⁨⁨המשקיף⁩, 11 אפריל 1948⁩ — ⁨Page 3⁩

_ת־אטדון קאמרי

הערב ‭11. 4‬ "גערת הפקר" במוגרבי ת"א יום ב' ‭12. 4‬ "המפקח בא" במוגרבי ת"א יום ג' ‭13. 4‬ "המפקח בא" ב־‭_~. 8. 30‬ באולם רמת־גן יום ג' ‭13-. 4‬ "הספד מסביליה" במוגדבי ת"א יום ד' ‭14. 4‬ "הספד מסביליה" ב־‭8. 30‬ באולם אסתר נתניה יום ד' ‭14. 4‬ "המפקה בא" במוגדבי ת"א יום ה' ‭15. 4‬ "נערת הפקר" ב־‭8. 30‬ באולם בית העם רחובות התחלת ההצגות הרגילות בשעה ‭. 8 ‬

.

קנו תוצרת

הארץ

אריגי ארי 'צ במחיר בית י ר

ק בו ג ר ן גברדין אריגי צמר לחליפות, מעילים במבחר עשיר

שמלות

סחורות ארי"צ ., _M. 5 5_tf A3‬ ‭_ft

_ארי

צ בע מ

שדרות רוטשילד ‭. 19‬תל־ אביב

_בית־חרושת הראשון בא"י לאריגי צמר

. ‭י"J§||‬ "‬ ‭^^^^8

. אהל ־‭"י-»~«> "_flui‬‭"?""?-" 1—?^, _gg _r^?_"??"_^‬ י _. י gjf??‬ ‭" " ‭"*‬ ב־‭_^0‬ בעדב נשף כבוי לד, אמז האידח ‭_*UinX'?3‬ הפותח: ד. ב. מלבין משתתפים: ר. קלצקין, מ. מרגלית, י , קמינסקי, י. טימן, ש. רודנסקי, בתיה לאנצת, הנה זמיר, י. וילקומירםקי, א. גיטר, ש. פרשקו וכל חברי "לי־לה־לו"בקטעים ופזמונים. כרסיסים: ‭, "כרטיס"ב‬ אלבבי ‭, 31‬ובערב הבשף משעה 7 בקופה.

הגדה שלי פסח הוצאה אמבותית ומדעית עם באור טליתות משי וצמר, מגבעות קטיפה (פלוש) . צבע _ שחור, מחזורים מכל השבה במחירים בוחים. בית מסחר ספרים מינצר וקורב אלבבי ‭, 112‬טלפון 5635

בשער ן ‭|.. < ‬

, י1 /מש_3 וז_150דטיגי ‭w ?r _^ , ? V‬• ‭^?_*- ?wv. BIv_^ ?—v ? v. ‬ _י: v w_. w . v v - V_^ _v‬ ‭_aS_^ _^ Hil_&_niHiHBBffii ? _^ ?— _^

קשה ל"מכבי" לההליט לפני כמה שבועות נגענו בטור זה בענין נסיעתה של קבוצת "נודדיה" הארצית לארצות הברית, בקשר עם ההצעה לשיגור נבחרת ארצית לשם. בדברינו דרשנו מהם־ תדרות המכבי לחגיע לידי החלטה על עמדתה בשאלה זו, למען יתבררו ויתלבנו הדברים. בינתיים קרו מאורעות רבים — _אך הת־ לטה זו טרם נתקבלה, או אולי טרם הושמעה. קשים חבלי־הלידה של החלטה זו. הםכםכן המקצועי של ‭, "הפועל"‬שניצל את נסיעתו וכל קשריו המפלגתיים בארצות הברית כדי לנסות להכשיל את נסיעתה של . ‭, "בורדיה‬ כבר חזר ארצה ולאנשי ה"מכבי" וידידיהם מן הציונים הכלליים ניתנת על כן האפשרות לברר את הענין פה במקוט, מבלי שתהיה למעונינים דרך להתחמקות, לשקר ולהסתרת דברים, כמעי שה ‭;, ‬הרוצה, לשקד— ירחיק ‭. "עדותו‬ בשהותו בארצות ' הברית יכול היה איש־ התככים מ"הפועל" לספר ולהעליל כעולה על לבו מבלי שתהיה אפשרות של הגבה או של בקורת. לשם השגת מטרתו לא בדק באמצעים, ובין היחד ניסה, באותן דרכי : מוימה, להשיג לשאיפתו השליליתוהמכר עדת תמיכתם של ;הוגים ציונים כלליים,

שבלעדיהם לא . היו כל סיכויי הצלחה לתכניתו הזידובית. ומשם הגיעו הדברים אל _התוגימ־ המקבילים כאן בארץ. ואין זה מקרה. תורת "הפרד ומשול" למדו אנ_^זי "הפועל" היטב היטב מרבותי־ הם הגריטיים. כדי להחליש את מתנגדיהם המה ' זורעים בקרבם זרע הפרוד למען , ייחלשו ולא יוכלו לעמוד בפני נכליהם. ואכן הלכו בדרד זו גםבענין זה, וכמעט והצליחו‭.... ‬ ברגע הראשון לא דאו אנשי ה"מכבי" והציונים הכלליים את הפה שטמנו להם אנשי השמאל‭", ‬ ומבלי להעמיק מחשבה פתחו פתח ל"הצעה" של איש ‭. "הפועל"‬ אולם עם הזעזוע הראשון, לאחר שנפקתו י עיניהם לראות, נרתעו אחוד והחזירו את ההוראות הראשונות. אד עד לידי החלטה טרם הגיעו! _והתנין אינו חלק‭"נודדיה". ‬ השיגה רא־ עוונה חוזה לעונה הבאה וזכותה זו תשמר ותבוצע בכל הקפדנות. דבר זה צריך להיות בדוד ומובן הן לאנשי ד‭, ;, ‬‭, "מכבי‬גם ידידי־"נורדיה" וגם גרודי־"‭, "הפועל‬והן לאנשי הציונות הכללית, אשר המכבי הוכנס . תחת כנפיה. קרבת־הרעיונות וקרבת־ העתיד בין תנועת הצה"ר והציונות הכלליתהיתד ' , ותהיה _^תמיד יותר ' טבעית ויותר אמתית מקשריה של האתךונה אל השמאל. והדברים _^מודים_^בקשד"לבליש_^הי'הפער

לה, בכלל זה הספורט. ואם ה"מכבי" הנו _לתנועת הספורט המוכרת של הציונות הכל־ לית הדי "נורדיה" הנה תנועת הפפורט י המוכרת סל הצה"ד. ובתור שכזו תצא "נורדית" ? •' למסעה ' לארצות הברית. ־ ובכל ־ פעולה שהיא, שיש ברצונה של הציונות הכללית האמריקנית לעשות למען תנועת הספורט שלה, עליה לקחת בחשבון עובדה זו. ה ה ת ח ר ו ת הבה האל"ף־בי"ת של הספורט, וברכה בה. אולם התחרות בפפורט מבהינתה השלילית, הנובעת מקנאה, משנ־ אה או מפחד, _בושאדנ עמה רעל וסכנה. מי שעינו צרה בהישגיו של השני והוא חותר תחתיהם במקום ל ת ת ר בהם — שולל מעצמו• בל-הצדקה לעצם המושג והעיקרון »ל הספורט. ולכן תכבד כל תנועה הוגנת את _היעוגי_^_ס של זולתם. : הדברים אמורים לגבי ההישג הזה של , ‭. "בורדיה‬כל רצון כן של אגודה אחרת להגיע _1פ היא להישג כזה הוא מובן מאליואולם דק אם הדבר נעשה בדדד הישרה, בזמן הנכון ובצורה הנכונה. אם "הפועל" רוצה להכשיל ב כ ל ה ד ד כ י ם — אא הימה בד_5ד: שונאים הם ואין להם ולא כלוט להגינות. אולם ה"מכבי" והציונוח הכללית —עליהם לחשב היטב דרכם בטרב י יתנו יד0 _למחרחרי־ריב, לבעלי־מזימה ול' וורע_^_ממי י נ‭J _':_!‬ • י'

אך למדות היות המצב בדוד ופשוט מאד מרס הגיע ה"מכבי" לידי החלטה סופית. ואץ אנו מבינים כלל מה הס הספקות והפקפוקים: העובדות מדברות בעד עצמן ובל דבר לא יוכל בשום פנים לשנותן. מדוע, איפוא, קשה בל לד להגיע לידי החלטה * ביהוד שצם ההחלטה פשוטה, קלה וטבעית? תהיינה מה שתהיינה תוצאות הדבר ומס־ קונות הצד השני, חייב ה"מכבי" להגיע מיד ללא . היסוס וללא דתיות, להחלטה היחידה האפשרית במקרה זה: להזק את ידיהם _»ל הספורטאים המתהדים ממהנה "נורדית" על הישגם ולברכם בהצלחה בפעלם. רק כד . אנו, מתארים לעצמנו את דרכו »ל ה"מכבי'י בשאלה זו לאור הקשרים התקינים בין האגודות ולאור המטרה המשותפת. וטוב שעה אחת קודם. _בן־אליהו

טעות מצערת

בגליון האהדון של "המשקיף הספור‬‭- , "טיבי ברשימה "הסכם עם הפורשים‭... ‬ ‭, "בספורט‬ נפלה טעות־דפום מצערת. בפסקה המדברת על המסיבות החגיגיות נאמד, כי נל השאלות "ניתנו תשובות, ברובן »טויות ומתחמקות" וצריד להיות "ניתנו תשובות, ברובן שטחיות ומת־ ‭. "חמקות‬ אנגליה - סקוטלנד ‭0:2‬ המשחק המסורתי בכדורגל בץ הנבתרות _#ל אנגליה וסקוטלנד, אשד נעדר אתמול בגלזגו, ־בנוכחות כ־100 אלף צופים, הסתיים בנצחוו אנגליה בשעוד ‭. 0:2 ‬

שתי קבוצות תל־אביב מנצחות במשחקי ליגה

נורדיה תא ־ הבועל פ"ת בו ‭_ID:_D) ‬

על מגרש הפועל פ"ת: התקיים אתמול לאחר הפסקה ניכרת משחק במסגרת חליגה המיוחדת בין הפועל המקומי לבין נורדיה ת"א. משחק זה משך קהל רב של כ־2000 איש שבא בחלקו הגדול גם;מת"א והסביבה. בדדד כלל היה זה משחק ער ומענין וחיו בו הרבה מצבים מרתקים ויפים. משום כך אין ספק שהקהל בא הפעם על סיפוקו, למרות שספק הדבר אם; י אותה הרגשה היתה לשחקנים עצמם. כי שתי הקבוצות יכלו • ברגעים מסוימים לשנות במדד. בולטת את תוצאות המשחק, אילו רק " שחק להם יותר המזל.

הקבוצות המתהרות הפעם חסרו בכל אחת!מהקבוצות שני אנשים. מהקבוצה חראשונה, בבורדיה' חסרו ווים ולוניה, ובהפועל נעדרו זבנהויז וודון אמ גס נכון הדבר שחסרונם של אלו הוד־ גש, הדי עשו ממלאי המקום עבודה רבה ובחלקם גם הצליחו. מבחינה כללית אין ספק כי קבוצת נורדיה היונה הטובה יותר. היא שלטה במשחק במשך מרבית זמן המשתק וגם התכנון שבמשחק קבוצה זו היה , טוב יותר. אד במתצית המשחק השניה היו. רגעים בהם התאוששו ובלטו אנשי הפועל ופיתחו משחק משובה. נורדיה סבלה בעיקר מחוסר מזל ומ־ חולשה מסוימת בשורת המגינים. שולמן בשער היה טוב למדי ולזכותו תזקפבה שתי עצירות מצוינות במצבים קשים. המגן

שביאור עדיין לא הגיע ליכולתו הרגילה אד מאידך המגן השני יום־טוב, שהופיע וו הפעם הראשונה לאחד הפסקה ממושכת, היה חלש ביותר הן מבחינת המשחק והן מבהינה פיזית. הכללתו בקבוצה הפעם היתה משגה, שבדדד נם לא התנקמה בקבר צה בכללה. גמבש יצחק כמגן שלישי היה טוב למדי, בפרט במחצית השניה. עוני הרצים הצדדיים, ' גמבש יעקב ופוקס, עבדו יפה למדי אם לא תמיד ביעילות הדרושה. החלוצים היו טובים, אולם חסרו מזל בבעיטה. אמנם חלק מבעיטותיהם לא היו מכוונות כהלכה, אך במקרים רבים א'חרים פגש הכדור את הקורה או נתקל בחומת גופות המגינים, מביניהם היו טובים במיוחד הקיצונים בוגדנוב וגדינ י בלד וודמש. סימון ונסים לא היו זריזים למדי והחמיצו כמה וכמה מצבים טובים.

בהפועל היתה טובה במיוהד ההגנה. ?שועד קרוםהר, המגינים;אורי וסגל א. 'הרצים מתתיהו כהן, במחצית השניה בעי־ זר, וגדבד. כל אלו פעלו בעיקר בהגנה 'ביעילות רבה. מאידך חלשה , י. יותר היתח התקפת קבוצה זו אשר לא נהנתה מתמיכה _צםפקת של הרצים. מבין החלוצים היו הפעילים ביותר שונשין שהיה תוקפני במרכז והמקשדים שהם וסגל ב' אשר בנו את התקפות הקבוצה. הקיצוניים היו חלשים. המתצית ללא השערים ' היתד, זו המתצית הראשונה. כבר מההוד תלה עוברת נורדיה להתקפה והיא ממשיכה כך עד סיום המחצית, אך, כאילו הכדור הפנה לאנשי נודדיה עורף ועל אף הבעיטות הרבות לשער לא מצא הכדור את דרכו. לרשת. במשך 5 הדקות הראשונות לחץ נודדיה הוא רב, מספר בעיטות מסר כנות ומכות. קרן חדות חומקות הצדה בדדד מקרה כמעט. בדקה ה־6 נערכת התקפת נגד של הפועל אך גם היא נהדפת. בדקה ה־11 חומקת בעיטת "פצצה" של ורמש הצדה. בדקה וד14 מגביה בוגדנוב לבעוט מקרוב. מיד אחדי כן עם בעיטת קח מסוכנת של גרינבלד מתהוה ערבוביה ליד שעד הפועל' אד נסים מסיים‭... ‬החוצה,

מעל לקורה העליונה. בשיטה יפה של סימון פוגשת בדקה ה־25 את הקורה. שוב ושוב יורים חלוצי נורדיה לשער הפועל, אך כתמיד גבוח מדי או שחכדור נחדף מגופות מגיני הפועל. בעיטת קרן נחדדת של גרינ־ בלד בדקה ה־40 נהדפת ע"י שוער הפועל. המחצין?בה שלטה נורדיה שלטון מוחלט בשדה מסתימת ללא שערים. במחצית השניה מתאוששים במקצת אנשי הפועל והחתמודדות חיא חריפה יותר וחיא מביאה גם לתוצאות. בתחילת המחצית נמשך עדיין לחץ קבוצת נורדיה, אך התקפות הנגד של הפועל הן מרובות יותר. בדקה ה־7 בועט בוגדנוב מכת עונשין ממרחק 20 מטר וקרוסהר הודף. בדקה ה־9 שוב בועט ב:וגדנוכ לשער הפועל — השוער הודף' אד גרינבלד הנמצא בקרבת מקום,

משיג את הכדור ויורה שער ראשון לטובת קבוצתו. שעד זה מסעיר קצת את אנשי הפועל העושים מאמצים להשוות. ההת־ מודדות היא חריפה 1הלוצי הפועל מסכנים לא פעם את שעד נודדיה. בדקה ה־25 עוצר שולמן מכת ראש מסוכנת של שונ־ שין. בדקה ה־30 מעביר קדוסהד לקרן מכה מסוכנת של סימון‭המשחק', ‬ עתה כקיצוני ימיני לאחר שנפצע בעינו. בדקה ד. ־33 תופס יום־טוב את הכדור בידיו בתחום ה־‭. 16‬השופט פוסק מכת ‭. 11‬ קרוםהר בועט אך שולמן מזנק ותופס בזמן. בדקה ה־35 יורה בוגדנוב בבעיטה חדה לפנה, שער שבי לקבוצתו. אולם דקה אחרי כן מצליח שונשין מהפועל להשיג את שער הכבוד לקבוצתו בבעיטח לזוית השער העליונה. ברגעים ' האחרונים המשחק הוא מהיר וחריף, אולם אין שנוי בתוצאה וחבצחון נשאר לנורדיה [ . ב־‭. 1:2‬שפט, ללא כשרון רב ישצ'ימסקי. ‭]—ד ‬

ואדה השאלות‭.. . ‬

ששאל עודף "המשקיף הספורטיבי" אמ מארגני מםיבת־העתובאים בקשר להסכם בין ההתאתדות הארצישראלית של אגודות j הספורט להובבים לבין ‭. "הפועל"‬ ‭. 1‬מדוע לא הופיע שמו של ה"מכבי" בכל ההסכם הזה ומה שמסביב לו?והרי ידוע היטב כי בהתאחדות אגודות הספורט לחובבים ה"מכבי" הוא העיקרי והשליט ודברו נשמע תמיד. ולכן למה ההסוואה הזו? ‭. 2‬מתוך נוסת ההסכם ברור, כי המוסדות המנהלים של ההתאהדות יהיו מבוססים בעתיד על ועדות פדיטטיות, דהיינו על בסיס פיפטי־פיפטי המפורסם ב־ ענף הכדורגל. והלא ראינו מן הנסיון ומן החיים, כי שיטה זו לא הצליחה ולא פעם פשטה את הדגל. מה ראו על־כן אנשי ההתאתדות שהסכימו להסכם כזה, שסיכויי הצלחתו מפוקפקים מראש? ‭. 3‬לאור אותו הנסיון בהתאתדות לכדור רגל נתברר ללא צל של ספק ששלטון כזה

היה קשור קשר בל ינתק לקיפוח ועוולות כלפי המיעוטים. זכורים ואין צורך להזכיר את הרדיפות והעינויים שסבלו קבוצות בית"ר מידי השותפים בענף הכדורגל. האם הובטחו זכויות המיעוטים בהסכם זה והאם לא תחזור ההיסטוריה על:עצמה, כדרכה ? 4. האם לא ידוע לאנשי החתאחדות על החרם ש"הפועל" הכריז על בית"ר ו"נור־ דיה" ושהוא מקיימו עד היום ?האם לקחו דבד זה בחשבון בשעה שהסכימו להצעה? האם הם מוכנים לשאת באחריות של שות־ פות לפשע זה ? ‭. 5‬האם נקראה אספה כללית של התאח־ תת אגודות הספורט לחובבים, בה מםונ־ פות עוד אגודות מלבד ‭/'מכבי"‬ כדי לקבל החלטה תיובית ולאשר את ההסכם הזה? ואם לא נקראה — הרי הסכם כזה אינו חוקי! ‭. 6‬האם נתקבלה הסכמת האיגוד הביו־ לאומי להסכם זה, האם הודיעו להם על כך ?

והאם יינתן אישור להסכם עם אגודה שעורה מסונפת לסאםי? ‭. 7‬מה פתאם התערבה המחלקה המדינית של- הסוכנות היהודית בענין זה ונהיתה _2תאום כל כך "מסורה" לספורט ולעתידו ?האם אין לראות בזה נטייה וחשבון פוליטיים בקשר עם המצב העכשוי בארץ?האם המוסד הזה, שמעולם לא התענין בספורט ומעולם לא תמך בו, לא עשה את הדברים אלא מתוך שיקולים פוליטיים ולא אחרים ? ‭. 8‬ולאחרונה מה ראה ה"מכבי" על כך שנכנע לדרישות "הפועל" והסכים לצורה זו של הסדר־הענינים למרות עמדתו הקר דמת? על שאלות אלה ניתבו, כפי שכבר מסרנו' תשובות שטחיות ומתחמקות, שלא הסבירו ולא כלום. על השאלה 1 לא ניתנה כל תשובה. ע? השאלות ‭3—2‬ ענה מר פלש, כי מקויכ שהסכם זה, המושתת על וויתורים הדדיים.

יצליח וכי לא יחיח כל קיפוח של מיעוטים. באשר לחרם (שאלה ‭(4‬ ידוע לו, שכל אפן שמע, שדבר זה קיים בענף הכדורגל, אולם ענף זה אינו נכלל בפעילותה של תהתאתדות. בכל אופן בפעולות ההתאחדות לא יוכל חרם להיות קיים. על השאלה 5 ענה, כי אכן לא נקראה אספה כללית, אולם "האספות הכלליות הקודמות ייפו את כוחה של ההנהלה לביא לידי הסכם זה‭"... ‬ ביחס לשאלת 6 טרם פנו בבקשת אישור למוסד הבינלאומי, אולם בעתיד יחפשו את הדרך . כיצד לעשות זאת. על השאלה 7 ענה פינשטין ‭, "חפועל"מ‬ כ' תפקידה של הסוכנות היהודית הוא להכנס לכל ענין וגם בשטח זה. לאחר לבטים רבים ואי־הצלחח םייעח לפתרון ענין זח. (ובכל זאת מדוע נזכרו בדבר רק עכשיו? לאתר שנים של מו"מ בלתי־מוצלת ‭—?‬ העורר‭. (‬ ודיל. ב. א.

מעי ת' א-מעי פ"ת ‭(0:410:5 ‬

. למשחק זה היו חבלי לידה קשים. העיכוב הראשון היה בגלל התולצות. שתי י הקבוצות הופיעו עם חולצות לבנות, ועד _שהקבוצה הביתית שלחה שלית על מנת ־ לחביא חולצות אהרות עבד זמן ניכר. סוף סוף הובאו החולצות והקבוצות עלו למגרש. אולם כאן חל עיכוב נוסף. חולצת שוער פתח תקוה דומה בצבעה לחולצות קבוצת תל־אביב, ולאחד שמשיגים לו חולצח בצבע אחד מתהיל המשחק. קבוצת מכבי פ"ת הופיעה בהרכב שונה מהרגיל. לוקסי בשער היה טוב אף את שני השערים _הראשונים הוא היה יכול לעצור. בהגנה היה שחורי טוב בהרבה מצימט. ובכלל שחורי זה היה הטוב ביותר במגרש, ושיחק ללא חכמות מיותרות. יתר השחקנים היו חלשים מאד וחם אף לא נתנו את המינימום שיכלו. בקבוצת תל־אביב היה השוער בנדרסקי מחוסר

עבודה. בהגנה הראה שלום רק בהתחלה משחק טוב מזה של חסון אך בהמשך המשחק הפך משהקו להיות פרוע. בשורת הרצים בלט כרגיל אלי. הטוב ביותר בשורת ההלוצים היה מדימוביץ, אך רק במחצית הראשונה. במהצית השניה היה משחקו פרוע מאד, הוא בעט (לא בכדור) על ימין ועל שמאל ובעת הצורך הוא השתמש גם בידיו, ובעיקר התנכל משום מה לצימט, עד שהשופט נאלץ להוציאו ביחד עם צימט. כזכור לא מזמן ריצה מרי־ מוביץ את עוונו על עבירה דומה, ונשפט לארבעה. חדשים‭, -, ‬_מעביג מה. תהיה‭,. ‬עתה. תגובת ההתאחדות ? ובאשר למשחק. היח זח משחק חלש — פרט למומנטים בודדים — מתחילתו ועד סופו‭.. ‬ השעמום תקף את הקהל עד לרגעים ה"מענינים" המוזכרים למטה. שפט דוזנבאום.

המשחק נפתח ע"י מכבי ת"א העוברת מיד להתקפה וכבר בדקה הראשונה בועט םידי לשעד אד הכדור נוגע בקורה וחוזר למגרש. בדקה ה־9 מתפרץ מרימוביץ ומוסר את הכדור לפנץ שבא במרוצה, פנץ בועט בעיטה שטוחה לזוית השמאלית והכדור ברשת. בדקה ה־11 התקפה של תל־אביב. מדימוביץ בועט בעיטה חלשה ונדמה שלוקםי ישכיל לעצור אותה, אך להפתעת הקהל חודר הכדור לשער. מכבי תל־אביב שולטת וממשיכה להתקיף. בדקה ה־17 פוסק השופט מכת עונש של 11 מ' לטובת תל־אביב. אלי פוקס בועט' אד שלא כרגיל מחטיאה הפעם בעיטתו והכדור יוצא החוצה. מכת דאש יפה ומסוכנת של מדי־ מוביץ נעצרת יפה ע"י לוקסי. בדקה ה־40

נופל השער השלישי. מרימוביץ רץ עם הכדור וחוד כדי דיצה הוא בועט לשער וכובש שער שלישי. דקחאחת לפני סיום המתצית פורץ מרימוביץ את הגנת פ"ת ומצליח לעבור גם את לוקסי ומבקיע ברביעית את שעד פתה־תקוה. במחצית השניה מנהלות שתי הקבוצות ובעיקר מכבי תל־אביב משחק פרוע. בדקח ה־5 עוצר לוקםי מכת קרן יפה של פנץ. בדקה ה־10 מתקדם שמואל עם הכדור ובהתקרבו לשער הוא בו_"עט, לוקםי מזנק והודף את הכדור‭.. ‬המשחק, מחריף והולך ושחקני שתי הקבוצות מרבים ב"פאולים" מכוונים. המשחק הופך‭., ‬ממש לקומדיה. השעמום בקחל פג ומתחיל ליחנות ולצחוק. רגעים אלה היו ה"מענינים" ביותר והם הכביםו קצת רוח חיים במשחק. דקה אחת לפני סיום־ המשחק כובש סידי את השער החמישי לאהד קומבינציה‭;. ‬יפה עם שמואל. לאחד סיום המשחק מתנפל אחד מחסידי קבוצת פתח־תקוה על השופט ובמכת אגרוף חזקה פוצע אותו ומפילו ארצה. ולבסוף שאלה לראש הסדרנים: " כיצד זה נתנו םדרניו הפעם לקהל להכנם לתהום המגרש‭-?‬ . י. א-ו

שיא ארצי חדש במלחמת עשר

תתרויות האליפות הארצית במלחמת עשר לגברים שהתקימואתמול ושלשום על אצ־ " טדיון המכביד. בת"א, עמדו, למרות מזג? האויר החמםיגי, על רמה יפה. ובתוצאה הסופית נקבע ע"י צבי עובר שיא ארצי חדש בהשיגו ‭5, 447‬ נקןדות. גם השבי, ראובן הילמן, עבר על השיא הקודם בהשיגו ‭4, 691‬ נקודות‭:. ‬ מקצועות ההתחרות הזו הם 100 ‭, 'מ‬דוחק, ברזל, גובה‭400, ‬‭110, 'מ‬ משוכות, דיסקוס, מוט, כידון‭. 1500, ‬התתרויות הבודדות היו לפרקים חריפות ומענינות והתוצאה במק־ רים מסוימים היו. טובות. ואלו התוצאות: ‭(1‬ צבי ינובר, מכבי הצפון ת"א, שהשיג את התוצאות הבאות, לפי סדר התחרויות — 59, 2 — 1, 65 — 11, 44 — 6, 17 — 11. 2)‬ ‭. (5:35, 3 — 44, 45 — 3, 06 — 33, 67 — 17, 3 התוצאה הסופית ‭5, 447‬ נקודות. ‭(2‬ ראובן הילמן, מכבי הצפון ת"א ‭12. 0)‬ — 60. 0 — 1, 60 — 12, 04 — 6, 07 —‬ — 41, 52 — 2, 68 — 32, 84 — 20, 5 ‭. (5:48, 2 התוצאה הכללית ‭4, 691‬ נקודות. ‭(3‬ משה באום, מכבי ת"א ‭4, 029‬ נקודות. ‭(4‬ גדין יתזקאל שהשיג ‭3, 972‬ נקודות.

איה הגוש האולימפי?

בקול רעש גדול ובחגיגיות רבה נת־ בשדנו, לפני חדשים מספד על הקמת הגוש האולימפי בכדורגל, אשר מתפקידו להר־ ניב ולאמן נבחרת ארצית שתיצגנו באולימפיאדה הקרובה. זה היה לפני כמה חדשים. ולאחר שהוחלט לקחת חלק בתחרויות האולימפיאדה דאו הכל בגוש זה דבר בעתו וקדמוהו בברכה. מיד עם הקמתו וזתהילה הפעילות במרץ רב ובמשך שבר עות מספר נערכו אמונים ומשחקים לחברי נוש זה אשר עוררו ענין ותקוה בקהל, :י הנה סוף סוף. נעשה משהו היובי וטוב. אולם כשם שרב היה הרעש בתהילה, צמוקה היא הדממה סביב אותו גוש כיום. אין שומעים על פעולותיו ובכלל אין יודעים אם הוא קיים עדיין, רק זאת רואים ומרגישים בקהל כי את התו המיוחד המשר לם עם כל כרטיס לכסוי הוצאות הגוש ממשיכים לשלם. ובשאלת השאלה, אהת משתים — אם

_קיים עדיין הגוש ועוד מקוה הוא למלא _עת יעודו בשיגור בבהרת לאולימפיאדה, אזי איהו ?מדוע אין שומעים על פעולותיו, או ביתר דיוק מדוע איבו פועל?איה _־זאמובים?היכן משחקי המבחן?הרי אבו תדשיים בלבד לפבי התחלת האולימ־ £יאדה. כלום לא הזמן להתכובן?או ביתר דיוק — כלום לא אהרבו את הרכבת זזו ן דומבי שכן, שמאוחד מדי עכשיו. י ואם הוחלט להפסיק ואין אומץ הלב לחברי הגוש להודות בכד שבכשלו בתפקידם ועל כן בחרו בדרך השתיקה, מדוע אם כן ממשיכים בגבית התו המיוחד ?ומה נעשה בכלל עם כל אותם הכספים שבגבו עד כה במשחקים השובים סכום ־שמניע לפי תישוב זעיר של קהל הצופים, לעשרות רבות של לירות ?איה הכסף ? ההתאחדות הא"י לכדורגל, אשר הקימה נוש זה והאחראית לפעולותיו חייבת לחשיב על שאלות אלו, ההוזרות ובשבות בקהל. ידע הצבור את האמת. דב

היום ‭11. 4‬ "בח" — בבית הבימה, תל־ אביב. הצגה-יומית לתלמידים ולבוער ב־‭3. 30‬ אהה"צ. הערב ‭11. 4‬ "מעבר לגבול" — הצגה לפועלים, בבית הבימה' תל־אביב. ביום ב' ‭12. 4‬ "בח" — בבית הבימה, ת"א. ביום ג' ‭13. 4‬יום ולילה" — בבית־הבימח, " תל־אביב. ביום ד' ‭14. 4‬ "בה" — בהדרה. ביום ה' ‭15. 4‬ "בת" — בפתת־תקוה. התחלת ההצגות הרגילות בשעה 8 בערב?

גרשון לב־טוב בקרוב הצגת בכורה מדינתנו שתחיה ‭... ‬ מאת מ. רוםט בבמויה של מ. ברנשטין־כהן חתחלת ההצגות הרגילות ב־8 בערב • ‭"""ל‬ל‭""^‬ל_! ח_*אםר1ןלרבי_1בא• 'כאולהישח־ח&ץ" המחודש " . רק. למבוגרים תוהו ובוהו ב־20 "פעולות" הצגות עממיות _בנוחי־רים נזוזלינו J הצגה יחידה ב־‭8. 30‬ בערב

‭?inipn-nna?? ‬

תלמידי בתיה"ס התיכוניים בעבודות הקטיף ד"ד בן־יהודה_, מנהל מחלקת־החינוך של הועד־הלאומי, בלוויה ד"ר ?שפאן, המפקח על בתיה"ס התיכוניים, מר י. פםט, מנהל מחלקת החינוך בעידית פ"ת, מזכיר המועצה הכפרית — ביקרו השבוע בכמה פרדסים 'שבהם מועםקים תלמידי בתיה"ס התיכוניים בקטיף, לפי החלטת מחלקת החינוך של הועד הלאומי. האורחים נתקבלו ע"י המדריכים והביעו את שביעת־רצונם לעבודה החרוצה המבוצעת ע"י הנוער הלומד. ראש העיר, מר י. ספיר, שוחח עם ־ האורחים לפני הסיור והביע את הערכתו למחלקה על היענותה לבקשת עירית פ"ת ומועצת הכפר לגיוס התלמידים לעבודות סיום עונת הקטיף.

r כיבוש דיר־יאםין

(סוף מעמוד ‭('א‬ ידיעה על כיבוש חלק מדיר־יםין 'ועל פיצוץ' 5 בתים בתוכו‭., ‬במסדר, לראשונה בראדיו ירו־ שלים ביום ו' בצהרים. בערב שידך •ראדיו לונדון ידיעה שלפיה נפגשו 'מפקדי אצ''ל ולח"י בירושלים עם עתונאייחוץ (אמריקניים ויהודיים, אך לא בריטיים) !והודיעו להם על כיבוש הכפר. דאדיו לונדון שם בפי אנשי אצ"ל ולת"י את הידיעה כי "מ תוך 200 הערבים שנהרגו, מחציתם הם נשים ‭. "וילדים‬ ראדיו. בירות, מודה ראדיו •בירות הודה בשידורו אתמול כי אנשי אצ"ל ולח"י כבשו את הכפר _דיר־יםין, לדברי הראךיו הערבי ?מנתה קבוצת המתקיפים ‭300 —‬ איש, המתקיפים השתמשו ב־8 משוריינים • סוכנויות המודיעין הזרות מסרו מירר שלים, כי בהתקפה על דיר יאםין השתמשו היהודים ב־8 משוריינים ופוצצו המשה בתים.

| ואת זאת ראו _. אנשי המשטרה הבריטית‭... ‬ רדיו ירושלים הודיע אמש כי אנשי המש־ טרה ביקויו'במקום ונוכחו לדעת שהיהודים שולטים בכפר. הם דאו את אהד הבתים ההרוסים‭... ‬ השבויים הערביים מדיר _יםין הובלו ברהובות ירושלים בידיעת "רויטר" שנתפרסמה בעתוני־ חוץ נמסד כי מכונית משא שהובילה 30 ערבים "שבויי מלחמה" של האצ"ל עברה במצעד ברחובות ירושלים. "לא השתתפו פלוגות פלמ"ה" ממקורות ה"הגנה" בת"א מכחישים בתוקף דבר השתתפותן של שתי פלוגות פלמ"ה בקרב על דיר־יסין, כפי שנמסר בהודעת אצ"ל ולח"י.

קהלי אלפיים בת"א מריע לשמע הידיעה על כיבוש דיר-יםין קהל של אלפים הריע אמש ברחבת "מו־ גרבי" בתל־אביב, כשאנשי אצ"ל שידרו, באמצעות רמקול, את הידיעה על 'כיבוש ועפר י הערבי דיר יאםין, ע"י כוחות האצ"ל ולח"י. כן הכיל השיךור פרטים על ההתנפלות האכזרית של אנשי "הגנה" עלל התגבודית של אצ‭ל'_^‬‭:,, ‬שה_?תה ‭_,. "בדרש‬למשמרהירדן‭,.. . ‬

‭>>‬מס ל הגנתנו•

• רוב‭. :‬ • ?ערי השדה והמושבות השלימו, את - _כמת אפריל (הכוללת את התשלום ל"מם _^ להגנתנו" ולמגבית הרגילה) בשלמותה‭. \. ‬פד עולה נמשכת בכל המרץ ויש להניח בודאות. שםיכומו הכללי של חודש אפריל י לא יקטן מסיכומו של מרץ. אולם במספר מושבות. החלה הפעולה רק החודש, ומכאן שהדרישה ממקומות, אלה היא כפולה. עליהם, לא , בלבד למלא את_&ד'י _י־ש: • החסירו'אלא להגיע'בדחיפות _לשיעור הכללי-. ‬‭- מרחובות מודיעים על‭, ;‬_ותנופת־_^גי'ח‭^^‬ל _^ היענות רבה. כל הבנקים ‭!-במושבה‬_עומדים לשרות המפעל, • : ולכל. המקבל הודעה • י ניתנת, האפשרות- • להכניס ־ את מיבסתו י לפי: ? ד»ונו? למשרד מגבית ההתגייסות או •ל_^וזד הבנקים. על פעולה מחודשת ונמרצת מודיעים מפ"ת, מראשון־לציון, מנס• ציונה 'ומתדרדמעפולה לא נתקבלו עדיין ידיעות. רשת־המים הסדירה אליה. עתה נתגלה, כי ראייה *ו מראש לא היתה זהירות כלבד אלא גם ראיית הנולד ממש. שליהי ארץ-ישראל במתנות - ־ למגבית ההתגיי;ם, ות שליחי ארץ־ישראל במחנות גרמניה, אוסטריה 'וברגן בלזן, שליחים 'ומורים, הרימו את תרומתם ל"מגבית ההתגייסות" והעבירו לא"י סכום של 653 לא"י. הפעולה בוצעה ע"י ד"ר ?חיים הופמן ויהושע לוי.

?וווו -דושל"ם

הנוטר שקרה באהו, תו -־* לביה"ד המתתי שופט השלום: בירושלים, מר ע. ידיד־לוי בסמכות שופט־חוקר, החליף _^ת סעיף האשמה של הנוטר יוסף מרלאל, שנאשם ברצח אחויתו שרר. צרפתי מרלאל‭־-. ‬• במקום רצח בכוונה תחילה הוא נאשם בהרימי. ידינו הו" עבר לביה'יד המחוזי. מרלאל ירה באחותו, אחר •שנחטפה ע''י צעירים יהודיים מזויינים שהאשימוה •בקשרים עפ ערבים ואנגלים וגילחו את שערות רא־ שד» יוסף מרלאל שוחרר בערבות של 100 לא"י עד בירור דינו. נגנבה מכונית משוריינת של הצבא עם . תותה מכונית משוריינת של הצבא ועליה תותח של 2 ליטראות, נגנב מאיזור הכטמון ב' בירושלים. חיילים בריטיים עריקים גנבו גם מכונית צבאית ממחנה אל־עלמיין בירושלים.

_דמת־־או ןןןןןןןןןןןן

. נשרף צריף צריפו של מר וישינסקי עלד. באש שעה ש" הקוצים שהובערו בחצר גרמו לדליקה גדולה. מכבי האש מרמת־גן שהוזעקו למקום הצליחו להציל חלק מהרהיטים וכן למנוע את התפשטות השרפה. הנזק נאמד ב־50נ לא"י. הרכוש היה מבוטח. נגנבה מכונית מכוניתו של מר ד. צרניכה מם' א 897 נגנבה אתמול בשעה שחנתה ליד ביתו. כל היודע פרטים על כך מתבקש להתקשר מיד עט המשטרה.

הפקר" ב־8 במוגרבי. ב"לי־לה־לו" — "רק ‭, "למבוגרים‬ חצגח יחידה ב־‭. 8. 30‬ תורנות בתי מרקהת_^ בריימן דב, אלנבי ‭. 56‬ד"ד גרוםברג, דיזנגוף ‭. 174‬שלונר ‭, "הרצליה"‬ הרצל ‭. 18‬ חלוקת הרפואות אחרי חצות ‭. "הדםה"ב ‬

ןןןןןןןןןןןן תל-אביב ‭II? ‬

המשנה היומית בכורים פרק ב' משנה ד' ‭. 'ה‬ צווים להריסת מיבנים שהוקמו ללא דשיזןבמשפט שהוגש‭נגד'. ‬ מנהלי חברת מעון לםינג בע"מ על בניית דירה בלי 'רשיון על גג הבית שברחוב _לםינג מם' ‭, 16‬הוציא ביח משפט השלום םתל־אביב פטק־דיך בו חייב את הנאשמים בדין, קנם אותם בסך ‭21. —‬ לא"י , הטיל עליהם תשלום כפול של מסי בנין ומים, וציווה ?על הריסת הדירה בתוך 4 חדשים מיום מתן פסק הדין. בשני משפטים שהוגשו נגד מנהלי הברח "מידכא" בע"מ על בניית דירה כלי רשיון על גג הבית שברחוב מצפה 3 'ועל שינויים לא בהתאם לרשיון !בקומות אי, ‭, 'ב‬וג' באותו בית, הוציא בית משפט השלום _«"בת‬ ‭2 פסקי־דין בהם חייב את מנהלי _החברה• קנס אותם- בסך ‭15. —‬ . לא"י, הטיל עליהכ תשלום כפול של מסי בנין ומים וציות־ על הריסת הדירה על הגג בתוך 3 חדשים מיום מתן פסק הדין והריסת הקירות שנבנו לא •בהתאם לרשיון בכל הקומות בתוך 5 חדשים מיום מתן פסק הדין.

יצא את ביתו 'ולא הזר יעקב אלפר, בן ‭), 29‬מרח' _תל־חי ‭, (10‬ עזב ביום ה' כשעל: ‭5. 30‬ אחה'יצ את מקים עבודתו ברחוב . עמק־יזרעאל 70 בת"א וטרם חזר הביתה. הרבנות הראשית לת"א ויפו מודיעה כי בשר העוף הקפוא, שהעיריה מחלקת לפי תלושים הוא טריפה. השבת אבידה אבד ארנק עם סכום קטן של כסף וביירות. המוצא הישר מתבקש להחזיר את האבדה למערכת "המשקיף" ת"א, בשביל משה בן־יוםף. הצגות תיאטרון ב"הבימה" — ב־‭3. 30‬ הצגה יומית לתלמידים ולבוער ‭. "בח"‬ב־‭:8‬ "מעבר ‭. "לגבול‬ ב"א הל" — "בפרברי ביריורק" הצגה עממית. ב"תיאטרון קאמרי" — "בערת

בליגה לנוער השחר "בר כוכבא" —בורדיה ת"א ‭1:3‬ הפועל הצפון "הכובש" — חכח ת"א ‭0:4‬ מכבי "מבחם" — הפועל ר"ג ‭1:2‬ מכבי בוער ר"ג א' — הפועל ‭., ‬קדימה" ‭1:2‬ השחר "בסים" — מכבי ד"ג ב' ‭. 6:9‬ מכבי אברהם ת"א - הפועל נוער פ"ת ‭0:4 ‬

I בבת הקולנוע ‭>00<><><><X><>0<XXXXX><X><>00<>‬ תל־אביב ‭,, . . ‬ אל ב ב י: בתא הוידוי ' שלושהצגות ליום אופיר: פבי אשה שלוש הצגות ליום אסתר: גבר בבית (שבוע ‭(2‬ שלוש הצגות ליום אוריון: בכבלי אבוש (שבוע ‭(2‬ שלוש הצגות ליום מגדלור: זעם ההמון (שבוע ‭(2‬ שלוש הצגות ליום מוג ד ב י: הבודעת (שבוע ‭(3‬ שלוש הצגות ליום קסם: דוד גולדד שלוש הצגות ליום זהר: היהלום השהוד שתי הצגות ליום בשר העוף - הוא טריף הרבבות הראשית לתל־אביב ויפו מודיעה כי בשר העוף הקפוא _שמהלקים ע"י העידיה לפי התלושים הוא טריפה.

- א ‭?V‬להערב ‭בפרברי". 114‬ ביריורק" הצגה עממית, תל־אביב יום ב' ‭12. 4‬ "המכשפה" הצגה חגיגית לכבוד חברי הועד הפועל הציובי , ת"א יום ג' ‭13. 4‬ "שרשים עמוקים" תל־אביב יום ג' ‭13. 4‬ "מסעות בבימין השלישי" הצגה יומית לתלמידים ולבועד ב־‭3. 30‬ אחה"צ רמתיים יום ג' ‭13. 4‬ "מסעות בבימין השלישי" ב־8 בערב רמתיים יום ד' ‭14. 4‬ "שרשים עמוקים" הצגה מטעם האגודה למען האהל ת"א כרטיםים רגילים בקופה. יום ה' ‭15. 4‬ "החייל האמיץ שווייק" שתי הצגות מטעם ועדת התרבות ב־‭6. 30‬ וב־‭8. 45‬ "אורה" חיפה התחלת ההצגות הרגילות ב־8 בערב

םלויה לא תבוא ארצה

התקוה שקבוצת הכדורגל הצ'כית המפורסמת םלויה, תבקר בארצבו בחג הפסח, בגוזה. מתברר כי הידיעות המוקדמות לא היו מבוססות והפרסום היה מוקדם.