⁨⁨Maʻariv⁩ - ⁨מעריב⁩, 22 October 1979⁩ — ⁨Page 20⁩

‭1י1^‬ו>^‭?11 £^)115 1 ‬ 1וג!ת ‭*11 ^880|‬ וו ‭183^ ??^*11 ‬ ₪ ^צע"רים I עודם חדשים I ‭||ו|‬ ומשתבנים ‭| | |‬ באזורי פיתוח ‭* 8|ב1‬ אנו מבצעים השואות לזכאי *?§ משרד הבינוי והשיפון במהירות ‭* §8*1‬ אנו עומדים לרשותך במתן יעוץ ^‭82‬ והדרכה בטלפון ובעל־פה. ן ‭* 0£*|‬ במקרים מסויימים תוכל להעזר 1 !§2[מ גם בהלוואה משלימה. I ‭1£3|‬ הבא אתך את תעודת הזכאות ואם רכשת 1 §"]‭||‬ דירה, גם את חוזה הרכישה ותעודת הזהות I ?‭£?*{9‬ בימים א' ו־ד' ‭1 17. 50—16. 00 , 12 30—8 30 ‬

I | 1ג^4 ?י ‭* £"¥!> V‬ י *^‭2+*@£0063*48 ^^^^8861^818‬ י • • ***י* ‭*1‬ • י* *^!^^‭^^ 30^^^!^9? 0 ^ ₪ ^ ^013‬ד!‭01 ^^31 5 ‬ ^^ ‭11 ‬ ז ^5 י י> * ‭^. \ 7 _ *~‬־. )‭^1‬ ה!. ‭*! !01‬ז־ הה ^*[[ ן ‭^^ ^ ^ ^1^^^3‬ל >*^^?*יי ‭/ 391‬ י י י1 ־* :/**^ז^! י י <•^"'^ \\ע^^^^^ המעטשת צריבות להגיע מי שמובר גלי חשבונית עושה ח על ח ^‭?1 ‬ ?^^^^^^^^^^^‭^^85‬ ייםשבוני.

אסיפה כללית של קופת מלוה וחסמו שיתופית של סנ*ף ו>צ"ו בתל־אביב בע"מ ת־יקייס ביום שליטי ‭61179‬ בשעה ‭9 30‬ בבוקר, במו־נחץ ע 1 פסיר טייבר, \ריו •ריב ‭100‬ תל־אביב על סדי המם א. סקירר על פעילות דאגודר ל־‭. 1978 ‬ ג. אישור המאזן־ ל‭30‬ בספטמבר ‭. 1978 ‬ ג. נחירת 3 חכרווג חדשות לדנדלר. ד. שונות. במקרר ו־ י א ויריייר נ. כריות מסנר חברות -דרושות י י י י רתקנות תדח~ ראסינה ותתקיים באותו מקום ובאותו תאריי ב‭\1‬ער ‭100‬ >־כיי רצרריס בכל מספר יו^רורי שרה הבר / יו"ר קופת מלוה וחסכו! שתופית של ויצ"ו סניף תל־אביג.

חחרג בדרכים מחסל אותנו I

ודאי איני הראשון ולא האהרון המתריע על נושא כאוב זה. מזעזע ממש לשמוע בטלוויזיה (כל ליל שבת דווקא, כעונג שבת") ולקרוא בעתונים ?ל הקטל בדרכים. מרגיז עוד יותר לדעת שדיתאונות ברובן " נגרמות מנהיגה במהירות מופרזת ואי ציות לתמרורים ולרמזוריפ. הסיבות האחרות הן תוצאה של מחדלי תחבורה שוגים. הנהיגה הפראית היא לרוב של צעירים, הרוצים להיראותהבר'המנים" ואינם נזהרים. כך הם מלפחים לא רק את הייהם הם, אלא גם את זולתם — " והתאונות קוטלות בנו יותר מ"קציר" המלחמות כולן ואף יותר מכפי שמצליחים בכר מחבלי אש"ף. האם לא די לנו בפשע המאורגן, במקרי רצח ואונס מעשי יום־יום י הרי אנו מחסלים את עצמנו במו ידינו יותר מאשר שונאינו מצליהים בזה. יש לבלום מעשים נפשעים אלה! יש לנקוט אמצעים הריפים נגד כל עבריני התנועה. יש להחמיר בעונשים עד כדי מאסר לתקופות ממושכות ושלילת רשיון הנהיגה לשנים רבות. ‭01‬ את הקנסות יש להעלות בצורר. דראסטית. חכרח להפסיק את הקטל בדרכים, כי בנפשנו הדבר! גמופר ש. יניב © סגידה בנק אינהסוף העולם" " כרבים אחרים נפגעתי מסגירת בנק לאומי. אולם אני שבע רצון שלפחות מפעל אחד במדינה, ומן חחשובים שבה, החליט לעמוד בפרץ ולהגיד: עד כאן ולא עוד י מי יתן ועוד מפעלים ינחגו דוגמת בל"ל, ואזי יש תקוד. שאורח היינו ישתנה מן ההצד. אל הקצה. סגירת הבנק תשמש ללא ספק דוגמה, איך יש לטפל בקומץ אגשים, אשר מתוך אינטרסים אנוכיים משתלט על ציבור רחב ומכתיב לו את תנאיו. יש להשתומם איד ציבור גדול (כעשרת אלפים עובדי בל"ל) מסכים מרצונו ובהכרה ברורה להרס עצמי. כל מי שמבקר בבנקים רואה בעליל את התנאים שבהם עובדים פלידי הבנקים. ידוע גם ידוע לכל על ההסבות שפקידי הבנקים מקבלים מחה למשכורותיהם. אני תקוה שפקידי בל"ל יבינו סוף סוף לאיזה מצב ביש נקלעו וילמדו את הלקה עם זאת אני מהווה שגם הצד השני ילמד את לקהו, דהיינו: זה לא סוף העילם. י אפשר ואפשר להתליים בפחות בנקים יבפחות פקידים. מל־אביכ חיים ירד @ התנחלויות לא חוקיות של ערבים בגליל סגן שר הבטחון מר צפורי הודיע ברדיו כי פירוק החתנחלויות של מבצעציוני דרך" שלגוש אמונים" יוכיח את כוחה של הממשלה למשול. " " אם כד מדוע אין הממשלה מוכיחה עצמה כמושלת בארץ הזאת ואינח טורחת להוריד התנחלויות לא הוקיות של ערבים בגליל, בנגב, ביהודה ושומרון 1 מדוע איגד. מפעילה שם את צה"ל ? כפר ידידיה גיורא כונאי % הוצאותיה של גננת בגן פר?וי בתגובה למכתב של הגב' מיכל גלברג(מעריב ‭14. 10‬) יורשה לי לציין כי שכר הלימוד בגני ילדים לא נקבע באופן מרירותי, אלא לאחר מו"מ ממו'-ך עם משרד החינוך והתיבות ולאחר בדיקה מדוקדלת של כל מרביבי העלויות. במו"מ זה נשל£ל גם ההיבט של ציבור ההורים וגם העלויות הכרוכות בהפעלת גן ילדים בתקופת אינפלציה. קביעת סד ‭1300‬ ל"י לחודש, כסכום התחלתי, (לעומת ‭920‬ ל"י לחודש אשתלד כולל הסובסידיה שבוטלה) היא פשרה שבה הסכמנו לספוג הלק מההתיקרויית, הוצאותיה ש הגננת הן רבות וכוללות בין היתר את שכר הגננת עצמה, %‭12‬ מע"מ (שלא כברשויות המקומיות %5 מע"מ), שכר דירה, ארנונות ומסים מוניציפליים עלות מנהלתית (טלפון, חומרים לעבודה, ביטוח, אחזקה ותילונים ועוד) — וכמובן את שכרה של עוזרת לגננת. בתקופת אינפלציה אין מנוס מתתיקרייות של שרותים חיוניים. אולם אנו גאות על כך שעשינו זאת ללא סנקציות על חשבון הציבור ותוך התחשבות מירבית בצרכיו. תל־אכיכ ארכה שורברג יו"ד ארנון גני הילדיב י־פרטייפ 0 לצערנו צדק הכותב בטענתו בעקבות מכתבו של א. בן צבי מיום ‭26. 9. 79‬ —דוגמא אנטי־טכנולוגית במוזיאון " המדע והטכנולוגיה", הרשו לנו להגיב: לצערנו הרב צודק מר בן־צבי בעצם העובדה המצויינת במכתבו — החום בביתני המוזיאון הוא אכן קשה מנשוא. מוזיאון המדע והטכנולוגיה שבמוזיאון הארץ נפתח לפני ‭15‬ שנים באורהארעי" בביתנים ששימשו עוד את הצבא הבריטי. המבנים אינם תקינים, " אך גרוע מכל הוא מצב האינסטלציה החשמלית, שאינו מאפשר לחבר מיתקנ־ם נוספים לרשת, וכך נגרם סבל רב למבקרים (ולעובדים). גם המצב הכספי הוא בכי רע — שנים מספר עומד בשממונו שלד של בניין חדש ומרווח, ואין תקציב להשלמת הבנייה• בעולם כולו מכירים בחשיבותם הרבה של מוזיאונים למדע לחיגור הקהל הרחב, והנוער בפרט, בעידן הטכנולוגיה, והלוואי יימצא גם אצלנו סוף סוף הסכום הדרוש כדי שקהל המבקרים ייהנה מתנאים אנושיים בעת סיור במוסד חיוני זה. מל-אגיכ מוזיאון הארץ - רחל מור, מנדלת כפועל

© שנימעמדות" של דוכשי דירות " אנו זוג שזכה באחרונה (בראשית אוגוסט) בדירה בכרמיאל. שמחתנו היתד, רבה כי רק לפני שנה עז בנואת הקיבוץ. אך ־שמחה לא ארכה זמן רב, משום שנתברר לנו אייה סכום אני נדרשים לשלם. והנה ביום ‭11. 9‬ הודיע שר הבינוי והשיכון דוד לוי, על מתן פטור ממע'מ ומס על תשומת הבניה לגבי דירות לזכאי משרד השיכון. החתימה על החוזים לרכישת הדירות דחיה למעשה בסוף אוגוסט וראשית ספטמבר. נוצר מצב אבסורדי • שכני ־גר בדירה לול דירתי אשר זכה יחד אהי בדגרלה אך תורו לחתימה נקבע ל ־‭11. 9‬ או לאחר מכן -בל הלואר, גדולה בהרבה מזו שאלבל אני — משום שתור' הולדפ. מדוע צרי־ ליצור שני , מעמדות" של רוכשי דירות באותו בית עצמי י מושב ד!רוה צבי ומינד: לדני 0 לא תמיד צריך לפרסם הכל פרסום פרטי המקרה של ששה שוטרים, שהיכו אחד הרוצחים שדודד ברצח החייל יוסף ט י רומפלדור ז"ל, מעורר שאלה : למה לפרסם בעתון את בל הכרטיס ושמות הש־טרים ומי וכיצד היכר. את חרוצחן הלוא בכד אנו מגישים במו ידינומטעמים" לאויבינו, הטוענים שאנו מתעללים באסירים שלהם. מוטב היה לא לתת פרסום " יי מקרה זה שאינו ענין לשיפוט דלהל. חיפה א. כן־דה

@ הרבנים משמיצים יהודים קונסרבסיווים כל הכבוד לעתונאי ליי ־צ"זל הירושלמי על מאמת האמיץ (ביום וי, ‭, (5. 10‬ בו הוא מ::ה את הרבנים זולטי ומשאש על פרסום התקפה על היהדות הקוגםרבטיווית. כנראה איי ל רבנים א־ד. בעיות א־ורית הזועלות לטיפויס אלא יצירת מחיצות והשחרת פגי איגון יהודי מסורתי גדול. ־זועשנ' ־"הת־פתה ג־ היבנים הנ'ל תשיג את ההיפך ממה שליוו. התגובה הטבעית תהיה הגברת כוחה י"ל דתנדלה לעס־בטיווית בכל מלום, כולי־ מדינת ישי־אל מאחר והרבנים הראשיים בירושלים הם משרתי ציבור, סביר שגם התלציב ברשותם מורכב ממסים :ומשלמים אזרחי ־עיי וגם אזרחי המדינה. מאיזה סעיף בתקציב (המיועד ל . יכי הדת 2י־ ־'"ביר ז נילם בעד פי־סיכ־ת המשמיצה ־'1 ק מהציבוי־ י * י־"גייי־ ־ אשר מדמון @ הטלוויזיה והיהודים ממוצא מזרחי צפיתי בתמידח בראיין של ירון לונדון עם שאול בן־שמחון, יו"ר דארגון העולמי של 'יצאי מרוקו על הטלוויזיה ובני עדות המזרח (יום ג' ‭. (25. 9‬ לשיחה שהתנהלה ביניהם י־שה ללרוא ראיון. במלום שהמראיין יהיה אובייקטיווי ועניני, הוא הופיע כמי שמיצג את הממסד האשכנזי בטלוויזיה וגונן עייו כשתי ידיו. הוא נהג בשחצנות ובמידה לא מבוטלת של עדינות כלפי אורהו בתכנית. ואף סיים במשבט שריח התנשאות נדף ממנו: ־באנו אותך כ־ , כדי לאפשר לד לדבר אבל הוא כמעט שלא איפשי למרואיין־התבי י-א הוא קטע את דבריו בהתמדה, ערבב את עניין קיפוחם כביכול גם של נשים ודתיים כמפיקים ומנחים בתכניות טלוויזיה, הצדיק את ליפוחם של בני המזרח בטלוויזיה בטענה שהקיפוד קיים גפ בעתונות הפרטית. טוב עשה בךשמחון כשהסביר את ד־בדל בין טלוויזיה ממלכתית ועתונות פרטית. אולם אני מתקומם בעיקר נגד טענתי הבסיסית של המראיין מר לונדון, כאילו יוצאי ארצות ערב הם בורים ונחותים ואין למצוא ביניהם מי שמסוגל ידתחרות בכישוריהם של האשכנזים ולהגיש תכניות טלוויזיה טובות כיוצא ארץ ערבית, הצופה גם בתוכניות בערבית בטלוויזיה יכולני להעיד שהמציאות טופחת על פניו של לונדון רוב תוכניות הטמויזיה בערבית ערוכות ומוגשות ע"י יהודים יוצאי ארצות ערב ואלד, בריבן תכניות מעוי־ות ערוכות בצורה מקצועית מרתקת. יש בהן גם ־רבה אהבת מולדת ואהבה בריות רמתן לא זו בלבד שאינה נופלת מהתוכניות בעברית אלא אף עולה עליהן. ראוי שראשי רשות העידור 'יעזיו בכשרונותי־ם של איהפ אנשי טלוויזיד מצאי ארצות ערי כדי ילדם ייפתח גם את דתוכניות בעבריר יי"- ־ליג ייסר' שפ־מוכ @ הסדרה על בית שמש שיקפה מציאות ־צו:' להגיב עי דטענות של גב' וילטוייד שטיסברג ( מעייב" ‭28. 9. 79‬) נגד סדרת ־טלוויזיה ש־זציגד, לדבריה את בית שמש בצורה מעוותת. 1 מטרת הסדרה יא היתד, 'מצוא את השי"יי בבית שמש גם י י א להציג בנוסח תשדיר שרותאת יופיה שי' בית שמש ואת המפעל המבודד של תושביה. המטרה היתד. להציג קטע ממציאות! •־' עיי המתמידדת עם בעיות מסלנת הס־ר־ ־יתר ירידה בית שמש יוצאת מן הדתמידדית בצורה מכיבדת צויין בסרט גם המכעל החינוכי בית הנוער והחוגים הרבים שעליהם גאוותה של ־, עיר בסי־ט מתיאי־ת תנוע־' •ברת־ת המארגנת את ־ובייה יי טעייבות י-ה , ית , תיל . ך יייפ בבית שמש לצד בהי הדפה י־ב"ייארד שהוצ"־ "0 אוים הוצגה גם בעיה קשה — נטישת תושבים. האם צריך היה ל העלים אותה י מ"ייכתב־ייות י שהוצגה הטיבות מרוב־, לה לעתידה ציי העיר ו־ לצופד מה יילמוד ממנה דצגתה היתד. הייניה . ים אפ לא דיהה כל כד מחמיאה. לדעתנו ' היתה ־סדר־ כולד, טונה :•בחי:־, די־ומנ^יית וטלוויזיינית תוצאתה בניגיד לדעת כמד- מן דמתרעמים עליה יכולה להיות חיובית בכך שתעורר את המחשבה על הפגמים והתיקונים א, : ר •1 א"ון בין השלילי והחיובי רצוני להסביי כי במסגרת סדרה דולומנטרית אין צלום לאיזין מכני ואריתמטי בין נלודות חיו*ת ושליליות בחיי העיר. מטר תהסדרד, ־ , יתד, כאמי־ ידציג ־ק חיי ה מן המציאות אותי חלל הניאה לעירבי התכנית חשוב יותר י^א דוויא צד, צתישב• בית שבש ־זיו רוצים • -־ ". יה ב' בדיעבד הביאך, הסדף-אן| הצופה ימסלנד, שבית שמש התיבי־ד. צור־ מכובדת על חבלי הלידה של עיר פירוח והפכה לעיי־ יאפ בי. •יא־ •יישייכ משהנזי־־כ ע - -וכי ־ש-. דשיד-ר © קוראים מודים רצוני להודות לשוטרים רס"ר ברלת וסמ'ר בן־שטריב ממשטרת חולון על אדיבותם הרבד, כיי פי כאשר הייתי כדרכי ־'תערוכת הפרחים בחילון ביום ד' נ<‭10. 10 7‬ בשעות אחר־הצהרים. תל־אכיכ נטע שדמי אבי אושפז ביחידה ־טיפול נמרץ ט־ . כין הלב בביה"ח ע"ש מאיר" בכפר־סבא שם שהה ‭12‬ ימים. עקבנו מקריב אחר הטיפול ותשומת הלב להם זכה הוא והחולים הא־זי־^ ב"־יד־ עי י כ־ רציני •י רביע העיכתי יל־ידות 'ימנה•1 ־מהילה די־כל צוות " י*יי עידו *?ויו

‭© |‬ מעשה בצמרן ובהפא שטיפל בה :

? אותו יום הצילה לי צפורן של בוהן רגלי. מכיון שהרופא שלי היה בחופש : : התקשרתי עם ידידי יעקב בלופת חולים, לדעת לאן לפנות. הוא יעץ לי לפנות אל : : דייר פלוני במהללת הכירורגיה בבית החולים, המלבל פציינטים כל יום ו' מ־‭12‬ עד : : ‭. 1‬ יעלב אף יעץ לי לשים מן־אש את המשים לחצי שנה כי אחרי יום הכיפורים • י צפייה העלאה גדולה. ? ? צלצלתי לביה"ח ונאמר לי שמהלקת הכירורגיה עברה לבנין החדש. התקשרתי : : י י בנין החדש וביקשתי את הרופא. עונים לי: , הרוכא בכירורגיה א' ופה זד, : : כירורגיה בי. חכה אני אעביר אותד למרכזיה" : : מחכים, מחכים, ולבםוף אני נענה : הוא בכירורגיה א' פד. זה כירורגיה ב'. : : חכה אני אעביר אותר למרכזיה". • • לי אין פנאי ערב שבת היום ואני ממהר למשרד המפה. כאן אני מודיע : ? לפקידה . , אני רוצה לשלם בעד ששה חדשים מראש '. היא מבקשת את הפנקס שלי : : ואני מושיט לה. דיא בודקת את התיק שלי • אבל אתה לא שילמת בעד יולי : : אוגוסט וספטמבר". אני מסביר לה כי שילמתי כל חודש בבנק , לפי החלושים ! : ששלחתם לי" ! : היא רוצה לראות את הקבלות. הסברתי לה שלא הבאתי אותן, כי לא עלה על ? | דעתי שבסוף ספטמבר עוד לא נרשמו במשרד הראשי התשלומים מיולי, אוגוסט : | ותחילת סכטמבר. הצעתי מוצא בינתיים קבלי את הציל שלי לששה חודשים ויהא : : בכד כיסוי לחודשים המדמים אם לא שילמתי : : אד הפקידה בשלה . אני לא יכוי י ה לקבל תשלום מראש לפי התעריף כיום אם ! " : לא סילקת את חובך עד היום. לך הביתה ותבוא שוב עם הלבלות" | : והלוא אני ממהר לראות את הרופא הכירורוג. רצתי אל המכונית — וחזרה ? ? הביתה. יום ששי הקצר היום. אני אץ לטלפן • , כירורגיה א' בבקשה אפשר לדבר : : עם הרופא י" : : פה כירורגיה ב' הרופא בכירורגיה א'. חכה, אעביר אותר למרכזיה". (וראה : : לעיל). : נ לבסוף אני מתבשר שהרופא מקבי' חילים היום מ־‭12‬ עד 1 אחה"צ. טוב ויפח. • | אני ממהר לבית החילים החדש יהשעד, ‭. 11. 45‬ אני בכירורגית א' ואחת האתיות : • מצביעה לי כי חדרו של הרופא נמצא שם ממול, בין החדרים. אני מתדפק עי' : : הדלתות לפי סדר:לא י הוא אינני פה לא יודעים איפה הוא". : " : ייסור מודיעה יי אחות אחת שהוא כבר הלך איך יתכן י אמרו לי שדוא : : מקבל חולים מ־‭12‬ עד ‭. "1‬ האחור. לא יודעת ומחזירה אותי כלעומת שבאתי כאן • : מודיעים לי שהוא מקבל חולים בבית החולים הישן. : | ערב שבת, היום לצר ואני רוצה להספיק. שוב אני רץ אל המכ־נית וממהר : : לבית חולים הישן. מגיע בדיוק בשער, ‭12 15‬ ומקבל אחד המספרים חאחרונים. : : יושבים ומחכים מחכים ויושבים סוף כל סוף מגיע גם התור שלי. י : הרופא בודק ופוסל • , צריך לחתוך חלק מן הצפורן, שכנם לבשר". אבל הוא ? : מוסיף: , לא עכשיו"' מתי י אחרי יום הכיפורים י לא י אחרי שאטפל בך אני • : צריך לראותך עוד פעם. במשך חג הסוכות אנחנו בחופש יותר טוב שתבוא אחרי : ; החג. בינתים תשים לומפרסים על הבודן" : : והלוא בדיוק כד אמרה לי אשתי לעשות.. . : | : אני חוזר הביתה בשעה 2 אחה"צ. אשתי שואלת ־ , לכל הפחות צחקת ו" כן : : צחלנו יחד. : . י אבל אי־ זה מצחיל כלל ! ? ירושליפ דרג פ-פ' אליעזר כ"לןיגיץ :

⁨Click "Cancel" button below to stop tutorial. Click "OK" button below or anywhere outside the popup to show next tutorial.⁩

⁨Hide the information pane or adjust the document viewer width⁩

⁨Maximize the document viewer⁩

⁨Unmaximize the document viewer⁩

⁨View the previous document⁩

⁨Move to the publication page to see all documents⁩

⁨View the next document⁩

⁨View the previous search result⁩

⁨Back to the search result list⁩

⁨View the next search result⁩

⁨Right-click on an ⁨article⁩ to see options menu⁩

⁨Enable QA mode⁩

⁨Start clip⁩

⁨Zoom in⁩

⁨Zoom out⁩