⁨⁨הצפה⁩, 21 نيسان 1969⁩ — נהדי" ניסיון קומנדו מצרי להדור למוצב צה"ל בתעלה צפונית לאגם תמסה [⁨للمقال⁩]

נהדי" ניסיון קומנדו מצרי להדור למוצב צה"ל בתעלה צפונית לאגם תמסה

מאת סופרנו הצבאי ^פידן מ*רי לתקוף מוצב צה''ד ולהדור לתוכו באחור איטמעיליה פתעלת פואץ נהדף עד ידי כוהדתנו וקבוצת חקומנדו המטרית שמנתה 15 איש פרחה חזרה לצד השני של הופעלה.

אהד מחיילי צה"י נפצע קי בת?* רית ופן ניזוקה משאית של צה"ל. לדברי המצריפ נפמו שניים פ ־ חייליהם בעת ההתקפה• תקיפת מוצב צה"ל היא פקדה התקפה החמור ביותר שאירע *ד כה בצד המזרחי שי התעלא. בעבר היו מספר מקרים בהנחת באזוקות פאול־ תרות פול מחנה של צה"ל. כפו כן אירעה בחודש אוגוסט מקרה תקיפה בו נחפף חייל צה"ל על ידי קבוצת קומנדו מצרית. מניחים שמקרה התקיפה שלשום בלילה בוצע בהתאם להכרזתו של נאצר על שלב חדש במלחמה גו יגםו המצרים ל* הפעיל קבוצת קומנדו מן הצד השני של התעלה. ההתקפה — כחיפוי אש ארטילרית התקפת המוצב נעשתה בחיפד אש ארטילרית שכוונה כפי הנראה כדי להסיח את הדעת. בשעה ‭7. 45‬ במר צאי שבת . פתחו . המצרים בהפגזה ארטילרית שהונחתה במיוחד על ה־ גיזרה שבין איסמעיליה ואגפ תיפ־ פה. בחפות ההפגזה והחשיכה ששררה בלילה זד, צלחה את התעלה בשחיה או בסירות גומי יחידת קומנדו מצרית שמנתה 15 איש• דקות

ן אחדות אחרי השעה * בערב נראה יהיה באילו מתחזקת ההפגזה הארס־י לדית שכוונה לאחר הפוצביפ שמצפון לאגפ תימסה. ב־‭8. 10‬ הבחינו החייליפ שהיו־ ב בונקל בתוך המוצב הנמצא בלשת של אגפ תפסח מול איסמעיליד. בתנועה השודד. בחוף. לאחד מכן ראו רימת עשן שהוטל לעובדם. הפ הבי - נו פיד פי זהו גיפית מצרי לחדור לתוך המוצב• היילי הפוצב תפפו אה נשקפ וזנקו במהירות החוצה כיי להדוף את ההתקפה, החיילים הבחינות במםםר־ירמויית המתרוצצות וצר עקות בעצבנות. מדי פעם השתמש אחד פהפ במכשיר קשר ואילו היתר ידו בעצבנות לכל מני כוונים. באמור הליל היה השוך והפצריפ הפעילו מהגדה המערבית של התעלה פצצת תאורה וניסו להאיר את השטה כדי לסייע לאנשיהם להיחלץ המצריפ פדהו וחשאירד אחריהפ נשק חיילי המוצב המטירו אש כבדה לעברי המצרים. מסתבר שהפצריפ חששו להתקרב לבונקרים ועל כן עסקו בנסיונוה חבלה• לפני שברחו הספיקו לזרוק רימת ומרסיםיו נפצע קל אחד מחיילי צה"ל. כמו פן נת-

גלתה לאחר מכן משאית צבאית ש ־ ניזוקה. הפצדים הבורחיפ השאירו אחריהם מוקש צ'כי הפוך מוטל על הדרך. לא דחוק פשם נמצא גפ דובה מסוג קלצ'ניקוב כשהמחסנית שלו מלאה כדורים. הרובה היה פשר מן ואף ידיה לא נורמה ממנו. כמו כן נתגלו פםפד דובים אחריפ. מטעני חבלה ורימוני עשן. המצריפ הודו שהיו להם שני פצו־ עיפ בנסית התקפה זה אך כרגיל התפארו בהודעת כזב על חיסול 35 מחיילי צה"ל. . הודעה זו פרסמה תוך צהלת נצחון בשופרות התעמולה שלהם. חילופי א* קצריפ בגיזרת התעלה מאת סופרנו הצבאי . חילזפי-אש קצרי* אירעו אתמול כצדיריפ ואמש כמפפר מקומות כתעלת פואץ. בשעות. הצהריים ירו המערים מפ־ פר פגזים באיזור איפמעיליה ואילו בערב גורתה אש ארטילרית בפביגות קנטרה. כוחות צה"ל השיבו אש לעבר ה־ יורים. לא היו נפגעיפ לכוחותינו.

⁨الضغط على "إلغاء" توقف الإرشاد. الضغط على "موافقة" أو أي مكان آخر تكمل الإرشاد⁩

⁨لإخفاء مربع المعلومات أو ضبط عرض المستعرض⁩

⁨لتكبيرالمستعرض⁩

⁨لتصغير المستعرض⁩

⁨الإنتقال للعدد السابق⁩

⁨الإنتقال لصفحة المعلومات حول العنوان- استعراض قائمة كل الأعداد⁩

⁨الإنتقال للعدد التالي⁩

⁨استعراض نتائج البحث السابقة⁩

⁨العودة لقائمة نتائج البحث⁩

⁨استعراض نتائج البحث التالية⁩

⁨الضغط على الزر الأيمن للفأرة من أجل استعراض الخيارات⁩

⁨إتاحة حالة رقابة الجودة⁩

⁨بدء القصّ⁩

⁨تقريب⁩

⁨إبعاد⁩