⁨⁨Ḥadashot⁩ - ⁨חדשות⁩, 14 July 1989⁩ — ⁨Page 8⁩

בנווה

אילנה שושן׳ דוגמנית־שחקנית, חושפת לראשונה את גופה. הצילום לקוח מסרטו של דובי גל ״דואר צבאי - חוןש אילת", המספר על גבר (גל) שיוצא עם המאהבת שלו (שושן) לאילת, אחרי ששלח לעצמו צו מילואים. במקביל מזמי• נה אשתו את המאהב שלה ליויק־אנד באילת, וגל מגלה אותם ומחליט לרצחם נפש. לאחרונה דרשה שושן, ולא קיבלה, סכום נאה לצילומי עירום ב״פנטהאודמוניטין״. עכשיו היא בארה״ב מועמדת לתפקיד בסרט. (כתב: אמיר פלג. צילום: מ״דואר צבאי - חוף אילת")

מופע רבי׳ו־אלאל־גלרון בעל את פסטיבל ערד

רונן טל

בשלושת ימי הפסטיבל ביקרו בו 100 אלף איש. המספר יאפשר לאמרגנים לסכם גם את אירועי השנה ללא גירעון כספי פסטיבל ערד הסתיים אתמול במופע משותף של יהודית רביץ, קורץ אלאל ונורית גלרון, בבריכת השחייה. בשלושת ימי הפסטיבל ביקרו בערד כ־l oo אלף איש. מספר שתאם את ההערכות האופטימיות ביותר של המארגנים. המנכ״ל, דני מעיין, מרוצה. "לא העלנו בדעתנו שההיענות תהיה כלכך גבוהה, ולא חשבנו שלמופע ההצדעה לאהוד מנור באיצטדיון יגיעו כל־כך הרבה אנשים. התפוסה באיצטדיון היתה הגבוהה ביותר בכל

שנות קיומו". במופע צפו יותר מ־2 o אלף איש. היום השלישי לפסטיבל התחיל לפנות בוקר, במצדה, במופע של דני רובם, שהסתיים לפני הזריחה. המופע צולם בווידיאו והוקלט עלידי אולפן הקלטות נייד. פסטיבל ערד לא נעשה למטרות רווח. כמות המבקרים לגדולה תאפשר למארגנים לסכם גם את האירוע השנה ללא גירעון. "רק שליש מהמימון מגיע ממכירת הכרטיסים", אמר מעיין. "במחיר של 7.10 שקל לכרטיס קשה להרוויח, וזו גם לא המטרה. אני רוצה לשבח את התנהגות האנשים. חוץ מקצת לכלוך אין נזקים, רק פה ושם מישהו קפץ מעל גדר. במשטרה ובאבטחה מד רעים לכך שאנשים באו לבלות". נקודה ראויה לציון: כל המופעים בפסטיבל החלו בשעה הנקובה בתר כניה. תחרות הכדורים הפורחים הבינלאומית תינעל היום.

צבע ונעוריה בערד: ״חוץ מקצת לכלוך, אין נזק״. (ישראל יוסף, "ברק")

עור דתייה בהקראת האישומים: רוינגר עדיין בלי סנגור

השופט קבע את הדיון ל־B באוגוסט. לוינגר ביקש דחייה. השופט סירב. לוינגר: "זה חמור. כבודו בא ממשפחה רבנית, ויודע שאין פותחין דין ב־9 הימים שלפני 9 באב". השופט: "אל תאמר דברים מיותרים"

רןלוי

אתמול בבוקר, כשהגיע הרב משה לוינגר לבית־המשפט המחוזי בירושלים, היה כבר ברור לו שהקראת כתב האישום נגדו תידחה. לוינגר טרם מצא עורך־רין, והשופט עזרה הדיה הסכים לדחות את ההקראה פעם נוספת, עד השבעה באוגוסט. לוינגר יאלץ עד אז למצוא לו עורך־דין, ואם לא יעשה כן, ימנה לו השופט עורך־רין מטעם המדינה. למרות שהדיון היה קצר וטכני לא חסרו בו חילופי דברים מתוחים בין לוינגר לבין השופט. חבריו של לוינגר מגוש אמונים יצאו מהאולם בהרגשה שהשופט הדיה שם לב להערות על כך שבדיון הקודם נתן לנאשם יד חופשית מדי. הדיה התייחס אל לוינגר בתקיפות, ולא איפשר לו לפתוח בנאומים פוליטיים באולם המשפטים. "הרב לוינגר, איפה העורך־דין שלך?" פתח השופט את הדיון. לוינגר השיב, כי כאשר קיבל לפני עשרה ימים תשובה שלילית על פנייתו ליועץ המשפטי לעכב את ההליכים נגדו, הוא הקדיש חלק גדול מזמנו למציאת עורך־דין. "היו לי מגעים עם פרקליטים שונים. המצב קשה ומסובך ביותר. בעיקר לגבי הטענות שאעלה במשפט, שמעמידים אותי לדין ולא אנשים אחרים", אמר. כאן פקעה סבלנותו של השופט והוא אמר: "רגע אחד. שום מלה נוספת. תתייחס רק למה ששאלתי אותך". בהמשך העיר השופט ללוינגר: "לא ביקשתי ממך ההערכה אם המשפט קשה או קל. אנא תאמר רק כמה זמן דרוש לך למנות עורך־דין". לוינגר השיב שיידרשו לו לפחות שבועיים, שכן חומר הראיות רב, וייתכן שתהיה לו גם בעיה כספית. השופט הודיע שהוא ייתן ללוינגר הזדמנות נוספת למצוא לו עו״ד.

"תזדרז כדי שנוכל לזוז. אני לא מוכן לדחייה נוספת", אמר. התובע, יורם נועם, הסכים בלית ברירה לדחייה הנוספת. השופט קבע את הדיון לשמונה באוגוסט, ולוינגר ביקש דחייה שכן התאריך נופל יומיים לפני תשעה באב. השופט אמר שהוא מוכן להיות גמיש, אך לא עד כדי כך. לוינגר הרים את קולו: "אני חושב שזה חמור. כבודו בא ממשפחה רבנית, ויודע שאין פותחין דין בתשעת הימים שלפני תשעה באב. לא ניתן לעשות זאת". הדיה התקשה להבליג ואמר לנאשם: "על תקשה עלי בעניינים מיותרים. ואל תאמר דברים מיותרים". בהמשך הסכים להקדים את הדיון ביום אחד. באולם המשפט שהיה מלא מפה לפה היו רבים מראשי גוש אמונע בהם דניאלה וייס, בני קצובר וח״כ חנן פורת. בחוץ אמר לוינגר לעיתונאים, כי אין לו שום בעיות במימון ההגנה המשפטית. "גדולתה של תנועת גוש אמונים שהכסף לא רץ שם מהשרוול. רבר ראשון צריך לברר פה את אשמתם של ראשי המסיתים ואת אשמתם של ראשי מערכת הביטחון, שאינם בולמים את ההסתה. זה משפט גדול ורציני. כאן אי אפשר לקחת עורך־דין שחותם על חוזים לדירה. אני רואה את המשפט הזה יותר משפט פוליטי מאשר משפט פלילי". לוינגר הסביר, כי אמירתו שעוררה סערה לאחר הדיון הקודם, לפיה לא זכה להרוג את הערבי שהוא מואשם בהריגתו, היתה מחושבת ושקולה מראש. "גם אם אני צועק זה בא בצורה רגועה ומחושבת. אני לא מצטער על שום ביטוי ועל שום אמירה. מי שתקף אותי, כמו הרב יואל בן־נון, עוד יצטרך להתנצל".

עיראק: 2 מיליון ד למי שיגלה איו הושקו הגנים התלויים בבבל

חימר

עיראק מציעה פרס בסך שני מיליון דולר למי שיגלה כיצד הצליחו להשקות את הגנים התלויים של בבל, אחד משבעת פלאי העולם. הגנים נטעו על־ידי המלך נבוב־ דנאצר (563־6 05 לפני ספירת הנוצרים) והושקו בשיטה שפרטיה אינם ידועים להיסטוריונים המודרניפג

בימים אלה מחדשת עיראק את פני העיר בבל, הנמצאת כ־B o ק״מ דרומית לבגדד. בתכנית כלול גם חידוש הגנים התלויים, שהיו חלsן,9ן הארמון הגדול שבנה נבוכדנאצר עבור אשתו. עד היום ניתן לראות חלקים מן הארמון והגנים שלצידו. שלטונות עיראק פנו למהנדסי המדינה, וביקשו שיחקרו את הדרך שבה הצליחו שליטי בבל העתיקה להבטיח השקיה סדירה לטרסות הגבוהות ביותר של הגנים התלויים.

בר־מצווה מחפש חיילים שהצילו אותו לפני וו שנה

מנחם הורוביץ

שמעת ביטון (13) מצפת, העומד לחגוג בקייב את חגיגת בר־המצווה שלו, מבקש להזמין לטקס שני חיילים שאת זדותם אינו יודע, שהצילו את חייו לפני 11 שנה בעת שעבר ני■ תוח לב פתוח בבית־החולים תל־השומר. "החיילים האלה הצילו את חיי. בזכותם אני היום בר־ מצווה. אני רוצה שהם יהיו אורחי הכבוד בטקס", אמר. אביו, אלי ביטון, סיפר כי במהלך הניתוח התברר ששמעון זקוק בדחיפות למנות דם מסוג נדיר. האב יצא במהירות מחדר הניתוח והחל זועק לעוברים ושבים בבקשה שיתרמו דם לבנו הפעוט. כשראה האב כי הוא לא יוכל

לקבל סיוע, נכנס אל בסיס צבאי סמוך והחל מבקש בתחנונים ובקול רועד מהחיילים, כולם טירונים שזה עתה גויסו לצה״ל, לבדוק למי יש את אותו סוג דם כמו של בנו כדי לתרום לו לאחר מאמצים מרובים הצליח האב למצוא שני חיילים בעלי סוג דם זהה לזה של בנו. הוד יילים הגיעו במהירות אל חדר המיון, ותרמו את הדם. לאחר הניתוח אמרו הרופא המנתח וצוות חדר הניתוח, כי החיילים הצילו את חייו של הפעוט. החיילים סירבו להזדהות ומיהרו בחזרה לבסיסם. "החיילים האלה נתנו לי בן צעיר ויפה אשר הגיע בימים אלה לבר־מצווה הם בטוח זוכרים את המעשה הנפלא," אמר האב.

ביטון: הם תרמו דם ומיהרו לבסיס

■ 'ו | הכת™ די אביגדור שחן - מזכיר הקרן - דחי הנציב 16 ת-א | אהרון נחמיאס

יום ו׳ / י״א תמוז תשמ״ט / 14.7.1989

תדשות שר שבת

8

⁨Click "Cancel" button below to stop tutorial. Click "OK" button below or anywhere outside the popup to show next tutorial.⁩

⁨Hide the information pane or adjust the document viewer width⁩

⁨Maximize the document viewer⁩

⁨Unmaximize the document viewer⁩

⁨View the previous document⁩

⁨Move to the publication page to see all documents⁩

⁨View the next document⁩

⁨View the previous search result⁩

⁨Back to the search result list⁩

⁨View the next search result⁩

⁨Right-click on an ⁨article⁩ to see options menu⁩

⁨Enable QA mode⁩

⁨Start clip⁩

⁨Zoom in⁩

⁨Zoom out⁩