⁨⁨ha-Arets⁩ - ⁨הארץ⁩, 16 May 1962⁩ — נחתמה ברית ידידות עם גאבון [⁨ARTICLE⁩]

Print   Back

נחתמה ברית ידידות עם גאבון

מאת .סופרו המדיני של "הארץ*

ביקורו' הממלכתי בישראל של נשיא גאבון הסתיים אתמול בחתימת־. הסכם ידידות'והסכם שיתוף פעולה בין שרי החח של שתי המדינות':ובמסירת הצהרה משותפת של הנשיא ־ושל ראש ממשלת ישראל.

הבוקר עומדים הנשיא ופמלייתו לעזוב את ישראל בדרך האויר. אחרי שאירחו אמש את ראשי המדינה בסעודת ערב חגיגית.. ביקוד. הנשיא נמשך עשרה ימים. בהסכם הידידות שחתמו עליו שר החוץ סד ג׳ן אילייר אובאם בשם גאבון ושרת החוץ הגב׳ ג. מאיר בשם ישראל; מכריזות שתי הם־ 1 רינות, כי "שלום וידידות ישררו לעולם בין מדינת ישראל ובין הרפובליקה של גאבון יבין עמיהן". כל מחלוקת בין שתי המדינות,

נאמר בהסכם׳ תיושב בדרכי שלום, ובמקרה שאי־אפשר יהיה ל־שבה בדרכים הדיפלומטיות הרגילות ייזקקו להוראות מגילת או״ם. הזכות לשתי ■המדינות להחליף ביניהן נציגים. והברית ביניהן תירשם במזכירות או״ם בהתאם למגי• לתו־" סיוע טכני ההסכם לשיתוף פעולה סכני הוא הסכם מסגרתי, הקובע ראשי פרקים לשטחים שבהם יהיו קיימים יחסים הדדיים: חקלאות ותעשיה; הדרכת נוער! תרבות ומדע! רפואה ובריאות הציבור; הכשרה מקצועית וטכנית; תעבורה ותובלה; וכן בל

ענף אחר שהממשלות יחליטו עליו. השיתוף ייעשה באמצעות שיגור מומחים לגאבון, ומשתלמים לישראל• ישראל מתחייבת להעניק מספר פילגות למשתלמים מגאבון. כשכחו שד דא גו? ההצהרה המשותפת מעלה על הכתב את הסכמתם המלאה של שני המדינאים בדבר הכורח עבוד מדינות קטנות. ובפריס מדינות כגון גאבון וישראל שאינן מזדהות עם אף אחד מן הגושים האידיאולוגיים, לנקום בכל האמצעים העומדים לרשותן על מנת לחזק את סיכויי השלום העולם.

כן מובעת בה ברכה על הסכמי אויאן, "שהושגו לאחר שנים סד, רבות של שפיכות דמים, הודות לתבונתו המדינית של הגנראל דא־ גול". פיסקא נוספת מדברת על זכות העמים להגדרה עצמית ועל זכותה של כל אומה לפתח סגולותיה במשטר של עצמאות! כל אדם ללא הבדל גזע או דת זכאי להנות משוויון פלא. שני המדינאים מברכים על ההסכמים שנחתמו, בהיותם משוכנעים שהאינטרס ההדדי של שתי המדינות הנו בחיזוק היחסים בין העמים

בכל• השטחים, וכמזוד בשטח הכלכלי. אתמול נחתם־ גם כתב נוסף. המביע את • הכוונות הכלכליות של שני הצדדים, אולם הוא לא נמסר לפירסום. אחרי החתימות קיימו הנשיא׳ שר החוץ ושר הכלכלה של ארצו מסיבות עתונאים במלון "המלך דוד". בקבלת פנים שערכו אתמול אחר הצהרים נשיא גאבון ושגריר ארצי בישראל נבחו נשיא המדינה, ראש הממשלה,' שרת החוץ, שר המסחר והתעשיה סר פ. ספיר, נציגי הסגל הדיפלומאטי ובראשם זקן הסגל שגריר ברית המועצות מר ס. בודרוב, ראש מטה משקיפי אי״ם הגנראל קרל פון הורן. ראש עירית ירושלים. הממונה על המחוז. מפקד המשטרה ופקידים בכירים במשרד החוץ.

⁨Click "Cancel" button below to stop tutorial. Click "OK" button below or anywhere outside the popup to show next tutorial.⁩

⁨Hide the information pane or adjust the document viewer width⁩

⁨Maximize the document viewer⁩

⁨Unmaximize the document viewer⁩

⁨View the previous document⁩

⁨Move to the publication page to see all documents⁩

⁨View the next document⁩

⁨View the previous search result⁩

⁨Back to the search result list⁩

⁨View the next search result⁩

⁨Right-click on an ⁨article⁩ to see options menu⁩

⁨Enable QA mode⁩

⁨Start clip⁩

⁨Zoom in⁩

⁨Zoom out⁩