⁨⁨Maʻariv⁩ - ⁨מעריב⁩, 14 August 1987⁩ — דוד משולם איננו [⁨ILLUSTRATION⁩]

Print   Back

דוד משולם איננו

דוד משולם ז"ל _, _בשבהן שעבר הלך לעולמו תצייר דוד משולם. מות־פתאום מדום־לב והוא בן ‭. 56‬ יליד בולנריה, הניע לארץ ב‭', 1948-‬שבוע לפני הכרזת המדינה. הניה אתריו את דליה רעייתו שעלתה לארץ מליטה לפני 13 שנה, אמנית־גרפיקאית בזכותה עצמה, _בן מנשו־ איו הקודמים ובת. בת ‭. 9‬ דוד משולם למד ציור במכון אבני, במדרשה למורי־אמנות וכן גם ב"בוזאר" בפאריס. ערך תערוכות רבות שליצירותיו. האחרונה בהן במוזיאון הרצליה בפסח השנה, היתח רבת •ממדים במיוחד ‭, '‬ "כמעט כמו חשבון נפש‭, "‬אומרת דליה. נושא התערוכה: דמויות שכינה בשם "פרופיל משמאל‭, "‬נושא שפיתת במרוצת שש השנים האחרונות. משולם היה חבר באגודת חציירים עד לפני שנים אחדות, עת פרש תוך מחאה ב"מופשט הבלתי־מקצועי‭, "‬כדבריו. הוא היה ידידו הטוב של הצייר יוםל ברגנר, והיח גם שכנו ברתוב בילו בתל אביב. לפני כתריסר שנים עבר לגור וליצור ביפו. את אופי ציורו ניתן להגדיר כריאליסטי סיממלי־סיפורי. עם עזבונו האמנותי של דוד משולם נמנים כאלף ציורים, פס־ לים, ליטונרפיות. וכן נם ארבעה ספרים אלבומים של יצירותיג (הזל אנגל)

⁨Click "Cancel" button below to stop tutorial. Click "OK" button below or anywhere outside the popup to show next tutorial.⁩

⁨Hide the information pane or adjust the document viewer width⁩

⁨Maximize the document viewer⁩

⁨Unmaximize the document viewer⁩

⁨View the previous document⁩

⁨Move to the publication page to see all documents⁩

⁨View the next document⁩

⁨View the previous search result⁩

⁨Back to the search result list⁩

⁨View the next search result⁩

⁨Right-click on an ⁨article⁩ to see options menu⁩

⁨Enable QA mode⁩

⁨Start clip⁩

⁨Zoom in⁩

⁨Zoom out⁩