⁨⁨דבר⁩, 2 אוגוסט 1983⁩ — ⁨Page 7⁩

‭1_& '_jft_^pal‬ בנק כרמל למשכנתאווג והשקעות בע"מ וזורעה לבעל* הגז1יות א. ניתנת בזה הודעת לבעלי המניות של הבנק, כי בהתאם להחלטת האסיפה הכללית של הבנק מיום ‭31. 7. 83‬ יחלק הבנק על כל הון המניות של הבנק ליום ‭31. 3. 83‬ מניות הטבה בשיעור שכ ‭50%‬ בגין שנת ‭. 1982/83‬ המניות יחולקו החל מיום 18 באוגוסט 1983 הן _במישיע והן באמצעות הבנקים או הסוכ' ניט כנירות ערך, תמורת תמש n של המניות _הרגיכות בנות ‭1. —‬ שקל למוכ''_ז. לבעלי המניות ע"ש, יחולקו המניות על פי הרשום בפנקסי החברה ביום ‭. 15. 8. 83‬ ב. בעקבות ההחלטה בדבר חלוקת מניות ההטבה בשיעור ‭, 50%‬יותאמו שערי ההמרה של נירות ערך ההמירים של הבנק החל ט־‭15. 8. 83‬ כדלקמן: ‭. 1‬שטרי הון(סדרה ‭(1‬ כל 15 שקל שטרי הון בתוספת מחיר מיי מוש של 12 שקל (צמוד למדד המחירים לצרכן על בסים המדד שפורסם בחודש פברואר 11983 יחד עם 3 שקלים (ללא הצמדה) מקנים ‭1. 5‬ מניות רגילות ע"ש' בנות ‭1. —‬ שקל כ"א. ‭. 2‬כתבי אופציה _>סדרה ג‭_<'‬ כל כתב אופציה בתוספת תשלום במזומן של 10 שקלים, מקנה זכות לרכישת ‭1. 5‬ מניות רגילות ע"ש בנות ‭1. —‬ שקל כ"א. א. מטה מזכיר הבנק

ליגת 1 מעשיות בעמ ‭;I " 1'^^_i_^ e_^mm_^1 aaaaKsmaaatxaK amaaam_^_matuaaivem3> aammm1_^ mmammammaamBmmammmm mm₪n‬ עלתוצאות ההע!קה (חברת בת של פולגת תעשיות בעימ) לציבורעל ת1אי התשקיו פי הודעה ‭- -- ——‬ '־1 ן‭". ""‬•‭? "'-, -?"". ". -, -", ""v "", "‬ ־־־־' -•־ _־ ‭, -, V' ‬

‭_B1‬ אפריקה 'שראללהשקשתבע"מ. הודעה על וסת לממש כתבי אופציה(סדרה ‭(3‬ _גיתנת נואת הודעת לנל _מחויקי כתבי _איפעיה (סדרח ג) כ' ע‭'"»‬ תנאי משקיף הווגות | מיזם ‭2>‬ _במנמגר ‭19S2‬ זכאי כל מחזיק בכתבי _אופצית לממשם כרלקמו: ‭. 1 II‬המימוש יחית ביום 31 נאוגוס. ט ‭. 1983‬ ן ‭. 2‬מחיר חמיטוש חינו 27 שקל לכל כתב אופציה. ‭J j‬ כל _מחויס בכתבי אופציוז תרוצו!לממש זכותו יני_» _לץזברוז במשרדו!תרשום 11 ברחוב אחד _חעם 13 תל־אביב במשך חודש אוגוסט 1983 חודעת טיטוש בנוסח ן שיקבע עי" _החברח. טופסי חודעת חמימוש ניתן לקבל גמשרדח חנ"ל של _החברח. ‭. *‬לתודעת המימוש יש לצרף את תעוות כתב _חאופציח וכן סך של ‭2?‬ שקל לכל ן כתב אופציה. ן ‭. 5‬כנגד כל כתב אופציה ותשלום מחיר המימוש יחיה זכאי המחזיק בכוזב האופציה ן לרכוש מניח _רנילח אחת בת ‭1. —‬ שקל נחון חחברח. כתבי אופציה שלא ימומשו ב־31 באונוסט 1983 •היו ניתנים למימוש ביום 3 בינואר ‭. 1984‬ כתב אופציה שלא ימומש באחד התאריכים חנ"ל יחיה נטל ומבוטל. • ? אפריקה ישראל להשקעות בע"מ

משרד הבריאות י ! קרו _לואיס . ן מילגות לצודד _השו־ולמוח ולימודי המשר באנגלית, במקצועות ד. ר9ואד. _והברה־דמואה‭1984/85, ‬ הנהלת קרן לואיס מזמינה בזאת בקשות למילגות השתלמות באנגליה מאנשי רפואה _ומינחל רפואי. מטרת חמילגיוג היא לאפשר השתלמות לאחר התמחות גבתי"חולים ובמוסדות רפואת באנגליה. על _חווגאים הפונים לחיות נעלי תעודת מומחה, ובעלי מקצועות אחרים עם נסיון של חמש שנים לבהות בתחום התמחותם המאושר. המועמדים •ידרשו _לחניש המלצות מהמעסיק. כמו־כו יהיה על המוסד המעסיק להתחייב לתשלום משכורת היסוד המלאה של המשתלם לתקופת ההיעדרות מהארץ. בקריאות בשבח חאגגלית מחווה דרישה מקומת. מילגת קרן לואיס כוללת חמ* מאות לירות שטרלינג לחודש, החזר חלקי של תוצאות ? כרטיס הטיסה הלוך ושוב לאנגליה ותשלום _חד־פעםי בסן מאוויים חמישים לירות _שטרליגנ לצורך גיסו• הוצאות לאחר תחגעח למקום ההשתלמות. הטילנית ניתנות לתקופה של שלושה עד שניס-עשר חודש. I על הטעוניינים להתקשר לשס קבלת טפסי בקשה אל: גנ' רעית נוגן, המחלקה לקשרי חוץ, משרד הבריאות, ירושלים, טלפון ‭. 02-638212/234‬ את הבקשות בצרוף ההמלצות 'ש להחזיר לכתובת הנ"ל לא יאוחר ט־15 בספטמבר ‭J_983‬ . פרופ' ברון מודן המנהל הכללי של משוד הבריאות

הרעדה המקומית לבנין ותכנון עיר בני־ברק הודעה ע‭''&‬י סעיף 149 לחוק התכנון והבניה תשכ''ה ‭1965 -‬ חב' רין'ין הגיש בקשת ל־ וצדה זו ת‭18321. _». ‬ לבניית קומה רביעית ?מעל בגין קיים בן שלוש קומות ב' מסגרת א!_ע!י הבניה המותרים , ובהקלה של קומה רביעית בגוש‭6192. ‬ חלקה 377 רחוב יואל ‭, 12‬אזור מגורים גי, וזד, שלא בהתאם לתכנית בנין ערים 105 ב' החלד. במקום. נל המעונין יטל לעיין בבקשה האמורה במשרדי תועדה המקומית בעירית בגי ברק בשעות ?קבלת קהל ו־ _רי_£_אי להגיש התנגדות מגו־ מקת לועדה המקומית תיר 14 יום מיופ פרסום זד‭- (-‬ ש. וינברג ן יריד הועדה _הטקופית | לבנין ותכנון עיר _בני־ברק

‭mmmmmmmammmmmmrmmimmmmmmmmmmmmmmm _1P3PM gym _mmmmmmmammammBammaamnamamamammmmmmmm ‬

קבוצתאלרוך תגייס " השנה 100 מיליון דולר "ביוטכנולוגיה" ו"אופטוירטק" יגייסו בבורסה בארה"ב 40 מיליון דולר חברת . אלרוך מתנוונת לגייס בשנה הקרובה פעל י־100 מיליון דולר באמצעות החברות הבנות שלח: . _אופטורטק ‭., "‬פיברונקס‭, _'‬ביו-פכנולוגיה‭, _'‬אלסינט" ואלביפ‭. _"‬רווח ההון הצפוי לחברה " תמורת ההנפקות " יהיה כ־ ‭5 "‬ דולר לפניה. נתון וה כלול בפרופיל שהונן בננק הבינלאופי הראשון על חברת . אלמן‭. . "‬ פפעי . אופטורטק'' בנס ציונה פתח מערכת חדישה אלק־ טרו אופטית לבדיקת מעגליפ מודפסיפ. מערכת וו מחליפה כח אדפ העוסק _בבדיקח _הפעגלים _הפודפסיפ. _באוזרונוז !פכרו 3 מעומת כאלה לארה"ב ואירופה. פחיר כל מערכת במ 250 ל־200 אלף דולר. נ"אלרון" מעריכים כי יהיר. ביקוש רב לפע־ רנה החדשה. השליטה בחכרה נמצאת בידי -אלרון" ‭75)‬ אחו‭(!‬ והשאר כידי פנהליפ בכיריפ. בכוונת -אלרון" להוציא חברה !ו _לבורםה האפריקאית באמצעות הנפקה של 20 מיליון דולר. חברת _. פיברוניקס" מייצרת ומשווקת מוצרים בתחופ טכנולוגיית הסיבים האופטיים. נחודשיפ חאהדונים הושנד, פריצת דרך נפנירית והן הסתכמו ב־‭1. 5‬ מיליון. דולר בשנת ‭. 1982/83‬ הפנירות הצפויות לשנה הנוכחית - כ־5 פיליה דולר. חברת . ביוסכנולוגיה" עוסקת בהנדסה ננפיח ובפיתוח מוצרים ברפואה וטרינרית וחקלאית. מפעל החברה פוקפ _בקויה לתעשיות עתירות מדע ברחובות?לאלרוך 9 _אחוויפ מהשליטה בחברה והיתרה בידי מנהלי החברה " ופרדריק אדלר מארה"ב. החברה עומדת להנפיק מניות בבורסה האמריקאית עוד החודש בתמורה של כ־20 מיליון דולר. השנה צופה , _אלרון" לגידול של 50 אחו!במכירות פ־200 ל־300 מיליון דולר. קצב הגידול הצפוי גריווהיות הינו ‭35—10‬ אחון. בסוף שנוח ה־80 אמור יצוא החברה לגדול ל־‭»0‬ מיליון דולר במחירי ‭. 1981‬על פי תוכנית !ו יועסקו בחברה בשגת 1980 כ־ג1 אלף עובדים לעופת ‭3. 700‬ עובדים כיום. שתי החברות העיקריות והמבוססות בקבוצת . אלרון" _הינן ‭,, ‬אלביט" ואלפינט‭. "‬פכירותאלכיט* הסתכמו בשנת ‭" " 1982/83‬ ב־85 מיליון דולר והשנה היא ציפה לחזמנות בחיקף על 150 מיליון דולר. חכרת -אלסינט" צופה כי השנה יםחכמו מכירו - תיה ב־170 מיליון דולר לעומת 110 מיליון דולר בשנת ‭. 1982/83‬ דרור שדגיט ‭- 32. 4%'‬ פיגור הפיחות ביחס 'לםל" מראשית ‭" 82‬ הפיגור מאז תחילת השנה ‭113. 6% - ‬

פיגור פיתות השקל _ביחפ ל"סל _הפטבעות• מסתכם מא! תחילת השנה ב־‭!* 13. 6‬חוו. מאז תהילת שנת 1962 מסתכם הפיגור _ביחפ ל»פל" ב־‭32. 4‬ _אהוז, בך עולה מנתוני התאחדות התעשיינים. בחודש יולי שוב הורחב הפיגור 'בקצב פיחות השקל לעונות הפטבעות הורים, זאת לאחר שבחודשייפ !וקודמים היה פיחות ריאלי של השקל לעופת פפבעות החוץ. בהתאחדוו!התעשיינים מציינים בביקורת את העובדת בי הודש יולי לא נוצל על ידי מווסתי הפיחות להשגת פיחות ריאלי, ואת לפרות הביקוש האדיר למטבע _היז למטרות השקעה ונסיעות לחו"ל. כלכלני ההתאחדות מצייניפ כי בחורש יולי. פעלו, למעשה, פוופתי הפיחות נגד כוחות השוק _והוריפו מטבע חוץ בכמ1יות גדולות כדי לענות על הביקושים _התריגיט, ללא עליות שערים מתאימות. ' בהתאחדות התעשיינים _מרכויפ •פיופ•‭**‬ עיק‭_*-«1‬ומ‭»*‬זל-שיפור תנאי _ביסוחיזושער:לעונת ‭:1984‬ תחילור"היתד. ז_6_חשבד י. י , לפתוח:במסע »יבי_3י, ןגד תנאי;_ביפווז:השעו?החדשים שנקבעו י "י לשנת‭. 1984'‬אד _פן_^לבפ_^_יג_^_יגג ‭_XM_&_itwri‬ _?ופף י _^ לשיפור תנאי _הביטווז באמצעות־ פני'שווו• עס ‭WM‬ הפפשלמ ורק לאחר מכן יוחלש אם לפתוח בצעדים . נופפיפ. היצואנים טוענים בי החת בסים ביטוח השער ודחיית תש־ לופו לפועד קבלת התפורות, יגרמו לשחיקה נופפת _בדיווחיות‭... ‬ היצוא בשיעור של כ־6 אחוזים. דרור שרגיגו הפסדי ענק לחנרת המשחקיםאטארי" החברה שהייתה חלוצת המשתקיפ " האלקפרונייס בארז ‭_., ‬אפאוי" האפריקאית נקלעה להפפדיט חמורים בחודשים האחרונים• _. אטארי‭, _"‬שהיא חפיבה בחברת התקשורת האפריקאית ‭., ‬וורנרפ קופיוניקיישנפ‭, '‬סבלה ברביע השני של השנה _מהפטד תפעולי של ‭310. 5‬ מיליון דולר, לעופת רווח של ‭111. 8‬ מיליון דולר ברביע השני אשתקד. ההפפד נובע בעיקרו משיערו‭?!‬ כלפי מטה של הפלאי הנמצא אצל סוכנים, _וטהחורת פחורת לחברת. חלק ניכר מהחור הסחורה נבע פהצימצום הדראסטי שחל בושת הם1בנים של "אטאדי" — מ־150 ל־‭. 40‬פלאי החטיבה י היה שווה 275 ביליון דולר בסוף הרביע השני, לעופת ‭332. 8‬ _פילייז בטוף הרביע הראשון של השגה. התכופות ממכירת מוצרי אלקטרוניקה לצרכנים פרטיים ירדו כפעט בפחציח ל‭236. 8-‬ מיליוו דולר. הפסדי . אטארי" הפילו את חכרת . וודנרפ" כולה ל»י1_זוד ההפסדים. שאר חטיבות החברה — תקליטים, _פדפיפ ומוצרי צריכה — השיגו ברביע השני של השנה רווח תפעולי כולל של ‭20. 4‬ מיליון דולר — ובכר הגיע ההפפד הבולל של החברה ל־290 מילית דולר. שער מניותיה של "וורנרס'' ירד ב־_12 ההודשיפ _האהרונים '_ב־‭&4‬ אחוזים ודירוגו!של תחברו!בפולם אמינות האשראי' ירד אף הוא. בעקבות ההפסדיפ פופרו ‭3. 000‬ פעובדי "אטא־‭::‬ די' וכל הייצור בקליפורניה הופסק. מופתי הבורפה _הייו־יורקית איננז מעריכיפ את סיכוייהעתיד של החברה באור חיובי. השבועון הלונדוני •»איקוני־ מיפפ'' שואל בנליונו _האתרון, בו הוא מדווח על מצבה הענופ שלאטארי‭, "‬האם הברתוורנרפ" תפשוד הצעות מצד פעי ‭" "‬ ?יעים הפעוניינים לרכוש אותה. pi פעפ נחפה שואבים בוורנרם" מאיש שנדרו כלל יודע " למצוא פתרונוח־פלא לכל משבר — הפופרפן‭,. ‬סופרמן ‭. "3‬ פרט שהופק על ידי . וורנרס'' לא שבר עד כה את קופות בתי הקולנוע. זאב _פטרומינסקי

מאזן התשלומים הועבר לראש סדר העדיפויות כל שינד תקציבי. ביו אס עליית הוצאות הפפשלה, בין אם קיציצם יתבטא בסופו של דבר בפא!ן התשלופים של המדינה. !והי אתת הפסקנות מהדיונים הכלכליים הפתקיימיס בפפשלח !בפשרד האוצר. לפי מסקנה !ו קשורה ישראל במידה מכרעת בפשק העולפי, ולבן יביא גם קיצת בהוצאות המקומיות של הפפשלה, בסופו של דבר לידידה בגדעון בפאון התשלופיפ בפידה דומה. םאירד תתבטא עלייה בהוצאות מקומיות בעלייה דומה _בפאון התשלופיפ. הערכה באוצר היא שהקיצוץ התקציבי של המשרדיפ לא יוכל לעלות על הסכום הנדרש השנה למימון ההוצאות הנופפות בתקציב. אפילו אם יהיה הקיצה גבוה פהפכופים הנוספים הדהשיפ בתקציב, לא יהיה הקצוץ נסו בעל הקף משמעותי. עט ואת יחתור האוצר לכר, שהקיצוצים בתקציבים אצל השרים לא יהיו רק מבחינת דהיית הוצאות עד מת , הכספים הבאה. האוצר יעמוד על כן?שהמשרדים יבטלו או יצמצמו פעולות מוגדרות פתקציביהפ, וכן שהפעולות הללו לא ישובו להיקפן הקודם בתקציב של השנה הכאה. פקודות בירושלים אפרו כי לאחר ההחלטות העקרוניות על‭'. ‬ הצורר בקיצוצים העביר האוצר את הדגש העיקרי משפירה על, אינפלציה נמוכה יחסית. למלחמה בגדעון במא1ן התשלופים‭.. ‬ עט ואת, ציינו כלכלנים בירושלים, עשויה הקלד, במצב פאון התשלומים להקפין את הלחץ על פיתות םוא'ן של השקל.

האטת הפיחות ממריצה חיסול השקעות זרות האטת הפיחות גורמת לחיסול השקעות !רוח בישראל ויוצרה הפריץ אצל השותפים הישראלים בהשקעות אלה לפדיון הלקפ של השותפים הוריפ. אומריפ מקורות בכירים בבנק ישראל. 'בבנק ישראל פצייניפ כי לאחרונה התרחבה תופעת המימוש של השקעות זרות בישראל אשר באה לידי ביטוי ‭!!‬ומבי בכפה פקריפ: . קרגל" ו"תדיראן‭. "‬ מסתבר כי לגורפים הישראלים השותפים או המבקשים להיות שותפים בהשקעות אלד, יש ת‭?:‬ריץ ברכישתן פהגורפים . הורים, שבז מספר השקלים שהם צריכים לשלם עבור הרכישה בדולריפ. נמוך פהשער הריאלי של הדולר. _פבחינה וו, פועל השער הנפוד של מטבע החד!נפשק, כפי שקיים לנבי כל כהורות היבוא. במקביל לתופעה !ו מתרחבת יוומת גורמים ישראלים בהשקעות חדל. לבנק ישראל מגיעות עשרות בקשות סל חב־ רוח ואנשי עסקיפ ישראלים המבקשים להשקיע בחו"ל, אם למטרות הרחבה של רשתות שיווק ולעיתים גפ בהשקעות ארוכות פועד. בננק ישראל מקווים ני עד פוף השנה יסגר הפיגור בקצב פיחות השקל לעופח המטבעות הזדים. בעניו !ד, ישנת הבנה בין הבנק המרנזי למשרד האוצר. אך בדרך ביצועה ישנם קשיים שונים הפתנלים מעת לעת. דרור שרכיט

שימור אנרגיה ‭. (2) 1983‬ ישונו תקנות בניה להשגת חסכון באנרגיה משרד האנרגיה יפעל לחסכון מוגבר בתחום המבנים והצריכה הביתית של אנרגיה. היעד הראשון בתחום המבנים הוא שימוש בחשמל על ידי פשקי בית בבתי מגורים. במגזר הפנוריפ נצרך רוב האנרגיה מכלל האנרגיה הנצרכת בתחום הפבגים (הכולל גם מבנים ציבוריים, בתי הולים וכד ‭74 . (‬ אחת מהאנרגיה הנצרכת בתחום המגורים היא צריכת השפל. פנהל האגף לשימור אנרגיה במשרד האנרגיה יוסי _גוברפקי _פציין כי בעוד שהצריבה באנרגיה בבתי מגורים ירדה בשנים 1980 (ב־‭0. 7‬ אחו‭(!‬ ו־1981 (נ־‭4. 9‬ אחוזים‭, (‬גרשמה , בשנד, שעברה עלייה של ‭7. 3‬ אחוזים בצריכת האנרגיה בבתי מגורים. הדבר נובע הן מהירידה הריאלית במחירי החשמל, והן פתעלייד, בהצטיידות משקי הבית במכשירי בית צורני־ השפל. כר, למשל. עבר הלק ממשקי הבית ממקרריפ רגיליפ לפ־ קדרים ‭,, ‬נו־פרופפ‭. "‬הצורכים 50 אחת?יותר השפל. כפו כו עלתה הצטיידות פשקי הבית בפנשיריפ כגון פזגנים, מכונות לשטיפת כליט, מייבשי כביםד" למדות הצורך המועט בהם בתנאי _פוג האוויר הישראלי. הגורפ השלישי בעליית צריבת החשמל במשקי הבית היא העלייה בהכנסה הפנויה של ה־ _אוכלופיה. פשרד האנוניה פתננן פסע הסברה למען חסכת באנרגיה. שיכלול מודעות ותשדירי שימת. בשלוש הערים הגדולות עומדות לרשות הצימר לשכות ייעוץ לייעוץ השיבוש באגרגיה, אך רק מעטים פתענייניפ בשרותי הלשכות. בעיקר באים השואלים מקרב פשפהות ה־ בונות את _בהיהם. בבל לשכת ייעוץ מועסק פהנדס אחד ואין כעת צורו ביועצים חדשים. במאי 1964 תתקיים לפי תוכניית המשרד תערוכת אנרניה '_בתל־אביב. במטר‭(!‬ להדגים לציבור צרכני אנרגיה אפשרויות ‭.. v?‬_־ ‭u, >n— ')A??"? i ai, !. -, , : , _Hffitl?‬ _־ ‭88\ " - ;t L _*. "J. WJB‬ו כן ‭rite"?‬ _מוכניות להעלאת פודעות:האנרגיה על־יןי »_עברת;קורפזם‭»:‬מ_»_מ‭<?‬ _בבמל‭#B;‬־‭;;?‬בשיתוף. •_ן‭?1‬ד\ח ע_$ פשרד ‭?'?'‬ ו־‭'?‬ ז_»י_*יד י ‭W *_na3F""jf1_at«Jn‬ *רפו*השרון ' וברחובות כבר מועברים קודפים נפיוניים. בתחום התקנות מבקש משרד האנרגיה להגיע לפיפת אנו" »_זי של הפוצרים הנמכרים בארץ. לפי רעיון !ה יסומן מוצר ציוד אנרגיה בנתוני צריכתו, כדי לאפשר לקונה התפצאות ביעילות האנרגטית של המוצר המוצע. פדובר במוצרים כגת מכונות ככיפת, תגידי בישול ואפייה תשפליים, תגורי הפקה, מורות תאורה. זאכ _שטרומינפקי

6 קרנות בלבד השיגו תשואה חיובית ב־83 בחודש יולי 1983 נפשכו המגמות שאפיינו את החצי הראשון של שנת 1983 ורק מעט מאד קונות נאמנות ‭5 —‬ מחוך 105 שפעלו בפהלד החודש החולף כולו יכולות להצביע !ל תשואה ריאלית חיובית, דהיינו תשואה מעבר ל‭1%-‬ שהיא עליית המדד המשוערת לחודש 1ה. בדיקת התפלגות הישגי הקרנות פראד, כי 41 פהן השינו תשואה נומינלית שליליה — פחות מ* ‭22, {0%)‬ קרנות השינו תשואה נומינלית צנועה שבין ‭0%‬ ל‭_1%_-‬ ורק ‭, 5‬כאמור, השיגו מעט יותר מ־‭7%‬ כאשד הפובילות החודש הן:פיפד" עפ ‭, 7. 6%‬פט"ה ‭7. 5%‬ וםפיר• ‭" "‬ ‭13%‬• פרד משוקלל שפותח ע''י מומחימיטב" פראה כי הפדד " הכללי של קרנות הנאמנות עלה בחודש החולף בשעור זעום של ‭. 1%‬עמ !את, םנלה בדיקה ענפית, כי בעוד הפדד הענפי של הקונות המתמחות _בפטיה ממשיך לשמור על קצב עליה פביר (בהתאם לשעור הפיחות) . של ‭6%‬ והפדד הענפי של הקרנות _הפתפחות בצפודים עולהבשעור מתון בלבד של ‭, 4. 5%‬ הרי שמדד הקרנות המתמחות בפניות ירד בשעוד של ‭. 5. 794‬ פרד כל שאר הקרנות, המהווה תרכובת של קבוצות רבות נוספות עלה ב־‭. 1. 7%‬ _פסיכופ פצפבד לגבי הישגי• הקרנות פאו ראשית השנה (ינואר—יולי ‭(1983‬ עולה בי רק 6 קרנות נאפגות מתוך 96 קרנות שפעלו בשוק ההון במהלד התקופה כולה הניבו תשואה ריאלית היונית, דהיינו תשואה העולה. על ‭61%‬ שהיא עליית • המדד המשוערת לפרק !פן זה‭?, ‬מונחה שמדד יולי עלה בשעור של ‭22, 1%‬ קרנות השיגו במ ‭50%‬ ל־‭35, _61%‬ קרנות היו כתחום שביו ‭25%‬ ל־‭21, 50%‬ קרגותהסתפקר?בתשואה " נומינלית צנועה שבין ‭0%‬ ל־‭25%‬ ו־12 קונות נאפנות טרפ פר» אתמחסום האפם'' לאחר שבעת החודשים. הדאשוניפ של ‭" , 1943‬ נאשר מספרן אף נדל פ־9 בפוף יוני עקב חולשת שוק הפניות בחודש יולי. מיטב" מציינת כי בראשית חודש יוני בופל היפל של ‭1%‬ על " פעילות הקרנות, פעולה שגרפה להעלאת _פהיר הפדיח שלהן ב־‭. 1%‬שאינו פוי . הפרפורפנפ ‭. ''‬של הקה עצמה‭!, ‬אחת !ה נוכה, איפוא, מתשואת הקרן-

מינויים במשק אריה לוי, אלוף (מיל‭(. ‬ נננפ לתפקידו כפנהל הכללי של * פו, חברת נפפ בע"מ. לוי השההרר פצה"ל ב־1978 ומשך ארבע שניפ שיפש כראש משלחת הרכש של משרד הבפחת בארצות הנרית. 4 משת ל. מרון התפטר מתפקידו _פדירקטוריון. חברת החשמל. 4 פרד וורמס צורף לדירקטוריון בנק איגוד. 4 ח"כ גד יעקובי מונה לחבר פועצת _המנהליט של הברת . אל־רוב ‭4 . "‬ אריה _דיאמנט מונה כמנהל הכללי החדש של -פורח'' שרות לביטוח. ס. ג. _ליטפן ממייסדי החברה ומנהלה הכללי בשניפ האחרונות יצא לגמלאות, וישמש כיו"ר פועצת הפנהלים ויועץ לחברה. 4 דירקטוריון בנק 'כרמל לפשכנחאות החליט לאשר את מינויו של אדיה די" לתסקיר מנהל הבנק. במקומו של ש, קופיץ, אשר פרש מתפקידו. 4 עפ הרחבת פעילותה של חברת?פופטר־מדיה, צורפו למועצת המנהלים של החברה •צלמה שטנר, העומד בראש חטיבת הסימון של כלל‭-_^‬_סחר, והיועץ _הפשפטי, ןןו''ד הנן שנון. לתפקיד ידיר מועצת המנהלים של החברה _מונז מעיה שלמה, _במקוטו של רוכר _ארקנפ, הפםשיד כחבר במועצה המנהלים. למנכ"ל החברה פונה עמנואל עלפ, ששימש עד כה נפננ"ל כלל—בטון.

ארידור נגד קיצוץ תקציבי מוגזם שר האוצר יורם ארידור מתנגד לקיצוץ תקציבי פוגום. כיוון שהדבר עלול להביא לאבטלה המונית. דברים אלה נכללים _במאנור . אינפלציית הבועות וההתמודדות עימה‭, "‬מאת שר האוצר, שהתפרסם "יייי _האהית של הרבעת הישראלי לפסיפ" היוצא לאור בהוצאת המוזיאון במסים במינהל " הכנסות המדינה. עם זאת דורש ארידור קיצוץ חקציבי כאחד האמצעים למלחמה באינפלציה. כין הנקודות העיקריות האחרות במאמרו של אוידור - נם הטענה שהשכר הוא ביו הנורמיפ העיקריים הגורמים ל‭--‬אינפלציה של בועות‭. "‬איו לד, בסיפ ריאלי. לכן דרוש הפדר שכר שיאפשר בליפה מתואמת של מרכיבי "אינפלציית הבועות‭. "‬כותב ארידור. _לדבייי אין להוציא מכלל אפשרות חקיקה בנושא זה, אפ לא יושג הסדר ביו הצדדיפ הנוגעים בדבר. עפ זאת, הוא מציין, _ק־ימת א_8שרות להסדר ללא חקיקה מושא השכר ובליפת האינפלציה, במאמרו אומו אוידוו בין היתר: . אנו יודעים איו לשפר את פאון התשלומים ולגרוס לאינפלציה• אד איננו יודעים איך גם להוריד אינפלציה, גם למנוע אבטלה ונם למנוע סניעה _בפאון התשלומיס. הבל ביחד. וכל זה באמצעים לא טוטליטריים, יכול להיות שיש פחית כזה, אולי יגלו אותו בעתיד. ומי שיגלה אותו ודאי גם יקבל פרס נובל לכלכלה‭. "‬ הבעיה העומדת בפני:י או־ י אדידור חיא ללא תקדים. לאינפלציה תלת־ספרתית יש תקדימים, אך אנו רוצים לכפל בבע־ד, זו של:ן. לא על סמד תקדימים " _טוסליטרים‭. "‬לדבריו. על כלכלה דמוקרטיה ועל בלבלה טוטליטרית חלים חוקים כלכליים שונים. דברים _מסו־ימיפ הביתנים לביצוע בכלכלה טוטליטרית, על פי נוחות השוק, ונוחות _אלח שונים מאוד מהמודלים הכלכליים ד‭:, ‬יזורים, אין כיום _אפשרות לעסוק בניתוח מקרו־כלכלי במדינה דפוקרעית, מבלי להביא בחשבון אח ־כוחות הפוליטיים• החברתיים והמקצועיים. שר האוצר אומר כי ניופ ציכיריס במדע הכלכלה, שהתופעה של קשיחות השכר כלפי ניטה נובעת משילוב שי גורפים חבית"ם _ופקצוע־ים בכלכלה. ויע להניא תמיד גורמים אלה בחשבון בנוסף על קשיחות החקיקה הסוציאלית. בדמוקרטיה זהו לא רק גורם חברתי, זהו גם גורס כלכלי‭" . "‬ סי שמצמצם עיסוקו רק בהיבט הכלכלי, יכול להציע " פתרונות שמנקודת ראות כלכלית הם לכאורה אופטימליים, אבל במסגרת התברתית־כלכלית הרחבה יותר, הם םשוס בלחי _אפש־ ריים. כך לפשל, יקרר, יפי עינסר, ליישם כלשונה אח ההצעה לרפא את מחלת האינפלציה על ידי ציפצום פיסקאלי חריף עז־ לריפוי ה_0ופי. הכלנלן הזד, יגרום לאבטלה המונית.

אל נשכח שפדע הכלכלה במקורו, ואולי גם עכשיו, נ־וגדר גם לכלכלה מדינית. המסקנה היא שבתחום המעשה צריך, לעיתים, לבחור בדרך שמבחינה כלכלית היא, אולי, הקשה יותר, אך נמסנרת החברתית הכוללת היא דווקא הקלה יותר. אחד האיפיוניפ של דרך כוו היא הימנעות מקיצוניות ופעולה במיגזרים רחביב• אי אפשר להניח את כל הביצים בסל אתד ולסכנן. עלינו להיות נם _פוניטאריסטים וגם פיסקא־ ליסטים. גם נלכלני־ביקויש וגם כלכלני היגע, אין תרופת פלא אחת, אין פירשם קסמים‭. "‬ ארידור מוסיף: אכן. דרוש אצלנו ריסון תקציבי, בלעדיו לא תצלח כל הבראה כלכלית. אך אלה הדורסים ריסון תקציבי — ואני נמנה עימם — חייבים לזכור כי ריסון תקציבי _פוגום יביא נזק, פיטורין ואבטלה והיעדר צמיחה. מצד שני, איזון תקציבי בלבד, אינו מספיק. דרוש איזון _נמפנרת הריסון התקציבי וזרוש איזון גם מחוצה לו‭. "‬ בנושא זה קיימים הקציב הנטחון, התקציב האזרחי הרגיל ותקציבים ציבוריים אחרים, אך אי אפשר להטיל את כל המעמסה על פרניב אחד בלבד. בתקציב הבטחון הושגה הסכמת רב־שנתית על הקפאתו הריאלית, ופירוש הדבר כי חלקו ב־ חל"ג ירד. את מלתמת שלום הגליל מימנו לא בהדפסת כטף, אלא מתופפת מסיח, ועל ידי כך נשמרה המדיניות הפיסקאלית המרסנת, לדברי ארידור• לא באתי להציע תיאוריה כלכלית חדשה משלי. גם אני פתסש אוחו־ ומצני קשה יותר משל כלכלנים אחרים שעיפוקט " _בתחופ העיוני בלבד. כשאנו מטפלים בפרכיביפ של המשק הלאומי, ובהיעדר תיאוריה מקפת. עלינו לפלס דרך פשלנו. לדברי שר האוצר וה יכול להיות פענין _פבחינד, היפפורית לחקור לפה הגענו לשיעורי האינפלציה הקיימיפ. כאן יש סיבות הקשורות נשיפות ההצמדה הקייפות והםיחותים לסוגיהפ. אולפ, העיקר כיופ איננה השאלה• האם יכולנו לפגוע התפתחויות ‭??«>, ::??‬ימיפ בעבר‭}. ‬ אלא!איד אנחנו י_&ליפ לתקן"אוחן כיופ ‭;?" .. ‬־ בה?שד לכך הוא 'טוען, שכפו;שאין תרופת פלא כלכלית ‭' .. '-‬ •_חייח, נך. נפ איו _גויום_, כלכלי _אחח_^בו יש-־לחלות את הקולר לאינפלציה. קיימת אצלנו אינפלציה של ביקוש. וקשה מאוד לטפל בד, ביסודיות דווקא בגלל הצטברות כוה הביקוש האינ־ פלציוני במשך השניס. טיפול יסודי _כוה פירושו ינול להיות למעשה התרמת רכוש. ויש סיבות טובות לא ללכת בדרד !ו. כנוסף על נר יש אינפלציה הכלולה בפושנ בועה־אינפלציוניח. במסגרת וו כלולה נם האינפלציה של הוצאות. כאשר מהירים מועלים בהווה בעקבות הוצאות העבר. כך רמת השכר קובעת מתירים ומהירים קובעים רמת שכר. אי _אסשר להתכחש לתופעה וו, הבולטת מאוד במשק כולו וכן במגורים מיוחדים שלו. האינפלציה של הבועה יבולה להיות תוצאת של פעילות גורפים נומינליים וכן של ציפיות. נל אלה פועלים זד, על זה בצורה המתנכרת את התהליך כולו הדדית. כללו של דבר, זהו סוג אינפלציה, שאיננו תוצאה של שינויים ריאלייפ, וגפ אינו נורם לשינויים כאלה בגלל מנגנוני ההתאמה. האינפלציה־הסיבונית דהו, כשלעצמה, היא כפונן תופעה אמיתית מאוד במשק, אבל אין היא מופנרת, כאמור, על ידי גורמים ריאליים. אילו ניתן היה. עיונית. לקהת את כל מרכיבי האינפלציה בבת אחת ולהקפיא את כולם נופינלית בו !פנית. ניתן היה לדברי אוידור לצמצם במידה ניכרת את ההלק הפיבובי של האינפלציה. עדיין היתה גשארת האינפלציה הנובעת מגורמיפ ריאליים, אך לא !ו הנובעת מתאוצה נרידא ללא כוח מניע. התהליך הזה. מרגע שנוצר• ם_!ין את עצמו. אולם, אין בידנו לפעול בבת אחת לבלימה מוחלטת של כל " המרכיבים האלה. כנוםעים במהירות מופרות, גם בלימה מיידית _במקופ יבולה לגרום אסון, אין ביכולתנו לבצע בלימה מיידית, משופ שתמיד יש פיגור של שכר בעקבות מהיריפ, וכן הלאה. כדי להשיג בלימה מתונה כוו, יש צורך בשיתוף פעולה של נמה גורפים במשק, שאפשר לקרוא לו הסכמה חברתית, או הסכם משולש, או עיסקת חבילה. הסכמה ב1ו דרושה בעיקר בםיגזר השכר. במיגור זה הסכמה עדיפח על חקיקה, אף ני גס חקיקה אפשרית, _בלית־ברירה‭. "‬ זאכ _פטרזמינפקי

טיב טוב" ערכה הסבה " לשוק המקומי ההסבה הגדילה ריווהיות המכירות הברתטיב טוג• ערכה בשנתיים האתוונות הסבה מיצוא לשוק המקומי " . החברה טוענת כי עקב הפצב הכלכלי באר־ צות אירופה עדיף לשווק בשוק המקומי שנן המכירות בשוק זה _הינן בעלות ריווחיות גדולה יותר מאשר עסקאות היצוא. חברת . טיב טוב" פבקשת לגייפ עתה בבורסה _פ־‭1. _3‬ פיל־ יון דולר על־ידי הנפקת פניות. ההברה מוערכת במחירי ההנ־ פקה ב־‭2. _7‬ פיליון דולר והיא מציעח את מניותיה לציבור בפכ־ פיל דולרי של ‭. 7‬ החברה עוסקת בייצור בגדי ילדיפ ולפי נתוניה חלקה בשוק המקומי מגיע ל־‭!0‬אחון מהייצור. קיימת בארץ הברה נו־ ספת שחלקה בשוק המקומי דומה לחלקת של החברה ויתרת השוק הפקופי מחולקת בין _מססר רב של יצרנים קטנים. פא!שנת 1980 הלה ירידה רצופה ביצוא החברה. בשנה !ו הסתכם היצוא ב־‭2. 7‬ מיליון דולר, נ־ו198 הוא ירד ל־‭2. 5‬ מיליון חלד ונ־1982 ל־2 מיליון דולר. היצוא במחצית הרא־ שונה נ־1983 נסוג להצי מיליון דולר. החברה מציינת עפ ואת כי בידה נמצאות כיום ה!פנות יצוא נופפות ב־‭0. 9‬ פיליין דולר ‭.. ‬טיב סוב" מציינת כי ערכת את ההסבה לשוק המקומי כחלק ממדיניות מתוכננת על ידי פתיחת 15 חנויות מכירה ברחבי הארץ. נטו כן משווקת החברח לכ־50 סיטונאיפ גדולים וכן לרשתות השיווק הנדולות. בתמצית תשקיף ההנפקה מ־ צויין. משום מה. בי ‭60—70‬ אחו!מתוצרת הפפעל מיועדת ליצוא בעוד שבשנתיים האחרונות נפל שיעור זה פתחת _ל־50 אחו!ועל פי קצב התסתתות המכירות כיצוא השגה יגיע שיעורו לאחוז נמוך יותר. האםח היבוא בשנתיים האהרונות פגעה בקצב הצמיחה של החברה _ומכיוותיד, לא הדביקו את האינפלציה בתקופה !ו. עם זאת, המעבר לשוק המקומי שיפר א. _ת _ריווחיות החברה, חפ־ כירות בשנת הפאון שהפתייפה במרץ 1983 גדלו ב־126 אחו! ואילו הרווח הנקי גדל באותה תקופה ב־229 אתו!ללא השפעות חד־פעפיוח כלשהן. דרור שרביט

_הועוזו _הטקומימ לתכנון ולבניו!ע‭_?8‬_וזתד הודעוו מל פי _םעיןו 149 לחוק התכנון והבניה תשנ"ה י ניתנת ב!ת מודעת כי הונשה לועדה המקומית _לתכנמ ולבניה ע_8ק חכר, בקשה לפתו הקלה בשעת בניה בגוש 8316 חלקה

20 שכונת בת־חן. ההקלה המבוקשת _היא כדל־ ‭:W‬ ‭156. 58‬ פיר במקום 150 מ"ר בקומה אחת המותר בהתאם לתכנית המפורטת. _ו־ונג ני"ר במקום 220 ם"ר בשתי הקומות. !־‭6. 50‬ מ' קו בנין אחיד' במקום

‭7. 00‬ מי. כל מי שיש לו התננדות למ־ _חו ההקלה רשאי להגיש וותנג‭. -‬ י דוחו המנומקת _בהוך 15 יופ _מפדםופ הודעה זו. ח יים ביימל לתכנון ולבניה עמק חפר מהנדס . הועדה המקומית