⁨⁨معاريف⁩ - ⁨מעריב⁩, 20 أيّار 1948⁩ — ⁨Page 1⁩

1 ה ו ד י ם ר דו הו ב כו ח ב י ב ‭6 4‬ " מ ר ־ ק ו אר פ מ" בדדכה לחיפה

?י 61יחודיפ ‭, - -‬דולהפ נתיניה אטריהנייפ י וכוזלכןפ ארציש' ' _'ראלייפ י שווזרו מארצות הכרית :לארץ ישראל הורדו אתמול. ככח על ?ידי 'השלטונות' הלפנונייפ מהאניה חאמריקנית " מרין _הןאדפ‭, "'‬ש־ •עגנדזפנמל , בירות עדרכח דארץ ישראל מאמריקה. ‭, _"‬ , האניה "מריאן קארפ" מחא־ 777 הגדולות וחמחירות חמהל•• _^ז ־ת ביזו חיפה־ניו־יורק :ושר‭:'‬ בים מך הארצישראליים 'משתפי שים בשרותה במםעותיהם לא־ מריקח חגיעח אתמול. לבירות כשעל-פיפונה ‭'112‬ יהודים־ שנסעו ־ לחיפח‭-. ‬בחלקפ-חיו/ אלה ? יחודימ ?אמריקניים וכו יחודיפ

אחרים עם ויזות ' בנות תוקף: לארץ יעידאל ובחלקם אדצישד־ אליים, _~ שחזר1 מביקור בארצות ח_£ו*תלארץ ישראל. בהגיעה־ י 'אניח לנמל בירות עלו פקידים י? לבנוניים על האניה והחלו בחי־ *ושים ובזיהויים י . למדות מה־ אות־ חבר העובדים באניה ר היהודים י החליטו הפקידים להר ריר בכח 61 מבין הנוסעים בנ־ מל בירות ולא לתת להם לחפ־ . ליג לארץ ישראל. כשאלה לא י ' הסכימו־ לרדת מרצון הורדו ב־ כח. י ‭?51‬הנוסעים היהודים ש־ ניתנה להם חדשות לחמשיר ג־ דרכם ‭-'‬לארץ ישראל חם זקנים ונשים. מהאח י חריפה הוגשה נגד חת־ ‭'?‬־ההגות חשלטונות הלבנוניים ש־ ‭_!4-‬יא חפרח גםח של חחוק חבי־ נלאומי‭-. ‬

התחרות בין האימפריאליזם

האמריקני והבריטי ‭, <*. _'_>‬ בלגרך י (סי"צ) — כחגובח. על _ומאורעות בא"י כותב _חעתון היוגוסלבי *פוליטיקה" ' כי האימפריאליזם הבריטי מנסה לשמור על השקעותיו ועל עמדותיו במזרח חתי?ון, אך מאבד את. הבסיסים הצבאיים " וצינור ־הנפט ומוםיף שהאימפריאליס־ * טיס האמריקנים רוצים מצדם י במידח הולכת וגדולה לרשת את מתחריהם חבדיטים.

לא להטריד את הדואר בענין ההפצצות!

פל חושבי תל אביב מתבק ־ . שים לא לטנות בקריאות טלטר _>ניות, בזמן ומיד אחרי אזעקח או חטצצח, למרכזית חדאד, תל אגיב' בשאלות חנוגעות לאד עקח. ' חקריאות חאלו, שחן מרובות, מכבידות על עובדי מרכזית ח־ דאר ומפריעות בעבודתפ חק־ שורח בעניני חג"א. מיניסטריון ההגנה י* י < הסורי ממשיך

בכיבושים" בהודעותיו

דמשק (םי"צ) - חודעח מי־ גיסטדיון חחגנח חםורי טוענת שהת ק פת חגגו שפ ת חו בח ח • יחודימ נגד העמדות הקדמיות הסודיות נחרטו וכי חאויב ח־ יחודי חשאיר בשדח המערכת עשרות אנשים חדוגיפ. חחודעח טוענת שהצבא חםורי כבש את שער חגולן ומםדח‭3, ‬ ק"מ מערבית מצמח, חאויריח חםורית זמילק_^ושח אוירוניפ יחוד• יזט :_נוזוו‭!*‬מנוד‭— " '0. ‬ מומת י.

" סרפנד 1 _פ בש ה בתכם _־ ם " טרזן

עתח ניתן לגלות, כי חיילינו כבשו את טרפנד _בתכםים מיד חד במינו.

כאשד הבריטים עזבו את ה מחנח חם לא סילקו את שדות חמוקשים מסביבו והודיעו לעד

בים היכן, השביל החפשי ממר קשים שדרכו אפשר לעבור ב־ אופן חפשי.

הערבים סמכו על י שדה המר קשים והם נדחמו ממש כאשד ראו את החיילים היהודיים חר

דרים למחנח. מסתבר, כי , חילל לינו קשרו חבלים לענפי. עצי האקליפטוס שמסביב למחנה וחצליחו בעזרת החבלים חללו להתרומם מעל שדה המוקשית‭';‬ מפציצי האויב שו*

עבדללה כ נ ו טלגרף לאבן־סעוד ע? כ יבוש הע יו־העת _יקה ע והכוחות העברשבע לדברי ההודעה המצרית

סופנות המודיעין הערבית מודיעה מרבת עמון _^ כפי ש־ מוסד רדיו לונדון — כי עבדא־ ללח כבר הזדרז וטלגרף לאבן טעוד כי חייליו כבשו כבר את העיר העתיקה בירושלים. כן הוזר רדיו לונדון בשדורו אחרי הצהרים על תאור הקרבות

החזקים חמחנהלים בעיר הע - תיקה בירושלים. הפעם אומר רדיו לונדון כי החיילים העבד־ ירדניים מחזיקים בחלק הצפוני של' שכונת שיך גידח ובזח נפ־ תחח חדרך למרכז האםפקה הערבי ברמאללה. עיקר הקרבות מתנהלים עכשיו טמוד לחומות

העיר העתיקה והכוחות העבר ירדניים מתקיפים מצפון ומד־ רום — לעבד הר הצופים והר הזיתים. כן מביא רדיו . לונדון הודעת המטה המצרי האומר כי כבש את הנקודה הערבית דיר־ סנה שמונה מילין מהתוף לא דחוק מעזה וכן כבש את באר

שבע . לדברי ההודעה המצרית חולשים עכשיו המצרים על־ ידי כיבושים אלה על נקודה ישובית חשובה המשמשת מרכז אספקה ' לכל האזור שבו עוברת האספקה מת"א לנגב‭. -. ‬

וע י דת ה " ל יי בוד " א ישר ה את מ ד י נ _י ות ־ בוו ץ כי

לונדון(שרות מעריב) - ביותר מארבע מליון קולות נגד 224 אלף דחתה ועידת הלייבור את הצעת הביקורת על מדיניות החוץ שהוגשה על ידי זיליאקום, ועל ידי זה נתאשרה מדיניותו החיצונית של בורן.

בורן בנאומו בפני הועידה סקי־ את מדיניות החוץ ועמד במיוחד על הברית הכלכלית של אירופה המערבית ועל העזרה של מר־ שאל ואמר, שלדחות תכנית עזרה זו כעצת מולוטוב כמוה כהתאבדות כלכלית. פרק מיוהד

הקדיש בווין בדבריו ליחסו עם רוסיה ואמר: אין בכוחי לשנות את הקומוניזם ברוסיה וגם לא אנסה לעשות זאת. אד לא אשב בחיבוק ידים ואסתכל כיצד הקו־ מוניזם חודר למדינות אחרות ומחליש אותן, בדברו על גד־

מניה הביע תקווה, כי תקום גרמניה דימוקרטית אשר תסלוד במלחמות. בשאלת יוון אמר' כי לא יעזוב את יוון הדמוקרטית לנפשה ולא ירשה להפכה לצ'כוסלובקיה הדשה.

טרומאו יבטל את האמברגו

מיד אחר שמועצת הבטחון תדחה את ההצעה האמריקנית

רדיו ניו יורק מודיע, כי הנ־ שיא טדומן יבטל את האמברגו מיד לאחד שמועצת הבטחוו

תדהד. את ההצעה _חאמריקנית בדבר הפסקת הקרבות בא"י. אותו מקור מוסר, כי היחודימ

הזמינו כמויות גדולות של נשק וציוד אצל פירמות פרטיות ובמשרד לחיסול עודפי הציוד. גם

הערבים הזמינו כמויות נשק רבות.

_המיניסטריונים יכינו את המדינה

שד הכספים, אליעזר קפלן, סיפר אמש במועצת המדינה, ש־ עדיין לא חיה סיפק בידי מחל - קות הממשלה להכין את חתק־ ציבלשנה השוטפת. הוא מסר

פק, אם יוכלו לגמור את העבודה אפילו תוף אותם ששת חשבועות, שהוקצו לכף בחוק שנתקבל אמש• ציד מפ"מ והקומוניםט דרשו

להחיש את הצעת התקציב, והם מתכוננים לדרוש בכל תוקף שינוי בשיטת המסים הנהוגה ולהטיל מעמטה יותד גדולה על השכבות האמידות.

המיניםטריונים‭—, ‬ כנראה בשיתוף עם וועדה של חברי המועצה — יכינו את התקציב לחודש הבא.

הממשלה תדון ער מיסת אצייר לצבא

"עד הנה לא הספיקה הממשלה לדון בענין אצ"ל והצטרפותו לצבא/ — אמר אמש ראש הממשלה. "לח"י כבר הצטרף על נשקו, ־־ אמנם אין לנו ביקורת על מספר האנשים שהצטרפו לסי

כד, ועל־כל־פנים היו המספרים והכמויות קטנות מאד, אבל על־כל־סנים הודיע להי" לנו על התפרקותו. אשד לאצ''ל עוד לא יכלה הממשלה להתפנות לדיון, וודאי תעשה זאת בזמן הקרוב ביותר‭. " ‬

הודעה זו מאשרת מה שנמסר בשידוד אצ"ל בתשובה לאלה הדורשים את התפרקות הארגון. בשידור אצ"ל נאמר שעד הנה לא באו אתו במגע כלל על הענין הזה. דעת ראש הממשלה היא, ש•

עם הצטרפות אצ''ל לצבא צריכים להפםק גם השידורים של תחנת אצ"ל. גם השמאל וגם הימין (חמזי דחי) תובעים מחממשלח להחיש את עניו ארגון חצבא והתפרקות אצ"ל.

העולם יראה בבריטניה שות ף לתו קפנות הערבית

ניו יורק (סי"צ) — במאמר תחת הנותרת #גלוב פחד, והלגיון שלד שבו מזכיר העתון את חשתתטוחח של בריטניה בזיונו של הלגיון הערבי מצהיר "חגיו

יורק החלד טריביון" שגלובו פחה צריך להבין את מצבה הקשח של בריטניה בפבד שנוצר בארץ ישראל. העתון מבליט את החוחו ובוחו שנוצר בא"י הן‭'' ‬

מנקוות השקפת החוק הבינלאו־ מי והלאומי כאחד וקובע כי בתנאים אלה שנוצרו, הבריטים י היו צריכים לפחות לנקוט בא"י בקו של ניטרליות אמת.

‭", ‬אבל, סבור העחון, שאם בריטניה תמשיך לנהוג בקו שנחגח בו עד עכשיו היא תאבד את •חינה בעיני העולם כולו בשותפה לתוקפנות חערבית‭. " ‬

־־ יי שבו מלחמה לפ י החוק הב ינלאומ י בשבי

חוק שנתקבל אמש במועצת המדינה משנה מן היסוד את מעמדם חחוקי הבינלאומי של חיילינו.

זאת הסיבה העיקרית שהניעה את חממשלח לחציע קבלת חוק הנותן לה סמכות "להקים כוחות מזויינים ביבשה באויר

ובים, אשר יהיו מורשים לעשות את כל הפעולות הדרושות והחוקיות לשם הגנת חמדינה‭. "‬ אין לחוק חזה משמעות פני-

מית מיוחדת. כחות _חמגן שלנו קיימים _בץ־כח־וכח, וחם עומדים בלאוו חכי לרשות חמדינח - אמר ראש הממשלה. חחו ק הז ח מש נ ה את המצב דק. במידח מאח שלמשל, לא יוכלו להתייחם אל שבריגו כאל חבלנים "פרטיים" אלא רק כאל חיילים סדירים של צבא ס־ דיר, ותחייגח לחם כל חזכויות של שבויי מלחמה חמובטחוח בחוק חבינלאומי‭... ‬ דובר _חפמשלח אמד‭.. ‬היום, ש*גאגו נומ_* _1טץ?ים‭%"‬ו*די _ימדממוג שגדי טלחמ!ו#י חיי

הטייסים המצ ויים שגשם 'הנו מזכו יות שבו יי ם

דובר הממשלח היהודית אמר היום' כי אע"ם שהמרצהים המעופפים המרעישים את עירנו ומטילים פצצות ויורים ממכו-

נות יריד, על אזרחים שלווים, אינם ראויים שיחיחסו אליהם כאל לוחמים — יהנו הטייסים חמצריים שנלקחו בשבי על ידי

כוחותינו מיחס המגיע לשבויים כן יחנו מיחס מח אנשי כנופיות וחיליס ערביים זרים ש' יטלו בשבי.

ריב דמים בין "לוחמ ים" ע ו ב יי ם_" בטה ו ו _מ *קול ישראל* טשידוירד. _ומע>ף" וה_8ה‭. _0_!£3‬_יעיקמ , טבוח‭_^. ‬_טזיי_^י_^יגג. וו‭11. £‬ו‭)1<‬ •נגכמין_. _ןנדעים• ן‭_16**- ‬

בשמי תל־אביב

שש פעמים הופיעו. חיום מ? טוסי חארב בשמי ת"א וחטילו פצצות במקומות שונים‭., '. ‬ עד כה לא נודע על נזקים ו? אבאות. בכל פעם נתקלו מגזוטי האויב באש חזקה מצד מגיניז העיר• ‭'2' 7. ‬

התנגשות עזה גי ן חיילים בריטיים-

ודניים רדיו קוטנחאגן מודיע כי. בין חיילים בריטיים ודניים בעירי כיבוש אחת בגרמניה 'אירעו * חתנגשות עזח, עתוני דניחמד דיעים כי חאנגלים חיו חמתק _יי? פיס.

גורל הסחורות בנמל ימו

לשבח חמםחר עומדה במג* עם חמוסדות המוסמכים בקשר. לסחורות חנמצאות ביטו זח 5 תדשים, ותודיע על התוצאות למעונינים בקרוב,

מצרים מקציבה י עוד המשה מ יל יוניפ

קחיר (םי"צ) - בית חנבו י ' רים חמצרי חחליט אתמול: לחקזי ציב חמשח מיליון לידות נוגדי פות ל"מלחמת ההצלה בא"י‭. " ‬

נפגעו עובדי הקונסוליה הצרפתית

נציג צרפת במועצת חפןזחמ? פארודי , חוריע כי הקונסוליה ? נמצאת למעשח במצוד וכמח 9ר י ‭* ?‬ עובדיה נפגעו. ; לדברי פאדודי — _חיחידימ. ז :חם שהתקיפו את הקונסוליה"

מי ראה? כד סי שראה או שיודע

77 אריח גרינפלד (חייל במדים) שחיה בשעת ההפצצה על יד חל' תחנח חמדכזית מתבקש להודיע על זח מיד לועד חטועל של פועלי אגודת ישראל, רח' _מוני טיטיורי ‭, 39‬ת"א, טל‭. 3978, ‬

לתשומות לפ זזהיי לשכףן חמפחד ת?אפיפ

כידוע חוכדז ע"י מנחלת זד עפ על בטוח חוגח של רכוש . טוטי וצבורי מפני אבידוח וני? זקיס שונים ושלמטדח זו נוםדזו "חקרן חא"י לבטוח חודי _מגזקי • _%עת חרופ בע"פ‭", ‬ י \ _חוןפייפ חמעוגינמ, _בקנן_&מ? I •‭!*!‬ !•־‭1?!;‬ז‭_₪*1‬ו0זו ו ח1ו_*ו*ו‭*!!!!!?!^!!!!*‬וווו‭?*^??!**?^? ‬

⁨الضغط على "إلغاء" توقف الإرشاد. الضغط على "موافقة" أو أي مكان آخر تكمل الإرشاد⁩

⁨لإخفاء مربع المعلومات أو ضبط عرض المستعرض⁩

⁨لتكبيرالمستعرض⁩

⁨لتصغير المستعرض⁩

⁨الإنتقال للعدد السابق⁩

⁨الإنتقال لصفحة المعلومات حول العنوان- استعراض قائمة كل الأعداد⁩

⁨الإنتقال للعدد التالي⁩

⁨استعراض نتائج البحث السابقة⁩

⁨العودة لقائمة نتائج البحث⁩

⁨استعراض نتائج البحث التالية⁩

⁨الضغط على الزر الأيمن للفأرة من أجل استعراض الخيارات⁩

⁨إتاحة حالة رقابة الجودة⁩

⁨بدء القصّ⁩

⁨تقريب⁩

⁨إبعاد⁩