⁨⁨Davar⁩ - ⁨דבר⁩, 5 July 1946⁩ — ⁨Page 1⁩

עורף "פ. מ‭'', ‬ היה עם מעפילי ביריה

גארץ נמצא _עגעזיו העתונאי הידוע סטץ, עודך ‭. 6, ‬ מ" גניו-יורל‭,, ‬שנוז6ד88 גגתכותיו מאירופה שלאחר המלחמה

גירית" :_עצר עמ המעפיל ימ

קטון הגיע לאדץ־י'טדאל גאגיה

והועבר ע‭5 2‬ולס לס&יג"־/_־ההסגר ‭658"‬ גודדלי‭. -‬אחר כד

הודיע לשלטונות שגעצם יש לו דרכיה _>א מריל‭8, ‬ית_< יכה לא

הפרח אפילו ויזה לארץ-ישראל

העתוגאי הזריז שוחרר כמלגן מיד. להכריז העתונאים גחי פה 6יפר‭5, ‬י עשה ע8 המעפילים דרד־גדודימ קשה למן אי רופה המרכזית ועד לאהד חנמייט אי-ש‭!!‬גמזרח התיכון לאתם יהד טע6 את מלת-הגיפקויט להמיט המצומצמת ‭-03 ‬

ית המעפילים ;

‭. " . ‬ . ‭, - -‬ ‭.. _3 ‬

"עלינו למנוע הרס מפעל מזהיר" קריאת קרוסמ?באספה-מחאה כבירה בלונדון

לונדון‭3, ‬ (_פאלקוי‭:, (‬ גסערת תשואות נתקבל הרב הראשי ו''ר יגהק הלוי הר־ צוג בהופיעו בנציג יהדות _ארץ־ישראל על בגת האסיפה הפומבית העצלמי, שהתקיימה באולם העיריה של הרוב?ס"ט־פנקרס בלונדון לפי יזמת ההסתדרות הציונית, כדי

‭_*5‬חות על פעולת הממשלה בארץ־ישראל. לא טרוריסטים אלא חלוצים יו‭''‬ר ההסתדרות הציונית בבריטניה, זזבר נית הנבחרים, נארנט _גיאני שישב ראש כאסיפה הדגיש' בי יהודי ארץ־ישראל היו בימי המלחטר. התומר הפעיל היחיד של

בעלי הברית בכל המזרח התיכון. היא סנה בקריאה א7 העם הבריטי שיבץ כי ־הללי ארץ־ישראל אינם _טרוריגטים אלא חלוציט הבונים בית למען עד. יי עמס. הטג‭&'‬_לד. יגולה לשים קץ למעשי אלמות אם תלך בדרך הנכונה. הוא ציין את זהות האינטרסים הבריטיים והיהודיים וקרא לממשלת לשחרר מיד את המנהיגים היהודים בארץ־ ישראל. בקשת גער עברי מקרוסמן אחריו נאם ר. ה. _קרוסםן שנתקבל בתשואות. הוא אמר, גי אינו ציוני ואינו יהווי. אר הוא משמיע את קולו מפני שהוא סיור. כי אם נעשה משגה עגום, חובתו של כל אנגלי פשוט לומר זאת. הוא סיפר על היום האחרון שבילה בארץ־ ישראל זעל פגישתו עם הועד הפועל של ההסתדר ות באותו יום ב_^ל־אביב' כשניגש אליו נער קטן וביקשו: "אנא אל תש־ כהנו‭. "‬קרוסמן בקש מן ־ממשלה לשלוח לארץ-ישראל 4 הברי בית הנבחרים 'טיהקרו םיד בהאשמות בנוגע להתנהגות הצבא, מה שחשוב הוא לא השאלת אם הסוכנות היהודית אחראית ‭. )'‬הגנה* אלא חשוב למנוע כי מד. שקרו;בקיבוצים ידועים לא יקרה בקיבוצים נוספים. הוא קרא לראש חכזםשלה להפסיק את ההרס המופקר ולתת רשות לפתוח בחקירה הוגנת על ההאשמות. הוא אמר, כי

ועדת החקירה הציעה בדין־וחשבח שלה בסיס לנסיון חדש בארץ־ישראל להביא לידי _שיתוף־פעולה _יהודי־ערבי. סיבת המהומות בין היהודים והערבים היה כשלונו של השלטון הבריטי לטפח את התפתחות הארץ לטובת שני העמים. האיבר, המדינית תישכח אם בין היהודים והערבים "וצר מגע על יסוד עבודת בנין קונסטרוקטיבית. וזוהי אחת מהשקפות היסוד של הציונים. הוא אמר שקבע באירופה, כי רובם הגדול של _השריולפ היהודים רוצה לעלות _לארץ־ישראל ורק ‭25?_$, ‬ רוצים להגר לאד־ צות מערב אירופה. זוהי בושה זועקת שלא ניתן למט לעשות זאת. הוא קרא לבריטניה ולאמריקה לגשת להצלת השרידים היהודים עיי חכנםת מםפר קטן זה של פליטים. הוא • ביקי את הממשלה הבריטית ביוווי על עמדתה הבלתי־אנושית וחב-ע צער על חוסר מגע אנושי בין הממשלה _והסובנוינ היהודית. הוא ציין, כי מאז פרסום הדו"וו של ועדת החקירה עוד ?א היי שיחות ו&ו"מ ביו הממשלה לסוכנות וקרא לממשלה לשים קץ למצב־קפאון זה. הוא הזהיר כי יהיה -גלאוחר להרשות את עלית מאת האלף לנשתיוצר שנאה עמוקה בגלל שימוש גס בכוח. קרוםמן קורא להתנגדות פאסיבית בסיום נאומו קרא קרוסמן ליהודים' וני־ _>סוו_> בעמוד ח

10 אלפים שלים לחח־ש?

מאת סופרנו

לונדון‭. 4, ‬הבדלי הנוטה האפריקאי והבריטי בנוגע למר'ט. על הגשמת הדו"ח של ועדת החקירה האנגלו־אגריקאית לא־ רץ־ישראל הוא אהד הקשיים הגדולים ביותר במצב הנוכחי. לפי מקורות הקרובים לחוגים גבוהים בממשלה האמריקאית, יש • כמעט הסכמה גמורה בין. הממשלות על. עלית מאת האלי!היהודים' חעליה תתחיל בסו‭?, ‬יולי בשיעור של עשרת אלפים איש לחודש. הנוסח הבריטי שונה לחלוטין. בחוגים הרשמיים הבריטיים אומרים, כי אן* על 0י שיש הס-

כמה מסוימת על בעית ההובלה, אין זר. אלא אחד הצדדים בעשר ההמלצות הכלולות בדוי ‭_*1‬ של ועדת החקירה. ש. לבנברג לונדון‭4, ‬ (י‭. (‬מומחים אמריקאיים שיהינו. עט המומחים הבריטיים בבעיות י _הנוגעית להגשמת. הדו"ח של הועדה לארץ ישראל יגיעו ללונדון _ב־13 ביולי. ידונו באמצעים צבאיים ובאמצעי הבטחון שיהיו דרושים א0 יורשו ס_&ת אלף היהודים לבוא לארץ־ישראל, אולם הדיונים לא יהיי נשטח הפוליטי.

ה&_גבי. הצפויה לטלוה מדאיגה ארג 'לאבדון

לונדון‭4, ‬ (מאת סופרנו המיוחד‭. (‬הקו 8ל העתונות הלונדונית בתשובה _לטרומן מגלה‭!, ‬_ןי לוגית מסרבת לדון בשאלת _חסרטיפיקטיט לחוד. אין הודעה רשמית _בענ־ ין זה‭3, ‬שום שעוד לא ד, יתה הודעה על דביןח קיומן, אולם הלוביים הרשמיים מדגישים עכשיו. את ההיקף הרחב של ב_?ית _זןרץ־ישראל האחרות בלגי שאלת הסרטיפיקטים, הטעונות -הסבם אנגלי־אמרל־ קאי. ד‭$, ‬ מדגישים שארץ־ישיאל איני. מקום _הקליפה האפשרי יי יתיד ליהודי אירופה. התגובה ממקורות רשמיים להכרות נורו־ מן אינה ידידותית‭". ‬טיי&ס" טוען שזהו נסיין ‭£8'‬ל _הסחת־הדעת בתוך ערפל־התעטולה‭_". ‬מנציםטי _גאודיאך רואה הדגשה מוטעית של ‭4_'‬אלת. העליה ו"ויילי. _ל7ראלד" גיחב קי הדהימו אותו התערבותו האישית של סרומן לכפות פתרון , י אישי ש. ל בעית אלץ־ישיאל. מעטזת בלונדון האשליות־ ברגר הסכנת ג_£נץ המלוה י והפסימיזט לא חדל‭., ‬לאחד שהאדימו גאמ לגוני ישיבה סגורל!של חברי הפרלמנט ‭4<‬מש. דחית נופפו* של הליגללן על המלוח מלמדת על ?נקודת-מגנח, משום- והויכוח יתחיל עכשיו דק שבוע לפגי פגרת חקונגויט והפגרה תימשך עד ינואר. לונדון‭. 3, ‬אין להזדרז ולהסיק , מס - קנות אופטימיות מהודעת טרומן‭.. ‬ הגינוי היחיד 3מינו *ביטא _טרומן לגבי הפעולה ה* ללונדון הפתעה לא נעימה, והיה זה גמול ע* ההפתעה שנגרמה לארצות הברית' כאשר לא הודיעו להן מראש על הפעולה. י ממקור מוסמו נודע לי , כי. הפעולות ?שהתחילו _בסובאי קובת אינן נ‭$1‬כבות את

הדיון על הדין וחשבון. של ועדת החקירה אשי בסופן תהיינה שיחות בין באוין ובארנס, קרוב לודאי עוד החודש. מקוים כי לא יארכו היפים עד שתתקבל הכרעה פוליטית סופית. מידת הגיוו מח"בת שהודעת מרומן תמ?ק את נל ההשגות המתבססות על טענה של חומר קיתוף פעולה מצד ארצות הברית. עד עכשיו לא הובעה דעה, אט רואה לונדון את הבטחת העזרה של טרו8ז _גמקפקת בשביל לההיש את הגרזת ההחלטי. הכללית על רשיונות הע־ ליה, אשר עד עכשיו תלו אותה בהחלטת אמריקה. הדאגה והחששות לתגובה מאמריקה גד־ ליפ והולכים‭". ‬טייטס* "מנצ'פטר גאר־ _דיאןי‭", ‬דיילי טלגרף" מביאים ידיעות 0א־ מריקה _שקיצורן אפייני מאוד. לדברי "דיילי מייל" סבור סגנו שיל בארנפ, איצ'יסון, בי הקונגרס יגיב בעניו המלווה. בגלל _ארץ־יעוראל‭,. ‬ניוז כרוניקל" מציין במפורש את ההשפעה המזיקה קול המאורעות • בארץיישראל על סיכויי המלוה, בגסרו את דברי הציר פאלי ‭8'‬הוא קינה את טעמו והתנגד למלות בגלל הערותיו של באוין. העתון אומד, כי הציונים נלחמים בגל _כוחותיהם נגד המלוה' והגלוה נתוז נסכנה עקב התעמולה המזיקה‭"*1. ‬ר סילנו, בנאומו בא6י0ת אתמול בניו־יורק, שהתנהלה ברוח אנטי־בריטית עזה, יצא בחריפות נגד המלוה לאנגליה. מא8ר ראשי ב"טיימס‭, "‬שנכתב כנראה לפני הודעת _טרומן ולפיכך אינד מזכיר אותה, סבקש להתחמק מהבעיה העיקרית על ידי הצעה שמעצמות המערב יציעו אפשרויות הגירה רחבות, באופן שרק או־ תמ היהודים שתהיה להט ברירה ויבחרו _בארץ־ישראל מתוף שיקול, ילבו לארץישיאל. הצעות. מעין זו הן לעתים תכופות כדורי־גישוש, שמעלימ אותן ביזמת חוגים ר&י־טעלוז. פ. ק ליר

אין מקרי דבר בין הט&פילימ! בשני המקיים החשלביננ נתברר אתמול. כי אין כאן מקרי דבר. מעתה אין כל הצדקה להסגר שהושם על המעפילים. יש להעביר אותם מיד אל מחנה-המעבר של הסוכנות היהודית, ולא לגרוס להט סבל זוסר־טעפ וחסר־הגיוןהחולה העיקרי, שעורר את ד. _מ‭74>‬ בדבר. נתון במצב רוח טוב כשאר חבריו. >ד3ר או לא דבר — אמר החולה — הגענו סוף־סוף _לארץ־תקותנו. יהא כאן אשר יהא, הננו בבית. הבדיקה שנעשתה בספינה לא גילתד, אף עכבר שמת מדבר. עתה נבדקים העכברושים החיים שנתפסו בספינה, כרגיל בספינות מסוג זה.

ספרים חדשים ב"ע-ם עובד"

, ע0 עובד" - ספריה . לדור‭-*-‬רטות _1ננזק םאנאסי* מאת דוד _ל־לינטאל תרגונו _סאנגלית יום נווב הלמן , _רשות ע_&ק סנסי" ‭1 —‬ו0דח על ידי ס. ד. רוזבלט בתקופת "המליכה החדשה" לשם ניצולו של נהר טנסי החובק שש מדינות בארצות הברית, דוגמת ואשונד. במעלה להחיאת אזורי ק&טד. גזולים 1גוח חשמל והשקאה מלאכותית. המחבר 1 מספר על פרטי הביצוע-של המפעל -הגדול, י י שתכניתו משמשת יסוז להצעת התכנית ‭_;‬ י _?ל _לאודרמילק צל -• ישות _ןי&ק הירד ‭* "1 ‬

ספרית. - שחרות‭-''‬ י_^סיך סארבאראני נזאת־אלכםי ק. טולסטוי ם_9ה ראשון, תרגום _אברהנז קריב כעל פני סרט‭,. ‬צנעונין ?מעביר המחבר משורר רוסי נודע לשם ואציל־נפש, את חיי רוס י המוסקובית במחצית השניה של המאד. השש־עשרה. נוסח החיים, מידית, השקפות, יחסי האזרחים ועוד. _הוט הסיפיר השובת את הלב משתור ועובר דרך נפר ? ועיר' דרך סוכות שודדים, _נוהלנזיגים, בתישועים וארמונו של . יואן הרביעי‭., ‬האכזר בקיסרי רוסיה. במרכז העליל‭- - , -‬ לעומת הצאר הרושע, ־ העמיר המחבר דמות-אביר _ישר־לב־ והולך ת&ים- י שה ־ ‭4(‬_ג‭. ;1‬גהצ-ק _ערי־ 0יפ _ל> מחיי‭--. >__ , ^__,. !‬• ‭_^‬־ ‭. 0 ‬

אינכם בוללים _גטערבה

חריפ. העיר ג'אנר ד, כייז על קין מיוחלת שתשמש לפעולות מח_^ה ולעזרת המשקים בארץ־ישראל שניזוקו. חרב הרצוג קורא אל אגשי-־דת _הגוצדיט לונדון‭_$) 3, ‬א:_ק־ר‭. (‬הרב הראשי י. ל. _קרצוג הנמצא עוד בלונדון פנה בקול קורא אל אנשי רדת _בבויטניה ובאמריקה ל* להחריש נובח. הפעולה האחרונה של הנלמ־ שלה הבריטית בא"י.

ני ו־ יורק‭), ‬_גיוחד ל"דבד‭,. (_-'‬אינכ0 לבד!המשה מיליון יהודיפ מאמריקה את־ גפ נסאבק‭. ''‬זוהי החלטת אסיפת המונים שהתקיימה בניריויק למען היהדות האר? ישראלית, בריטניה‭. -‬מוכרחה להססיק מיד את מעשיה זוסרי"הבושה והמנוגדים לעק־ רונות התרבות האנושית בארץ־ישראל. זוהי דעת הציבור באמריקה. עמנואל ‭_#0‬_־ לר, חבר הקונגרס _*מר, בי מנהיגי ההנהגה אינפ טרוריסטים יותר משהיו ג'ורג' _ואשיבגטון _ותופאס ג'פרסון. החלטתו להצ־ י ביע נגד המלוה האמריקאי לבריטניה מבטאת את דעתם -של מיליונים הסתיחסים בכבוד לזכויות- אדם. חברי ארגוני נוער ציונייט נאסרו בואשינגטון על שהדביקו גרזות על הלוחות העירוניים ובהן קרי־ *וו!נגד בריטניה. מנהיגי ארגוני הפועלים קלחו מברקים ללונדון שבהם הובעו רג־ ?_שי־מרירותמ. ד. פינם

. ואישר‭). 4 ,, ‬יו. פ‭. (. ‬הועד היהודי המיג!י הודיע היום, כי יותר מעשרת אלפים יהודים _פולניט ישבתו מחר במשך שעה אחת כמחאה נגד מדיניות בריטניה בארץ ישראל. יהלדי פולין מגישים החלטות מחאה לנשיא הפולני, לראש הממשלה _ולציריפ של _גיי־ כגיה, צרפת, רוסית ואמריקה. הפגנת המונים בבודפשט ג ו ק ר ש ט‭4, ‬ (סט''א‭. (‬כל תנועה הופ־ 9קה לאן אמש בשעת אסיפות המחאה וההפגנות י הענקיות שנערכו כדי להביע את התמרמרות יהדות רומניה על המאורעות האחרונים בארץ־ישראל. בוקרשט היהודית עוד לא ראתה אסיפה כזו מימיה. ה0גנה ברחבת פרטלגר לונדון‭4, ‬ _פאלקור‭. (‬ביום א' תיערך אסיפה המונית בבכר _טראפאלגאר, ליד ?קוד הובחן של האדפיראל נל‭. 3‬_ין. לפני ך, אכיקי. תצא הפגנל‭., ‬_מאיםט־אנד ותתייצג מש־לחת בדאונינג־סטליט (_בית־הממשל‭. (-‬משלחות מטעם אלגמים ציוגיים ו&טעפ הס‭. -‬ הדוויות אחרות' יבקרו ייוט בי בבית־הנב־

שביתת מחאה של ובבה בפולין

בולקים את נזקי בנין הסוכנות "לאחר שבוע יעיינו בהחזרת הבנין לבעליו"

המזכיר הכללי של הסוכנות היהודית, ש. אייזנברג הוזמן אתמול על ידי מושל מחוז ירושלים להיות נוכח בשעה שהועדה מטעס הממשלה תסייר במשרדי הסוכנות היהודית ותבדוק את מצבט. תשובתו היתה: הואיל ולא הורשת להיות נוכח בעת שבניני הסוכנות נתפס‭*!‬ על־ידי השלטונות וגם לא בשעת החיפושים, אינו יכול לקבל את ההזמנה. הועדה התחילה בעבודתה אתמול ב־11 וביקרה במשרדי הסוכנות היהיוית. אתמול שוחררו מכתבי הסוכנות היהודית לאחי שעיכבו אותם השלטונות מ. פייטלזון נציג הסוכנות גצעון הארץ גקשר לעניני השעל!מנתי. ה0ח' _המדי־ נץ1 של הסוכנות היהודית את מ. פייטל־ זון כנציגה בצפון האיץ. משרדו נמצא במ‭&'‬ידי הסוכנות היהודית בחיפה. הדרה מזדהה _עמ מנהיגי חישוכ ביטוי רנ־רושם לעמידת הישוב בימי מצור אלה ניתן אמש בישיבת המליאה של המועצה המקומית במדיי, בהשתתפות ב''ב גל הארגונים הציבוריים במקום וקהל רב‭.. ‬ בשבת בבוקר ישיבה פומבית של מועצת פועלי חדרה באולם ‭,, ‬חוף‭. "‬ מועצת עפולה מצטרפת להכרזת הועד הלאומי בישיבה -שלא מן המנין של המועצה המקומית _בעסולד. מקר דאש המועצה יוסף ברזילאי ממהלך הדיונים _בכינוט חישובי ישהיד, בירושלים. קרא את החלטת הכינוס והמועצה הצטרפה להחלטת הועד הלאומי.

מן יום השגת. אל8י מכתבים נתקבלו אתמול. רשמית‭. (‬ועדה סוקרת המורכבת מנציגי ד1בא, הלשטרה ומחלקת העבודות _הצבו־ ריות בנשיאותו של מר הילסון, סגן מושל מחת _ירושלים. יצאה לאמוד את הגז? שנגרם לבנין הסוכנות היהודית בירושלים הועדה התחילה בעבודתה אתמול. בתוך ‭5_^ , ‬בו!_י תסיים, לפי המקוות, את _נילאכתה. אתר כך יעיינו בהחזרת _הבנין לבעליו ג5יג הסוכנות היהודית הוזמן ללוות את הועדה 1שעת פעולת הבדיקה. לא הורשו?לכתו של חרב פישמו לגקד את אכיה אור ליופ ‭'-, ‬ קיבלה בתו של הרב פישמן, רעיתו של יצחק ורםל, טלגרמה מאת המ8קד הראשי ש7 הצבא, שבה נאמר: הנני מבין לטעמי השתדלותכם ל_&_ןר אצל הנעצר. רופא צבאי בדק את הרב פישמן ומצא שמצב בריאותו מניח את הדעת. טלגרמה זו באת בתשובה לטלגרמת של מרת ורפל, שנשלחה _ב־‭1. 30‬ אחה"צ אל המפקד הראשי בבקשה לתת לה להתראות עם אביה. מפקד מחנה המעצר בעמקאילון (ל_&_וון) שאל את פי מפקד הבולשת מר ג'יילס והלה פסק לשלילה. שואל מלונדון לשלומ הרג אמש טילפן, הרב אבא _בוינשטין ממנ - היגי -המזרחי באנגליה מלונדון לביתו של הרב _פישמן ושאל לשלום הרב _פישמן ומ־ סר על תנועת המחאה הגדולה ביהדות אנגליה נגד המאורעות האחרונים בא"י .

עולים מהונגריה הראשונים שיצאו ברשות בודאפשט‭3, ‬ (פאלקור‭. _(‬ועדת הפיקוח של בעלי הברית בהונגריה נתנה רשיונות יציאה לקבוצה _ראשוני של עולים יהודים לארץ־ישראל מהונגריה. הקבוצה מורכבת מ־25 איש, מהם 12 חלוצים והשאר ניצולים בודדים שיש להם _קרובים _בארץ־ישראל‭?. ‬ כל העולים • האלה קיבלו רשיונות־עליה עוד. לפני הדשיים‭.. ‬זוהי ההגירה . חראשונ ה של יהודים מהונגריה בריטי־;םא?טון!המלחמה‭ ....... ?,,,,.,, _, ;... _.. (... :.. ;.,... . ‬

מפ7גו1_הפת7ים הבריטית נקראת למשפט המוסר הסוציאליסטי ואום י. _שפרינצק במועצת ההסתדרות

אני פותח את מועצת ההסתדרות, מועצת"לז. המועצה מתכנ:ת י. _נעם לא ; במליא תכנה. ה‭. -. ‬כווני _למועצה של ימיט מספר, שביי נדון בכל חענינים שהם-מרכז חיינו, מרנז תכננו- אולם החיים, _בהג אנו נתוניפ ברגע, מאפשרים לנו רק גו־ עצה קצרה, ואי. תכנה המלא 71 המועצה עלינו _להעול־ם ב‭::‬ס מועצת ההסתדרות, אשר יהיה בעוד *_בועיי0־שלשה שבועות. מצאנו ‭::7‬ין לא לדחות את _המועצה הזאת, אלא לקיים _א־תח, כדי לציין _0ה ק-ו_= כל הענינים קלנו, על אף כ7 ד, ר. נאי‭. =‬ והתנא־!הרי הם ידוע‭, "‬הם מ*לא. ים אי ; כל הרגשתנו בשעה זו. אלה חם התנאי: שהחמירו וקיבלו אל. דמותם, _דמות מפלצת, ההל משבת זו. ימי מצור לפני 30 שגה _ב־ו6 זה, בשבת העלבון והאיבה, החל;

דברים, א~ר לרבים _ייהותיקיפ _היועביפ ב‭?;:‬פ הזד, של 8_יעצת _ההגדרות, הם קצת כיכרים. כיי _ה־ה יופ, וליפו ולתל־ אב־ב הנצורה הג־עו כפעם בפעם ‭::~‬ע-ר, מבהילות;הנד, הגיעה ־ויעד, שכפר־קבא מלקפה, והנד, יד־ער, _עברחנ־ר. _מלקגי, ושמקיפיפ את דגניה. _אחר־בך הגיעי, ידיעה שכנר, ־. מוקפד‭., ‬והידיעות נמסרו מאיע _לאץש, ומרגע ־־גע הג־עו ידיעות על ה_. ־1־ _קרכלת צבא לנקודה זו אי אחרי‭. ;‬גפ אז היו מעש- כצור, ־־ו הבא-ך‭,. ‬ד. _־ו ח-פיע-נעיק‭,. ‬_־או היב־ בבנרי!אר. _א־רן _ד־ד _ג־ר דון. נל ?ד, היד, ביבי 5כקלל‭-. ‬_יגחיצד, בארמנים. מאז עברו עשרות שנים. גלי נ־ח"יר, ודם ודגי - אנוש־ עלו ושקע־ _בכישך הזמן. גלי ל. ל_, וי־. נתי־ו_^גו וח־ון אנושי בער

במשך - וגון הוה, ותבער‭?. ‬החרון הו! קלפ־ באור ש7 תקלות גדולות. וימי מצוד עתה עשרו‭'. -, ‬ט‭:"‬ ע:_י־ ולתל־אביב הנצורה מגיעות שוב יריע־־‭.. ‬מבהילות. נען *יקפו‭. 1‬ ?הנה _משמי־ה־גיץ הוקף ‭? , ‬ ומינוי מגי עול, שמועות נוחרידית. הנה הצבא מת־ קרב -נקודה זו, והנה בחדר זד. ה‭!. -‬תף :צ:_־ד ומחכה להתקפל‭..., ‬והשגועלל. הוי־ :_ית יגוברות וכל אי~ השומע את השמועות‭;:7, ‬נקפא מדאגה _לג־רל היצירה 1ואת שגדלה מימי כנרת, מהימים שבה. - ־. וכו א. ד. _גורד־ן וחנל. _מייול . ־אחר־‭. _£‬ לד_, פעג קרו _ד־בדיפ 7א בימ י במקלל ־. _שה־גה בארמנים, אלא בימ־ _המפשלד, גבאי, למחוק את קלון ממשלית שונות :_משך ד־ר־ת. שבאה _למח־ק גם אל. זכר ־. כדק ד-מביש ב־ו־לדות _הלגשל הבדי־ ;־. פיק ה‭;?‬ח־טד, בעיר ההודית אדמיצר

שעת שגנו?אנגלי נתן פקודה לירות בהו־ דים מפגינים, _וש17 _מא1ת _טהם נפלו וכנפילר-פ הנחילו לממשלה ה־לא‭., ‬ך ‭, -‬ הבינוי -ממשל, ־: ארנויצד‭. "‬ לפנ־ שלשיב שנת הוכה א. ד- גורדון. •־נד, בימיני אני, כפי השמועה, שוב הובה וקו — הרב פישמן. א‭. -‬ג-ו־דון הכו ז'אנדרמים תורכיים, את הלב _פישגן סחבו — אנגלים‭... ‬היד המכה היא אתת — היד 1אינד. יודעת חליפות ותמורות בהליכי‭. -‬המחשבה ה_^יק‭. -‬ובשאלותיה‭ ... ‬ במלאות ש:ח לממשלת _חקועליט עלד מע: ‭. -‬מלא _בח־דש זה שנד, לקיום _ממי‭;-7:‬הפועלים _הכרימית. לפני שנה כ"לי זלמו תקוות בבל רחבי העולס וגב־ לה ‭, -‬תקוה גפ בארץ הזאת, ארץ תקוות י העב, לדיים _אחל־ג, במשך דירות. פע;ל‭, -‬ התלויה "משהו יל. _חדש בממשלה ז‭. * ‬

ובמלאת השנה הראשונה לקיום ממשלת לולי, אנו _מתכננים כאן מלאי זעם, מלאי י תמהון, ורגש האדם בתוכנו מדוכא עד היסוד: "כזאת תהיה ממשלת פועליק של עם‭1, ‬_יגר קנה לעצמו תואר ע5 תרבוו1י>: עם ציביליזציה? ? :צח ח:וסח ונצח השאלה אבן, אץ חדש. נצח הניסוח חי וקיים והוא מלוי, א. ת עם הנצח. פעם אמר פלאוו־ הרוסי, שהבחורים והבחורות היי הודים מתכוננים להרוס את המשטר שליהאימפריה הרופית ופעם אמר זאת _גימאל ; פחה התורכי, א_1ר םען שהבחורים וה־בחידות בארץ־ישראל _משרתיט את אנגליה ומתבוננים להרוס את יסודות האימפריה העותומנית. והפעם אומר זאת ראש ממ־ - •^לת :ועליס אננלי מעל במת מקום מקודש _נמס־רת פרלמנטרית, שטמנו נשמעו (סוף בעמוד ‭(7 ‬

_לייו לו3יו‭:7‬ הפשלות הצבאיות בא"_י נסת"מו

רדיו לונדון הודיע אמש‭8-‬ כי נסתיימו הפעולות של ממשלת ארץ ישראל לביעור הטירור. שחרור הנעצרים מתנהל בקצב של חם- [ שים ליום ‭|. ‬ הקכיגט דן על אויץ־ישראל [ לונדון‭4, ‬ (שירות . דכי‭-("‬ כישיכת הקבינט _היופ דנו בשאלת ארץ־ישראל בקשר להגדלת טרו־ ‭_?'-‬• מלבד זאל. _ל־סרל 4 המיניסטרים חבוי המשלחת שחורו מהודו, דו"ח על _פעולתט. עוד אגרת _טטרומן לאטלי‭/?‬ "חדשות הערב" מוויע: ממקורות מהימ- 11 נים בלונדון מוסרים, כי הציר האנוריקאי ימסור עוד השבוע לראש ממשלת בריטניה אגרת של הנשיא _גרוגלן הדגה בבעית הארצישראלית.

י!םירי־הי‭[11‬וב בלאטת!

מוסקוה תולה בבריטניה את האחריות למאורעות בארז-ישראל

מוסקוה‭4, ‬ (יו. פ‭. (. ‬סופר יו. פ. מאיר הנדלר מוסר: _*תון המפלגה הקומוניסטית ‭,, ‬איזואסטיה" כותב היום!כי לפי ידיעות מארצות המזרח הקרוב והתיכון _גראד‭", ‬המדיניות הבריטית סימנים כיורים *ל תשוקת שליטי־ על ארצות אחרות‭, " ‬

החזית השלום לארץ אלא להיפך, _גיס־פה שמן למדורת השנאה בין שתי האומות. _בריגנ־ה — מוסיף ‭.. ‬איז־אבנז-ה" — . רואה אל‭-, ‬ נל האומות שבין ג67ה והודו, מנקודת־ ראות צרה, של הגנת קוי התתבור־ הגרי־

העתון אומר, כי מצב הדמים קהת8תח בארץ־ישיאל משך את תשומת לב העולם , אין בריטניה מהססת לנקוט אמצעים חמו ריפ כדי להשתלט על המצב. אולם מדיניותה הכללית על בריטניה בשאלת ארץ־ ישראל לא ז!בלבו שאייה - מעודדו‭. -_*! ‬

נ!ייפ. אין לשבות, מוסיף העתון, באלה — יון. עבר־י, יודן. מצרים, עיראק — יש להן רצון משלהן _לקאיקות. ותקלות משלהן, שאפילו _אימפריאל־ב_. לים _הבומחיט בעצמם, סכנה היא להם להתעלם ממנה. שאר עתוני _הפוואט־ם תולים בבריטניה את האחריו ת למאורעות בארץ־ישראל ואומרים, כי המדיניות הבריטית באלץ אינק מקדמת את השלו!אלא . יוצקת שגן על ־להבות של המחלוקת _הלאומית‭. "‬רדיו מוסקוה שידר האשמות ד-אוביות כי מדיניות הבריטים למזרח _הת־כין יש לה . סי - מנים ברורים" של מאמץ להשתלט על או־ מות אהלות ־ ולהתעלם מזכויות לאומיות חוקיות של השחרור של עמי המליח הע־ רבי‭,,. ‬בעבר־ר‭-, ‬רדן נהפכת מוינת־בוב־ של משטר עריצות לעיני כל העולם לבסיס צבאי של האימפריה הבריטית. מצרים מנהלת מאבק ממושך על הפינוי של צבאית הכיבוש העומדים ג־צריפ ללא כל יסוד חוקי לכך. בעמדו על _ייכיזת באוץ שרוסיה הסוואטית הבירה בחש-בות הנודעת לשלום העולם בעמית ד. צנא הבייט־ כגזרה התיכון אומד , אי;ואפטיה‭:"‬ דבר זד. אינו הולם את המציאות בשום פנים. זהו נסיין להסתתר נ'אחווי גני , של דוכיה הסו־ ואט-ית‭. "‬באותו גליון של _העתין מותקפת המדיניות של ארצות הברית באמריקה הלא־ פינית כמדיניות ש‭"?‬התפשטות‭. "‬ סופר ‭., ‬רויטר" מוסיף לידיעה זו\ "המדיניות הבריטית במזרח התיכון _פבקשז; לה סיוע בכוחות הריאקציוניים ביותר של האובלוטיה המקומית -לוקיילמת משאיפות השחרור הלאומיות של עמ- המזרח ד‭!, ‬נ־

הפעולות _גגד יגור _נושכות

חבר שיצא אתמול מחצר המשק ביגוי רד. מכונות עבודה הושחתו. עגלות רבות

מס1ל לנו: אט ביום ד' נראו סימני הפוגה בפעולת החיפושים וההרס במשק יגור. הרי אתמול ה1ברר שאין לכך בל יסוד. משמרות הצבא י"תחלפו עם המשמרת החדשה. היבא_?טנקימ עבדים, _מכלנלת־העייה _גדז־ לות יותר ומכשירים אחרים. החלו _ש־ב בחפירות בתור _חדר־האובל ומסביב לו ובמחסן _הפרודוקטיט הסמוך להדד־האוכל_, באיזור הרפתות וליד בנץ המזכירות. גט _במובנים חיפשו. בפעולות חדשות אלה פיזרו החיילים כמויות גרו־ לות של תבואה' שפכו מתוך השקים בתוף ז!צר. י<יפת גס חיטה, ימפו- דויטה ושעליה. _מכשירי־עבודה קולקל1י אתמול ללא גל צו-

•שוברו‭-. ‬י&רםאה נהרסה כליל. הרושם הכללי במשק הוא — חידוש החיפושים והכנה לפעולה ממושכת. מציינים את ההתנהגות למופת של ילדי י&_שק. _לללט 0י8הח‭0>_0, ‬ _נענודה נמיקנ :לתם. ביום ה' ביקרו ביגור המזכיר הראשי _ק1ל ד‭_8'_5. 5, ‬לה, הננראל בארקר והמטה שלו. אומדים, כי הפ הוקריט ב‭6'‬י8ת הגנת. הנשק ומגמתו. ענפי המשק מקבלים קוב את _דטיפול. הילדים נרתמו בכל כוחם בעול העבודה. עמידתן שק ־‭<!_':‬י0 נ־:־?ח עניני ד&_ןןק -המקום — היא עמידה זקופה ואיו1נת.

מה תוכו גילוי-הדעת

של מושב-החירוס לועד הלאומי והועד הפועל הציוני כרשויות המקומיות ובכל הקחלות ותאי . מאסרם של מנהיגינו אינו משנת

הכנסת נתקבל חוזר (מודפס במכפלת) ובו דו"ח על הישיבה של נלליאת הוער הלאומי , הועד הפועל הציוני וב"ג המועצות שנתקיים בירושלים ביום ב' ' וכן . _יטופס 8לא של גילוי הדעת של הישיבה. גם המ_2ש?_יו קיבלת את טופס גילוי־ הדעת. מו"מ 1 שמענו, בי הועד הלאו&י הודיע . לשלטונות _שהמשא־והמלון _קלנו עם הממשלה צייר להתנהל עם המוסדות המוסמכים.

את מעמ־ ? תם ולא ולא

דם =קרבנו. ואינו גורו;מסמכותם כלום. סח חדרך להרגעת ועתם של חברי הועד הלאומי היא, כי הדרך להרגעת הארץ והעם היהודי, היא פשוטה מאוד: העלאת מאת האלף ושחרור הנאסרים. המנהיגים מאמריקה בפי הנראה אין ראשי הסוכנות מאמריקה עומדים לבוא _לאוץ־ישיאל בימים הקרובים.

_גזזינזה חלשו?נגד ההע_70ה?

ק א ה י ר‭4, ‬ (מאת סופרנו המיוחד‭. (‬לפי חוגים _פאן־ערביים עומדת הממשלה . הבריטית לנקוט אמצעים _מםוייסים למני י עת עליה בלתי ליגאלית והיא מאיימת אפילו באפשרות של הבימי־צי ־81 שלטונות הנמל של ארצות דרום־אירופה, _שלפידם ת־גרחנד, כל האניות הבלתי־ליגאליות יחזור לנמלי מוצאן, כל אימת שיגלו אותן מול חופי איץ־ישואל. ידיעה זו נמסרת על ידי העתון "איחוון אל־מוסלמים‭. "‬עתון זה מוסיף, כי בריטניה הציעה _לאתיות־"ברי-ת להכניס לאמריקה 30 אלף פליטים וכי ג0 גייטגית תקלוט 8ספר הוה ו־40 אלף הנותרים ילכו לארצות אחוות ובכלל ז־ גם לארץ־ישראל, בתנאי שהמדינות הערביות תקבלנה ערובות שעולים אלה יהיו העולים היהודים האחרונים שיורשג לעלות לארץ־שראל.

עזאם םקוח לפתרון לטובת . הערבים סופר "א־דיפאע'י בקאהיר שוחח עפ _עזאפ פחד, עקב הכרזתו של מרומאן ונאומי של אטלי בפרלמנט. מזכיר הליגה הניע תקותו שהחמרת המצב "תסתיים לטובתי הערבים‭. "‬ בחוגים הערבים שוררת. התמרמרות רבה בגלל הכריות טוומאן — מוויע סופר העתון‭—. ‬ הם דורשים לקיים את החלטות י _בלו־אן לגבי אמריקה (הכוונה לאיום בסאנקציות‭. (‬ היעד. ד‭9!‬ועל-הערבי . דורש _9עולות נגד ההעפלה ‭!>‬ועה‭6"‬ הציבי העליון שלוז לנציב העליון תזכיר נגד תנועת ההעפלה. התזכיר מסתמך על דברי ממשלת איץ־ישראל בתזביז־ה אל ועדת החקירה, מפרט את אניות המעפילים שהגיעו ודורש את הפסקת ההעפלה.

קצור טל_&רמות

לונדון‭4, ‬ (ר‭. (‬מיניסטר החוץ הפולני קיבל הודעה רשמית האוסרת, כי החס־ כפ הכספי הפולני בריטי לא יאושר משוט שפולין עוד לא הכריזה על תאריו הבחירות. עצמאות לפיליפינים נ י _ו־י ו ר ק‭4, ‬ (ר‭. (‬הנשיא טרומן הכריז רשמית על עצמאות הפיליפינים ואמר, כי _ארצות־הברית מוכנות לעזור לאיי הפיליפינים בכל ורך אפשרית בשנים ־באות. ועידת השלום. נקבעת ל־29 ביולי _בפאריס.

גוגד יהודי למיתה ס אל י ני קי‭4, ‬ >ו‭. (‬בןג־ יהודי בשפ _ויטאלי חסון, שעור לגרמנים בגירוש 50 אלף יהודי פאלונ-יקי לברגן באלון _ול־ ‭. 0‬_ושו־ץ נידון היום למיתה. הת_3טר _מעריגת _ג'זאי‭8'‬ כרוניקל" לונדון‭(-, ; 4, ‬• איוון מ. גרינברג התפטר מעריכת "ג'ואיש כרוניקל" בגלל חילוקי דעות עם המנהלים 3_ש‭?*‬ת ה‭*8‬ב בארץ־ישראל. ‭.... ". ‬

4 המיניסטרים לישיבה מכריעה

פא ליס‭4, ‬ (ר‭4. (‬ המיניסטרים 7עניני־ חוץ התכנסו היום לישיבתם האחרונה וה־ מכריעה בארמון לוכסמבורג. משקיפים מקוים, ני הלילה, או לגל המאוחר מחר, יושג הסכם בשתי ‭" . ‬ השאלות העיקריות שדנים בהן בועידה: כינוס 21 האומות בועידת השלום והפיצויים _האיטלקיים. מוס - רים ממקור מוסמך. כי _בארנס . חושב לה- ? ציע הצעה פשרת חושי‭.. ‬בעניו הפיצויים שתספק במידת־מ‭-_<1‬את- תביעת הרוסים _ל־5י‭-;‬מי'זיון לירות, אס. יושג הסכ_6 גם בשאלת ועידת השלום ונם. בשאלת הפי‭- ;-‬ צויים _בחוזי־השלום האיטלקי, הפיני לה־ באלקניים, ברגע האחרון: פאריס‭4, ‬ (ר‭. (‬איבת _מלניסטיי־החוץ הגדולים . קיבלו את הצעת תבנית . הפיצויים האיטלקיים של _בארנס, בתיקונים קלים אחדים. מולוטוב הודיע קודם, כי לא יט־ כים לקבוע את תאריד ועידת השלום לפני •_גיישג _זןסנט בשאלת הפיצל"פ האיטלקיים. המצודה נמםרה למצרים ק א ד, י ר‭4, ‬ (ר‭. (‬השלטונות הצבאיים הבריטיים מטרו היום לצבא המצרי את המצודה בת 700 השנת שהיתר. בידי הברי־ טיפ מ־‭. 1882 ‬

שלושת הקצינים החטופים שוחררו

. שלושת הקצינים שנקטפו — שוחררו ‭">. ‬ טלפן אמש ב־‭6. 15‬ קול מיסתורי למערכת . דבר‭. *‬מיד פנינו ללשכת המודיעין הממ־ שלחית זלמשרדי מושל ד, מחוז, אך 01 לא ידעו עוד על כן. 3 _גןציגיט בארגז א ־ הד סופרנו מודיע אתמול ג־‭_^30‬ בערב ; נעצרה _מכלנית־משא ירחי שר"ל 8ית ; שררות רוטשילד וצעירים הורידו מהמכונית ארגז לבן גדול והסתלקו. געבור במה רגעים יצאי מהארגז שלושה קצינים. אחו מהם רדף אחר המכונית כדי לברר או* מספרה, אך לשוא. המכונית נסעה במהירות רבד, וסוד. מיד לרחוב צדדי. הקצ-־ניט הלכו ברגל ל"בית־הדר" שבו נמצא משרד צ:אל . משם הועברו למרכז הבולשת _גיפו. ילדיס 3תחו את הארגז עדי־ראיי;מוסרים, כי ילדים ראו את הארגז באמצע הרחוב ליד בנין "המכון הבריטי‭, "‬ניגשו והר-ימו את _קוט־הברזל שחסם אי1 הדלת שבארגז. אז יצאו שלושת הקצינים. עדי־ראיי־ אחליפ מספרים' כי הצעירים שהיו _במכונת־המשא פתחו אף. המנעול. אחד הקצינים שרדף אחר המכונית נפל פעמיים. ב־7 בעיכ התהילה חקירת 3 הקצינים בגרכז הבולשת גיפו.

הת;ד‭;_, ‬ןת ‭'_^‬נטלמ;י‭"0‬ לכמה מערכות טלפן האיש המיסתורי ומסר שבל קצין קיבל לירה אחת ‭8"‬ז הכסף שנשדד בבאנק ברקליים. בשכם‭. "‬ כן הודיע המטלפן _שהחוםגים התנהגו ב"נ'נטלמנים'' כלפי הקצינים. 16 יומ בידי _החוטפיק שלושת הקצינים נחטפו (יחד עם עוד 2 קצינים ששוחררו ב־22 ביוני) ב־18 ביוני ב־‭. 15‬ג אחרי הצהרים במועדון הקצינים ברח' הירקון בתל־אביב על־יוי קבוצת צעירים _מזוייגים. החטופים הי* 16 יום בידי החוטפים. עתונאים שביקרו אתמול אצל הקצינים שמעו מפיהם, כי הם ביקשו בזמן מעצרם חומר לקריאה וכי החוטפים ניסו להשפיע עליהם על ידי תעמולה. אחרי כמת זמן היו ניתנים להם קטעי ‭.. ‬פלסטיין פוםט‭. *‬החוטפים שהיו שוטרים עליהם — לפחות • 24 איש — י' יו מתחלפים לפי התור והקצינים בסיחים שהיו יכולים להכיר את. רובם. לפני שלושה ימיט הכריזו _הקציביפ שביתת רעב וזזודיעו שימשיכו -בה עד־ שישחררו־ אותם. בזמן שחרורם החזירו להם את כל חפציהם וגם נתנו להם עוד לירה לכל אחד.

ההודעה הר'טנגית הודעה רשמית זו _גורפמה ‭!21‬זטולושלושת הקצינים הבריטיים שיחררו על ייי; _חוטפיהם היהודים ב־6 _*חר הצהרים הי‭. -. *1‬ בפינת רחוב שד"ל בשדרות רוטשילד בתל־, אביב. ד, ם הובאו לשם בתיבת אריזה גדי־> לה‭;. ‬־, קצינים היו בידי שוביהם 16 יום וידיהם היו כבולות _במשף הזמן הזו‭... ?‬ שמיו עליהם 4 י-לדיט מזוינים באקיחיס‭;_. _^‬ _כשנתפסו על ידי חוטפיהם היו כבולים' ביר ורגל, ואז הכריז קפיטן וארבארסון־ ?י שביתת רעב לאות־מחאה. למחרת ‭-. :‬יים הוסרו הכבלים מעל רגליהם אולם או! ־ ; ידיהם הניחו כבולות. בתקופה : זו שבה היו כבולים, ביקר אצלם 5 פעמים אומלבוש מסכה שאמר להם כי יירו- בהם אם ‭;,, ‬ ינסו לברוח. בשעת ביקורו האחרון היום‭;;. ‬ ב־1 אחר הצהרים פקד על שחרורם‭.. ‬ואן ; הושמו בתיבת־אריזת גוולה והומו גמגו־ י, ני _י ת־מי&א למקום שבו. הוווד. התיבה. כ‭;?‬ ?שלושת הקצינים שבתו-שביתת -עב במשך; 48 שעות לפגי שחרורם כמחאה נגד המש‭?!‬ מעצרם. הקצינים המשוחררים הם: _קפיטו _י פ. וארבארטון, קפיטן ספנפר _וקפיטן טיל י , לוד. ד. ם מסרו, בי הובילו . אותם בתיבת: כ־15 דקה. הם לא נפגעו _ומגנ־בויאוושי טוב. יי ‭_£_-: . ‬

דבר היום

מ. ד‭/. ‬ מידות רבות לסבל וצירות שונות לו. יקו סבל אכזרי ומטמטם שבא על ציבור ללא טעם יבדלית־ברירה. ויעו סבל משחרר ומעלה, שציבור חפשי ניטל אותו על עצמו בעינים פקוחות, כדי לשמור על טוהר נשמתו _ולמנ־־ג מעצמי ומן היקר לו סבל כבד יותר. אכזרי יותר, שאין מנוס ממנו וטעם אין בו. _ביגסרבנו להכיר בספר הלבן, כאשר דחינו את הגזרה לראות את שערי הארץ נעולים בסני שבי־ציון ופליטי־ גול‭, -‬ כשלא הרבנו ראש בפני האי־ טור לחונן את עפרות ארצנו, כשנש־ בענו להכשיל את מזימת הסגרתנו לנצח כמיעוט חלש בידי מבקשי נס־ שנו — ידענו כי סבל קשר, ומפועל אנו נוטלים על _£צמ!ו. ידענו כי אנו עושים זאת מתוך נאמנות ליעודנו כחלוץ האומה העברית הקמה לתחיר‭:, ‬ כי אנו עושים זאת למען הצלת אתים ואחיות שצפויה להם סכנת כלייה בגלויות: ידענו כי אנו עושים זאת כדי למנוע מעצמנו אי. הרעה הגדולה — את הפיכת ארז־ישראל לארץ גלות ושעבוד. ובאשי נחלצנו למלחמה באויב עמ־ נו, באויב בריטניה, על אף הספר הל־ בן!על אף הפצע השותת דם שבנש־ מתנו, פצע שבא מידי בעלי ברית — ידענו: השטן ההוא רוחו מרחפת על פני הספר הלבן. רק אס ייעקר מן השורש, הוא ודוחו, תהיה תקומה לער ל0 ותהיי. תקומה לנו בעולם ובארץ־ ישראלי.

השטן נוצח. אך רוחו מרחפת צל פני מים אדירים שאניות המעפילים מפלסות בהן נתיב למולדת הסגורה על מסגר. והמזימה הגדולה אשר התגלמה בססי הלבן משנת 1939 קיימת, נרק - מת ורוקמת, פור_&ת עלינו את רשתה מכל צד, חותרת תחת כל גילוי‭--‬של חיינו שיע בו כדי להבטיח את קיומנו וקוממיתנו בארץ הזאת.

מיום שפורסם הספר הלבן לא פסק המאבק אפילי ליום אחד. היו במלחמז? י הזאת ימים קשים לקיסרות במזרח התיכון שרחש כולו בגידה ישמחה לאיד, ואז נאלצה הקיסרות . להסכים לקיומנו ולהשלים עם גידול1ו, אז היה _קיזמט _וגילינו כאז משענתה העיקרי בחלק עולם זה. האחראים להנל_^לת המלחמה קיבלו את קיומנו ואת גידולנו ברצון. והמנצחים על התככים הדיפלומטיים והמדיניים במזרח _התיכון קיבלו גם אז בחריקת שיניים. אולם עתה, כאשר המלחמה גסתיימה ונדמה כי אין יותר כל צורך בעזרתנו — נתגלתה המזימה מחדש בכל תק־ פה ומערומיה. המזימה הופיעה _להכק‭/!?‬ הבלונד, שי התחמקות פחדנית אשר העטו עליה ראשי הממשלה בלטה ונקרעו?מזמן. ושוב הולך הי_^יב העברי, בעינים פקוחות מתוך ידיעת הגורל הצפיי לו, לקראת סבל מרצון כדי להציל את נשמתו, כדי _ליזציל את טרידי. אחיו שהוכרעו לטבח, כדי למנוע סבל גדול שבעתיים, שלא יהיה מנוס ממני ולא יהיה טעם בו. אין מניס מגורלנו זה, גורל חלוציט של אומה דוויה הרוצה בחיים _ובחרוב ואין גורל זה ניתן לחלוקה. משותף י היא לכולנו, בכפר ובעיר, לפועליס ולבעלי תעשיה, לפרדסניט ולסוחרים. לאנשי המקצועות החפשיים ולאדם מך , י ; השוק, למנהיגים ולהמון, לגברים ול‭--‬-נשים. המזימה עשת?ממלט מחנה ־ אחד של עומדים על נפשט. וכל יחיד י

עומד _במגגרכה ויעמוד בה דיקיים בכל חימר הדין את אשר קיבל עליו הישוב על ידי נציגיו. גי מאז החל המפנה הזה ניטלה הברירה מאתנו לבעל _כרחנל אנו נתונים בתוד המערכה, כל אחז־ מאתנו באשר הוא יהודי, באשר הוא יהודי היושב _בארץ־ ישראל.

50 שוחררו אתמול מרפה

עוד 50 חברים מנעו ומשמר השרו?שביקרו כיפה אה&ול _גוסרים לסלפרני ברחובות: 400 עצורים מחברי טיט־־ נען, גבעי;ברנר, אפיקיפ, אשה־ת-יע-קב, תל-יום‭, ?, ‬עין-חרוד, מזרע, _םשמר־חשר־ן. שריד, מעברות, רחובות ותל־אב־ב נמצאים ברפ־. _הגוונר. _מחל7ק ?־4 חצרות נבדקות. והעצורים שוכנים בבתים. מגב רוחפ איתן. הפ _מקנאים _אובל צבאי — _כפנ‭. "‬החייל, בעיקר שימורים. _הנעצרים קלבליפ על כיעו:ן ־לחם, הירקות, ש:מע* אינפ נית - נים 7המ. העצורים ישנים על גלונקות. כל אחד קיבל _שטיכות. מיפ הפ _מקבליפ רק לשתיה ולרחיצת־הפניפ. האסירים !י_5איט ליויעות על הנע_&ה בארץ ולקשר עם הישוכ. אין נותניפ להכניס אליהם נכתבים ועחונים. ביום דקאים הט להתהלך בחצרות, בערב _מ־8 סוגרים אל־ תם בבלניהם ואסלר להם לצאת על 7 בבוקר. אף גת _צרכיהט עליהם לעשות בלי־ לד, _בליקים 5_גלרם. ד, _יהפ _אלידפ טל ב. כמי, םהעצ־רימ קובלים -שהלכו בלאטרון. הברי נען גדעת ביני וגנשפר־השרון הביאו לעציר-ם פלוות, ריבלת, ביצים, שימורים י ללחם. ליושר, עזרי, מרוגזת ע''י&ופללר. _מום_^ביפ של הישוב לפלפוק תופפת מזון וגצרכים היונים לי‭6'‬ לעשות זאת בהקדם.

שוחרת היום 1 _העצוריפ ביקשו _לגפור ורישת־*ל. ים לגל הישוב, למשקיהם _ולמשפחותיהם. מטעם הרבנות הראשית והוועד ה*או_8י ביקרו _אתגול בבוקר הרב יעקב _נולדפן. הרב הגמוני, על בתי הפוהר וממנות הע־ צורים בארץ, והסייג'ור צבי גולדהארב, _חינ הצבאי האמריקאי לשעבר ב0חנה ברפ־. הה התראו שם עס כל מעצורי* המשלחת ביקרה גם באגף בית־החולים 9ל המחנה. מצב החוליפ אינו מעורר דאגה. חיום 'טךחרר־ כחמישים עצורים מרפה. העצורים הדגישו את היחס הא־ דיב וההוגן מצד השלטונית במחני_, הזח. מיד לאחר הביקור יצאה המשלחת לביתו של דיי _לייצפז ברחובות _יקסרי, דייז!ל6ר רת _וייצמן. י 49 שוחררו מרפה ‭. ;. .. ‬־־ קבוצה של 4 אנשים, רובם ח-לשבל‭;_-‬ח_£ל-אביב _ינייעוטם _מנען, שוחררו אתמול _ממ־ ‭.. ‬ הנה רפה. כולם נעצרו בשבו!בבתיה* הזכלו למחנה _הריגוז בלאטרלן וכשם הר י ‭., ‬ עברו ביום א' למחנה ברפה. יי י (רשמית‭50. (‬ איש שנעצרו לחקירה בשעת הפעולות האחרונות, י שוחררומטחנח העצורים ברפה ביום ה' וע_;ד 50 ישוחררו, כנראה, היום.

קול מזויפת: 600 אלף יה1די _ארץ־לשראל לא ייכ1עו

לגנות את חיתוריפ באשר הבטיחו על ידי :שק את קיומם שלא הובטח על-ידי חאדמיניפטראצית הבריטית לפי מסקנות לעדת החקירה. אץ פתרון השאלה הארצישראלית תלוי בהצלחת האנגליפ לפרגן מהיחודיפ את נשקם וא_9ילו אפ ןה יאושר על ידי ארגון האומות המאוחדות. שש מאות אלן!יהודים _גארץ ניצולי התופת החיטלרית לא יכגעל. _העתלן מפייס בקריאה: אייר, הנצחון חדמוקראטי ?

פאריס‭4, ‬ (מיוחד ל _" דבר‭. _;"‬חעתון הפריסאי הידו ע "ל־־מונדכלתב חיום: כמאגר הושבו בעיקר אנשי הקיבוציפ ומנהיגי הסתדרות העובדים, חוט השדר־ של הציונות הקונסטרוקטיבית. מיגור ההסתדרות פירושו _ מכת-מות לציונות. יש להדגיש, גי ההסתדרות שואפת לחתקרגלת בין היהודים והערבים על-ידי עבורה טשלתפת‭.. ‬ ברוד ששואפים _בארץ־ישדאל לשבור את ההתנגדות הפיזית של הציונות. האפ יש רשות חוקית

מיגור ההסתדרות - מכת-מות לציונות"

⁨Click "Cancel" button below to stop tutorial. Click "OK" button below or anywhere outside the popup to show next tutorial.⁩

⁨Hide the information pane or adjust the document viewer width⁩

⁨Maximize the document viewer⁩

⁨Unmaximize the document viewer⁩

⁨View the previous document⁩

⁨Move to the publication page to see all documents⁩

⁨View the next document⁩

⁨View the previous search result⁩

⁨Back to the search result list⁩

⁨View the next search result⁩

⁨Right-click on an ⁨article⁩ to see options menu⁩

⁨Enable QA mode⁩

⁨Start clip⁩

⁨Zoom in⁩

⁨Zoom out⁩