדינה והנהלת המשרד ל־ מו"מ עם איגוד עובדי המדינה לתיקון שכרם של מפקחים מקצועיים במשרד. זח מספר שגים שאיגוד עובדי המדינה תובע השוואת שכ־ רם של סוגי עובדים אלה — אר־ בעיכ במספר — לשכרם של עובדים בתפקידים דומים במשרדי ממ־ ןיזלה אחריוש ומפקחי מרה/