⁨⁨Davar⁩ - ⁨דבר⁩, 17 June 1936⁩ — התכונה להריסה בעיר העתיקה ביפו [⁨ARTICLE⁩]

Print   Back

התכונה להריסה בעיר העתיקה ביפו

ליד השכונה שעומדת ליהרם בעיר העתיקה ביפו עומר משטר חוק של צבא. בודקים את הצרורות והחפצים של העוקדים מדידותיהם. את הרחובות המוליכים לבנינים שיי־ הרפו חוסמים היום בגדרות תיל, שהוכנו כחצר הגדולה של משרד העבודות הצי־ יור/ו‭_, )‬מול שכונת אכו־כביר. כפי שמספרים, רבים הם הערכים בעיר העתיקה העושים מיום ואתמול " בדיקת חמץ" בבניגים. לרכריחם, מחפשים חם זחכ, אשר הם או הוריתם וזקניהם הטמינו מתחת לרצפה, וכוי . עגלות משא רתומות לשני פופים של עגלונים ערכים מעבירים ־ היום את רהיטי תושבי העיר העתיקה, ביכו לט:־ שיה הערבית. אלה שקיבלו- אזהרות לפנית את בתיהם בעיר _העת־קת, הודיעו _לי_^י־ טונית שהם דורשים חתימת רשמית על האזהרות, כדי להבטיח את הפיצויים. חושבי העיד העתיקה דורשים לד - חות לבמה. ימיט א ת ‭. . ‬ הריסת הינינים עד שכולם יישינו _דירות־במנשית ובשאר תשכו-נות הערכיות.

לפי דבריהם הפכים המושל לרחות יטיב את ההדיפה לכם־ ימים. יש ערבים שאינם רואים בעין רעה את הריסת הטכואות הצרים והאפלים: ערכי מחושבי יפו אומר, כי את התכנית של הדיפת בתים _לי‭_'4‬מ הרחבת חובות בעיר העתיקה ביפו, כבר תיכן חפן בק, מפקד יפו בזמן המלחמה העולמית, ורק עתח תתנשם. כנראה, התכני של הדיפת בתים לשם הרחבת הרהו בית ל־10 מטר. על הדיפת העיר העתיקה יביפו _מםפר א־דיפאע" כי הועדה הלאומית ביפו ‭, "‬ ש7חח טלגרמות: לועד‭-, ‬עליון בירושלים, לנציב העליון, למיניסטר המושבות, לחברי הפרלמנט הבריטי, אל כל העתונים האנגליים בלונדון ולבל _העתו־ _ניט הערבים בארצות המו י רח. לפי ‭,, ‬אדפאע" יש לחרוט 40 ביה, אבל פקודת ־ ־ ינוי תלה על 200 (כ " דבר" של-הבוקר מסופר על 46 בתים הטועריםלתרפ ועל י י ‭. 70‬בתים שחל עלייתם צו הפינוי‭. ( ‬

⁨Click "Cancel" button below to stop tutorial. Click "OK" button below or anywhere outside the popup to show next tutorial.⁩

⁨Hide the information pane or adjust the document viewer width⁩

⁨Maximize the document viewer⁩

⁨Unmaximize the document viewer⁩

⁨View the previous document⁩

⁨Move to the publication page to see all documents⁩

⁨View the next document⁩

⁨View the previous search result⁩

⁨Back to the search result list⁩

⁨View the next search result⁩

⁨Right-click on an ⁨article⁩ to see options menu⁩

⁨Enable QA mode⁩

⁨Start clip⁩

⁨Zoom in⁩

⁨Zoom out⁩