⁨⁨Maʻariv⁩ - ⁨מעריב⁩, 6 May 1974⁩ — פחות :מעשרה בשנ ה [⁨ARTICLE⁩]

Print   Back

פחות :מעשרה בשנ ה

wa י ‭j? _BB/_B9 ‬

1 מספר הצעירים הדרוזיים, המבקשים להשתחרר מטעמי דת משירות _חובד, בצה"ל, עודנו ־נמוך, ולא י , צעירים עלה בתקופה דרוזיים האחרונה חייבי גיוס • ליחידות שיעור קרביות ההתנדבות בצה" של ד, » ואף ליחידות מובחרות, מוסיף להיות גבוה, הצעירים - הדרוזיים (וכן הצ'רקםים) חייבים בגיוס הובר י . לצה"ל בהגיעם לגיל ‭, 18‬או בתום לימודיהם התי־ , י כוניים. עם זאת, רשאים צעירים דרוזיים להשתחרר , משירות חובה בצה"ל, אם יצהירו בי הם מקדישים , את חייהם לשמש בתפקידים דתיים בקרב העדה ן הדרוזית. צעירים אלה חייבים לנהוג באורה חיים שונה, י המייחד אותם מצעיריה החילוניים של העדה (ש‭- , -‬ מסורתה אינה מחייבת את בל בני העדה להיות - במעמד של אנשים דתיים‭. (‬בין השאר, חייבים 1 . הצעירים הללו -בגילוה שעד . ראשה. ובחב!שת מצנפת, טיפוח שפם, ביקור סדיר בבית _התפילז, , י הדרוזי, לבישת מלבושים מסורתיים בלבד, הינזרות מוחלטת מעישון, ממשקאות חריפים ומהימצאוה . בחברה בה ישנן נערות. כן נאסר עליהם לבקר . במקומות בידור (קולנוע, תיאטרון, בריכות שחייה וכדי) והם חייבים להימצא מדי ערב בבתיהם. בתקו‭- !-‬ פה זו לומדים הללו את סודותיה הכמוסים של הדת ?הדרוזית ומצטרפים לחבורת ה " עוקאל" (יהידי י הסגולה הבקיאים ברזי הדת‭, (‬תוך ניתוק מוחלט ‭1 "‬ מוכרים מ " הבלי הללו העולם בעדה הזה כאישי־דת ‭". ‬ בסיום , העשויים הכשרתם ביום הדתית מן !הימים לשמש בעדה ככהוני־דת• [ השיהרוד מצה"ל במקרים אלה נעשה על פי . הצהרתו של הצעיר המייעד עצמו ללימודי הדת ‭< —‬ ובהמלצת הראשות הרוהנית של העדה. הדרוזית י בתיאום עם. מנהל המחלקה הדרוזית במשרד הדתות, נפיפ תה. על אף אפשרות זו להשתהרר משירות !בצה"ל, נמנעים צעירי העדה מלנצלה, ומעדיפים י על פניה גיוסם לשירות חובה. כפי שנמסר, מגיע י מספרם של הצעירים הדרוזיים המשתחררים בדרך זו משירות בצה"ל לפחות מעשרה ‭??‬ בשנה. ?

‭S ;‬ שליטת האדם בטבע , במוזיאון ישראל בירושלים נפתחה תערוכה מעניינת י של הפסל עזרא אוריון, שתיכנן שדה פסלים ליד קיבוץ י שדה-בוקר. שדה הפסלים כולל מבנים ענקיים, שב‭-!-‬אמצעותם ‭__‬ תתכוון_ האמן_ לבטא— את נוכחותו — ורצונו —של • האדם, על רקע הנוף המדברי הצחיה. האמן, שהוא עצמו , יליד אל" קיבוץ בירושלים (בית־אלפא ; ולאחר , מכן בעמק בלונדון יזרעאל ‭( . ‬ משנת השחלם 1968 ב " בצל־ הוא , יושב בשדה־בוקר ועוסק בהוראה במדרשה המקומית. i כאיש שדה-בוקר כיום הוא מתכוון _לחמחיש עתה בתערו‭- , -‬כתו את שליטת •האדם בטבע,

1 כל ' אלמנט בשדה הפסלים הזה הוא מבגת כעל י , אופי אל מוקדי מיוחד התכגסות , ומטרות והתייחדות מוגדרות. , מסלולי שתוכם ההליכה רצוף אור מובילים בהיר, ‭', ‬השופע מלמעלה. שדה' הפסלים כולל גס את האגדרטה • לחללי חטיבת " _גןלגי‭, "‬שעיצב האמן בשנת ‭fl . 1972‬ תמורת ההדפסים ־־־ : לקרן , המילגות

קרן המילגות לנפגעי צה"ל היא מפעל התגדבותי . של אזרחים, ללא מזכירות וללא מנגנון. הסכום הנכנס לקופת הקרן הוא הסכום המועבר למילגות. הפעילים י בקרן הם " טובי היישוב‭, "‬כמו שאמר יו"ר הקרן, יעקב י _דוידון, מוותיקי " תל־אביב הקטגה‭. "‬הקרן פועלת בשיתוף עם אגף השיקום במשרד הבטחון ומעגיקה מילגות י לסטודגטים, שגפגעו בבריאותם כשירותם הצבאי. כל פוגה — נענדהקרןנוסדה ' לפני כשלוש שמם, _ביוזמתו של פרוש' 1 אהרון קציר ז"ל, במטרה לחלק מילגות לסטודנטים במוסדות ההשכלה הגבוהים. עד כה חולקו כשמונים י מילגות כאלה. הסכומים העומדים לרשות הקרן באים ;מתרומות וממפעליס מיוהדים. מר דוימן, למשל, הוציא . _, עותקים על חשבוגו וההכנסות את ספרו , בסך " טורא מאה בטורא אלף ‭. "‬הספר ל"י , נבגםו נמכר ב־ לקרן ‭. 4000‬ מקורות מימון נוספים י קרן הנשיא שזר זמרכז ל'שלעו! ; המקומי. ;עתה יזמה הקרן תערוכה של הדפסים של 12 ציירים , ההדפסים אשר מוצגים געשו בימים במסגרת אלה בבית םדגת הד " יד _% לבגים פס ‭" " 74‬ בתל־אביב של אגודת ‭_^ . ‬ הציירים והפסלים, צויירו " _על־ידי מאיר אגבי, גד אולמן, ;_אפיביל כל‭'»‬ יהושע _גריבימ‭-, ‬ שלמה ויתקין, מי _?ול_?וכפל‭, \‬ניצה _פלנץ_, אפתר פרץ־ארד, פישל ?מפ, י דן‭!. ‬ןרינר, חוה שרף וצפי תדמור• ההבגסות ממכירת ; הד_1_פסים יימסרו לקרן המילגות. בפה . מילגות יוענקו כשנה זו ז - "געניק נמה !שיהיה _צומ‭, "‬אמרה מלי אלחנגי, המכהגת כסגנית יזיר הקרן, ואשר בתוגת הקרן היא גם כתוכתה הפרטי*

⁨Click "Cancel" button below to stop tutorial. Click "OK" button below or anywhere outside the popup to show next tutorial.⁩

⁨Hide the information pane or adjust the document viewer width⁩

⁨Maximize the document viewer⁩

⁨Unmaximize the document viewer⁩

⁨View the previous document⁩

⁨Move to the publication page to see all documents⁩

⁨View the next document⁩

⁨View the previous search result⁩

⁨Back to the search result list⁩

⁨View the next search result⁩

⁨Right-click on an ⁨article⁩ to see options menu⁩

⁨Enable QA mode⁩

⁨Start clip⁩

⁨Zoom in⁩

⁨Zoom out⁩