⁨⁨Davar⁩ - ⁨דבר⁩, 13 April 1981⁩ — בצמרת [⁨ARTICLE⁩]

Print   Back

בצמרת

שעה שנארצות הברית התנקשו ננשיא רייגן נחטף אך חטיפה בפאריס זו נשיא עברה צרפת בשקט ואלרי יחסי , משוט ז'יפקר שמדובר דיפטן. און רק נפסלו השעווה של הנודע זיי סקר _נרוון , _שנגגב . האלמוני נידי אלמונים ם נטשו ממוזי את - הנשיא המבויש ברחוב. גורלו שפד, בלי ספק, מזכ מזה "ל של המפלגה מתחרהו הקומוניפטי במירוץ לנשי ת. אות ראשה ז'ורז' של מארש . בובת ‭, "‬ מארשה נעוף זה לא ננ־ כאכזריות, ונמצא לאחד הצרפתים זמן מה בכלוב מעדיפים הדובים _א־פוא מן לפי החיות שעה שי לפרי פאריס ק את . _אלימותט על דגמים דוממים של אישיהש הפוליטי אולי ים. כדאי לשלטונות ואשינגטון להציג כרחובות נמה דגמים של נשיאם, כוי שיוכלו האזרחים לפרוק ידי כד יישמר עליהם את האורי יצרי גינל. האלימות השוטפת ועל•

שתיקה מעבר למסך הברזל נתני נלי התקשורת של הגוש המורחי בפאריס המתאמנים אינם רתוקי על ם נמערנת דגמי דמי נחירות . אבל זאת להם ממצבם אין מרשים של אפילו שהניע, לההפרק למעשה ‭, . ‬ מאו את המאמר _תמינת מופקווה המפורסם בהמשך ב " _פראוודד נשי ‭- ". ‬ אותו בפאר של פ , ואלרי קינלו הכתנים דיסקי _־ ד' של _סטן ארצות ועורר פערת הדפוקראטיר רוחות . העממית י הוראה לנתוב פחות ננל האפשר על המערנה. הצנזורה בארצות הגוש המזרחי משתדלת נעיקר להשתיק הנעשה בצרפת תופעות . שביתות . שליליות . מש " בר יגילויי כלכלי, ביקורת אבטלה על נל הנושאים המעסיקים, בדרך כלל, את בלי — • התקשורת של הגוש המזרחי נניאם לתאר את ככל הנעשה שהדבר נוגע במערב לצרפת , איגם . הנתבים מוזכרים נאלצים כלל , במזרח בלב , כואב, והמפלגה לקצץ בתיאורי הקומוניסטית מערנת הצרפתית הבחירות , של ואמ ז'ורז אין ' מארשר הם עו ‭- . ‬ נציגי שים זאת העחונות , דואגים _הלא־חופשית לכך _העורכ־פ מחופשה בבית. וכך לא־צפוי נהנים ה, דווקא בתקופה שבה עובדים עמיתיהם ה‭,. ‬חפשיים" שעות נופפות. אל מענר למפך הברזל נשלחות הענוג בימים . אלה בעיקר כתבות על היי התרבות בצרפת.

פרסים ויהדות יוצרים יהודים בולטים בצרפת זכו לאחרונה להיהודית כרת תודה ‭.. ‬פרס ציבורית קרן נדמות י הדות פרפים צרפת‭, "‬ מיוחדי המסתכם ם ליצירת גם בפכום הנכבד של חמישים אלף פראנק, הוענק לאון בטקס פוליאקוב חגיגי בארמון על מפעל הסנאט חייו בתהום להיסטוריון חקר הנודע האנטישמיות עסק בעתונות . פוליאקונ , ובתקופת , יליד רוסי הנאצי ה, נן ם שבעי התמחה ם ושתים בזיוף , מסמכים נשביל המחתרת. _אחר־נך נהפך למורה לאסכולה לדבריו עוד שלמר במצרים . של חיקי הקדומה שנאת . היהודים שראשיתה הטובה הפרס הספרותי של השנת המסורתי הוענק ליוצר של ויצ צעיר "ו ליצירה הרבה היהודי ותר ת , אלן פינקלקראוט, שהוא ברגע . הנאון התורן י " של האינטלקטואלים חוקרי הפילוםופיזו היהודים היהודית הצעירים ופן הבולטים נצרפת. בחוגי פרט התלוצץ ויצ"ו צנוע החתן יותר יוכח ונוסף פינקלקראוט על פסליו ( גם דמוי באירוח אוםקר ב ‭- . ‬ פפרותי -משכנות , מגביר שאננימ את " מכירת בירושלים פטרו . אך . היהודי הפרס, המדומה ככל טרם ‭". ‬ בספר נותן פינקלקראוט ביטוי לחיפוש השרשיפ בצרפת המחודש . פינקלקראוט אל האינטלקטואלים מתאר בשנינות _היהודיט רבה את הצעירי טיפוס פ . אשר היהודי בי המדומה קשלהסוך " שיצר _" מן הדור החינוך הצעי שלאחר ד את השואה סבל , קודמיו, אד הטיל " אותו לתוך משבר. פראנסוא ואם דנים דנרוו בחזרה , בנו לשרשיס של מי הרי שהי ש. ה _חוטא ראש • ממשלה בנך גם והמועמד לנשיאות מישל דברה, שמוצאו כפשפהזו יהודית את האנטישמיות מומרת. בפסרו שבח . נתקל חגיגות קצין הסתי יהודי ו" מתאר כימים דברה של ערב פרשת דרייסום, באשר הוא מנפח להיקלט נחנרח שמיות הצרפתית מזעזעים שנרמז סביבו. הספר _אי־נזהזח רצוף ־ *_קזראים גילויי נגי אנטי _פ -

התקופה אך כולם , מראייניו מכוססים של על דברה מחקר מדוקדק הצעיר ל, של בקשים מסמכי כי יאמר שכיום אין זה עוד גורא כל־כך. הוא אומד, ומחייך. רחיצת השיניים הגורלית ראש הנה חממשלח פנינה של זיק המועמד שיראק. לנשיאות כאשר הטיחה ומי בפני שהי ו ת משלחת יהודיח, במיפגש של ערב בהירוח, את התגונן ענייו פתיחת שיראק משרד _באממ אש ני "ף הדבר בפארי בא ס בעת לו בהפתעה כהונתו ‭, . ‬ בדיוק רחצתי או את שיני בבוקר‭, "‬הסביר. מותו של מומר י

של בעיצומן הארכיבישוף של חגיגות חיהודי של התקשורת פאריס, י' סבי _אן מרי ב דמותו לופאחר טיזיר ‭, , ‬ האב מת אלכסנדר הרחק מאור גלאפבדג הזרקורים . כומר גלאסנדג יהודי , יהודי מומר יליד הנינוש אוקראי הנאצי נה והתנצר היה ננר עש ראש בואו מנזר לצרפת , ואו . בתקופת הצטרף באורח פעיל למחתרת והשתתף, ביו השאר במעש י

⁨Click "Cancel" button below to stop tutorial. Click "OK" button below or anywhere outside the popup to show next tutorial.⁩

⁨Hide the information pane or adjust the document viewer width⁩

⁨Maximize the document viewer⁩

⁨Unmaximize the document viewer⁩

⁨View the previous document⁩

⁨Move to the publication page to see all documents⁩

⁨View the next document⁩

⁨View the previous search result⁩

⁨Back to the search result list⁩

⁨View the next search result⁩

⁨Right-click on an ⁨article⁩ to see options menu⁩

⁨Enable QA mode⁩

⁨Start clip⁩

⁨Zoom in⁩

⁨Zoom out⁩