⁨⁨על המשמר⁩, 22 יולי 1955⁩ — ⁨Page 10⁩

יי

1 ־ ‭_^_wto_^_lferf ! I‬ ן ] אגודת צרכנים שתופית ך ‭§!‬ו‭fljll PfA!‬ן ‭I j ^» ~~71 |\ I‬ רחובות י ‭1 ? _^ _^ _^ ^^^O_^ _^l I‬ י‭'"‬ _יייצל ‭f^~^^^^ 11 /_sa_^l hi‬ (ג ‭?^^^^^^ I‬־־־_^ _25פר ‭jo b‬ דוגמאות _חדישוח של ‭_^ _^ _^ _^ _^ _^ _^‬ _ל־‭«0‬ מייה ‭(?)‬ ביי ‭0"‬ ל• פ ר ‭\ ~ -_^ ^^‬ ץ ‭(4) * " _^ y?‬ _שזרהן בשביל כיריים ‭v Z'_^ _^S_& _s 1‬ ־‭_^'<_T_^_3‬ רח ‭' _iaa‬ המרחצאות ‭_^- ( 1_^ 5) fl'‬ ג!כ » • ד לטיגון י ‭/ _> ' _j> //_j _fv / s 1 _' ^^^‬ י יי ‭_> . _c _^ »‬ י ־ ‭_^ _^ _>‬ ן _> רה' טוקולוב ‭| J‬ »יז ‭_'u‬ עעו ־

I בעלות

(פוף מעמוד ‭(4‬ שיש משכילימ אנו, כני־אדם מודד־ נייפ, מבקשי תופש, לנו ולכל בא־ עולם, ולמעשר, גרועימ אנו מכל מח־ זיקי :ישנות‭... "‬נתעורר בו השטן 'של הרכישה ותבע לעצמו בעלות מלאה על קניינו. גש לשעבר. לעומתו גברה הרגשת החטא שבבעלות ותבעה ההזרת הגזילה. והאדיש המודרני , מבקש החופש, נכנע לשניהם ומפקיע עצמו שבעלותו. לא כן ס ו פ ה של בעלות בס יפ ו ר "שבועת אמונים‭, "‬שהוא מעשה באיש שנקנה‭... ‬יעקב רכניץ, שגם הוא מב־ כי עניים, הרגשה פנימית לו כאילו מכיר הוא לקונסול מר אהרליך ול־ שושנה בתו מאז ילדותו. הוא קנוי לבית הקונסול בסוד השבועה ובסוד התבטלותו בפני בית־האצילים ההוא ובסוד נהייתו חילדית אחר שושנה ובסוד גידולו וחינוכו בכספו של הקונסול. חכמה רבד, שקנח לא הועי' לה לו להתיר את שבועתו לשושנה: עצמאותו . הכלכלית לא הצליחה לישה־ ררו מתלותו בידו הנדיבה של הקונ ־ כיל. שיש נערית שמסובבות איתי ומתירות אחריו, שבל איהת מהן נאה מהכרתה יכל אהת סיבה מחברתה וכולן כאחת משתוקקות לו והוא גב הוא הושק בהן, לא זיעזעו בטהונם של הקונסול ובתו כי להם הוא יעקב רכניץ קנוי ולא יישמט מידם• ויעקב רכניץ, אדם מודרני גם הוא, מבקשי חופש מזיקת התלות בקונסול ומזי־ ן קת השבועה לשושנה, שאם עוד j יאהבנה, בזכות סגולותיה יאהבנה. כאת רהל ולאה ומירה ותמרה ורעיה ואסנת' הנאהבות בשל _ייפיו יטיבו

, ולא בשל שבועת־ילדות. את טעם התעסקותו בחקר אצית אין הוא מיי־ שב?כטעם קרוב ומתקבל על הדעת, שכשהיה ילד היה משהק עם שושנה בבריכה שבגן ופעם קפצה שושנה לתוך הבריכה ונעלמה וישוב עלתה משם כששערה שותת מים ומכוסה אצות כבת גלים. טעם זה עשוי להזכיר לרבניץ את שבועת־האמונים ולחזק בו כ_>הה של שבועה זו, שכ־ שש‭'. ‬ןאצותיה של שושנה מלוות את חייי כמקצוע של מהקר כן השביעה הזו מלווה חייי כהיבת לבי. על כן ירחיק רכניץ את טער התעסקותו בחקר אצות לתהומי אגדה רחוקה רחוקח מהוויחה של שושנה: לילד, אהד קרא בהימירומ. שמע קול כקול גלי הים. ועדיין לא ראה את היש. שגר את הספר וזקף אוזניו לשימוע. ואותו קול מפוצץ והולך כקול מיש רבים, מאז נמשך אחר הים. וכשעמד לבהור לו מקצוע. ידע למה הוא מת ־ בקש‭.. ‬ • טעם זה אגדי בא להפקיעו מהמציאות שנשתרגה עליו, לקרוא לו דרור. אך הקונסול ובתו שושנה אינם דיר ששים לפך. עשיר הוא הקונסול וממעמד עשירים. הבעלות ירושה היא לו וקבועה ניכשו בחוק. קניין זה שקנה את רכניץ מתיישב יפה עש קנייניו הקודמים ואינו מביא אותו בריב מצפונו. דכניץ אין הוא גזילה בידיו ואין הוא מהזיק בידו כלל, לא הוא ולא שושנה. חופש מל‭!;‬נתון לו לטייל עם שש הנערות בחפצו, אך לא יימלט רכניץ‭'?. ‬שושנה חולה ;במחלת השינה, ישינה היא ויכולה לישון בלי הישיש גם בלא מחלתה. ;יין להם לקונסול ולשושנה הטא־ בעלות . הוק היא להם מדורות ואין בנפשם עוררין עליו. יגעש לו לבו 'של יעקב רבניץ ויתאווה פעם לרהל ופעם ללאה וינשק לה לתמרה. אין t כהד וסכנה. כשתבוא שעת כביה והכרעה והתחרות, תקיץ שושנה ן משנתה ותבוז!ליטול ‭:?;‬ת שלה. שבועת־חאמונים העורר" משנתה,

בטחונה יסייע בידה וקניין אביה יסעדה. בהתחרות חמירוץ שבין הנערות ההא היא הנרצחת ותיטול את זר האצות וגם את יעקב דבניץ תיטול ויתקיימו דבריה _שהיתה אומרה בקטנותה: " יעקב שלי הוא, כשאגדל אקח אותו לאיש‭... " ‬

שוו י _נבחחת _הכד!ו_0ל _היוצאות לוורשהנ !_־‭_!0‬_־שב‭!™‬ בעיני mm

מאת ברצי _כןיטל

ביום ב' שעבר שיהקד, נבחרת־ הכדורסל הישראלית היוצאת לפסשיבאל הנוער הדמוקראטי בוארשה את משחקה השני והאחרון' הפעש נגד נבחרת הסטודנטים, העומדת לצאת בשבוע הבא לסן' סבםטיאן שבספרד, שם ייערכו משהקים בינלאומיים של סטודנטים. לאחר נצהונד, של נבחרת הפסטיבאל על קבוצת הל'־גה הראשונה, ב. מ. ע. ת"א, ציפינו להופעה נאה במשהק־הפרידה, אולמ — לדאבוני — עזבו הנוכחים את מגרש "הפועל" ת"א, שם נערך המשחק מאוכזבים במקצת, כיוון ששתי הקבוצות לא התעלו אל פסגתן (התוצאה ‭52:54 —‬ לטובת הפסטיבאל‭. ( ‬

ישנן שתי נקודות משותפות לשתי הנבחרות: האתת — בעוכריהן' והשנייה — לזכותן. הנקודה _הראשונה כוללת את מפגרת התנאים להכנת הקבוצות שכלי ספק המתה גורם מע־ כב להכנה מתאימה של הנבחרות ז שחרור מאוחר של שהקנים . זצטייניכ ומרכזיים, אי־יציבות של סגל היב־ חרות והזמן המוגבל _למחנות־האימון. לנך יש להוסיף גם את עצבנותש של שחקני ננהרת הפסטינאל, שנסי־ עתם עמדה כמעט עד לרגע האחרון בשימן שאלה גדול. לעתי _הנבהרות _מאמניפ מעולים לעומת זאת נתברכו שתי הקבוצות במאמצים מעולים: אליהו ע מ. י א ל (מאמן נבחרת הפאסטיבל) וברוך שליין (מאמן נבחרת הסטודנטים) — שניחם מטובי מאמני הכדורסל ב"הפועל" ומועמדים רציניים לאימון הנבחרת הלאומית בעתיד הקרוב. שניהם לא הסבו במאמציהם. כדי לה־ כין בראוי את נבחרותיהמ, למרות הזמן המוגבל והתנאים שהיו ? י ' ברשו־ תם. נבהרת הסטודנטים נמסרה לב. שליין, כשלשחקניח רמת משחק ישר נה בתכלית ובולט ההבדל ברמה והעומס שעלול ליפול על שהקנים מצטיינים כעופרי וקופפר. מתוך כך מוצא לו מקום נכבד ננכהרת משה מחטי, נו כזמן שארז י לוסטיג נמצא כיום — נקווה שבאופן זמני — נקוו' פושר ירוד מאוד ואינו מתמזג עם כל ייתר השחקנים. למרות מאמציי של ברוך שליין לפזר את עול התפקידים במשחק בין חמשת השחקנים בבניין משחק קנוצתי , המבוסס נעיקר על , שמיניות‭, "‬אין ספק שעמודייהתווך של ננהרת הטטודנטים יהיו עיפדי וקופפר, והם יהיו הנושאים העיקריים בעול המשחק. ואז נשאלת השאלה, כיצד. יוכלו, הם השניים, לעמוד _בעיל זח, כלחץ של משחקים רצופים וק־ שים ‭—?‬ ובתשובה על שאלה זו תלדייה הצלהת הסטודנטים בספרד• 3ועד גופני טדג _לגבהרת ה_853יכא? לעומת זד, קיבל עשיאל שהקנים

בדרגה שווה יוהד, דבר שאיפשר לו להכין קבוצה אחידה, בראשותו של מרשל הפץ. משופ־כך עמל בעיקר ו עמיאל במהנות־האימונים על העלאת הכושר הגופני של שחקניו. ואמנם, בעיטה זה הגיע לתוצאות טובות, מל־ בד אולי , מראיבן פכר שאינו די זריז על המגרש ואינו מרבד, בכני־ שות לשל, למרות אפשרייותיי. לרוב השתקנים אין בטהון עצמי ופגש זה השתקף באופן בולט במשדקש הא־ הרון נגד הסטודנטים. אם להוציא מכלל זד, את הפץ ובארי. היינו עדים לפהד של קליעות _וכניסית לסל ממ ־ צבים נוהים מאוד, אצל ‭:;‬הקנים מצטיינים כא. דותן, ע. לין וא. שק־ לרץ. שלישיה זו, שהיא אגב זריזה מאוד, מוכרחה להתגבר על אי־חב־ טחון, כי מאזן הנקודות תלוי במידה רבח "במעשח ידיחם‭... "‬דריזין לא _חוכיח אח עצמו כמהל־יף טיב לפכר, ואילו משח דניאל התבלט בכישרו חטוב ויש לנםותו יותר כגורם חשוב בהגנת הקבוצה. משחק נבהרת הפסטיבאל מתבשם בעיקר על כניסות של זוגות _מחפינה ועל התקפה מתפרצת. הקבוצה אינח שולטת עדיין ב"שמיניות‭, "‬ דב ר _^גורס לד, לא אחת לעיכונ i _המישהק• מרסל הפץ. המופיע הפעם עם שתקי נים " ירוקים" רבים צריך להתגכר על חששותיו לגביהם, לסמוך ייתר על כשרונותיהם ולהשהות פחות את הכדור. נדור שמשחקי הסטודנטים בסן־ שבםטיאן, יהיו קליפ, באופן יחטי ' מאלה של נבחרת הפסטיבל בוארשה, עליה _ייסל — לא אחת — להתמי־ דד עט נבהרות לאומיות של הדמוק' רמיות העממיות. בשני המקדיש גט יהד השונה ההופעה הנאה, _יכאן ראוי לציין, ני למעלד, מ־‭_70%‬ 'של _הסהקניס יוצאים זי הפעם הראשונה להו"ל, ואין ספק שהם יחזרו עש נסיין עשיר. יש לנרך יוזמה נסיעות מסוג אלה, וליוצאים צריך לאדל הצלחה!

‭_i_^u"*^^ ‬

‭} p‬ מאת רול* *רני‭, '‬מיוחד ל"על־המשמר" | ז ‭I, ‬ לא יחלפו ימים רבים עד שייפתחו שערי האיצטדיון המרכזי i בוארשה, בצהרי ד, ־1 באוגוסט ‭, 1955‬ותרועות החצוצרות תבשר התחלת ‭! /‬ י פםטיבאל הנוער. למעלה מ־4000 משתתפים, נציגי 44 ארצות, הודיעו ן ו עד כה על השתתפותם• בתחרות הוגנת ונאה יתחרו ביניהם — במשך ‭14 &‬ יוש — חפפורטאיש הטובים בעולם. I בולמוש־הנשיעות כבר תקף משלחות רבות, וחודש לפני פתיחת ו !_הפסטיבאיל כבר יצאה, _למעל, נבחרת השהיינים של מכסיקו, ובראשה i י הקופץ־למייש הנודע יואקין קאפילה, שתפס מקום שני באולימפיאדת / ו הלסינקי , בדרכה לווארשה• ‭,. 1 _‬ן דומה, כי ווארשה תהיה "התחנה האחרונה‭, "‬במסגרת מפעלים i , בינלאומיים גדולים, לפני האולימפיאדה במלבורן שתיערך ישנת ‭7. 1956 ‬

_i הפסל המרכזי _באיצטדיון הגדול בוארשה ‭I 1‬ בה, בבירה הפולנית, יתמודדו ספורטאים הלוטשים עיין למדליוה־זהב ‭I \‬ אולימפיות. כל הספורטאים שיגיעו לווארשה הוכנו בצירה יסודית _) י . למפגש הגדול. I 'ן בבירה הפולנית מתכוננים בקדחתנות לפתיהת הפסטיבאל. האיצי I ן פדיון המרכזי , על גדות הוויסלה, מוכן. בימים הקרובים יעזבו הפועלים‭I, ‬ י _החרטים, המסגרים והנגדים את המגרש, כדי לפנות את המקוס לאלפי / ן' 'בני הנוער ־בא מכל קצווי עולם למשחק ולהתמודדות‭11. ‬ חורשים I ן 'של עבודה קשה כבר מאחורי המארגנים. ן למעלה _מ־_900 אלף קוב אדמה הוצאו מהמקוש, עליו הוקם האיצ־ ל !טדיון. ביוש מכתבל כל אחר בגאווה על י עבודתו _הקשה' והם נהנים 1 גיבח מגרש הספורט המשובח אשר על מכלוליו וודאי שישברו k י שיאיש כבר רבים בימים . אלה מזנקות קבוצות רביד. מכל י ארצית אירופה לעבר ‭{ «‬ גבולה של פולין. קבוצות אלו מביאות את איגרת־השלוש. אתת הקבר 1 י צות, שבאה מרומניה, עברה כימים אלה את הגבול ההונגרי, ופנו 7 !לציכומלובקיה, ומשם תובא האיגרת לפולין! ן _, רצויות שיופיעו בווארשה: גינה _כרטינכקו / אחת הדמויות המעניינות שהופיע בבירה הפולנית, בזמן הופעות !הפשטיבאל תהיה וודאי הסטודנטית הסובייטית, בה ה־‭, 22‬נינה ו מרטיננקו, שרק לפני ימיש משפר הצליחה לשבור את השיא העולמי ו י של בת־ארצה הנודעת, אלכפנדרה צ'ודינח, _בקרב־חמש. נינה אפפה ‭K 1‬ בהופעתה זו 4747 נקודות, הישג שהוא טוב ב־43 נקודות משיאה של י צ'ודינה. מרטיננקו דל י קה אחרי _הכושי־האמריקני ראפר ג'ונפון, שגס ‭'I i _^‬ הוא קבע — ימים מספר קודם־לבן — שיא עולמי בקרב עשר באספו ‭7983 !. )‬ נקודות (השי. ‭;, ‬ הקודם היה שייך לאמריקה כאתיאס ‭_i. (7387 —‬ מספר הנקודות שאגרה נינה כרטיננקו אינו אומר הרבה לחובב / האתלטיקה־הקלה, אך אם הוא ינשה לתהות על י ־י שג י ח הבודדים, ז ‭i t‬ יראה מת גדולתה של ספורטאית צעירה זו‭4. ‬ מתוך 5 הישגיה של i _, נינה — הם מזהירי , ורק בריצת 200 ם' ‭25, 8)‬ שני‭, (‬לא היתד ‭'I /, ‬ התוצאה מספיקה. 7 ו י, אש נשווה עד כמה אותו מזהיר להישגיהן הישגה של של 4 נינה ספורמאיות , אפשר לראות , בעלות — שיאיש בבירור עולמיים רב ‭? i / —‬ או שיאים ארציים מעולים. הבה נראה לפי הטבלה: ו | מרמיננקו צ'ודינה בלנקרסיקון סנדרס דונסקה ו / (בריה'ימ) (בריה"מ) (הולנד) (גרמניה) (פולין) ‭_^ /‬ הדיפת כמר־ברזל ‭10, 81 12, 09 11, 50 13, 42 13, 45‬ ו & קפיצה לגובה ‭'60, 5 1, 53 1, 62‬נ ‭, 45 1, 44‬נ ‭/ I‬ ריצת 200 מ' ‭25, 7 25, 1 24, 4 25, 5 25, 8‬ ן _y ריצת 80 מ' משוכות ‭1, 2 11, 4 11, 4 11, 3‬נ ‭'6‬מ ‭L 1‬ קפיצה לדוחק ‭} I 6, 00 5, 71 5, 88 5, 81 5, 92‬ פה"ב נקודות ‭4458 4485 4692 4704 4747‬ במד, תפתיע נינה י מרטיננקו בווארשה ?י

‭??!!‬ו נצ נ_^דונ‭!]1_?‬ ־ ‭₪3 -‬ון להונבד בהונגריה

_משהקי המיטרופדדקאפ להצי"גמר שני משחקי הצי־הגמר הראשונים במסגרת. המיטרופה־קאפ בכדורגל נערכו השבוע, בפראג ובבודפשט. בפראג סיימו *אודה" פראג ו"סלובך ברטיםלבה ב־‭, 0:0‬ואילו בבודפשט ביצהר‭", ‬הונבד" אח _וודמה־לויוגו ‭. (2:3) 2:5 — ‬

' הפתעות _במשחקי־כדצלוגדי משחקי הים־ההיכון בברצלונה נמ ־ שכיפ. בין התוצאות המעניינות שהושגו: בכדורגל ייצהה כפרד (נבחרת מקצועית) את צרפת ‭:)‬בה־ דת _הונבים) ‭"(1:1) 1:2 —‬ לאחר שש־

ער הנצהין הושג דקה לפני הסיום‭'. ‬ נמשהק שני ככדורגל הפתיעה ננה־ רת מצרים את צרפה ‭! 2:6 —‬ הנכים יוצאיפ היופ ללונדון 6 נכים מישראל, העומדים לצאת היום בצהרים באוירון _, אליעל" מלו"

הברירה בידנו

(סוף מעמוד ‭(6‬ ימינו אינן הבעיית האחרונות שית־ עוררו אי־פעס. יבואו בעיות חדשות, שאולי יפלגו שוב את העולש בצורה אחרת לגמרי משהוא מחולק עתה בין הגושים הקומוניסטי והאנטי־קומוניטטי , כל עוד אין שלטון בעל סמכות בינלאומית ממשית אשר יהיה בכוחו לכ־ פות את השלוש, תישאר סכנת המל־ חמה שרירה וקיימת, ועם כל התקדמות של המדע תיעשה הסכנה הזאת איומה עוד יותר• המוסד הבינלאומי יצטרך להיות פדראלי וסמכותו לא תהי־ אלא הסמכות הנחוצה לשמירת השלום בעו' לש. הסמכות החשובה ביותר , וגש הק־ שה ביותר להשיגה, תהיה יתרון גלוי של כוהות מזדיינים שיהיו בידי המוסד הזה על הבוהות שבידי כל מדינה יחידה או ברית של מדינות. החופש האנארכי ־נוכחי הניתן ניד' מדינות ריביניות הוא יקר מאוד לרוב העמים, ולא בנקל יוותר!• עליו, אלא שיהיה הכרחוויתור ב כזה אם נרצה בקיום המין האנושי. התהליך הנחוץ עתה אינר אלא המשך למד, שאירע במאות החמש־עשרה וה־ שש־עשרה. לפני כן יכלו _הבארונים רבי הנוח במצודותיהם ללעוג לממ־ שלות הלאומיות והיתר, קיימת אז אנארכיה בתוך כל מדינה ומדינה להוד , באנארכיה הקיימת עתה בין המדיניות השונות. המצאת חומר־הנפץ והארטיק‭ -, -, ‬ שמד, קץ לאנארכיה הפנימית בצרפת, ספרו, ובאנגליה. המצאת פצצת־ ! המימן תמלא תפקיד דומה בשימת קץ לאנארכיה הבינלאומית. אובדן ההר פש, אף־על־פי שיהיה בלתי־נע־ם, משול לסבלם של האנשים הבודדים שנאסר עליהם לרצוח, שהרי לאחר בבלות הבול אין המדינות הריבוניות נדרשות עתה אלאוותר ל על הזכות לרצוח.

‭ii^&‬ יום ששי מה ‭06. 00‬ עידור *מושכי חיפה: ‭" 06. 30‬ טובו‭06. 35;"‬ דר. _ע‭_* , »‬ . ־ר‭" 05. 45. :‬ שעוז »_יי _זי_;א5י‭07. 00 ;"‬ הרשו‭-., ‬ _זרודעז‭., ‬ ־ ‭" 07. 15 :‬ ;•1י‭:_6‬_ת ג‭08. 00 :"-, ?'. ‬ ת־;י , ז עיביי•; ‭12. 00‬ "טוזי רזז, לצררי ד, _יו‭12. 30;"_5‬ר ‭:. "‬־ מודוד. צכאיוד‭, ". ‬ ־ ‭12. 50‬ שירי‭"_wsss " ::‬ י _וזולי יי _ג!ול&ה‭». ‬_י_*_י» ‭" 13. 45;MU-. n 13. 30‬ ל» _ומ־שובח‭14. 15;"‬ תכני* ערבית ‭r. :'s" 15. 30;‬ _דטדומט‭15. 45;"‬ _טיכופ שבועי של ד"שנו) היומי‭,. ‬ ־ ‭16. 00;‬ "ר , _בלמ שבד‭16. 30;". ‬ "לנוער‭:"‬ "ה‭;:‬רד ד:דו‭17. 00;''5‬ תכני•‭!. ‬ "כבלשד‭., ‬ד" למוזיןה ל, ־אפיוע הז-םנש:• ־ בוא זרונדי כאפדיצ'יודו לבינוי ודד. זמורר‭. :‬_צייי־ כובפלי ‭: , ‬ פימכוניזז מכ> ‭") 1‬_הכאד. י ‭1:‬יד ‭18. 00 ;(». ‬ הרשות והודעות‭18. 15;‬ הדשות כעב‭- , -, -‬ ?לדל: ‭18. 30‬ _תהנית ערבי‭:.. ‬ ־ ‭19. 00‬ שלוש לכוא שבר‭19. 30 :, ‬ "לוותימ ולהדש‭20. 00 :_"‬ רדיאן•‭:. ‬ בר‭, ":. ‬ ־ בטעםי ה-דורא‭20. 15;‬ כ‭::‬_עי רכות צ;דיניור. נו‭20. 33;"‬ הרשו. ‭. :‬ ־ ; _סרנאדה ‭")" 20. 45‬צר‭!:‬ליל שבת‭:"‬ דבוז'אר_, _כדהימינוד;מוצארט: ?ונצדטו גלב' 5 לכי‭- : ;-‬־ _זלתזנזודת;שובר‭:!;‬ _פימבוניה ג;ס' 4 בדו-מינוד ‭")‬_־טדאניר‭22. 15 _:(". ‬ כיפור השבוע‭22. 30;‬ מוזילה ?לוו: ‭23. 00‬ ?•צור גלי צה‭''‬ד ‭, ? 18. 35‬ ־יאות בתנ"ד‭18. 40;‬ "ד. ז‭_!:‬ודות העולכ‭:"‬ טזכלני , :י: תכנית הי;רוכיכ•: הפתיהה לאופרת "וילהלב טל‭:"‬ _כטהוכז: ־ונצ'רטו לכנור ולתזבזורת: ‭10. 30‬ "היטכוע כארץ _וכעולפ‭" 19. 40;"‬ כדל י , אופר‭:" , -. ‬ פו־ צ, •נ•: "צובל , ה‭20. 30;_"‬ הרשות‭20. 45;‬ "ד:ש ‭21. 15;" : ;‬ "המהנה רו. ־ , ד‭. "‬ שבת: ‭07. 30‬ נעימות כוכי‭08. 00;‬ תבנית ערבי. ־ ‭09 08 . . 00 33 ;, ‬ הריטות •טהדית ‭40;‬ לשבת ‭" :" 08. ‬ מנעי נדברו מות ‭:;‬ הארי מבוא ‭" , ;";‬ דיני: פימפוניה _בלה־מניור‭" 09. 45;‬ אופרטה וכרצ'י: ‭10. 15‬ "העולנלה של ספדו‭!0. 45;"-., ‬ "_מאולפ הל, ונצרטי‭:"=‬ יצי רות. כ•‭::'‬ א) פת-הה " *וריולאז‭;"‬כ) פימפוניה מע. ‭" 11. 30;7‬ המבד עולה‭" :"‬ ל, ר:הביד‭12. 15;»‬ "_בזחיל , ה ל_, לה‭" 12. 30;"‬ ככלץטתד" לשיריכ עברייה‭" 13. 00;‬ :ע‭:!‬ ןבדיפ‭13. 30;_"‬ הרשות: ‭" 13. 45‬ _פר־י החזנות‭14. 15;‬ תכנית ערבית‭" 15. 00;‬ היצירה דז‭-, ‬וזי-א?ית כת זמננו‭?'‬יצירות מאת ריינדל _תומפפו ‭15. 40 ;;‬ "מעל בימת השעיטועיכ‭10. 20;"‬ לריאות גפפדותפדי הניפו ‭1035 ‬

‭. :"-, : " —‬ לאמאדמ " מעל בימת ‭;"- ,, ‬ האופרה ‭:" 17. 40‬ "אול דוני -ן בטי: למרע "לוצייה ‭18. 00;"‬ די הדשות והודעות ־ ‭18. 15;‬ הדשות בעברית ללה‭(8. 30;‬ תכנית _ערביפ‭" 19. 00;‬ אורהיפ לפני המיל " -ופו‭19. 15;";‬ "בשדה האמנות והתרבות‭" 19. 35;"‬ מהולות עפ ‭" 19. 50;"‬ ושיודע לשאול‭20. 15;"‬ ר. נ'ד: משלי. כ''•" —כ"ד‭20. 30;‬ הרשות‭20. 45;‬ הרשות כהפורט: ‭20. 50‬ "המבדיל ומלוות מלבד ‭" 21. 23 !". ‬ קונצ'רבו‭:"‬ ארנפ כלוך: ל י ןנצ'רטו לכינור ולתזמורת‭22. 00;‬ מפע הבהיר ‭22. 40 ;-'‬ מהולות עפ: ‭23. 00‬ כיצור ההדשות: ‭" 23. 05‬ מוזיקה גלי לריקודיפ צה" ‭. _"‬ ל ‭18. 35‬ "נעימה ערבה‭19. 00;"‬ "פרפראות _מוזיזליות‭19. 30;"‬ "פפיפפו מ!יל, אלי ‭23. 00 :"‬ "כמלצכ הנ'ז‭18. 30;_"‬ הרשות ‭" 23. 40;‬ כמוצאי י ופ מנורה‭21. 00;"‬ מוזילה לדי־ ללונדון, ייצגו את ישראל במשווקים האולימפייפ של הנכים, שייפתרו — זו הפעם _הרניעית — _נסטוקשאנדוויל שבלונדון. הנכים הישראליים שישהו באנגליה _כשביעייש ישתתפו בכדורסל, הטלת כידין ישהייה. המשתתפים הש: צ. בן־צבי (הטלת כידון, כדיר־ סל‭;(‬מ. מודבר‭), ‬הטלת כידון, כדורסל) : מ• פלד (שהייה, כדורסל‭, (‬ זינגר (כדורסל וח. זנזורי (כדורסל‭. (‬ נציגים אלה של ישראל הוכנו כראוי והתאמנו בכפר־הירוק. דמדרי ־ כיש היו: ג. הונרמן (כושר כללי‭!(‬ ד. פרוסק (כדורסל‭, (‬עדנה מדליה (הטלת נידון) וי. עונד (שהייה‭. (‬ פעולות מצומצמות העבת הפעילות הספורטינית השנת תהיה מצומצמת כיותר. וכמעט שלא ייערכו תחרויות, פרט למשחקי־כדורסל נה־ דרה ותחרות־שהייה כת"א. • בהדרה ייערכו היום ומחר מש־ _חקי־הגמד כמסגרת אליפות "הפועלי' לנערים. מתוך 66 קנוצות נשל ־ הראשון, ענדו 32 לשלי השני , ואילו לשלישי ענרו ‭. 16 —‬לגמר הגיעו 4 הקבוצות המנצחות: משמר־העמק ונית־אלפא (נציגי הצפון‭, (‬גבעת־חייג־ וירושלים (נציגי הדרומ‭. (‬התהלת המשחקים היום כ־‭!7. 30‬המשכש מחד נ־8 ננוקר ונ־4 אהה"צ. » נ ת" א תיערך נשנת ב־4 אה־ ה"צ תהדות־שהייד, בגן־הדשה לשה־ ייני »מכני" נסנינה• • 5 מחוורים של המחנות הימיים של "הפועל" יתקיימו השנה כשדית־ ים ונחשולים. מהזור ראשון, המיו־ עד לדרגות א' וני, נפתח ככד בשי דוודים ניומ בי , ואילו מחזור שני לדר;ה ג' ייפתח נ־17 נאיגישט‭3. ‬ מחזירים שיימשכו 10 ימים כל־ארד• יתקיימו בנחשולים מ־1 _באוגוסט עד ה‭_30"‬ נו‭300. ‬ הנינים יקנלו הכשרה במהנוה אלה. 0 מגרש־כדורםל הדש נפתח ניום ב' בפתה־תקווה, בנוכהות?ראש העיר, פ. דשיש. _במשחק־הפתיהה ניצח. "שבבי" כ‭"-‬ת את , הפועל" פ"ת ‭_^24 :22) 53:64 — ‬

‭§_133 _mmv *n_^ \‬של"ם i

_קומוע אוריון _ירושליפ, טל‭[ 2914. ‬ שבוע ‭! 2‬ ה;מ ס ק ו פ יצירתו הגרנדיוזית של דריל פ. זאנוק שנהר;המצרי (בצבעים) אדנזונד _פורדוש - ג'ין םימונם _ןיקטור מצ'ור - ג'ין טירני הזמנות והגהות בטלות• לרגל י י אורך הסרט התחלת ההצגות: ‭9. 30 — 7 — 3. 30‬ עברית ואנגלית בגוף הסרט. קולנוע _אורנע ידושליט, טל‭4-33. ‬

*של י שת המוסקטרים של העריה" _צעיריש — נועזיש — אמיציש, שלושת הטקסגים (בצבעים) בהשתתפות: ביצי גינדר, _גיפרי הנצור קולנוע אורגיל, _יוושליפ טל‭61486. ‬ קריר ואוורור קומדיה נפלאה יפרנינת לב שעשוע מיוחד לתושבי הבירה לשבו ע הב חי רות מלא עד אפס מקום עם גרי גראנט, בטסי ךריק תרגיש עברי וצרפתי בגוף הסרט יום ו' - כיבוש האכרפט

_סדנוים פסורינ!

(סוף מעמוד ‭(5‬ קצר‭, (‬והינסנ־ם לא הכירו כליל את ‭»»‬יי רתם אחרי מעשה מוטילאציה זה. וכי מי אינו מרשה לעצמו _להוציא קטעים מסרטיש, אפ הסרטים נראים לו ארוכיב מרי?אצלנו עוסקים _במלמכה זו כל פקידיהם של מפיצי הםדטיש ושל בעלי בתי הקולנוע, שפיז־יהפ נתונים חייו ומותו של סרט. אה הסרט "בטרם מבול" ראינו לראשונה בצרפת. כאשר ראינוהו&ומדש ' בקולנוע "אופיר" בתל־אביכ הסרה מתו־ נו סצינה שלמה: השתתפותו של הפח' כפוריהפאציפיסט (ברנאר בלייד‭(, ‬ בהפגנת למען השלוש ושאסרו‭... ‬מי אחרא י ן לקיצוץ זד‭?, ‬י לפני שבועיים ראינו ב"גן רינה" סרט שלכל הדעות אינו עשוי בשביל להיות מוצג בקולנוע זה, המתמחה בהצגת סרטים המוניים וזולים. הכוונה לםרט הצרפתי של י ג' ו ר ג' ר ו ק י י ה "דם ואור‭. "‬ כנראה ש ה נ וש א הט ע ה את בעלי בית הקולנוע: היו סבוריס כי זהו סרט רב מתח ורב דמיש על "קורידא" בסברד. לכאורה כן הוא — אך במקוס להרבות בשפיכויות־דמים עוסק רוקייה והוא יוצר הםרט הנפלא "פארביק‭("‬ כפשיכולוגיה של י הטור י אד ור ובו ר מה של חייו. אין לנו הוכחות, אבל קיצר _השרט (פחות מ־60 דקות) ע ורר בנו את החשד כי גש שרט זה עבר ניתוח פלאסטי רציני‭... ‬ האש לא מן הראוי היה להבטיח באופן חוקי את שלמותם של הסרטים המיצגים. יהיה כל נעל ניר. קולנוע רשאי לבחור לעצמו את הסרטים שהוא רוצה להציג אך בל תהיה שלמות היצי־ רה הפקר!

מדונ _וחברה

(סוף מעמוד ‭(4‬ דים בהברה, לילך במסלול שהחברה התקינה להט, להידבק במשטר שהקימה החברה ורוצה בקיומו, ולא לשטות ממנו. אכן. גדול כוהה של החברה‭j. ‬ וזרוע שלטונה — המדינה — להקיף כל ענף מענפי פעילותו של אדש. וענף המדע בתוכם. ומאידך, הרי אנו, שואפי קידמה ותרבות, מאמינים בכוהן הגדול של המדע• 'שהוא יכול מאין כמוהו להש־ פיע דל אדם והברה, על עצם קיומם ועל דרכי מחשבתם ומעשיהם. ולא רק לתכונתו של המדע אנו מתכוונים, שהוא _ע־_^יי לשמש' מכשיר־ייצור ממדרגה עליונה, שכוהו עמו להביא רווחה להברה במאבקה על קיום יחידיה ושיפור מצבם הכלכלי — בתנאי. שהשגי _הנזדע יהיו משמשים באמת לתועלתה של האנושות כולה. ללא הבדל גזע ועש, שכבה ומעמד. אנו מתכוונים בעיקר למדע כמכשיר רוחני: להנך ולאלף, לתקן שגיאות י וסילופים במחשיב, לחסל משפטים קדומים ואמונות תפלות, להעמיק את הבנה הטבע על הוקיו ותנועותיו. ואת הבנת עמדתו הנכונה 'של הגזע האנושי בעולם כולו וביהסי־הגומלין שבין אדש לחברי, בין עש לעש, בין הברה להברה, להשביר את סוד החייב ילדראית את דרך ההיים, להרהיב אבקים ולהביא קידמה ושלום לעולם‭. . ‬

lra _סולנווו ‭\ !ran‬ ק"יניע שרון נתניה טל‭209. ‬ ממוצ"ש 2 הצגות ‭7—9‬ ־ יי־־\_ם ד"־לדן, _אליאנ־ר פרקר בםרט המצויין מבצר אמיצים בצבעי טכניקיליר _נפלאיש ל"ניע י ‭;, ‬יל נתניה דחוי הרצל 29 ממ ‭"' . ‬ש 2 הצגות ב־‭7. 30—9. 15‬ אהד מגדולי סרטי איטליה _איבגן םנםון בסרט נירון עריץ רומא קולנוע _פטודיו נתניה טלפון 104 ממוצ"ש 2 הצגות ‭8—10‬ ס י נמסקופ שבעת ימי גבורה אלדין ומנורת _הקפמיפ יי ‭. "‬ באולם השגור בשעה ‭7. 30 ‬

‭-'‬י ‭V. V. us _". V. *‬ • ‭i yAV. V/AVAV/_AV. V. V. V«V. V, V. *. V. V. V. ‬ _^ונ"נווו _בתל־_^_בינ ‭i : ‬

קולנוע . ס: ד ל ו ר• _מליאציג אדי קונסטנטין, קולט ךיריאל, גרגואר אצלן האיש הזה הוא משוכ‭. _!‬ רק בערב ‭9. 30—7. 30 :‬ בהצגה היומית: 4 _אחה"צ ‭"123 " —‬ פ‭"*‬ (שבוע ‭_~ (5‬ קולנוע א פ תר האולם מקור ומאוורר ש2וע צ אדמונד פ־רדום, אן בליט, ז'אן _אריקשון וקולו מהדר של מריו לנצר, באופרטר, ד‭0. ‬פורכמת על הי־לברג השטודנט־הנסיך מוסיקה מאת זיגפונד ברומברג הזמנות !הנחות במלות בהחלט

קולנוע . אוריון‭, '‬ תדאגיכ אוורור חדיש ומשוכלל •טבוע צ ; היי אדי קנטור בעל קול הקסם של עול י ם השעשועים ביום ו' ‭22. 7‬ ב־‭3. 30‬ אתה"צ ביים א' ‭24. 7‬ ב־‭1!‬ לפנה"צ: היי אדי קנטור קולנועשדרות‭, "‬ד‭'. ‬־א " דויד ניבן, ורה און, צ'זר רופר7־ ישרש מלא מוסיקה, שירים >דיקודיש הלוס נערות בצבעיט טבעיים תרגום עברי בגוף הסרט האולם קריר ומאוורר 3 הצגות ליום _ב־‭0—7. 30—4‬י‭9. :‬ קולנוע " ירון" טל‭62952. ‬ אולם מאוורר !מקורר קרלח דל _" פווגיו — לוציי־ כוז־ - לאה פדובני - _כאסימ* ג'רוטי ספור אמיתי , סרט נוגע ללב, הקורא קריאת תגר לעולם בבימויו של גדול במאי איטליה ג‭_"'‬זפה דה סנטים, מבייש "האורז המר" רומא, שעה ו ו / • י קד‭:7‬וע א ל נ כ י '• תל־אגיכ " קומדיה ' רומנטית עליזה בעלי מתודה אן בקפטר - מקדונדד קרי ‭:;‬יזה יחס ־יגן הראה לידיד אשתו כיצ"ש ‭4 7. 30 9, 30 8-10 ‬

‭. V. WAVA_^VAVAV. VAVAV. _'. V. W. V. V. _". VA"«V‬ _בתי _קוינוע ־ ‭> I _ns _sns ‬

קולנועפאר‭, "‬טלפון ‭" 2232‬ הצגת כפורה ארצית ג'והני גיטאד ז'אן קרופורד - סטרלינג ־יידן (בצבעי‭(:‬ ?ולנוע "עצמון" ש2וע שני »סינמפקופ" נ ש י ה מ ע ש (רצון הברזל) בצבעים עש: גלן פורר, ברברה סטנויק ארוארר ג, _רובינםון ה א ו ל ש מאוורר ומקודד קולנוע מאי - טל‭2856. ‬

להבה מהבת מניאפולי לנה טורנר - פייר אנג'לו בצבעים קולנועארמון" " הצגת בבור־ ארצית! תבחרו ב_*אלק גינש" שר הצחוק I "האיש בלבן" אלק גינכ_^ -־ ג'ון גרינווד קולנוע " אוריון" היפה ש2וע שלישי ואהרון לאחר הצלחה בנירה בתליאביב וירושלים! הסרט הערני המוסיקלי הגדול ווהיבה מלכת הצוענים עש הרקדנית קוקה, הזמר עבד אל עזין, הקומיקאי שקוקי

‭.,. a _, _'u -«‬ ־ קולנוע " צליל' יפו במוצ"ש 2 הצגות ‭7. 15—9. 15‬ בישי השבוע ‭4—7—9‬ בפרט רב ההרפתקאות טרזן זעם הפרא בהשתתפות: לאקס ירקד דורוטי הארט הרגיש עירי בגוף הסרט

קולנוע " הוף" הדרה טל. ־20 מיצאי שבת ‭2 23. 7‬ הצג- _־ ת ‭9. 30—7. 30‬ בימים א' ב' הציד, אחת לערב ב־‭8. 45‬ הסרט הרוס י ‭',, ‬שירת רעים" בצבעים

?ולנוע _מונרפי - , _תל־אפיפ שכוע שני _BHsiilB הקרקס ה‭;;‬מרי_0אי הגדול הזירה דרמה מרתקת ומחשמלת בחורות -ך- לולינים — חיות וליצנים מוצ"ש ‭4—7. 30—9. 30 8—10‬ קולנוע " מתמיד" משעה 10 בבוקר עד 11 כערב הכניסה בין אלנבי ‭94—92‬ הסרט המוסיקלי של העוגה! יין הדש היי הקומפוזיטור הנודע פרנץ _שיברט, בסרט שופע מנגינות קשש, אהבה וחיים! סרנו נזיק' מאום חדש לילדיט

קולנוע " תמר" ת"א הו_1_ולם נזקורר _מזאוורר אלן לד' ג'יימם מייסון ספינת המרי בצבעיש טבעייש. סרט »פרמוננז" הצגות יימיית ללא הפסק משעה ‭2. 45‬ עד ‭17. 45‬ קולנוע " הן" ככר דיינגוךז, ת"א האולם מקורר ומאוורר פישל מורק, קדודט קולברט, טרטין קמל, אליונורה רוסי־ דרגו, רא, _ה ילינה ב ס רט נשים בגורלן נשים והשפעתן על גורל מדינות _ועמיפ שלוש הצגות ליום: ‭. 4. 00 '7. 30, 9. 30‬ קולנוע " אופיר" ת"א האולם מקורר ומאוורר שכוע 4 לפני המבול" "עם הכוכב החדש: םרינד_, ולאדי בבמויו של הבמאי הצרפתי הנודע אנדרה קאייט הנחות בטלות בהחלט קולנוע , עדן" הקיצי שבוע שלישי ואהרון הרדם גלוב טרוטרפ משחקיהם, תעלוליהם וחייהם של ‭,, ‬ ־ ?נוצת הכושית הספורטיבית המהולל* ‭* , ‬

קולנוע " אורלי‭, "‬מרכז הכרמל הקומדיה הצרפתית הבלתי נשכחת ' "חופשתו של מר הולד' ז'אק טאטי תרגוש עבדי ואנגלי בגוף הסרט. קולנוע "עין דור" בפשך כל השבוע! "הדרך ליאלי" בינ;_קרוסבי - בוב הופ - דורוטי לטור

אמעיתיאצרון הצגת בבור־ ארצית ס י נמס ק ו פ ריצ'ארד ברטון ‭")‬הגלימה‭- ("‬ פגי טקנמרה ‭")‬עיינות רישא‭— ("‬ בידן דרק - רייפונד _נזםיי "נסיך הבמה" קולנועאורה" " שבוע שני לאחר ־ צלחה של 9 שביעית בתל־אייכ ורדי _ אנה •פריה פייר קרסוי טיטו גובי תרגום עברי ואנגלי נגיף הסרט בצבעיש קולנוע _" גל־אור" הספרי בוגרט - גדודיה גרהם בסרט "במקום בודד" בימים ו' א' כ' — היי _אל־ו, ץל‭"5‬ ביפיפ ג' ד ה' - הרב אכירי_8

קולנועאדיפון‭_, "‬ירושליש " "טל‭4036. ‬ שבוע ~ ש_1י הים האכזר לפי ספר, ־ של ניקודה מ־נסרט | תדגוש עברי וצרפתי בגוף הסרט j יום ששי - היט' האכזר ! _עמודיו טל‭! 4055. ‬ טריו ; לשי סימרסט מוהט י א71_ם " ציון, _ירושלים i

רוזפרי ק־וגי - אננה פריה ו אדברגטי - _לוריין מלביור | בסרט המוסיקלי הנפלא, מלא הן יניע ם _: כוכבים מזמרים (בצבעים) תופפת מיוהדת: רני *יי "בשליחות הילדיס" (בצבעים) תרגוש עברי וצרפתי בגוף הסרט ביוש ששי בשעה ‭3. 30‬ אהה'־צ ‭_. :‬לניון הזרי‭"2‬ קולנוע עדן, ירושליפ , טל‭3829. ‬ הצגת כבורה ארצית ליצירה מוסיקלית רעולה. אמניס בעל י י ןדהק, במאי נעל רמה ומעוף. אסתר "יליאפס - וון ג'ונסון טוני פרטי; מה קל לאהוב טכגיקולור ירם א' ‭10. 30‬ בבוקר יום ששי ‭3. 30 —‬ אחה"צ : לוהמי ההו8ש

⁨לחיצה על "ביטול" תעצור את ההדרכה. לחיצה על "אישור" או בכל מקום אחר תמשיך את ההדרכה⁩

⁨להסתרת חלונית המידע או התאמת את רוחב הצפיין⁩

⁨להגדלת הצפיין⁩

⁨להקטנת הצפיין⁩

⁨מעבר לגיליון הקודם⁩

⁨מעבר לדף המידע על הכותר - לצפייה ברשימת כל הגיליונות⁩

⁨מעבר לגיליון הבא⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הקודמת⁩

⁨חזרה לרשימת תוצאות החיפוש⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הבאה⁩

⁨לחצו על הכפתור הימני של העכבר ועל ⁨מאמר⁩ כדי לצפות באפשרויות⁩

⁨הפעלת מצב QA⁩

⁨לגזור חלק מהעיתון⁩

⁨זום אין ⁩

⁨זום אאוט⁩