⁨⁨Doʼar ha-yom⁩ - ⁨דאר היום⁩, 13 February 1936⁩ — אספת היסוד של פלוגו ת הנוער הערבי [⁨ARTICLE⁩]

Print   Back

אספת היסוד של פלוגו ת הנוער הערבי

תורת היטלר ודברו בפי הנואמים "אליווא" מספר כי ביים ־ השליש* בערכה באולם "תודת אלמעארף" ניר־;־ לים, אספת היסיד של "פלונית הניער הערבי" המתארגנות ע"י המפלגה הער־ בית הפלשתינאית שנשיאה היא ‭';‬מאל אלזזוםיני. האספה גפתהה תשעה שייש יהצי אחרי הצהרים והשתתפו בה ייתר משב־ עים צעירים שליהי הארגונים :יל ה:־:־ ר הערבי בירושלים, חבתן, בית לחם ־הס־ ביבה. רשאד אלכשיב, אחד ממארגני הפל- - גות נשא בפני הנאספים נאום על "האימפריאליזם בארצית ערב" *ע י1 הדייכים ־השתחרר ממני. הוא הזכ־ר את דרכי־ המלחמה שנקטה בהן עיראק בדי לתש־ החדר מעול זה, יעל פעולות ־. •־האבק' ת של סיריה ימצתם. הניאם גייר בהי‭:"‬־:־־‭'. ‬ את הנרעד תערב• בארץ, הלהיי1 אהייי ה - -ענוגות והשעשועים ומשתמט מד פ־ ע על בימת החיים הצביתים ל־•‭::‬ד ע־' ה־ מילדה. אחריי דיבר איוב מוסלם. י יאם ־י, ספר' ‭1'‬ _נאספים את ת־לד־ת האחדיר. הגרמנים זאת פעילות חשחרור : י טורה ה. שתי המדינית האל* חיבוי‭. _*‬ת י. ־ה _לנ־עי' שהקים את מוצטפד, קמאל בי־. ירכיה יא־; ה־טלר בגרמניה. בדברי על מצבם שי' ה־ עי־ביפ בא"" הכריז כי על _ה־יריימ ‭1'‬לכת בדרנים שהלכו בהן יתר _האימות הנ־־ שועבדות. הנוער הערבי צריך להתארגן להתלכד למען יוכל להגן על המ־-דת ועל עצמאותה. לאחר שנםתיימי נאומי ההסברה חיל־

קי בין הנאספים תקנית הפלוגית. בתקנות שים האלה בשם אללה

נאמר בין השאר כי חבר של "הפלזגית" צריך להסיח מלבו את האני שדי ולפעיל אך ורק לטובת אומתו. עליו לחש _תייל להסיר כל מכשול העומד בדרך למטרה, לעיני כל חבר של "הפלוגות' צריכה להתניםם הסיסמה: הכה, הנאמנית ההקרבה וגלוי־ הלב. על כל חבר לדעת שהוא חלק מגוף האומד. ומחובתו להיות אחראי כלפיה בעד כל פעולה שהוא עושה. על כל חבר לדבר ערבית ולהשתדל בכל כח לפחה את הי־ שין ילא ליותר על זכויית חמילדת. על כל חבר להלחם _בםבנית הנשקת־ת למיידי‭,. '‬ לעמו יאל לו לשכוח את הציונות. בטרם 'שננעלה האספד. נשא ג'מאז אלחוסיני נאום ארוך על תפקידי ה_/דגין החדש. בתחילת :אומו הסתמך ג'מאל אל* חיתני בדברי היטלר על תולתת תנועתו: "בשהתאספנו בפעם הראשונה היינו ‭:':‬זו א"כ שש מאות ולבסוף ששים מיליון‭. "‬אף כאן — הסביר' ‭*.. ‬מאי' א ־יהי־ סיני לנאספים _ בתאםפבי מ‭:-‬י . י-פיי -עתידים אנו להיות למספר עצים. גימאל אלחיסיבי דבר באריכית V־ חיבתי שד הנוער הערבי לה־' _י־יב קרב־ :ות גדולים לשחרור המולדת. על הנוער הערבי לחיית משורין בםגילית משנה שכן עליי מוטל תפקיד כפול: להלחם באימפריאליזם האנגלי ובציונות. לפני שהתפזרו הנאספים נשבעו א־. השבועה הזאת: התופש — זכיתי , העצמאית — לטי•־ תי הערבייה — עקריני , א"י — מולדתי ילזילת הערבי אין מקום בה. ביה י1אמי: והנני נשבע להיות נאמן לעק־־עים חלדי־

⁨Click "Cancel" button below to stop tutorial. Click "OK" button below or anywhere outside the popup to show next tutorial.⁩

⁨Hide the information pane or adjust the document viewer width⁩

⁨Maximize the document viewer⁩

⁨Unmaximize the document viewer⁩

⁨View the previous document⁩

⁨Move to the publication page to see all documents⁩

⁨View the next document⁩

⁨View the previous search result⁩

⁨Back to the search result list⁩

⁨View the next search result⁩

⁨Right-click on an ⁨article⁩ to see options menu⁩

⁨Enable QA mode⁩

⁨Start clip⁩

⁨Zoom in⁩

⁨Zoom out⁩