⁨⁨ha-Mashḳif⁩ - ⁨המשקיף⁩, 30 December 1948⁩ — המדינה [⁨ARTICLE⁩]

Print   Back

המדינה

ליד בני־ברק ייפתח היום בית־ החולים המרכזי לחולי שחפת מטעם הליגה למלחמה בשחפת.

הוועד הארצי למען החייל מב

קש להודיע, כי הוא לא יתכגם השבוע לישיבתו השבועית הרגילה. _תיביעות נגד הנהלת הרכבת של ממשלת המנדאט נרשמות בלשכת המסחר ת"א—יפו, בקשר לסידור כספי קרוב בין מדינתנו וממשלת המנדאט. * ד"ר פאול מוהן, נציג או"מ בישראל וסגן יו"ר הצלב האדום השוודי‭', ‬ביקר ב - מוסדות מ. ד. א. ונתקבל ע"י חברי הוועד המרכזי. 50 אלף לירה הכנים כבר מם החירום המיוחד בת"א — מוסר "המשמר האזרחי‭. "‬עם תום הגביה בבתים ניגש "המשמ‭*, ‬ האזרחי" לגביה בחנויות ובמפעלים שהוטלה עליהם הערכה אינדיבידואלית. ‭101_^ #‬ ביאלילן" סיים עתה את הדפסתם של 2 הספרים "המקרא ותרגומיי'• מאת אברהם גייגר, ו"מםע ר' משולם מ־ וולטירה‭. "‬נגמרת הדפסת "משנת הזוהר‭. " ‬

"משמר העם בירושלים" נטל

על עצמו תפקיד לדאוג, שכל תושב ילך לקלפי ביום הבחירות לאסיפה המכוננת. חב * ר- , "משמר העם‭, "‬נאמר בהודעה של ה־ מפקדה, לא ינהלו תעמולה מפלגתית כלשהי, אולם ידאגו שהאזרחים ימלאו את חובתם וישתתפו בבחירות ויצביעו כל אחד לפי השקפתו. # יום " קיבוץ גלויות" נקבע ע"י הצבא לאחרון של •חנוכה. כמעט •בכל בסיס ומחנה תיערכנה קבלות פנים לאנשי גח"ל, בהן הם יופיעו ויספרו על דרכם לארץ ולצבא.

, השירותים החילוניים של קהילת ירושלים, חינוך, עזרה סוציאלית, יעברו בסוף השבוע לרשות העיריה. בידי הקהילה, עד פירוקה, יישארו השירותים הדתיים בלבד. # 'מפעל הנוער הישראלי למען קרן־ היסוד השנה יוקדש להקמת יישובי מישלט. י' טבת השגה הוכרז ע"י הרבנות הראשית לא"י כיום זכרון לחללי גולת אירופה ‭*-. ‬ 'תערוכה של ציורי ילדים תיערך בקרוב במוזיאון תל־אביב. # השלטונות בירושלים פירםמו הודעה. כי הודאות בדבר החזקת נשק יופעלו בעתיד ביתר דייקנות ועל כל _המחזיק בנשק לקבל רשיון על כך. או אם היה לו רשיון מאת ממשלת המנדאט לחדשו.

מועצת החקלאות הפרטית פנ - תה בקריאה לחיילים המעוניינים בהתיש־ בדת פרטית אחר המלחמה להירשם במשרדיה ת"א, רחוב וולפסדן ‭. 43 ‬

⁨Click "Cancel" button below to stop tutorial. Click "OK" button below or anywhere outside the popup to show next tutorial.⁩

⁨Hide the information pane or adjust the document viewer width⁩

⁨Maximize the document viewer⁩

⁨Unmaximize the document viewer⁩

⁨View the previous document⁩

⁨Move to the publication page to see all documents⁩

⁨View the next document⁩

⁨View the previous search result⁩

⁨Back to the search result list⁩

⁨View the next search result⁩

⁨Right-click on an ⁨article⁩ to see options menu⁩

⁨Enable QA mode⁩

⁨Start clip⁩

⁨Zoom in⁩

⁨Zoom out⁩