⁨⁨Davar⁩ - ⁨דבר⁩, 27 October 1954⁩ — ⁨Page 4⁩

ק רא‭_, 43 0* ^^^^_33[|‬ עט מלחי . קרמל* בתל -אביב ש ע ר ו ר י ת ד י ד פרשת-ייגול שאיימה להפיל אי1 ממשלת צרפת דרמהבסואץ שבועון מצרי מתאר את "התקפת בת־גלים" א י ש ז ר ו ב י ת י פרדכי האלטר ‭". ‬ תחת שמי גדרה . בדגל קדומים" ליובל־השבעיט 3 ו שעות ו‭9-‬ דקות - תל-אביב-תיפה _. שיוט־העריט" אחד ממכסיקו * ושלושה מאירופה •_£־ פתרוני החידות מלד־החיות _• כחתול-בית

הנהלת מפעל הפי© _יחצינה את הצבור להשתתף בטקס ההגרלה הראשונה בסדרה ד‭, 1954/‬שתתקיים כל ח ר ‭28. 10. 54‬ בשעה ‭1_^. 00‬ _באזל1ז -אחל־שם* בתל־אביב. רח' בלפור ‭. 30‬ מאחר והטקס ישודר ב-קול ישראל‭". ‬ מתבקש הקהל לר"ק. ו־_33_־קה _חפשית.

ר ח ו 6 י ע ו ס'כומיט בשאלה _הלאומית יאור המרכם־זם-לנ־נ־זם מאת משח סנח * ת ו ג ן: האטת על פשנת לנין _וסטאלין בשאלה הלאיסית ההיסטוריה היהודית בראיה _מארבסיספית 6תוון השאלה היהודית _בבריה־הםועגיות קשיי הציונות עם המעצמות האימפריאליסטיות שלילת הציונות וחיוב העלי- " _ההתיעבות. _הבטחון והעצמאות _הקופפופוליטיזט של התנועה הציונית והפטריוטיזם של המפלגה הקומוניסטית. 164 עטויים, כריכה נאה, מחיר הספר ‭2. 000‬ ל"ילהשיג בקיוסקים ובחנויות ספרים הה‭_*6‬ה הראשית: מנהלת . שמאל‭, "‬ת"א רח' בוגרשוב 60

לשוש ויום י , נריסת כוס לברכה _ונוטופו ? גבעתיים 6סח ושרת

טיותד: משרדים ממשלתיים נתנו יד להברחת מטבע חיתך־וזיות _נרגא פרסים פיקאסו מצייר — עמוד תמונות

גייס _ההפיקי 28 לאוקטובר‭1954, ‬ יתקיים טקס גלוי המצגה _*ל הלל אדלר ז'ל אוטובוס מיוחד יצא מבית המנוח בשדרות עמנואל ‭. 13‬תל-אביב בשעה ‭2. 30‬ אהה"צ. המש‭1_. 6‬ה חאבלח

7ד-ר שמעון _שילסוגר השתתפותנו באבלו הנכד במות עליי ‭3_?£‬_י1 ז־ל הנחלת בתי המלאכה _והננוסך . של סולל בונה במפרץ חיפה

להבינו בעבודה ל"א1־ _מי_&_י השתתפותנו הכנה בצערך במות עליך ‭4!‬_י‭3?‬י‭"|‬ ן־'קי בנחמת ציון וירושלים תנוחם ועד המשדל ועובדי טח- הכפ0י8 ש?משדד _הפדיאות ‭______ ^^ ‬

הננו מודיעים בצער על פטירתו של י"י אריך לבנשטין זיל הנהלת קופת חולים תל-אביב ועובדיה

למשפחת _ליפשיץ־מילצקי בכפי יהישע השתתפותנו באבל לםותו הטרגי של ‭1 "_^‬_ל‭|5‬ זל המשפחות: קנריק, _טילצקי, אחרוני, השרון — גבת יהלום וברזילי

למנוחה ולילדים *תגק אנו באבלכם הכבד במותו _הטראגי לל* עת ?של ראש משפחתכם חברנו היקר זלמן־ זיל ‭';>‬ז6חות: מידקץ, בן-אשד_, _גרזלי, ולג&ץ סטכ6ל_, י, פולונפקי-קדית-חייט שרה מט - חי6ח

על נחום זיו־אב כי איננו אבלים ותיקי ההגנה בנם־ציונה

על פטירתו ללא עת של החבר נחום זיו-אב מתאבלים טרה חגרי המשמרת הצעירה _למפייגת _6ועלי א'י . _י־מהרז חל־אכיכ—יםר

וחשה _פקןידה למשרת שלמה עפ. ידיעות גהנחליו _חשמגות _נקיון משרדי ושליטה במכונות־ בתיבה, עברית ולועזית (תוסשיה משרות צבאי) לפנות: . היי־ ג. ש6לן גע‭8-‬ רה' החרושת ‭, 19‬טל: 3619 ת"א.

מעונינים לשכור מכונית נוסעים קטנה _>מטי6ו‭0 _^ 8‬_ץ קטן, ‭311x11311, ‬ י\ , מגמ11111_־1 וגדופה) בלי גהג. בהצעות לפנות _ביטיט ששי ויא־ שון בשבוע בשעות ‭08. 00—12. 00‬ לפני‭*", ‬ בפשרדי "םטעי האופה" בע"ט, הקריה יה' ב' ‭. '*18‬ ה‭*_8‬יעי8 מתבקשים לבוא ע8 חסכונית.

מחסור חמור בפועלים בדרום

מאת פו_9רנו

בגל ישובי הדיוט מבית דגוןועד באר שבע קיים מחסור _בפועלים. ללשכות העבודה חסריס כ־‭500—700‬ פועלים מדי יום ביומו כדי להיענות להזמנות למקומות העבודה השונים. בלשכות הפסיקו לרשום מחוסרי עבו־ דה. וגל פועל שמתייצב בלשכה מופ־ נה לעבודות העיקריות המבוצעות עתה — איסוף הבטנים, מסיק הזיתים וסיוט קטיף הכותנה. עבודות אלי מעסיקות עתה כ־2000 פועל. עקב המחסור בפועלים אורגנה הס־ פקתם בהיקף אזורי. הפועלים מועב־ וים ע"י משרד העבודה מאזור לא־ זור. ממחצית אוקטובר הופסקו בכל האזור עבודות הדחק. גם בני נוער הרשומים בלשכות הנוער העובד וכן קשישים וקשי סידור הופנו לעבודות אלה. ש. הלוי. המפקח על לשגות העבודה באזור זה מפר לסופרנו, כי עבודות אלו יימשכו עיד כשלושח שבועות ולשכות העבודה משתדלות למצוא פועלים לביצוע העבודות העו־ נתיות. , יורדים* להודו מבקשים לחזור תשע משפחות שהן 45 נפשות שירדו להודו, מפצירות יום יום להחזירו לישראל- מסר _לסופריו ד"ר ע. אולסבנגר. השבוע נתקבלו _מכתביט חדשים מראשי המשפחות וכן מריקה ראובן בהט מתוארת מצוקתם 1ל היורדים

הנמצאים ללא עבודה וללא קורת גג, הט מתגוררים בבתי עניים בחסותה של _המיסיה הנוצרית בבומביי — הקדש הנתון בתנאים ירודים ביותר. כמה מילדי ה, יורדים" מתו, בטב־ תבי היורדים ניכרים יסודי מצפון. כמה עשרות מהחוזרים נקלטו יפה ובכל הזדמנות פודים למםייעים לשיקומם, ש. ז. שרגאי, ראש מחלקת _חעליה של הסוכנות מודיע כי נ_1ט6־ לים בעליתט, אולם העלאתם מתמה־ מחת טשוט־מה.

סיכויי יצוא _לארצית המזרח הרחוק

על סיכויים מעודדים ליצוא סחורות ישראליות בכמויות מסחריות לארצות המזרח הרחוק ובכלל זה יפאן, בורמה, הדרומית וכוי מסר _הוגקונג, קוריאה אתמול בכנס _יצ־אנים בת‭''‬ז!מ. בררנו. שחזי משליחות רשמית בארצות אלה. המרצה מסר. כי בכל הארצות נזדמן לו לשוחח עם אנשי כלכלה וטסהר אחראיים וכולם גילו ענין מיוחד במוצרים י תעשייתיים מישראל. ביאפאו מצא ט. בז'ראנו שוק נרחב ובעל בושר קלי־ סה רציני לממתקים, שוקולדה, מיצי הדרים ורכויט, מלח, רסק עגבניות ומו־ צדים אחרים של תעשית המזח _ונציגו־ תני המסחרית עושה כמיטב יכולתה לקשור ולפתח קשרי מסחר עם ארץ זו. משלוח ראשון של אשלג מישראל נתקבל _ביאפאו בשביעת רצון רבה וקיי־ פת התעניינות רבה לקנות גט _פוספא־ טים, מלח בישול וגרוטאות. בקוריאה הדרומית במיוחד יש שוק נרחב בגלל שיקום הריסות המלחמה והתשלום בדולאריט בלבד. מצוי שם קוק נרחב לצמיגים' מלס יכל מוצר תעשיתי אזזי. כמות ראשונה של ‭5. 000‬ יחידות טגשייי טלפון מתוצרת הארץ גנר נמכרה לקוריאה הדרומית וכן נש־

לחבש הקוסם יוקי הוזמן מכשלת הבש פנתה לעושה הל־ הטים הידוע, יוקי ' והזמינה אותו לעמיד בראש להקה בת 30 אמ־ נים, שתופיע בחגיגות יובל העשור לשחרורי' של חבש פעול האיטל־ קיט. החגיגות יפתחו ב־15 לדצמבר ויימשכעו כחודש ימים. רוב חגרי הלהקה הם אמנים מישראל-

לחו הצעות שונות של יצואנים ישרא־ ליים. _בפיליפינים אין לישראל סיכויי יצוא טובים, אולם לעומת זאת פתוח 1 לפניני השוק הגדול של בורמה ומק־ וולט לפתח שוק זוז בעזרת תערוכה גדולה של מוצרי תעשיה ישראליים, שיוצגו שם בהתחלת השנה הבאה. לדעתו של מ. _בז'רנו יש לשנות את שיטות היצוא שלנו ולהתאימו לארצות אלה גדי להגדיל על ידי כך את היצוא הישראלי ב־_£י25 _תוו פרק זמן קצר ביותר.

4 מפוטר* ‭. '‬וולקן* 9תד1ו בשביתת רעב

ארבעה _םטפוטיי . וולקן* פתחו אתמול בשביתת רעב בחדרו של מנהל המפעל. ההנהלה יועד העובדים דחו את הצעת שובתי הרעב בדבר . הקמת ועדה מיוחדת לבדיקת ענין המפוטרים" משום שהדבר נתברר כבר לם־ וי המוטדות העליונים של ההסתדרות.

נידון למאסר על גידול חשיש

על גידול שיחי קנבוס הודי, המ־ יועדיס להפקת השיש, נקנס אתמול במאתיים לירות או מאסר שלושה חדשים נחום בן 28 ממעבדה ב' במגדל אשקלון ע"י שופט השלום הראשי ציון אלוף. הנאשם טען, שלא ידע כי שיחים אלה ה0 שיווי חשיש, ונוסף על כך אץ איסור על גידול הקנבוס בעיראק משם הביא את השיחים בבואו לארץ. בפסק דינו, שהיא הראשון מסוג זה בישראל, קבע השופט, כי אינו מאמץ לדברי הנאשם, אולם בשים לב למצב בריאותו הרעוע הוא מקל בדינו. הנאשם בחר במאמר מחוטר כסף לשלם את הקנס. עשרות בני המעברה שהיו נוכחים בשעת מתן פכק הדין החלו לאסוף במקום כספים לתשלום הקנס, אך הצליחו לאסוף רק נ־70 ל"י בלבד.

וופ‭!06_#** ‬

שתי םש‭"_3‬ות הורים מקנדה ומארצות הברית ששיכלו את בניהם בטלהסת העצמאות, הגיעו שלשום לישראל באמצעות המחלקה להנצחת החייל ועל חשבון משרד _הבטחון. לשלילת רשיון נהגות לשנה וקנס 50 ל''י נדון אתמול ע"י שופט השלום בחדרה באשמת נהיגת אופנוע ללא רשיון מרדכי גלילי, משכו - נת נשר שליד היפה. _נאמרות. ההגנות להצגת הבכורה של . מתהת לגשר* מאת טכםוול _אנדרסן, שתורגם לעברית ע"י יעקב אורלנד, ובוייט ע"י מנהם גולן. הצגת הבכורה בנובמבר. על העסקת רופא שניים קבוע גאילת_, ההליטד. המועצה בישיבתה םיום בי. הוצאות הרופא יכוסו ע"י קיטוציט מתקציבה השוטף של המו־ עצה. 3רית מילה ראשון בין כתלי בית סוהר ישראלי נערך אתמול בבית הסוחר המרכזי ברמלה, עת הוכנס בבריתו של אברהם אבינו התינוק סלח משה סבלן שמילאו לו 10 חדשים ואשר אמו עצורה בחשודה ט־צח אביו. £לו מניעה :גד שבעה _ממתישבי כסר אודיה בפרוזדור ירושלים האוסר עליהם להעביר את דירותיהם ורכושם לאחרים ללא ד, םכמת הסוכנות היהודית. הוציא אתמול השופט המחוזי. י. בחן בירושלים. ע_0 ילקוט בית ספרו על שכסו חדר של‭1-‬ום בצהרים נער בן 13 לחנות המכולת של יצחק ברך רח' בני ציון מס' 29 בירושלים וגנב 70 לירות במזומנים מטגירת השולחן. ראוגן אולמן ומשח נו־יר שגנבו 20 אווזים מלולו של תושב ת"א ושחטו אותם בגינת קפה . פרק" בת"א, הובאו אתמול בפני השופט ח. בנטל בת"א ונדונו ל־3 הרשים _פאפר על תנאי.

גאשמת סיוע להברחה הובא אתמול לבית משפט _השלום בחיפה ‭. 0‬הררי בו 40 מקרית וזיים — מצריך גבית המנס בחיפה, הנאשם בסיוע להבריח בדים בתוך ליםם במסוה של הפצי עולים. הוא שוחרר בערבות _?ול אלף ל"י עד לבירור דינו.

_/יום ד‭, '‬ ל' תשרי תשט"ו ‭27. 10. 54‬ י . דבר- מכג‭8934/ ‬

השבתת לימודים נגר "משמרת שניה"

מאה וחמישים תלמידי כיתות נמוכות בביה"פ הממלכתי "בארי' בנתניה הושבתו אתמול מלימודיהם ע"י הוריהם כמחאה נגד העיריה שאינה נענית לדרישת ההורים לחסל את המשמרת השניה הקיימת בבי"'ס זה במשך 7 שנים. ההורים הודיעו כי באם העיריה לא תיענה לדרישותיהם עד יום א' הבא ישביתו את הליטר־ דים ביתר הכיתות- ראש העיר הבטיח להורים, גפי _שננגסי. להלוות לעיריה 30 אלף לירות ואז ייבנו חדרי הכי־ תות החסרות. להקמת צריפיט, כפת־ רון זמני, לא הסכים ראש העיר. _יצו־ יין שמבין 15 הכיתות בבתי הספר העירוניים שתלמידיהן לומדים בטש־ מרת שניה 10 הן מבתי ספר שנמנו בזמנו על זרם העובדים. הרשת החי־ נוכית המקומית מטפחת בעיקר את 2 בתי הספר במרכז העיר המוצגים, נרגיל, לראווה. הופיעו שירי חג לעם בתבנית נאה ובצירוף תוים יצאו! לאור מחרוזת שירים מאת אברהם בדוידס, המוקדשת כולה לחגי ישר־ אל המסורתיים והלאומיים. השירים נועדו לפי הסף ול_$י העט, לשדרות נרחבות של האוכלוסיה ויוכלו לשמש עזר בטיבצע הנחלת הלשון. להקה דרמטית של חפציבה מציגה את _>מלכת השלג* הלהקה _הדראמםית של. קבוצת חפצי־ בה הטונה 30 איש הציגה ח0ש פעמים את המחזה — מלכת השלג — לפי אגדת _אנדרסון, למשקי הסביבה ולילדי המעברות באזור, במסגרת החגיגות למלאות 32 שנה לקיום המשק. פתיחה סטוריה לגלט ע-י

, כמתגובקרוב תפתח פטודיח לבלט ולי כוריאוגרפיה בתיאטרון הילדים ‭,, ‬במ תנו" ע"י ‭,, ‬אהל" בהדרכת הילה גולדשטין. ההרשמה _נתחילה ב־ג לגו במבר.

נאשמי הרצח ברחובות-לחקירה

מעצרם של שלושה מהחשודים בר־ ‭:!‬ח רמי רוזנברג הוארך אתמול ע"י שופט השלום חיים אלוף בששה ימיט נוספים, חקירת 11 החשודים ברצח רמי רוזנברג יתחיל ביוט ב‭, '‬ שר המשטרה, ב. שיטרית השתתף בליל בי בישיבה מיוחדת של עיריית רחובות. לישיבה זו שנקראה ביזמת השר באו גט מפקד משטרת טהוז המרכז, ר. ט. ח. אריה קלפר, _וספקד נפת _רחובות־רטלה ס. ט. ם. י. שטיינ־ ברג. השר ביקש טהעיריה להימנע מהפחת שנאה עדתית על רקע יצח רמי רוזנברג. השר התעניין בהאשמות שהטילו על המשטרה שכאילו גילתה אזלת־יד במקרים מסוייטים וביקש למסור לו _פרטימ _טדוייקיט על כל מקרה ומקרה. השר הודיע בי הוא מכיר את רחובות על עדותיה מאו שבתו בה כשופט־שלום במשר

שלוש שניט. לפני הישיבה סייר בעי־ לוט־שם שעות מספר ברחובות ולא הבחין בכל מתיחות עדתית. השר קבל על _העתונות שניפחה את הענין. בדיון לקחו חלק רוב חברי העיריה שהשמיעו טענות רבות נגד המשטרה על שלא השיבה זמן רב על תופעות של התפרעות, גניבות ושוד שאירעו ברחובות.

ייפתח גן הילדים ב"רמת החייל*

גן הילדים _ב־ימת־החיילי ייפתח תוך עשרה ימיט — הודיע אתמול ראש העיריה למשלחות נשים וילדים שהפגינו ברחבת העיריה ברח' ביא־ ליק בת"א. הורי 40 הילדים שהנם בגיל חובת הגו עשו מאמצים כספיים שונים, ואחרי שאנשי העיריה טענו כי אין טקופ מתאים לפתוח את הגן, מצאו ההורים בעצמם בנין שהיד. צורך להתאימו לגן- משוט מה לא נקטה חעיריה כל אמצעים להתאיט את החצר והבנין לתפקידם עד סוף חודש אוקטובר והילדים התבטלו. את ־ טול הופיעו _ב־25 אמהות יהד עם יל־ דיהן ועובדי העיריה הזמינו חולית שוטרים ומנעו את הכניסה והיציאה מהעיריה. ההתנכלות לתושבי השכונד. שהם חיילים משוחררים אינ1ה חדשה. כז־ כור, פנתה קופת הולים לעיריה ובקשה להעמיד לרשותה מגרש, כדי שתוכל להקיט עליו מרפאה, אולם מנהלי העיריה לא מסרו מגרש זה, ולא הקימו בעצמם מרפאה עירונית כפי שנהוג באזורי העיר האהריט, ותושבי השכונה הנזקקים לטיפול רפואי נאל־ ציט לפנות למרפאה מרוחקת.

צפויה שביתה בגני ילדים בחיפה

שביתה בגני הילדים של ועד העדה הספרדית בחיפה תוכרז מן האחד בנובמבר אם לא תתמלא הדרישה של הסתדרות הפקידים בדבר תשלום תוספת יוקר לעוזרות לפי האינדכס ותשלום פיצויים לעובדת שפוטרה.

יועבר מלט מחיפה לאילת דרך סואץ

ארבע מאות טון מלט המיועדים לצרכי בניה באילת, יישלחו בסוף שבוע זה מנמל חיפה דרך _הסואץ באנית המשא החבורה "רוחן" — נודע לסופרנו בחיפה. "רוחך שכושר קיבולה 400 טון גחכרה ע"י חברת "פוםידוך מחברת ספנית שויצרית להפלגה זו. כפי שנודע אניה זו היא אניה־אחות של ‭,, ‬ריהף שנעצרה לפני חדשים מספר סואץ ע"י שלטונות מצרים ומטען הבשר שהיה על סיפונה הוחרם בחל־ י קו‭-. ‬

, אץ אפשרות להעמיד שוטרים ליד מועדונים''

המשטרה נענתה ותיענה גם בעתיד לכל קריאה של ארגוני נוער, אך לא תוכל להעמיד שוטרים ליד המועדו־ נים — אמרו אתמול מפקח מחוז ת"א י. פלג וסגנו י. קנר, במסיבת עתו־ נאיפ, שנערכה בדי להכחיש את הידיעות שהופיעו בעתונות על קטטה שבה השתטשו בסכין, במועדון . הנוער העובד" בשכונת התקווה. המשטרה טיט סגרה את התיק והיא ממשיכה בחקירה, אסר י. פלג. גיח"ר ‭>>‬חרסה‭-<<‬חלוץ הנחלת הלשון _בבאר־שבע הוראת עברית במסגרת מבצע הנחלת הלשון של ההסתדרות, החלד. בב־ אר שבע. ביח"ר , חיסה" המונה 150 פועלים היה הראשון. לפעולה ואתמול למדו בו 150 פועלים. כל הטורים הם מכין עובדי המפעל. הלימודים מתחילים לאחי העבודה, נשהמפעל משתתף ברבע שעה ושלושת רבעי שער, הוא טזמנט של הפועלים- בימים הקרובים יתחילו גט יתר המפעלים בלימודים.

/ שרידים מלפני 50 אלף שנה נתגלו במערה ליד זכרת יעקב

מאת סופרנו < החפירות שהתנהלו השנה על ידי ד"ר מ. _שטקליס מהמחלקה _לפריהיס־ טוריה של האוניברסיטה העברית העלו שרידים רבי־ענין מתקופת האדם הקרטון לפני הפשיט אלף שנה. באחד פרובסי הכרמל נחשפו. חמ־ שה מבנים עגולים מאבני גזית ובהם מספר גלי־צור מהתקופה הניאוליתית, בין וזיתר גרזנים, לכריתת יערות. עדיין קשר. להגדיר אם שימשו המבנים לבתי מגורים או קשויימ לאיזה פולחן דתי, העיד ד"ר שטקלימ. מתחת למבנים נמצא בית קברות מהתקופה המזוליתית (כלומר מלפני _חםשה־ עשר אלף שניט‭, (‬ונתגלו מספר שלדי אדם, מהם קבורים שלמים. על יד השלדים נמצאו חפצי לווי: 1דיט, 5גיוז' _קרני־אילה ועוד. הקבורה היתר. בתוך מבנה קטן, והשלד מקופל לשניים. כמו כן נמצאו כלי־צורלרוב. פסל המתאר ראש של בעל זזי, איל או טרה, מכתשי אבן שתחתיתם נקובה. במערה: גופות ומדרגות. מתגלית זו ניתן לעמוד על מהותה של תרבות הגרזנים, שעד בה ידענו אך פרטים מעטים עליה. השרידים החדשים פד כירים אח שרידי תרבות הקדמונים שנחשפו ביריחו, אט גי שרידי תרבות הברטל קדומים יותר ני לא 01־ צאו בהט גל גלי הרס.

גמערת גגרח השנה חודשו החפירות במערת כברה, ליד _זברון יעקב. _השרידיפ שנתגלו לא מגבר משלימים את הידיעות על תרבות האדם הקדמון. כמה שלדים _ו_&_ךהד_, תק_^ד‭1, ‬מ‭**‬ו גהר הכרמל עוד לפגי כעשרים שנה. אולם החפירות החדשות מאירות זו הפעם הראשונה את אורח החיים של האדם הקדמון "שלנו‭. "‬הישג 1ה בא הואיל והחפירות עסקו הפעם בעיקר בשטח ובמרחב ולא בעומק. מהממצאים הח־ שובים ביותר שנחשפו יש להזכיר את מוקדי־האש מלפני חמשיט אלף שנה, שסביבם התרגזו חיי האדם. בתוך גל מוקד נמצאו שרידים שרופים, פחמים לרוב, ולפיהם אפשר יהיה להגדיר את העצים, שבהם השתמש האדם הקדמה להסקה וליתר צרניו. 8חטים אלה יישלחו בקרוב לארצות־ הברית לבדיקות רדיו־אקטיביות, ואז תהיה אפשרות לעמוד על הגיל הט־ דוייק של תרבות זו. בנותל הצפוני של המערה נתגלתה גומחה (נישה) ובה עצמות בעל חי, ביחוד עצמות של איל ושל יחמור, שהאדט צד אותם לשם מחייתו‭.. ‬העצמות פרוסקות לחלוטץ. ודאי שהאדט עשה זאת מרעב‭, "‬ מסטר ד"ר שטקליס. םלבד המוקד המרנזי נמצאו גט מוקדים יותר קטנים וסביבם כלים יפים ומשוכללים שהיו לשימושו של _האדט הקדמון, בהט מטאטא, דבר המעיד על שקי - דתו על _הנקיון במערה. כפי הנראה, היתד, האובלוסיה, שוכנת הסערה, גדולה, הואיל ובכל מפלס נמצאו 4־5 מוקדים ומסביב לכל סוקל ודאי הסבה חבורה של בני אדם. חקירות אלו העלו כמו גן, שלא היתה התגברות תרבות אחת על רעותה (גפי שרווחה

ח. אלחנני הדעה לפנים) אלא התפתחותה קול תרבות אחת באורח הדרגתי בתקופת האבן. כן נמצאו גלי צור רבים: חודים ומגרדים, פרצעים וגלי ציד. ד"ר מ, שטקליס אומר להמשיך בחפירות, וסבור שהוא יגלה גם שלדי אדט. הוא הביע דברי תודד, לםשרד העבודה על שתרם אלף ימי עבודה להעלאת שרידים השובים אלה, ובן לגמה מהמתלמדים בארכיאולוגיה, המגלים בבל עת מסירות גדולה בע־ בודה לחשיפתט של שרידי עבר קדמון, המוצאים הד חזק בגל העולט. ני שרידים אלה הט "מארץ הקודש‭. "‬ החפירות נערנו מטעם מחלקת העתיקות של הממשלה והאוניברסיטה העברית.

יצוא מצרכי חשמל לתורכיה

בית החרושת למצברים חשמליים ע. שנף בנתניה קיבל הזמנות ליצוא מצברים לתורכיה בסכום של 50 אלף דולאר. הזמנות נוספות בסכומים ניכ־ ריס התקבלו ג0 מבמה ארצות סקנ־ דינאביות. תוצרת ביה"ח הוצגה בתערוכה האחרונה בתורכיה וזכתה לה־ ערכה. עתה עומד ביה"ח להרחיב את הייצור בעיקר במחלקות ליצוא. שוחרר בערבות הקבלן במחצבה הקטלנית בערבות 3000 לירות שוחרר אתמול קבלן חברת . אבן >סיד" ב0־ _תח־תקוה אהרון בן עזר, שנעצר ביום ב' אחר הצהריט לחקירה טשםדתית בקשר לתאונה הקטלנית כמחצבת הד טוב, בה ניספה הפועל דוד בן חמו ונפצעו שלושה פועלים אחרים, מיד לאחר התאונה, שארעה בעת פיצוץ _סלעיט באמצעים חשמליים. פת - חה המשטרה בחקירה נפרצת. כדי לביר אם ההתפוצצות בוצעה מתוך רש־ לנות או הונחה של כללי זהירות םצד עובדי הסחצבה שעליהם פיקח הקבלן _בן־עזי. יחד עטו נעצר גט אחד החגבים שחקירתו נפשכת. אחד הפצועים נשלח לביתו לאחר טיפול רפואי ואילו השנים האחרים נשארו בבית החולים . הדסה" בירושלים ומצבם מוסיף _למיות י/י‭, /!: ‬

יופסק ייצור נייר־עתץ בחדרה

הנהלת בית מחרושת לנייר בחדרה עומדת להחליט בימים הקרובים על הפסקת הייצור של נייר עתון מסיבות של חוסר כדאיות — נודע לסופרנו הכלכלי. סיבת ההחלטה נעוצה בעיקר בק - שיים הרבים שנתגלו בייצור של נייר עתון בבמות שנתית של ‭3, 000‬ טון להבטחת הצריכה הארצית וכן בהתנגדות ו:ממשלה והלקוחות כאחד לד־ רישת המפעל להעלות את מחיר הנייר לעתון ב־65 ל''י הטון בקירוב. הנהלת בית החרושת בחדרה טוענת כי גם במחיר הגבוה יותר אץ

הייצור של נייר _עתון משתלם כלל. החלטתו הבלתי צפויה של המפעל עלולה לגרום קשיים הואיל וגל חפר קת הנייר בעולם עד מארס 1955 כבר נמכרה וטשופ בך יהיה כנראה צורך לרכוש את הנייר הדרוש במחירים מופקעים.

השופט זוהר בראש ועדת התחבורה

הנשיא התורן של בית המש9ט המ־ חוזי בחיפה השופט ה. זוהר יהיה ראש הועדה הציבורית לחקר ההוצאות של הקואופרטיבים לתחבורה העומדת לקום — נודע לסופרנו. השופט זוהר כבר העביר את הסכמתו לשר התחבורה י. ספיר. שמות יתר אנשי הציבור שהוזמנו להיות חברים בועדה טרט נודעו ומסתבר גי הם עדיין לא הודיעו על הסכמתם.

דליקה גדולה בגבת

דליקה גדולה שפרצה אתמול בחצר משק גבת ואיימה על החורשה והפת־ בן אותרה אחרי חמש שעות עבודה ע"י מכבי האש מהתחנה המחוזית בעפולה פלוגת חיילים בסביבה וחברי הקבוצה.

חמש לנתיב הל"ה

במעמד קהל של _כ־500 אורחים, נערך השבוע בקיבוץ , גתיב הל"ה" טקס למלאות חמש שנים לעליה על הקרקע. חבר המשק אילון פתח את הטקס בשם המשק, ואחריו בירך בשט הצבא מפקד מחוז ירושלים. בשם הקיבוץ המאוחד דיבר בני טהרש"ק, ובשם הורי הל"ה, בירר ראובן מם. בסיום הברכות נערכה מסכת שנכ־ תבה בידי עמנואל זמיר. הקהל _ביקד בתערוכה נאה _בהפגינה את הישגי המשק מיום עלותו על הקרקע עד הים-

יחתמו הסכמי-תעופה

ישראל-סקנדינביה . ישראל עומדת לחתום על הטכסי תעופה בינלאומיים עט הארצות הס־ קאנדינאביות" — הודיע אור ליום ג' בלוד סגן נשיא חברת התעופה הס־ קאנדינבית ‭,, ‬ס. א. ס‭". ‬ סוון תומאםן שהגיע לישראל יהד עם ה. ברנסטרום מנהל מסחרי בחברה, תוטאמן הסביר, גי הסכמי התעופה ייחתמו לאחיהש־ למת המו"פ בצינורות _הדיפלומאטיים בץ ישראל לבין הארצות הסקאנדי־ נאביות. הנהלת ‭. 0"‬א‭". 0. ‬ בוחנת עתה את ההסכם שנחתם לפני חרשים בינה לבין "אל־על" מתוך מגמה להרחיב 0ת פעולות החברה לקראת עונת הת־ יירות בקיץ הבא" — אטר תוטאסו,

עליה ביבוא וביצוא

עליה ביבוא וביצוא חלה בשמונת החדשיט הראשונים של שנה זו. הי־ בוא עלה בתקופה זו פ־‭66. 2‬ מיליון _ל־‭70. 6‬ מיליון ל"י ואילו היצוא גדל ט־‭15. 2‬ מיליון _ל־‭23. 3‬ מיליון ל"י, היינו עליה ב־‭8. 1‬ מיליון ל''י. מתברר מסירסום הלשכה הסטאטיסטית. יש לציין כי בתקופת ינואר־אוגוסט חלה במיוחד עליה ביבוא של סחורות מוג־ פרות ב־4 פיליון ליי. היצוא של פרי הדר וטזון אחד גדל _ב־5 מיליון ל"י בקירוב וגם היצוא של סחירות מוכנות ומעובדות עלה ב־‭3. 5‬ מיליון ל"י בקירוב. חישובים אלה מבוססים על שער החליסץ של ‭2. 80‬ דולר ללירח.

, צלחת מעופפת- גשמי עמאן י צלחת מעופפת הופיעה אתםול בבי קר בשמי עמאן — הודיע אתמול רדיו רמאללה בהבלטה. בשעה 9 נראה בשמי עמאן עשו לבן, שגתפלג לשניים, כשהוא עולה השמימה. אח"כ _גתגלתה לאור השמש צלחת מעופפת, ששינתה את צבעיה מאדום לירוק כעבור דקה נעלטה הצלחת — טמייטת מידיעת.

תמיהה בנמל חיפה להחלטות ספיר

מאת סופרת . דגר" גחי8־ תמיהה רבה עוררה בנמל היפה הודעתו של שר התחבורה י. ספיר, גי אינו מקבל את הצעת הועדה הסגנית לקבוע את טקוט עגינתו הארעי של המיבדוק ליד רציף־המטענימ החדש וכי באה בחשבון ההצעה האלטרנטיבית להעמידו ליד שובר הגלים. כזכור, מונתה בשעתה ועדה טכנית לשם הצעת טקום־עגינה זמני למיב־ דוק והועדה הציעה 3ה אחד לקבוע את מקומו הזמני של המיבדוק ליד רציף _הטטעניט החדש. לדעת הועדה, יתפוס המיבדוק ליד הרציף מקום־ עגינה של אניה אתת ואילו ליד שר־ בר־הגלים _יתפוט טקום־עגינה של 5 אניות, יפריע _למוזלר העבודה הסדירה בנטל ויקשה על ניווט ותמרון אניות. תמוה, איפוא, מדוע דחה השר את המלצת הועדה הטכנית.

אסירי הנאצים דורשים פיצויים

דרישותיהם של חברי ארגון אסירי הנאצים לשעבר. לפיצויים אישיים בצורת תשלום חדשי — מתוך כספי השילומים, לזכות קדימה חוקית בק־ בלת עבודה ובמיוחד במסגרת חברת השילומים בארץ ובחו"ל, ולהבטחת פיצויים מתאימים לנכים שבין אסירי הנאצים לשעבר‭—. ‬ הועלו אתמול ע"י ראשי הארגון במסיבת עתונאיט בח"א. ד"ר ד. ביתבאום, יו"ר הארגון, אמר כי מחברי הארגון הנמצאים על אדמת ישרא ל נמנעת האפשרות לקבלת פיצויים משלטונות גרמניה, לפי חוק הפיצויים הגרמני החדש משנת ‭". 1953‬פניות מרובות ואף תזכיר

מפורט הופנו להנהלת חברת השילומים בכדי ל ־ העור על ידה בדבר, אך טרם נתקבלה כל תגובה‭. "‬הדובר האשים את ד''ר ‭-0‬ א. שנער, מנהל דוברת השילומים המתנגד. לדבריו ‭, ;‬ באופן אישי לארגון ולתביעותיו ואף הציע לארנון לוותר על בל תביעותיו, בעוד שפ. ספיר‭;>, ‬נהל משרד האוצר, נקט עפדה חיובית;לפי תביעות אלה. פ, בורנשטיין, , סגן יו''ר הסניף התל־אביבי טל הארגון, ציין, גי מבין 40 אלף אסירי הנ‭*:‬ים לשעבר, שנר־ שמו ע"י משרדים שונים בארץ, נמנים עם הארגון _כ־‭10. 000‬ איש. לטי החוק הגרמני החדש, מגיע לאסירי נאצים, בעלי דרגת נכות שלמעלה _מ־־ ‭, 30_<_7‬תשלום חדשי עד סוף ימיהם, והוא מתקבל בבל מקום בעולם, פרט לישראל. למרות שהדבר לא הוזכר בחוזה השילומים, טתיחםיט הגרמנים בהסתייגות רבד, לתביעות מסוג זה הבאות מישראל- הפיצוייט הללו מסתכמים בששים מיליון חלה מחוץ לסכומים אחרים, גנון 150 פיליון ל"י בערך המגיעים לגל אסירי הנאצים לשעבר על אבדז החופש. בשיחה אשתקד עם הרצל ברגר, יו"ר ועדת העבודה של הכנסת, בדבר תעסוקה לחברי הארגון, נאסר לנצי - גים, שאי אפשר לעשות דבר לפני שתוגש הצעת חוק מיוחדת ע"י הממ * שלה. באפריל שנה זו הובא הדבר לדיון בממשלה ע"י שר האוצר. אך מאז לא הורגש כל המשך בפעולה. לפי הערכת הדוברים, מג‭'_'‬עים פיצויים על נזק גופני לשמונה עד עשרת אלפים איש בארץ, בעלי נכות של0_יל30 ומעלהו ולאלף חמש סאות איש בערך על נכות שלמעלה מ־‭. 50_^ ‬

סוקרים מצב האישפוז בירושלים

סקירה על פצב האישפוז של הולי מחלת _האנסן ‭. )‬צרעת‭, ("‬מחלות רווו וסהפת ניתנה אתמול לעתונאי ירושלים, בעת סיור בבתי חולימ ממשלתיים למחלות אלו, בהדרכתו של מנהל המחלקה לטינהל _נווסהת במשרד הבריאות, צ, שחף. קרוב לודאי _עאי!כל קשי בץ הצרעת הנזכרת בתנ"ך לביו פת שנ?־ רא כיום מחלת _חנסן_, על *טו של מגלה חידק המחלה — אמר הפרופ' זגהר מ"הדסה" בזמן הסיור בביה"ח ע"ש הנסן. למבוגריט, מגיל 15 וטע־ לח, כמעט שאינה צ9וייח סכנת הידבקות במחלה זו. בגל הארץ ישנם כיו ‭150 0‬ חולי הנסך, מחם ב־ט_7י50 בגי העליז?החדשה. רוב מקרי ההידבקות בארץ ארעו במקומות שבהט באו היהודים במגע הדוק עם הערבים. סבורים שהמחלה מועברת באמצעות הנשיפה. בדומה למחלת השחפת. אולס בעוד שהידק השחפת הוא . תקיף‭, "‬ הרי חידק ההנסן הוא . עצל" . ולגן _גלץגיביגו הךידבק ‭_111, ‬ _גזטחלוז זך, בית החולים בירושלים הוא אחד היחידים בעולם המקיים עתה חדר לניתוחים פלסטיים מיוחדים, ובעזרתו מקווים _לאטשר לחולים שנפגעו קשות בעצביהם, להשתמש שוב בחלקי גופם הנפגעים (הקיים והרגלים בעיקר‭. (‬ בשנה שעברה הצליח בית החוליה לשלוח הביתה את פחצית הוליו. בבית החולים מועסקים 23 עובדים וכל רופאי מחלקת העור ב"הדסה" עובדים במוסד בהתנדבות.

חולי נפש _מגריאיט ב"כםר שאול" (דיר _יאסין‭, (‬המשמש כפר עבודה פתוח למחצה לחולי נפש מבריאים וכרוניים, אמר מנהלו של הכפר, ד"ר פלדמן כי יש חולי נפש היכולים נבר להשתחרר מהמוסד, אך אץ מסגרת סוציאלית לקליטתם בחוץ. במוסדות סגורים לחולי נ0ש בכל הארץ מצויות ביום 2700 מיטות וכאלפיים חולים נוספים מחכים בתור לאישפוז. למוסד בכפר שאול מוכנסים רק חולים שאינם תוקפניים ביותר, וסוכנים או מסוגלים לעבודה. הריפוי העיקרי שלהם במקום הוא על ית העבודה עצמה' בלווית הטיפול הרפואי הדרוש. בפיקוח הצוות של 140 עובדים (כולל 5 רופאים, פסיכולוג,

שלושה עובדים סוציאליים‭-, ‬ ומטפלים‭, (‬ עוסקים החולים בחקלאות, _םנדלרות נגרות וריפוי בעיסוק. מספר המיסות נכפר מניע ניופ ל־250 ויעלי. השנה עד _ל־‭_, 300‬לאחר שיצאו את המקום 70 העולים של* חנו עי גד. לעזבו. גי-ח לחולי ריאות בית החולים להולי ריאות . זןית־ נים‭, "‬על שני זולקיו. לילדים ולמבוגרים, הוקם בדיר עמי, שבהרי ירושלים בחודש אוקטובר ‭. 1950‬ מתוך 317 הילדים שעזבו את המוסד מאז הקמתו מתו עשרה- גל ילד הזקוק לאישפוז במחלה זו יכול לקבלה מיד. בתי החולים הממשלתיים לשחפת אינם גובים גל תשלוט. מספר המיטות לחולי שח6ת מבוגרים ירד פ־1700 ומעלה ל־1500 והתור לאיש - פוז כולל ניוט בממוצע 180 איש. העזיבה הי* בשיעור 9ל 90 לחודש בערד.

עוד עוליםלכפר ארגנטינה ‭' " ‬

מספד גדול של עולים מדרום אמריקה מתבוננים להתישב בקרוב בכפר ארגנטינה ע"י רמלה — מסר א. מלמן, יו"ר חברת _. קאי"רא" במסיבת פרידה, ערב צאתו לארגנטינה- שערך לכבות פ, ח. שטרן, מנחל _. _יסקו‭. "‬הסנט על הרחבת הכפר בין "קאירא" ורסקו נחתם בשבוע שעבר. בתכניתה של הברת _. קאי"רא־ גס לארגו תעשינים לעליה שיקימו ‭. _^‬פעלים תעשיתיים בכפר ארגנטינה.

נעצרו 4 בניו של השייך אל־הוזיל

ארבעה בני השייך פולימן על הוזייל נעצרו אתמול בפקודה אדמיניסטראטי־ בית של המושל הצבאי בנגב. הנעצרים יובאו ביטים הקרובים לפני בית משפם צבאי. מטעמי בטחון לא פורסמה סיבת מעצרם. _יצויין, גי לפני מספר ימיט תקפו בני השייך בדואי צן שבטט במשרד רשות הפיתוח שבשובל ושברו את רובהו.

הוכלא צמח מספוא חדש בעין חרוד

צמח המספוא החדש ‭,, ‬סס" שהוא הב לאד, של _טורגום (אם) וסתויוו (אב) שגודל וטופח בידי . ייצור זנים חדשים" של עין הרוה איחוד הקיבוצים, ומניב בשני קצירים בששת חדשי הקיץ עד אלף טון לדונאם — הודגם שלשום בפגישת נציגי משקים מהעמק והגליל בחלקות המספוא עם התחלת הקציר השני. הצמח ‭,, ‬ס‭'0‬ המפתיע בגב־ הו _וברעננותו ונאכל בתאבון ע"י הב־ קר מניב בשני קצירים פי שלוש־אר־ נע מתייס ילוק, מפחית את הוצאות הייצור בעבודה ומתקני השקאה ומב־ טיח _יציטות באספקת הירק לרפת פיר לי עד דצמבר. זן זה נזרע בראשית מאי , הנביטה היתה _ב־12 במאי והקציר הראשון בם־ חצית אוגוסט. הוא מניב ‭5_^‬ טון והק־ ציי השני ב0וף אוקטובר יתן 4 טון. הערך _המזיני של הצמח גבוה ועולה על גידולי מספוא אחרים. ד. לבנה- שמ־ סר הסברים על דרכי הזריעה והגי־ דול אמד, כי משק עין חרוד יזרע עכשיו 80 _דונאם "סס" תחת 250 דונאט תירס ויקבל אותו יבול בשטח מצופ־ צם בהוצאות ייצור מופחתות תוך הספק י)רק לרפת בכל חדשי הקיץ. פאות ק''ג זרעים כבר הוזמנו במשק עין חרוד ע"י ישובים שונים לעונת הזריעה הבאה.

‭3110_X1*4 ‬

— לכבוי הופעת ‭60"‬י הפלם"ח" נתקבלו אתמול _הביי המערכת והמש - תתפים בספר למסיבת _בין־ערביים ע"י הנשיא _בן־צבי ורעיתו. רעית הנשיא, רחל _בן־צבי קיבלה את - מול בטקר משלחת בת 54 נציגות שלי ארגון אמהות עובדות הטיצגות 4 רבבות הברות של הארגון _בתל־ אביב וסביבתה. — מסיבת תה לחברי המשלחת פט־ עם לשכת המסחר ארגנטינה-ישראל, הבולל, גט אישים נכבדים פצ'ילי ' נערכה אתמול אחה"צ על ידי ראש־ הממשלה ט- ש ר ת ורעיתו. בץ המשתתפים במסיבה היי יו"ר הכנסת י. שפרינצק ורעיתו 1 *יי ארגנטינה ט. מנגל ורעיתו!חברי הנהלת הסוכנות היהודית: א. _דובקין_, ט. _גרוםפן וו. שזר ורעיותיהט. - שר האוצר לוי אשגול ורעיתו השתתפו אתמול בארוחת הערב בביתם של ד"ר אברהם גרנות ורעיתו בירושלים לכבוד זיגמוגד גסטטנר, נשיא קק"ל בבריטניה. — איברט _פיקו 'מיניסטר החינוך בקאנטון ג'נבה, הגיע אתמול לביקור של שנוע יפים נאורה םשרד החינוך והתרבות, ד"ר 0יקו ידוע מתמיכתו הגדולה במדינת ישראל יפעזרתו הגדולה לפליטים יהודים בעת מלחמת־ העולם השניה. — פרו‭'_0‬ ב. ט ז ר. נשיא האוניברסיטה העברית, הוזמן לשמש נחבר־ קורספונדנט של תועדה הבינלאומית לכתיבת תולדות ההתפתחות המדעית והתרבותית של האנושות. — ציר ארגנטינה בישראל ד"ר םאבלו טאנגואל חזר אתפלל לארץ מביקור באירופה. — משה א בי ד ן, מיופה הכוח של ישראל בוארשה, יצא אתמול למקום כהונתו, לאחי ניקור של שבוע יטים בישראל, — י. נאוויאםקיס_, יועץ צירות _ארגנגזינה _גי_&ע־אל' חור אתמול ל_*ו־זי לאחר ביקור קצר באירופה.

— החזן לייב ג לא נץ, פפעילי איי העוברת בארין"ב, ביקר אתפול בועד הפועל של ההסתדרות _וטחלקו־ תץ. — פרדריק ר. ט א ן ורעיתו נתקבלו אתמול על ידי ואש עירית תל־אבינ, חיים לבנון בבניו העיריה. — ד"י ‭. 1‬קוני קוב. ממנהלי בנק ישראל—שווייץ, ולשעבר המפקח על מטבע החוץ באוצר, הגיע השבוע לארץ פשוו"ץ נדי לסגל _נעניני הבנק. —פרוט' י. א. א סי!ו ן, מומחה למחלות ילדים וד"ר ם. גל ט ן, מומ - חה לאורטוסדיה, שניהם מרצים באוניברסיטת בלטיםור, הניעו לארץ לפיית הרצאות במוסדות קופת־חולים. - נחמיה כ ה ן. מראשי המגבית הפאוחית ואגודת שוחרי הטכניון בוושינגטון, הגיע אתמול לביקור קצר בישראל. — מרת א- 1 ו ו י פ ר יצאה אתטול להולני בשליחות מלווה הפיתוח. — י-י ‭. 6‬ג‭/. ‬ ו ל פ ן, טדייד בפי־ םקולוגיה בפקולטה לרפואה שי האוניברסיטה העברית, הועלה לדרגת מיצה נ0ר9קולוגיי' שימושית.

נערך טכס חלוקת תעודות לאחיות

‭,, ‬כרונ שירותי העיריה האחרים לא הדביקו לצערנו את הצרכים גם שירותי הרפואה העיילניים" — אסר סנן ראש עידית ת"א ט. אינילוב בדברי ברכה בטכס הלוקת התעודות שנערך אמש בבית הספר העירוני לאחיות שליד בית החולים. ם. איגילוב תקף קשות את שיי־הבייאות והפנים על השתתפותם הזעומה בתקציב הבריאות העידוניאת הטנם פתה םנהל בית מחולים ד"י * רבינוביץ וביין את 15 האחיות המסיימות ו־16 העובדות הסוציא־ ליימ שסיימו אף הן, כן בירכו מנהלת בית הספר והאחות הראשית ג. הורנ־ שטיין, האחות־הבוגרת נ. נווסמן, ונשטעו ברכות בשם ארגה האחיות, מחלקת האחיות הממשלתית וטורי בית הספר- את בוגרות הקורס לעובדות הסוציאליות ביכה המפקחת י. גובסו. מועצה ארצית של עוברי מלבץ בישות . מלבף 4700 פיטות‭3000;‬ משפחות שהן 14 אלף נפש סודרו על ידי הלוואות ועבודות קלות — פר־ טיט אלד, פסו פ. ליםבק מהנהלת פלבץ במועצה הארצית של עובדי החברה שהתקיימה ביטים ‭'0‬ וני בגבעת השלושה (הקודמת) בבית הזקנים של המוסד. לםלב"ן 18 מפעלים בארץ — בתי םלאכד. ובתי חרושת. התקציב השנתי של החברה עולה ל‭10_"‬ מיליון רולי- את המועצה סתח י. בלץ‭, -‬פהפזנירות הארצית של עובדי מלבין. י, לר הרצה על _ש_*לות השעה בהסתדרות הפקידים.

ישולמו _דמי־תאונה בנו ‭. ?‬ י לפועלי ו _0_נ_< ‭??‬_םונ גבין ו

הפרשים לחברי קרן הביט החלטה להחזיר לפועלי הבנין חברי קרן הביטוח את כל הסושי התשלומים במקרה של פגיעה בעבודה, שה־ חוק לביטוח לאומי אינו מקיף אותם לפי שעה, גתקבלה ב־‭22. 9‬ ס. ו. ע"י מרכז הסתדרות 0ועלי הבנין. ההנהלה המרכזית של קרן הביטוח דנה ב־‭20. 10‬ בדבר ביצוע החלמה זו ומתן הוראות לסניפי קרן הביטוח. חבר קרן הביטוח שנפגע בעבודה, יפנה לסניף הקרן במקום מגוריו, לאחר שקיבל את החשבון והתשלום מן המוסד לביטוח לאומי. הסניף יכין את חשבון דמי המחלה המגיעים לחבר בהתאם לזכויותיו. אט _הסגוו שקיבל פן המוסד לביטוח לאוטי יעלה על הסכום שהיה טקבל, או היה שוה לו, לסי התשלומים הקודמים (לפני 2 באפריל) באמצעות קרן הביטוח, אין הקרן מוסיפה מאומה לחבר אט להי&_ך‭—, ‬ תשלים הקרן את כל ההפרשים תשלוט המוסד לביטוח בץ לאוטי לביו זה שהיה מקבל טקרן הביטוח ל10י 1 _דאסריל השנה.

• וח-נוסף לביטוח הלאומי החלטה זו תוקפה מ־1 באפריל ש. ז. הקר!תשלם הפרשים, אס יהיו כאלה, עד 6 חדשי םחלה בשנה. כמקובל במוסד לביטוח לאופי בטקרה של פגיעה בעבודה. בישיבה זו של הנהלת הקרן הש־ תתף א. הרצסלד שפני, בדבר אישור הלוואות להתישבות בשביל הקמת חדרי אוכל. ההנהלה המרכזית אישרת עקרונית אח פנייתו של הרצפלד. אשר לסכום ההלוואות. סוכם לבוא בדברים עם הנהלת ‭,, ‬חבית העובד' וקרן התעסוקה, במסגרת ההשקעות לשנת ‭. 1955 ‬

כנס בינלאומי לבטחון סוציאלי ייערך בישראל הכנס השנתי של הוועי הפועל של ההתאחדות הבינלאומית _לבטחון סוציאלי (אי. סס. א‭, (. ‬המסונפת למשרד העבודה הבינלאומי, ייערך בישראל בשבוע הראשון של נובמבר על סדר| היום: חוקת ההתאחדות, קביעת התקציב ותכנון הפעולות לשנה הבאה. על או. ס. ס. א. נמנים בישראל: המוסד לביטוח לאוטי, קוס"ח של ההטתדתת, קרן נכות, דור לדורי קופ"ח לעובדים לאומיים, וקופ"ח עממית. מאורגנים בה מוסרות לביטוח לאומי ט־43 מדינות המונים 215 _טליון מבוטחים. הועדה הרפואית־סוציגלייז תתכנס בימים ‭1—2‬ לנובמבר, ואחריה הועדה להענקות. לכנס יבואו בץ השאר גם נשיא ההתאחדות, הפרופ' מורלי וב"כ אלבודז־ו סגן 0נהי פשרו העבודה _חבינלאוטי.

מסתיימת הקמת אגם איילון מאת מוסרנו _לטגיני 8יתוח

אגם _איילון. האגס המלאכותי החדש, המוקם סמוך למושב משמי איי־ לון, טול לאטרון, יושלם עד לראשית נובמבר ש- ז. במרוץ נגד הזמן זכו אנשי תה"ל והעבודה תסתיים לפני רדי- הגשמים הש‭:1‬ה. בחדשים האחרונים נמשכה העבודה 24 שעות מעת לעת. בלילות היו עובדים לאור 50 זרקורים של 1000 ואט גל אחד _ואתפול נשלמה עבודת הלילה. בהקמת הסכי הוחל במ_&י ‭. 1953‬לאחי הפסקה בשל גשמי החורף שעבר נתחדשה העבודה באביב. _בהםשך הע־ ב1דד, ג_&ברר גי יש ‭"!‬גי\ז‭6\‬ \ז_^ילזז ‭/10‬ הסדקים התת-קיקע"ם הגדולים שנתגלו!אהיה תהיה צפויה םננח התמוטטות לגל האגם- עטדות האיטום בט־ לט מותז בלחץ חזק בלעו הרבי. מאוד בטון וגט בסף רבעט סיוט הבטונציה ניגשו נמרץ להשלטת הסכר. בחדש"ים האחרונים עבדו ב־20 מכונות כבדות מכל הסד גים ביניהם מעמיס־אוטומטי גדול הי־ תום לטחרשת־ענק. הוא מטעיו אל ה"יוקליך 14 טונות עפר במשך 55 שניות בלבד.

‭3, 5‬ג מיליון קוג מים גל עבודות העפר פסתכטות בחצי מיליון קוב- 30 אלף קוב אבן נחצבו לצרכי חי0וי דפנות הסבר. כן נחצבה תעלת גלישה בשיעוי של 30 אלף קוב, שתפקידה יהיה, להוציא מהאגם את עודפי הטיט. הוקם פנדל _פיקוה שגב־

הו 25 סטר לווסת את פעולת הוצאת המים מהאגם. גובה הסכר 24 מטר. אי־ כו ‭540 —‬ מטר. בית קיבולו של האגם בשלב ראשון הוא ‭, 4‬ נ 7 מיליון קוב מים, שיתפסו שטת של 1200 דונאם ויימצאו בגובה של 142 מטר מעל פני הים. השקאת שדות בכל האזור עד _יט־ לה ולוד תעשה בגרביטציה בלבה בש־ לב סופי יגיל האגם ‭23! /2‬ מיליון קוב פיט. אגם מלאכותי זה. יתן אפשרות להשקות יבבות דונאמיט אדמה חק"ל־ אית ויסייע למניעת שטפונות שי נתל אילון, הוא המוצריה, שגרם נזקים בבדים בעבר. הפהנד© ב. צאן, האחראי על העקידות באגם אילון ציין לשבח את מסיי -ו־ תם של העובדים לסוגיהם.

ייבנה בחדרה בית חולים מחוזי

עפ חידוש ישיבות מליאת עיריית חדיר, ביום גי בערב, הודיע ראש העיריה י. וידיקר על ביקור מנהל משרד הבריאות ועוזריו במשדרי העי־ ייה. הם מסיו על החלטת שר חברי־ אות להקים את בית החולים המחוזי בחדרה בזמן הקרוב. לאחי שמיעת פרטים על תקציב הבנין וסדרי ההחזקה, החליטה המליאה לקבל הלוואה מתקציב הפיתוח בסך 60 אלף לירות. מפעל הפיס יקציב 60 אלף ליירה ומשרד הבריאות 30 אלף. המועצות המקומיות בסביבה הבטיחו אף הן להשתתף בתקציב _הבגין. סבורים בי העבודה התחדש בקרוב ופתיחת בית החולים תהיה בראשית ‭. 1935‬ באותה ישיבה נמסרה סקירה ע"י ראש העיר על המצב הכספי _והקשקי ל־‭. 31. 3. 54‬הוא הבליט את השיפורים בגבייה ובמיוחד של החובות הגדולים. בן ממר על פעולות ההנהלה בשני חדשי החופש, ביניהן, זיפות כבישים והרחבתם וסלילת כבישים לשיכוני העולים החדשים (שיכון ברנדים‭. ( ‬

מיתה חטופה _במטום . אל-על*

במטוס "אל־על" שעשה את דרגו _מניו־יורק ללוי מתה אור ליום ג' רוזה הנשל בת ‭, 70‬מרחוב מאפו 14 בת"א. הנוסעת נפטרה משבץ הלב. בלי שהנוסעים ירגישו בכך, פרס לצוות ושני רופאים שטיפלו בחולה. משך כל זמן הטיסה סברו הנוסעים, כי האשד, קיבלה זריקת היגעה בלבד ונרדמה. המנוחה עשתה בשלושת החריגים האחרונים בביקור אצל קרר ביה באירופה ובאנגליה. (ע‭(. ‬

נפטרה תיירת תיירת צעירה בת 22 מאיה''ב- יחל לשינסקי, נפטרה אתטול בבית החולים הדסה בירושלים, לשם הובאה ב־10 לחודש שעבר לאחר שנכוותה בהתלקחות של פרימוס. התיירת מתי, מפצעיה שנגרמו לה מן הכוויות. אמה שחשד, לעזרתה בשעת האסון נכוותה אף היא בידיה, אולב יצאה פבל ח3נה-

אזכרה לנחום זיו-אב

חברי המפלגה, בני המשפחה, חברים בהגנה ובעבודה התייחדו אמש עם זכרו של נחום _זיו־אב באזכיל‭,, ‬שנערכה מטעם חוג ‭,, ‬המעורר_< בדברים כבושים הועלתה דמותו של, חבר נא־ מן לתנועת העבודה, איש _ת־גנה, אדם החי היי צנע, תרבות ופשטות, נותן את בל אשר לו לצבור ולעם ואינו מתעלם גט מסבלו של היחיד. יהא זנוו ברור.

⁨Click "Cancel" button below to stop tutorial. Click "OK" button below or anywhere outside the popup to show next tutorial.⁩

⁨Hide the information pane or adjust the document viewer width⁩

⁨Maximize the document viewer⁩

⁨Unmaximize the document viewer⁩

⁨View the previous document⁩

⁨Move to the publication page to see all documents⁩

⁨View the next document⁩

⁨View the previous search result⁩

⁨Back to the search result list⁩

⁨View the next search result⁩

⁨Right-click on an ⁨article⁩ to see options menu⁩

⁨Enable QA mode⁩

⁨Start clip⁩

⁨Zoom in⁩

⁨Zoom out⁩