⁨⁨Davar⁩ - ⁨דבר⁩, 1 July 1952⁩ — ‭4 5‬ _אלף ל"י פיצויים למשפחות חללי התאונה במחצבת " נחשון" [⁨ARTICLE⁩]

Print   Back

‭4 5‬ _אלף ל"י פיצויים למשפחות חללי התאונה במחצבת " נחשון"

דמי פיצויים בסכום כללי שלמעלה מ־45 אלף לירות ישולמו ע"י ‭. '‬אבן וסיד" ו"סולל־בונה" לשמונה המשפחות השכולות שאיבדו את מפרנסיהן בתאונת עבודה קטלנית, אשר אירעה ב־ ‭_ 3‬ תערוכת _3קליפ של י. _קונסטן 3עץ חרוד 70 פסלים וריע. ומ: ם של חיות ועופות, מעשי ידי הפםל־האורח יוסף קונ י , סטן מפאריס. הוצגו בתערוכה שנפתחה במשכן לאמנות בעין היוד. הפסלים עשויים מעץ, אבן, חומר שרוף (םר־ > קוטר‭(, ‬ וברונזה. פתחה יוכבד בת רחל וא. ציזלינג השמיע דברי אזכרה קצ־ן רים לאריה גד (גולרשמיט‭, (‬איש הם ־; שק. מיוזמי בנין המשכן. על דרכו על _קונסטן _באמנות הפיסול וזיר*־ " וז. :תר. התערוכה תהיה פתוחה במשך ; קלושה שבועות- !

ביולי אשתקד במחצבת ‭:,, ‬חשוך על הר הקסטל בירושלים. סכום פיצויים זה היזז הגדול ביוהר שש71ם מא!הקמת המדינה, עקב תאונת עבודה. לאחר משא־י9תן ממושך הסכימו נציגי החברות בעלות המחצבה ומשפ־ ' חות הללי התאונה, בסייעה של מועצת פועלי ירושלים. על תשלום דמי הכי־ צויים. תביעה אזרחית שהיגשח גבר| לבית המשפט המחוזי נגד ‭,, ‬אבן וכיד"ן בשם אחת המשפחות האלה תבוטל ! בעקבות הסכם זה‭.. ‬ (ע) זוכה מא‭86'‬ח, הריגת יחידים | במחנה הפ‭;. ‬ר בגרמנית | ד"ר יהושע שטינברג, רופא מתל־ן אביב, זוכה אתמול ע"י בית המשפטן הסתווי _בוזל־אביב מ_&_סבלת וזר-־- ־ת ‭!3‬ יחידים וגרימת חבלות ליחידים אח־ רים- שעה ששימש רופא במחנה ההם־ גר _פינפט־כו בגרמניה. בפסק הדין הטעים השופט ש. _קסאן, כי הוא מזכה את הנאשם מחמת הספק, ו כיוון שעדויות הסניגורית עירערו את דברי עדי התביעה הכללית‭;. ‬ע) שביתת רעב של החשוד במע' " _־ה אונ8 זה היום החמישי נמשכת שביתת־ , רעב, שהכריז החשוד י בביצוע מעשה אונס ו_1_סיון לאונס שני בירושלים, הע־ צור בבית הכלא בירושלים עד להעם־ דתו לדין. הצעיר החשוד בן ה־22 נעצר במגרש מאחורי בנין ימק"א, במקום שם בוצעו שני הפשעים הוד שבוע אחד. כזכור נתפש החשוד ע"י מיארנ. של שוטרים שהיצב בין עצי הזית במקום. א~תו של הצעיר, הנמצאת בחודש י חששי להריונה, הודיעה על שביתת־ הרעב של בעלה לעוח"ד י. ננר. שקיבל עליו את הסניגורית במשפט זה. העצור הכריז על שביתתו כמחאה על החזקתו בבית הכלא והוא מבקש להשתחרר , י בערבות עד לקיום משפטו, אולם המש־ טרה מתנגדת לשחרורו‭). ‬ע)

⁨Click "Cancel" button below to stop tutorial. Click "OK" button below or anywhere outside the popup to show next tutorial.⁩

⁨Hide the information pane or adjust the document viewer width⁩

⁨Maximize the document viewer⁩

⁨Unmaximize the document viewer⁩

⁨View the previous document⁩

⁨Move to the publication page to see all documents⁩

⁨View the next document⁩

⁨View the previous search result⁩

⁨Back to the search result list⁩

⁨View the next search result⁩

⁨Right-click on an ⁨article⁩ to see options menu⁩

⁨Enable QA mode⁩

⁨Start clip⁩

⁨Zoom in⁩

⁨Zoom out⁩