⁨⁨Davar⁩ - ⁨דבר⁩, 31 December 1962⁩ — ⁨Page 1⁩

ומסתדרות הכללית של העובדים העברים _בארץ־ישראל המחלקה לקליטה ו&־תוו!

3 נ ם קליטה ופתוח

_לשוינ*

של נציגי מועצות הפועלים בצ3ון הארץ יתקיים ביום ג' ‭1, 1, 63‬ נשעה ‭10. 00‬ במועצת הפועלים בעגולה החנדיס ד&_וזטניס _לגנס _טתגקשיט לר"ק.

.

אבלים אנו על סבתא

יוכבד (מינה) פרוינד־־ברשי

שאיננה אור ליום א‭, '‬ג' לפנוהות לבית

נפטרה והובאה

בטבת תשג"ג, העלמין כנען. משק נען משפחתה ואחיה ארנולד 6רוינד

11

גיסן* לובית _שתקנל •* לד ק'מ* ‭\ ^^^^^26^^^^ 4$$‬ יהי־ה זה 10 ל"י אל ‭0. 000‬_ו לי'י 4 י) ‭^^^^^^^^^‬ בכל תקופת רבע שנתית של שנת הלוח‭, *‬יחול יום אחד (בין ‭_£_^6_*8_*1‬י / ימי העבודה בהם פתוח הבנק) אשר לא יהיה ידוע לאיש עד _ץ ‭^^‬_י‭'**^*‬ מועד קביעתוי יום זה יקבע עיי ה'ה הא פט את האפט, רואי ‭—*'*4‬ג י " חשבון, לפי שיטה מיוחדת המתוארת בתקנות חשבון . כפל‭. *‬ ר‭**^*‬ו‭' '_^1-‬ לכל מי שהפקיד באותו יום סכום כסף כלשהו בחשבונו, ישלם ‭\1/ * *^^^‬ הבנק, נוסף לרבית של ‭3?'0‬ לשנה, גמול במזומנים כדלקמן ‭^*1 <‬־ ־* ‭10070 ^* * ** "‬ מסכום ההפקדה, אם השאיר את הכסף בחשבון תשעה 1 חודשים‭_^ **‬ ‭/ _^_£0*\‬ ‭75_^‬ מסכום ההפקדה, אם השאיר את הכסף _נחשנין ששת ‭* /‬ חודשים‭_^ **‬ ך‭/ _^_£003££‬ אי ‭/ 1‬ ‭50_^‬ מסכום ההפקדה, אם השאיר את הכסף כחשבון שלושה ך'־'י ‭\ _, *'‬ חודשים ‭9 >? 1 **‬ל יומ יגול לתיות _היוט הקובע! _ך‭12****‬ אל תחמיץ את הסיכוי ללא סיכון הניתן לז להכפיל את בכל כספך. י ‭\ /‬ עומד תמיד לרשותן ואפשר להוציאו _^ הכסף בחשבון ־כפל־ עת לשנה- ‭2^>^)|‬ז \ עט רבית בשיעור 0י ‭\^8!!8*^1 3_?‬ אפשר לפתוח חשבון . כ 8 ל־ החל מיום 2 בינואר ‭/ 1963‬ י ינ1אי־8גוייוד־0רס יולי-או>ווז_*־ס_$טטגי 1 _אגריל־מאי־יתי אוקטובו־נובטנר-דוגטני 1 •• מתום התקופה הונע שנתית בוז הינקי מנסף- 1 ‭9 ~‬נה לסניף הבנק חקדוג 1 31ה דיסקוגס גמ י ס 1 _לישואל_& ‭_^ , ‬

נאה עם_9 כמויות_# משתנות של עננים בגובה רב ובינוני. טמפרטורות המקסימום החזויות: י סבייה ‭> 20 —‬ היפה ‭119 —‬ תל־ אביב ‭120 —‬ ירושלים ‭118 —‬ באר־ שב* ‭121 —‬ אילת ‭. 22 —‬ > עף : הפקק איו זה פלא כ* י ‭* *‬ ו ה נש*א השמפניה שלנו שולטת בכל נ ש פ * ה ‭_9*‬נ* י*שון _(צ‭11131111_*‬ _>ונפב

תשנה השלושימ _רשמתה מייסדו _יעורגו _הרוושוז ‭. 3‬ג&ננלסוז תל-אביב, יום שני ד בטבת _־גשכ־ג ‭31. 12. 1962‬ קפה 11425 מעורו ח. ש י י י _תל־אביב. יחוג שיינקק 45 ת. ד 199 _טלסוו ‭51—6‬ט22 סניפים. וזי‭-. *‬וו אלנבי ‭. 115‬ _סלפוז 164483 _ירושלים יהי הלל ‭. 16‬טל‭-23779. ‬ בערב; ‭128483. 23320. 26731‬ חי0ה יחי הנביאים ‭_£;47‬ל‭4483. ‬ איו הטעוגת _םחזיז ה כתבי-יי מחיר _הגליון 20 _אטרות

אף'ם מודיע על סיום הפעולות בקטנגה ?לאחר כבוש ערי המפתח

? צ'ומבה ברודזיה, מאיים ב, אדמה חרוכה‭;'‬הליבור מגנה עמדת בריטניה

‭. ;?‬ליאו6ולדוויל‭30, ‬ (ע"ו, ע"ץ ויו. סי‭—. (. ‬ כוחות היבשה של אדם הקשינו היום בפעולותיהם הצבאיות בקטאנגה וכבשו את עיי המגרות קיפושי, לשם נמלט אמש שליט קטאנגה מואיז צ'ומבה. וגן את הערים קיאבו וקאמינה, בעוד מטוסי־הקרב של כוח או"ם השמידו לפחות חמישה מטוסים קטאנגיים בבסיס האויר העיקרי של קטאנגה בקולביצ'י. שלטונות או"ם בקונגו הודיעו. בי בכך הסתיימו! למעשה "הפעולה ההגנתית של או‭''‬ט. בקטאנגה‭. " ‬

בהודעת מזכיר או"ם או־טאנט _לפ־ סקרי המבצע נאמר: . הצטערתי מאד *ל _גך, שהיה צורו להפעיל נוח צבאי בקטאננה בפעולה הגנתית למען בי‭!(‬וע המשימות שקבלנו על עצמנו‭/'‬ 4וט_3ה מאיים באדמה הרוגי! ג'וטבה עצמו הצליח להימלט מקי־ 0ושי בעוד מועד והניע הערב במטוס קול חיל האויר הקטאנגי _לסולסבורי נ;יר1ז _דרום־רודזימ. שם נועד לפגישה חשאית עט ראש הממשלה מר ריי ולנ־ 0_קי. לאחר הפגישה קיים צ'ופנה _טטי־

ת עתונאיט מיוחדת ובר. האשים את כוחות או"פ בהריגת 75 אזרחים באליזבטוויל ובפציעתט של ‭. 300‬ חיילי או-ם הרגו אשר, צרפתיה לדברי צ'ומבה פרצו חיילי או"מ לתוך בתי האזרחים בבירת קטאנגה, היכו נשים וילדים ואף רצחו אשה

גרפתיה אחת. הקונסוליה הכללית קול צרפת גאליזבטוויל אישרה את יצח האזרחית הצרפתית באליזנטוויל יבאי־ ;רת הפחאד. ששיגרה לנצינ א‭"1‬ם בקונגו ־. אמר. כי האשה ניצחה על־ ידי חיילים הנשיים לעיני בעלה ויל־ ויה. _ציומבה הטיל את מלוא האחריות על הקרבות בקטאנגח על או"ס יעל ארה"ב. כן אמר כי הוא עומד לשוב . מיד- לקטאנ־ גת, גדי לנהל את הפעולות נ;ד לוחות או"ם. לדבריו . יעדיפו גל בני קטאנגח, ואני בתוכם,

למות ולהפעיל מדיניות של אדמה היוגה־. בהמשך דבריו אפר צ'ופבה ני כוחות או"ם טוענים לנצחו;נאליזבט־ וויל אולם לא היה זה שום _נצחון מגיוון שהוא הכרין על בירתו כעל עיו־ םר1ות. וזה גדי למנוע הרס מהסוג שפקד את _אליזבטוויל בעת הקרבות בחודש ספטמבר אשתקד. 50 קטאנגיס נהרגו מאליזבטוויל נמסר, כי אנשי הצלב האדום גילו גוויותיהם של 50 אזיהים אפריקאים שנהרגו בקרבות האחרונים נין כוחות קטאנגה לבין חיילי או"ם. סבורים כי גוויות נוספות יתגלו בהמשך החיפושים. עיקר הקרבנית נפלו ברבעים האפריקאים של העיר שנפגעו באש מרגמות שניתכה עליהם על ירי הצדדים הלוחמים. דובר או"ם באליזבטוויל הודיע, כי הערב ערר שקט בבירת קטאנגה ודר חיים התנהלו כסדרם. לדבריו תוקנה מערכת הספקת המים וכן הופעלו מחדש שירותי הטלפון והדואר. כוחות או"ם מטפלים עתה בתיקון רשת החשמל בעיר, אבירות נוחות־או"ם פטה או"ם הודיע כי אבירות או"ם במבצע קטאנגה מאז תחילתו היו כדלקמן: החטיבה ההודית ‭2 —‬ הרוגים ו־10 פצועים!החטיבה החבשית ‭2 -‬ הרוגים ו־4נ פצוע־ם: הגדוד האירי — פצוע אחד;הגדוד התוגיסי‭6. ‬צגע אהד. נציג או"ם בקונגו רוברט _גארו־נו אמר היום במסיבת עתונאים נליאו־ פולדוויל, בי פעולת או"ם יקסאנגה תהיה הפעם "מכרעת‭,,. "‬הוא ציין כי או"ם "לא יחזור על שגיאות העבר ולא ירשה, כסי שהרשה כבר פעם, לזינדרמריה הקטאנגית להתארגן גר־

רש‭. "‬ בריטניה תוגעת לאפשר _לציומבה לחזור לונדון‭30, ‬ (ע"ץ‭—. (‬ נציג בריטניה באו"ם, סר _פאטריק דין קיים היום מנע עם ע־זר ‭1_*‬זכיו או"ם יאלף ‭. 1‬ באנץי והציע צ_&־ים, שלדעת בריטניה ; יש לנקטט, כדי להקל על שובו של מואיז צ'ומבח יאליזבטוויל. . לעומת זאת נמסר, בי מנהיגות מפ‭- ?-‬ לגת הלייבור יצאה היום בהתקפה על מדיניות ממשלת בריטניה לגבי קונגו בהודעה שנתפרסמה על־ידי הלייב. יר נאמר. כי ‭,, ‬עמדת מפשלת בריטניה החלישה את יוקרת הממשלה המרכזית של קוננו והביאה לההםרת הסכנה של התלקחות מלחמה בקנה מידה רחב. בהודעה נאמר, כי "הצעד שנקטה ממשלת בריטניה במתן גיבוי לצ'וטבה פותח את הדרך לחיזוק ההשפעה הקומוניסטית ולהתערבות קיצונית בקו;־ גו‭. " ‬

שדת־החוץ חזרה לארץ

תדווח על השיחה עם קנדי בישיבה מיוחדת של הממשלה שתכונס השבוע מאת יואל מרקוס, סופרדבר" " שביעות רצון מלאה מפגישתה עם הנשיא קנדי הביעה אמש שרת־החוץ גולדה מאיר בשובה _מארצות־הברית. ז'הפגישה היתה ידי־ דותית מאד ולא יכלה להיות טובה יותר‭. " ‬

בתשובה לשאלות עתונאים בנמל־ התעופה לוד אמרה שרת־החוץ, כי כפגישה שררה רוח טובה וכי היא מצאה הקשבה לבעיותיה וענייניה של ישראל. יצאתי בהרגשה, שאנו דנים " עם ידיד ונציג של מעצמה גדולה וידידותית לישראל‭. "‬ _שרת־החוץ 8ירבה למסור פריפ

" על תוכן השיחה והסתפקה באמרה, כי השיחה ונם נשיא ארה"ב נסבה על י בעיות עולמיות שלא נעדרו מהן גם בעיות האיזור‭,,. ‬אני מעריכה מאוד את עצם קיום הפגישה. אמנם אמרו, שקנדי בחופשה אך זו חופשה בנוסה ישראלי. גם במקום חופשתו עובד קנדי"קשהמאוד ?והערכתי את העובדה שמצא זמן לדון בנושאים המעניינים את עתי המדינות. על שאלה בקשר למעטה הסודיות הנשיא קנדי בפני ישראל בל דרישות שהן, שהמפש, לה תצטרך לדון בהן, י השיבה גולדה מאיר: . גם לו דיש. לא הייתי מוסרת זאת כאן. ככלות הבל עוד לא דיילחתי לממשלה‭. *‬ אל שאלה בקשר למטה הסודיות •סבו עטפו גורמים ישראליים את ה0־ נישה אמרה שית־החוץ, כי השכל הישר אומר, שהאמריקאים היו חייבים להודיע מראש יל הפגישה. הם הודיע־ על כך ערב הפגישה‭.. ‬מי הפסיד מכך, שהאמריקאים הודיעו על הפגישה יום לפני ג‭>1‬ לא שלושה ימיט ז" שאלה. . יצאנו _, לא רע' מעצרת או"ם" בדברה על עצרת או"ם אמרה נולדה מאיר: . יצאנו מהעצרת בלי שיפגעו בנו הסכנות שנשקפו לנו לפני העצ־ רת. יאילו הערבים יצאו מהעצרת סבלי שזכו אף בנקודה אחת מהתכנית שהציבו לעצמם לפני העצרת. אבל אין פירושו של דבר, שנפתרו כל בעיותינו ואיו עוד מקום לדאגות, מבחינה אובייקטיבית אוכל לוטר שיצאנו מהעצרת . לא רע' —אט לנקו_* ביטוי מתוך.

בספרה על ביקורה בקנדה אפרה שרת החוץ, בי נתקבלה בחמימות על־ ידי ראשי השלטון ומצאה שם ידידות יוצאת מהכלל ונכונות לשמוע על בעיות האיזור תוך הבנה וידידות. בתשובה על שאלה בדבר מטרת ביקורה הקרוב באפריקה אמרה נולדה מאיר, כי כרגיל בנסיעות אלו אין מטרות מוגדרות.

גנמל־התעופה קיבלו את פני שרת החוץ חברי ממשלה, קצינים בכיריט של צה"ל והמשטרה, הסגל הדיפלומטי ובראשם זקן הסגל ט. בודרוב, פקי־ דים בכיריט של משרד החח ושלישו של נשיא המדינה. נפגשה עם או טאנט נ י ו * י ו י ק‭30, ‬ (סט"א‭—. (‬ שרת

החוץ גולדה מאיר נפגשה לפני צאתה םניו־יורק לישראל לשיחה בת 45 דקות עם מזכיר או"ם, או טאנט. הביקור תואר ב"ביקור פרידה‭. "‬ בפגישה נכחו :ט ד"ר ראלף בנץ‭, '‬ _תת־מזכיר או"ם לענינים מדיניים מייחדים ראלף באנץ' סגן ראש המשלחת והישראלית באו"ט ? אברהם דה_?ם, חגר משלחת ישראל נאו"ם יעקב מוג־ בו, שהוא מומחה לבעיות שביתת הנשק במשרד החוץ. דו"ח 3ן‭:-‬וריוו בממשלה על השיחה עם קנדי ראש הממשלה ד. בן־נוריון מסר אתמול לממשלה סקירה על שיחה שרת החוץ נולדה מאיר עפ נשיא ארצות הברית ‭. ';‬פ. קנדי. ראש הממשלה מסר את תוכן המברקים שהגיעו על השיחה ונתגבשה בממשלה הצעה לקיים בהמשך השבוע ישיבה נוספת של _המפשלה, שבה תמסור שרת־תחוץ עצמה על שיחתה עט קנדי ותסכם את מושב עצרת־או"ם.

עשרה בדווים נעצרו בצפון באשמת ריגול לטובת לבנון

מאת יואל דרויש. סופר . דגר־ עשרה בדווים, בה8 שתי נשיט ושני אחים משבט ערב אל־ערטשה, שחלקו יושב בישראל צפונית לרמת אדמית, נעצרו בימים אלה כהשו־ דים באיסוף ידיעות בעלות ערן צבאי ומסירתו ללבנון ובמתן סיוע ו_&חסה למסתננים מעבר לגבול.

רק לאחר שהסכים אתמול שופט השלום בנהריה ד"ר זז. לוינטל להסיר איז הלוט מעל פרשה זו. מסר מקור רשמי טרטים על רשת הריגול שפע־ לה לטובת לבנון. שליחי גיוס מלבנון ממתבר. ני בתחילת שנה זו ח5ו

שליחי המודיעין הלבנוני אח הגבול ובאו בטנע עם כמה מבני השבט הקטן ערב אל־ערמשה היושב במרחק כפה עשרות מטרים פן הגבול הלבנוני. השליחים _גייטו מספר בדווים — אנשים פשוטים שאינם מעורריט חשדות — ולאחר שהסכימו לשתף פעולה — הטילו עליהם לאסוף ידיעות על מתקנים צבאיים _ותנועות־צבא. מפגש על הגגול הסוכנים הללו, שכסה מהם עובדים כשכירים בישובים היהודיים לאורך רצועת החוף, עשו את הפוטל עלי־ הם. כשגזרת הגבול משמשת להם מפגש עם שולחיהם. מפעם _לפעט היו חוצים שליחי המודיעין הלבנוני בחש־ כת הליל את הגבול ונפגשים עם סוב־ ניהם הבדווים הישראליים. הפגישות התקיימו בבתים פרטיים בכפרים גור־ דיי ומזרעה השוכנים על הגבול ממש _ילפרקיט בשדה הפתוח. הסוכנים (הפשר בעמי ‭, 2‬טור ‭(1 ‬

הסורים מאיימים בתגובה על חציית "קו פון הורן" במפות

מאת סופרדגר" לעניינים ערביים " דובר הצבא הסורי אמר היום בדמשק, בי "סוריה לא תתיר לישראל לחצות את קו עיבוד האדמות (קו פון הורן) באיזור הטסורז וכל חציה של הקו תתקל במכה מוחצת‭. '' ‬

סוכנות הידיעות הערבית, _המצטטוז את ההודעה הסורית, מציינת, כי "אז־ הרה זו נמסרה על־ידי ראשי הצבא הסורי לראש מטה משקיפי או"ם ננ־ ראל פון הורן בעת שביקר בדמשק ב־11 לחודש. הידיעה מוסיפה, כי . האזהרה הועברה למדינות הנוגעות בדבר ולישראל‭. "‬ הודעת הדובר הסורי נפסרה — לדברי סוכנות הידיעות _הערב־ת — בתשובה עה שאלת עתונאי, אך ניתן לה פרסום נרחב בעתונים.

במקביל לכר מופצות עתו!יויעית — שמקורו בירדן — על התקפת שישראל מתבוננת לערוך בשנת 1903 על מדינות ערב. לדברי _העתון הירדני "נ'לקוטיך, עי־ מדת ישראל לסיים את מפעל הירדן תוך כסה חדשים. הידיעה מוסיפה, כי "ממשלת ירדן נקטה אמצעי ביננות דרושים והיא עומדת בקשר מתםיד עם סוריה לש0 ארגון שיתיף פעולה צב־ אי הדוק ביותר לקראת תוקפנות ישראלית על אחת ממדינות ערב. אלקודפי: אנו וישראל‭... ‬ . עלינו להיות גלויי לב ילפקוה את העיניים על האמת המרה: בו כזםן שבסוריה נמצאים ביים רק 1000 יופ־ אים ו־1000 מהנדסים, הרי בחלק הכבוש של פלשתינה (ישראל) יש 5225 רופאים יכ־6000 מהנדסים — אמי נשיא סוריה נעים אלקוד8י בנאום שנשא לכבוד סטודנטים פצטייניפ _גד־ פשק. מספרים אלי. מוכיחים‭8. ‬ח גדולה הגשימה ורבים התפקידים _ילפוטליס עלינו "גוי שנונל להרוס את הגבו־ לות _המזוייפים שהוטלו עלינו" —אמר הנשיא הסורי. ‭8;‬צע ד'מ סוריה . אל גומהוריהי הקאהירי הודיע היום, כי ראש ממשלת סוריז‭, ;‬חאלד אל עזם‭., ‬נפצע בצורה רצינית ברא־ שר בעת שמנוניתו נרגמה באבנים בביקור שערך ביפים האחרונים בור־ עה. העתוו מוסיף. כי אחדיס ממלוויו של ראש _הממשלה נפצעו נם ה‭. 6‬ והוא נאלץ לקצר את סיורו. אל־עזס ביטל פגישה שעמד לקיים עם משלחת אלנ'ירית המבקרת בסוריה — מוסיף העחוו המצרי.

"פונדק הרוחות" לנתן אלתרמן הועלה על במתהקאמרי" "

1 אווירה של מאורע אמנותי ושל חוויה שלא רבות כמוה בחיי התיאט-

רון של הארץ שררה אמש באולם התיאטרון הקאמרי. עם הגגת "פונדק הרוחות" לנתן אלתרמן. הקהל ליווה את ההצגה ואת השחקנים בתשואות סוערות וממושכות וקיבל בהתלהבות את מחבר המחזה אלתרמן ואת אריה נבון, אשר התפאורה שלו למחזה היא יצירה מופלאה ומעודנת לעצמה ותורמת תרומה נעלה להצלחת המחזה. התפקידים הראשיים הם בידי חנה מרון, נינט דינר, יוסף ידין, זלמן לביוש, אברהם _בן־יוסף. _הבגאי — גרשון 6לו8קין- המוסיקה ‭1. 1 —‬י־ _תי4י,

הוועה"פ אישר החלטות המחלקה לאיגוד מקצועי על מדיניות־השכר

ייקבע מועד לכינוס מועצת ההסתדרות לפי דרישת מפ"ם

הוועד הפועל של ההסתדרות אישו אמש את החלטות המחלקה לאיגוד מקצועי על מדיניות השכר לשנת 1953 ברוב של 50 קולות. בער ר‭.... ‬עה הצביעו חברי סיעת טפא"י. העובד הדתי ואחד מתנועת העבודה הליברלית. הצעות סיעות המיעוטים :דחו כולן לאחר שזכו רק לקולות של הסיעות המציעות. יעד הצעת אחח''ע הצביעו ‭, 24‬הצעת מפ"ם זנתה ב־14 קולות. תנועת העבודה הליברלית ‭. 8 —‬ומק"י ‭3 —‬ קולות.

מזכיר ההסתדרות ‭. 0‬בקו אפו- כי אין כל התנגדות לכינוס פועצת־ההס־ תדרות יבי הוועדה המרכזת תקבע את הסועד יסדרי הדיון. ־שיבת הוועד הפועל נמשכה *ו2 שלם‭". ‬י"ר המחלקה לאיגוד מקצועי י. משל פתח את הדיון למזכיר ההס־ תדרות _6יכס להשיב למתווכחים. בהתאם להחלטת שנתקבלה בוועד

הפועל יוארכו הסכטי־העגודה הקיבוציים לתקופה של שנה אה־. לא יחול ?גינוי _בשכר־היסור של השכירים. חסדיי - . _לססת־היקו יקו"פו לפי השיטה רק"כ־‭.. ‬תוספות הוותק והמשפחה ישולמו לפי הסכסי־העבודה הק"סיס. העברות 0דו;ד לדרגה ־היי וק על יסוד שינוי בתפקידי של העובד וחת־ קדמותי המקצועית. ספרנסי‭. =‬שהכנסתם אינה עולה על 300 ל"י -קבלו מענק משפחתי נם בעד הילי דשני יהשלישי. מדיניות זי קיק ורה במדיניות גלכ־ לית שלפיה לא יועלו _טסיפ ממשלתיים -עירוניים. לא יוטלו _חסבונות־ הובה נוספים ייוגברו המאמצים לריסון הטהיריט. (פרטים מלאים בעמי

אחרי ההצבעה הודיע ב רפ־ טור. גי סיעתו, אחה'ע מבקשת בירור נופף בעניין מדיניות־ השגר _במועאת ההסתדרות. ד. _גהן 8פ־ט- הודיע. גי _מסלגתו מערערת על החלטת הוועד־ הגועל ותוגעת 8יגו8 _טועצת־ ההסתדרות.

דבר היום

ט. ד. / מדיניות השכר לשגר, הקרובה, כפי שאושרה את70ל _על־ייי הועי הפועל של ההסתדרות. היא גיטוי לרצונו וליכולתו של ארגון העובדים בארץ לשמור על האינטרסים של שולחיו לטווח קצו ולטווח ארוך כאחד‭|;‬ להבטיה את התנאים ההכוחיים לפי ן עילות משקית סדירה בד בבד עט ן 5אםץ להבראת _הסשק — על מנתי ?עיוכל להסתגל ולהיענות לאתגברי המציאות הכלכלית החדשה בשוקי י, יצו< של תוצותנו. תרומתי של ציבור הפועלים ליצי־ בות מכסימאלית במשק הישראלי גשנה הקרובה אינה מתמצית בויתוו על העלאת שכו־היסוד, היא מצויה :ם כהשפעת־הנומליו של ויתור זה על םערכת הסדרים. המחייבים את הממשלה ואת נותני־העבודה. לשמירת _היגיבות בחזיתות אחוות. י. פדי־ _ניית המקצועית _לשנת־מעבר זאת מטפלת ל* וק את נכונותו של ציבור הפועלים לשאת בעול ה_=_ק1י־

8וח הלאומיות לפי צווי־השעה — היא מסמלת נם את כוחו של ציבור זה להפעיל _נורמיכ אחריט להירתם _למגיפות אלה. להחלטת מוסדות ההסתדרות קדמו, במובן. דיונים פנימיים כמפלגות לשם קביעת עמדות _סיעותיהן בהס־ תדרות - ומטבע _הדבריג, גם לשם הבטחת השפעה מכסימאלית לעמדות אלה. המאבק עליהן יכול היה להיות. יצריך היה להיות, מאבק דפוקראטי ומחנך — ואם נפגם ערך זה. הרי יגולה מפ"ם לרשום את הוכו כסעיף נוסף בפאזו השלילי של "תרומותיה" לטובת ציבור הפועלים. עמדנו במקום זה על חומרת התנהגותה של מפלגה הריאה עצמה כציונית־סוציאליסטית וכנאגנה להסתדרות העובדים - הלומות היתר לעצמה לעשות יד אחת עט הקומוניסטים ועם !פלגו1־היפין שמחוץ להסתדרות ונגד ההסתדרות. גוי לארגן להץ ל1ל שביתות ולהבל בצו־ רה _הדמוקראטית של הכרעת עניינים על־יהי המוסוות המוסמכים לכו.

ל* ידענו אז — ווק לפני שבוע ־יה חובו — שמפלגת הפועלים _וןמאוחדת מסוגלת להרחיק אף מזה. לא ידענו ולא העלינו על ועתנו, :י שליחיה המוסמכים של המסלגה הזאת ינסו לחבל ביכולת ההכרעה גל ההסתדרות לא רק על־ידי הסתת פועלים לפווק מרות ארגונם — אלא גט _על־ידי מאמץ להכשיל את ההסתדרות בעזרת התע_&יינים. איננו צריכים להיזקק למינוח המקובל בטפ"ט להגדרת האופי האנטי־ הסתווותי של מעמד נותני העבודה. אלה הפסולים בעיני מם"ם להיות

שותפים להסדו המוסכם על דעת ההסתדרות והמחייב אותן לתרופות חשובות למען היציבות — _כשויט הם לבוית _סוטית עם פפ"ם נגד כלל הפועלים המאווננים, כוי לשות את האינטוס המפלגתי שלה. אם . סבוה מס"ט שנסיונה יישאר סוד, היא טעתה טעות טוה. אם לא ביקשה להסתיו את הובר, פדוע לא גילתה אוחו לפחות לציבור החייב לועת - לשולחיהן הא6 סיפוה להם שביקשו. לשכנע את נותני העבודה להסכים לעליית השכו — שהוי גוה הקניה המוגבר יאסשר נם העלאת פחידיס ?האם סיפרה על ‭0;‬יונה להזהירם ספני סכנות ההשתלבות ל, שוק הפשר תףי — הדרך הקשה אך היחידה להבטיח אח היצוא הישראלי? טח שנודע נאורה 0וסטד על שיחת שליחי ס‭"6‬ס עם התעשיינים סספיק כדי לשי6 ללעג את ההגיון המשקי של _הפרוגראפה הטפ"מית. אולם לא *ו_1 העלבון הזה יש ליובון מידיה — כל מפלגה זכאית להשקפותיה. גב אם הן מוטעות, בין מתוו אידיאולוגיה וביו _מתוו או־ _פורגוניזם. אולם יש לתבוע מוי מפ"ם את עלבונה של ההגינות הפוליטית והנאמנות ההסתדרותית. למותר לוםר, מה רינה של מפלגת ‭2?‬אינה _פסכיפה לקו זה או אחר . ־'ל סויניות־החוז הממשלתית והיא 1בקש לתבל בי על-יוי היובוות עצמאית עם חגורם החיצוני הנוגע בדבו. מבחינה _פוומלית־היקית שונה וועולת מפ"ם בעניו הניוון, אבל מבחינה פהותית־פועלית אין באן הבול.

רבה של מוסקות _וטערגת . סובייטיש _היימלאנד _ גנשן! הנוכח בשגרירות שנויו ישואל בפוסקוה י. ? תקוע ערך בביתו קבלת־פנים לננוד תג חנוכה. נכחו קווב למאתיים איש ביניהם הוב הראשי של מוסקוה לוץ. סופרים. אמנים. טוענים, חברי מערכת . סובייטיש הייטלאנד ‭., "‬סטודנטים יהודיים מארה"ב. אנשי הסגל הויפלומטי ועתר־ נאי־חוץ. משוו החוץ הסובייטי היה מיוצג על ידי ואש הטקס וממלא מקום מנהל הפה־ לקה למזרח התיכון. הילדים הישראליים כיוכו על הנרות ושרו שירי חניכה. י המסיבה עברה בחגיגיות רבה _ובהתרופפות רוח. ראש ממשלת ציילון מרת באנואונייקה יצאה אתמול םהונג־קוננ בדוכה _הפקין במסגרת _השתולויות לתווך בץ טין להודו.

על מה דנו נציגי מפ"ם עם התעשיינים?

הגתבה _שגורסטה אתמול ג, דבר- על 6גישת חברי ה‭;5‬סת י ריפתיז יו. ש8_־טוב עם :צי;י התאחדות בעלי התעשיה - היתה אתמול אחד הנושאים שהע־ 6יי, ו את הוועד הפועל של ההסתדרות. סיעת פפ"ם בוועד הפועל הפיצה הודעה. שבה הכחישה. כי נעשה _נסיוז סצו מפ"ם ליציו ווזית טשיתפת 01 _הפעביוים :נד ההסתדרות. בהודעה ;אסר, גי הפגישה עט נציגי התעשיינים ‭?-‬וקדשה‭... ‬לביוור בעיות החוקים להגנה על תוצרת־י!אוץ. שר המפחו _־התעשיו_. פנחס ספיר אפו ננאופו. כי הוא 85שר ללא סייג את אמיתית הידיעה שפורספה ב. דבו‭. "‬הוא סיפוכי בפגישתו השבועית עט נציגי תת8הדות בעלי התעשיה :פסוי לו פרטי פגישה זו‭,. ‬נאמנים עלי קליר. קלגסבו _יוייסגלס‭;. ‬ציני התעשיינים שהשתתפו בפגישד, זו. שמסרו גי נציגי ‭0"_65‬ העלו כה הצעות להעלאת שכר. ע. גובריו התייחס אף היא _להוועה של סיעת מ‭"6‬ם _כוועו־ חפועל בענייו פגישה זו. הוא שאל: ‭.. ‬מהו ההכול ביו היויעה שפווסטה ב. ובר" לבין הוועתכם. כי יעדי _ל!עובוים -נהל־ _משא־ וטתן ישיו עם המעביויפ עלה עלאת סכו _סאחווי נגה של ההסתדוות‭_'! ‬

הממשלה החליטה בחיוב על טלוויזיה חינוכית נסיונית

המימון ‭, , -‬ יד רוטשילד‭!"‬ההכוונה - משרד המינור מאת סו0ר , דבר- גירושליס הממשלה החליטה אתמול לקבל את הצעת ‭,, ‬ יד רוטשילד* להקמת מסעל _נסיוני לטלוויזיה לימודית. עמדה זו של הממשלה תבוא לידי ביטוי בדיון שיתקיים בכנסת בנושא זה.

החלטת הממשלה נתקבלה ברוב דעות ונאמר בה גי הממשלה החליטה על קבלת ההצעה בת:אי שהתכוונה החינוכית של הטלוויזיה תהיה בידי משרד החינוך והתרבות. תנאי זה היה קייט גם בסיבומי ועדת־ השרים ועולה בקנה אחד עם ההצעות ש;ובשו גמו-ט עם . יד רוטשילד‭, -‬ פזכירת הממשלה בפועל מסרה אתמול, כי החלטת הממשלה היא חד־ פעמית ונוגעת רק _לנסיון המוצע על־ יוי _. י י ד רוטשילו‭. "‬לאחר תום תקופת _הנסיון תשוב הממשלה לוי! בשאלה אם להמשיך בטלוויזיה ילהוחיבה — או להפסיקה. _בסיגופ הממשלה נאמר עוד ג> אם יוחלט בתום תיופת הנ-

סיון לחמשיר בשידורי הטלוויזיה, תיהפך הטלוויזיה למכשיר ממ"כתי כחלי, מ השירות השי" דור _ רדיו וטלוויזיה‭. "‬עמדה זו של הממשלה תובא לגנסת על ידי שר החינוך והתרבות. בתשובה לשאלת עתונאיט אמרה מזכיות הממשלה בפועל, גי שאלת _האחויות הקולקטיבית _גענין הטלוויזיה לא נדונה כלל בממשלה, אך ה*קוון קובע, שקיימת אחריות קולקטיבית של חברי הממשלה וסיעותיהם לגבי החלטות הממשלה, אלא אם כן החליטה הממשלה אחות. כן הדגישה מזכירת הממשלה בפועל, גי ההחלטה היא בגוו קביעת עמות הממשלה לקראת הויון בכנסת ולא החלטה לביצוע. החלטה על ביצוע לא תתקבל, בטרם תסכם הכנסת את הדיון. וק לאחר שתקבל הכנסת ‭_/_7_x‬ החלקתה, ואט תאשר הכנסת את עמותה החיובית של הממשלה, יעבור הטיפול בהקמת הט־ לוויזיה החינוכית לשלב של ביצוע. ההנחה, המשפשת _יסוו להחלטת הממשלה היא, שהפעלת הטלוויזיה החינוכית תתחיל ב־‭, 1964‬ההכוונה החינוכית תהיה גולה בירי משוד החינוך והתרבות ואילו הוצאות הקמתה של הטלוויזיה, החזקתה ותפעולה יחולו עליד רוטשילד‭. "‬הנסיון יהיה " לתקופה על כפה שנים וייתכן שהוא יורחב תוך גוי הפעלתו. הטלוויזיה תופעל רק ביפי חול, בשעות הלימו-

דים בבתי הספד. לקבלת ההחלטה קום ויון, שבו הפך ווב השרים בהקמת הטלוויזיה ואילו שוי _הותייט הלאומיים ושד העבווה _האפיגיור - איש השנה של , _טיים־ ניו-יויק‭30, ‬ (עיץ‭-. (‬ השבועץ האמריקאי _. טייטי העניק לואש הכנסיה הקאתילית _האסיפיוד ייתנו _ייג_1 אוו תואו . איש השנה" לשנת ‭. 1962‬בכתבה המתפוסטת בשבועון לרגל השנה החדשה נאמר. כי יוחנן ה־23 חולל טהפכה בכנסיה הקאתולית ‭.. ‬הוא נתן תנופה חוע־ה לועיונות ולכוחות שהשפעתן ניכות לא וק בחוגי _הקאיןו־ לים, אלא בכל שכבות האיכ־ לוסיה של העולם כולו- נאפר בכתבה‭.. ‬סיים' מציין. כי ואשה הנוכחי של הכנסיה הקאתולית הוא האפיפיור הפו־ !ולארי ביותר בזטן החד* ואולי אף בכל הזפניט.

י. אלון התנגדו לטלוויזיה ושרים אחרים הביעו ספקות לגבי הרחבתה בעתיו. לאתר הריון התקבל הסיכוט ברוב רעות.

בגל>ון זה $ עמוד_*נז‭20-‬ אגורות

אשכול יביא היום הצעת התקציב לכנסת

הצעת התקציב לשנת הכסי־ פים ‭1963/64‬ י/וגש היום בשעה ארבע _אחר־הצהריים לגנסת על ידי שר האוצר ל. אשגול. התקציב המוצע חינו תקציב־ שיא בסך ‭2. 790‬ מיליארד ל-י בקירוב. גפי שכבר פורסם. יוצעו לשנה הבאה קיצוצים ניבדיס בתקציב הג תוח בעקבות ;ידול ההוצאות לרכישת נשק. משווי הםפשלה נוושו עי־יוי האוצר לקפץ בהוצאותיהם וגיוול ריאלי בהקצאת כספים ייעשה רק _ישי־ רותיט, שהיקפם נדל בעקבות ריבוי האוכלוטיה.

קנדי , ברצבי וב"ג בין מברכי "פארווערטס*

ניו־יורק‭30. ‬ (םט"א‭—. (‬ נשיא ארה"ב נ‭. '‬פ. קנדי ונשיא ישואל יצחק _בן־צבי הביעו היי0 את _איחו־ ל-־הם לעתון חאיךי חניו־יווקי . טאו־ יועוטם'י כמלאות לו 65 שגה. תעתון עצמו חגג את יובלו _בגליון בן 120 עפוויט. אשו שיקף את תת־ _פתוזותה של ־הדות אוה"ב כמשך שלושה דורות, מאז נוסד העתוו על־ יוי אבוהט _קאהאן המנוח ואחוים, בשנת ‭. 1897‬ עפ הפברכים נמנו גם ואש הטמ־ שלה דוד _בן־גוויון, מושל _מוינת ניו־יורק _נלםון רוקפלר, ראש עירית ניו־יורק רוברט _ואננר. וראשי האר־ גונים היהווייפ, הציוניים והקהילתיים של אוה"ב. ישואל ומדינות פערביות אחרות.

‭.. ‬הנהלת דור לדור'' מודיעה לכל מקבלי המענק כי פנקסי ד, מחאות לשנת 1963 יחולקו במועצת הפועליט ההל . מ־1 בינואר ‭. 1963‬ על החברים להסדיר את תשלוט הטס האחיד לסוף 1962 ולהציג את פנקס החבר בפנותם לקבל סנקסי . דור לדורי.

⁨Click "Cancel" button below to stop tutorial. Click "OK" button below or anywhere outside the popup to show next tutorial.⁩

⁨Hide the information pane or adjust the document viewer width⁩

⁨Maximize the document viewer⁩

⁨Unmaximize the document viewer⁩

⁨View the previous document⁩

⁨Move to the publication page to see all documents⁩

⁨View the next document⁩

⁨View the previous search result⁩

⁨Back to the search result list⁩

⁨View the next search result⁩

⁨Right-click on an ⁨article⁩ to see options menu⁩

⁨Enable QA mode⁩

⁨Start clip⁩

⁨Zoom in⁩

⁨Zoom out⁩