⁨⁨הצפה⁩, 14 יולי 1969⁩ — היאחזות "בנ> ע7ן>בא" נחל דקלה צ"נה עליתה על הקרקע במעמד חג>ג> [⁨כתבה⁩]

היאחזות "בנ> ע7ן>בא" נחל דקלה צ"נה עליתה על הקרקע במעמד חג>ג>

:ואת י סיפרנו נדרוש ן טקפ העליה על הקרקע של האהזזת נה"ל דקלה (מקודפ דקדיפ), שכצפץ פיני — התקייפ אתמול כהשתתפות נציגי הקכוין הדתי, מפקדת הנה"ד, אנשי מהדקת ההתישכות של הפוכנות, קציני . צה"ד והורי הנהדאי"פ. היאחזות היקמה ע"י שני גרעיניפ שלכני־עקיכא". "

| הסקס נפתה בהנפת הדגל לראש ה־ תורן• תת־אלוף אשר ליי מפקד ה־ י :ה'יל. אל"מ צבי ל בנין. ראש אגף . הנוער . והנה"ל משה נצר ומפקד ה־ יהידה סקרו מסדר של הנחל"איפ־ ו הנהלאיות תת אלוף אשר לוי, הביא את ברכת אלוף ףפקוד הדרום ישעיהו גביש, אמר בין היתד כי ) פיתחת רפיה, •:ועל אדמותיה הוקמה חחאהזות חיוותה תמיד אתגר I לכושר הלחימה של צה''ל. הקמת ה־ ; אהזויות נהל בסיני, שתהפכנה לישו- ! בים של קבע — הם חוליד, בשרשרת האחזויות שיוקמו בקרוב ברצועת עזה וסיני • ,. פיתחת רפיה לא תהיה עוד זירת קרבות" — אמר. ־ פרכת הרמטכ"ד חרמטכ"ל. רב אלוף ־יים נר־לב שיגר ל טקס ברכה בכתב? אשר נא ־ מר בה בין היתר: . בהקיפכם ישוב חקלאי בסיני א־נפ . מבסאיב חזון נביאנו" ,. וכיתתו חרבותם ל אתים... ". ‭.. ‬אולם בעת כזאת לא נוכל להחזיק רק באת ועלינו להמשיך ולההיז גם בחיב". דברי ברכה השמיעו משה נצר. ראש אגףף הנוער והנה"ל סגן מנהל מחלק־ ההתישבות של הסוכנית אב־ רבם רוזנמן והמרכז חארצי של בני עקיבא ליפא אחרוני. ריקדה דהו־ ימיפ תשכון' " במנילת היסוד. שהוקראה בטקס על ידי נחלאית נאמר: .. התא ־ ספנו חברי גרעינים .. נחשון בני־ עקיבא". במלאת ארבעיב שנה־ ל תנועתנו במעמד ראשי עם ומפקדי צבא ההגנה לישראל. :ציגי הקיבוץ הדתי ותנועת .. תורה ועבודה" לק־ ביע ־תד להאחזות הנחל ה־מ"ד־ ב מבואות סיני• ושמה דיקלה. באנו למקוב זה — דיקלה לחוף ימים תשכון — בעקבות מגיני מולדתנו במ ל חמת ששת הימים. ובידנו המגל והחרב. :היה חלוצים לישוב יהודי)

הדש אער יפרח כגן רווה והמגל לו סמ ל לשאיפת שלוב והיצירה והחרב מיכנה בנדנה כנגד :ל הקמים עלי־ נו• כה יתן ה' וכה יוסיף ופרצנו צ־ פונה וקדמה ונגבה". יישוכ ראשון כהכד אשכול האהזות נח"ל. דקלה היא הישוב ה־ ראשי־ן בחבל אשבול הנושא שמו

של ראש הממשלה המנוח. לרשות ההאחזוה משבצת של־ כ2000 דונם קרקע. . דזהאהזות תתבסס על גדול ירקות ליצוא ובמקום יוקם גן ירק על שטח של־ כ‭100‬ דונם. כמו כן ־פותחו במקום אלפי בעלי חיים — רפת ולו ל ובקריב ייעבר לידי ההא ־ הזית פרדס של־ כ‭400‬ דינם מהבשור. בעיית מיפ ? ההאהזות מתלבטת בשאלת המים לחקלאות• בינתיים היא מסתפקת במים חבאים מנהל מים• שנבנה בימי המצרים והמספק לה כ־60 קוב לשעה. בקרוב יועבר למקום צנור מים ממוביל . המים הארצי ' . !הברת '"מקורות" קדחה קדוח מים מתוקים באזור אשר יספק את תצרוכת . מי השתיה למתישבים.