⁨⁨دافار⁩ - ⁨דבר⁩, 4 حزيران 1978⁩ — ⁨Page 3⁩

הודעה. למנויים

חידוש _נוטיסי־המנוי מואש ובהנחה ניכרת מתחיל היום

פרטים בחוזרים . שנשלחו לבתי המנויים תשלומים מראש של מנויי _תלי־אכיכ מתקבלים במח'

הוברמן (היכל התרבות)

המנויים של, התזמורת ברחוב בבל יום בשעות ‭; 6—4, 1—10‬ למנויי היפה במח' המנויים הקרנות, רה' הרצל ‭-. 16‬ מנויי ירושלים שימו לכ! את 'התשלומים מראש נא של התזמורת בתל־אביב, ה. ד‭. 11292. ‬ת"א.

בימי ו' ‭1—10‬ בלבד

של התזמורת בחיפה, בית

לשלוח בדואר למח' המנויים רה' הוברמן (היכל התרבות)

‭_iBSfaf _^_iBHBiBBJjJHRSB_^_BBflHPwQlVMlHS‬ ‭.. '‬ י ‭:: . ‬

משרד העמדה והרווחת נפתחה ההרשמה לשנת הלימודים תשל"ט ‭I :‬ ‭™"‬־™יי™ ‭|1‬ לקראת התואר: ‭[ I‬ טכנאי במגמת האלקטרוניקה י (בלימודי יום וערב) ‭_H I‬ ‭| _‬ מתקבלים בוגרי בתי־הספר ה־4 שנתיים או בעלי השכלה מקבילה. בהתאם לצורך תיפתחנה כיתות מכינות להשלמת השכלה. ‭MWL‬ הלוואות ומענקים ניכרים לתלמידי יום ינתנו על־ידי מה"ט ואורט ‭^^^F I‬ ישראל י _הח ‭W*£%_*$%‬ פרטים נוספים והרשמה במזכירות ביה"ס: Iל‭U . _"_^‬ רחוב פרופ' שור ‭, 2‬חולון, טלפונים: ‭1 M. 805282, 805283‬ למווונ־קנומולונ"ונ

‭^^‬ !משכה ההרשמה ללימודים ‭_V5_*‬ משיי העב ™ י היווחה לקראת התואר: טד1א" משרד החינוך והתרבות 'י נ‭r_%. a?r??‬ לקראת שנה''ל תשל"ט במגמות: מכומת — חשמל — אלקטרוניקה — תעשיה ונהול — בנין במסלולי יום וערב ‭j_$_&_r‬ תנאי הקצלה: בעלי תעודות בגרות, או בוגרי י"ב כתות בתי"ס מקצועיים (מסמ"ר אי) | ן ‭g ji |‬ מסיימי לימודי קדם הנדסאות בהצלחה, ‭_^_JaBliy‬ תלמידים אשר השכלתם אינה מושלמת יופנו ללימודי השלמה תוך כדי לימודיהם בביה"ס. ‭50%. -. —. &_T _^ _W‬ הצחה לחיילים _געוירוה סדיר ‭25% %£%_«_093!3 _j‬ הנחת לחיילים משוחררים הלומדים יניד ששה חודשים מיום שחרורם. ־ ‭<lT_\% _JVffiT11l W_2T1~\?I _^ _‬ הלוואות ומענקים לתלמידי יום—הלוואה בגובה ‭6, 000. —‬ ל"י תועמד לרשות המעונייניס‭BS. ‬ פרטים: משרד ביה"ס בשעות ‭, 19. 30—8. 00‬ביום ו' עד השעה ‭, 12. 00‬ת"א, רח' שפע טל ‭W1V1\_12\> _tllkUDlt B 12‬ Hi ‭HB. ? * Hw ‬

ע"ש א' סינגלובסקי ‭_"' ^^0 TRW?‬י_^ דרך הטייסים ‭, 28‬תליאביב טלפון 762291 ‭_SS "‬ נפתח הרישום ללימודי מבוגרים לקראת ה"ואר הנדסאי ™ לימודי יום המגמות: * אלקטרוניקה ¥ בנית מכונות * כחותם * חשמל ‭* . ‬ מחשבים (אנרגטיקה) לימודי ערב לקראת התואר הנדסאי וטכנאי במגמה: אלקטרוניקה לימודי ערב במסגרת הסמינר להכשרת מורים ומדריכים יי _לחינון טכנולוגי. _JM O *הנדסאים להודאה *מדריכים מוסמכים ‭uL. jCL#_t‬ רישום וקבלת פרטים ללימודי יום

‭'? ? ''_$? f\';~ '<(J _^=_&_£== . ‬_• ‭_imurt;'‬ ו ‭, ! ?‬ו ?ז, י ו ף ‭_Y_^i_^r \!‬ מונו תיירות ונופש »מצ3ה רחל" ‭_S^^ _i~^f‬ קיבוץ רמת וחל נ<ת>_חתשמח מגרש להודיע *על הענ>ס לידי ־ב ר ‭3*‬ ת ? היש זז* ה ‭18. 30 - _4. 00-D‬ ביום המישי 1 ביוני 1978 (מאמן במקום) ‭? nwim-iM‬ השפ• למנויים יום גי ‭6. 6. 78‬ דמי: כניסה " בשבתות: 60 ל"י למגוגר‭50;‬ ל"י לילד, עד גיל ‭— 3‬ חינם ‭. !‬להנאת המתדהצים: ; סככות צל ‭* '‬ מגרש משחקים ליליים * מזנון הבריכה פתיח כל מס . מ־‭8. 30‬ עד ‭— 17. 00‬ רצוף במקרי עומס בשבתות תיסגר !ובוינה לנוחות הציבור בצהד‭?0"‬ן

ההלוויה תתקיים היום. יום ראשון, כ"ח אייר תשל"ח, י ‭. 4. 6. 78‬בשעה ‭16. 00‬ במושב רמת צבי. אוטובוס לרמת צבי יוצא מעפולה בשעה ‭. 15. 20‬ המתאבלים: משפחת ספקטור ומושב רמת צבי.

‭?$:‬פאק ואשתו ייאשמו בחוליגניזם

• נעצרו בשל כרזה שתלו על מרפסת ביתם: "הניחו לנו לצאת לבננו בישראל‭!"‬ מריה סלפאק שוחררה ביום ו' אד בעלה נשאר במעצר

?מ ו ס ק ו ו ה‭), ‬יופי"ע, ע"ר וע"ץ) ‭-. :‬משטרת מופקווה האשימה ‭;!‬את‭. _;‬פעיל• העליה• ולדי- ' מיהפלפאק ואת אשתו• מאי ריה כחוליגניזפ זידדני‭_;"‬ _כעקשת " :ההפגנה שערבו י כפיההשכוע שעכר. סלפאק ואשתו נעצרו ביום ה‭, '‬ לאחר שתלו על מירפסת דירתם י במרכז מוםקווד‭., ‬כרזה:הניחו לנו . לצאת 'אל בננו בישראל ‭. " "‬ מאריה. סלכ-אק _שוחרה ביזם ר, ‭_', ‬אולמ בעלה עדייו עצור. י?אםל יורשעו בדין• צפוי לבניי הזוג סלפאקעונש מירכי של חמש שנות מאסר. סוכנות הידיעות הסובייטית טאס" הודיעה בשבת כי המשט- " רה חוקרת גם. כמה וכמה יהודים, שבקשותיהם להיתרי עליה נידהו והם ניסו לערוך ביום ה' הפגנה בקירבת הםפריה ע''ש לנין ב־ מוס י קווה. לדברי הסוכנות הסובייטית, ההפגנה היתה בלתי חוקית ובקשות העליה של המפגינים ניד־ הו מטעמים המעוגנים בחוק. עוד טענה סוכנות הידיעות הסובייטית, כי בעומדו על מירפםת דירתו, העליב סלפאק את העוברים ושבים, גידף אותם ואף שפך עליהם מים רותחים. לעומת זד, לפי•- ? חוגים של פעילי העליה הסיפור שונה י בתכלית. לפי גירס־ הם, אהד משכניו ' של סלפאק המתגורר בדירה שמעל דירתו, יצק י יעל םלפאקמים• רותחים וסלפאק ניכווה קשות בראשו ובכתפיו. ' מקלות מפומריפ להשמדת יי ‭;. ‬פוזות י סוכני ה"ק. ג. ב‭". ‬ השתמשו במקלות ממומרים כדי לקרוע כרזות

ילדים יהודיים הפגינו בלונדון שלשום, יום הילד הבעלאומי, בתמיכה בילדים יהודיים בגרה"מ. הכרזות שנשאו המחישו את השוני שבין ילדים הנהנים מחופש כמותם וילדים ה־גדלים בברה"מ.

מחזזתיהן של נשים יהודיות שהפגינו בחלונות דירה במוםקווה. אחת המפגינות, אירינה גילדנגורן, סיפרה כי כמחצית מ־11 הנשים ושבעת הילדים שהשתתפו בהפגנה שהיתה ביום ה' נזקקו לעזרה רפואית בשל השריטות והחבלות שנגרמו להם ע"י המקילות. מז'נווה נמסר בי האגודה השווייצית ללחימה בשימוש בפסי־ כיאסריה למטרות פוליטיות, שלהר, ביום ו' מיברק לנשיא ברה"מ, ליאוניד ברז'נייב, בו היא דורשת כי ישוחרר הפסיכיאטר ד"ר סמיון גילוזמן, ויינתן לו לצאת מברית המועצות. הד"ר גלוזמן בן _ח־32 ניתן ב־1972 לשבע שנות מאסר ולשלוש שנות גלות לאחר שסירב לחתום על אבחנות פסיכיאטריות שדרשו את אישפוזו של הלוחם לזכויות האדם, פיטר גר־ גורנקו. לאחרונה הועבר גלוזמן ממחנה העבודה מס' ‭, 36‬שבאזור פרם, למקום בלתי ידוע, בדיוק לפני שעמד להתקיים כנס בין־ לאומי הקורא לשחרורו. פאהרוכ ואשתו נדונו לקנפ בית משפט עירוני במזסקווה דן ביום ר אח חתן פרס נובל לשלום, הפיסיקאי אנדריי _םאח־ רוב, ואת אשתו "לנה לקנס של 90 רובל (כ־128 דולר) לאחר שהורשעו במריבה אלימח עם שוטרים ליד בית המשפט בו מת־ נהל משפטו של מתנגד המשטר, הפיסיקאי יורי אורלוב. _סאהויוב מסר בטלפון לכתבים מערביים כי הוא ואשתו נידונו ע"י אותו בית משפט שדן את אורלוב לשבע שנות מאסר. הוא אמר כי הוא ואשתו הסכימו לשלם את הקנסות שנגזרו עליהם בעווןהשמעת "

סיסמאות אנטי־םובייטיות, הסתת אחרים לא לציית לפקודות המיליציה, גינוי החוק הסובייטי והתנגדות למעצר חוקי‭. "‬ מדענים פוכייטייפ למען אורלוב שבע מדענים סוביטיים קראו ביום ו' לעמיתיהם בארצות חוץ לפעול למען שחתרו של אור* לוב. בין החתומים על המכתב המתמטיקאי נחום _מיימן והפרופסו־ רים יעקב אלפרט ובנימין למיץ‭. '‬ הם אומרים ?במכתבם בין השאר י כי בזמן משפטו נשללו מאורלוב ' הזכויות המובטחות לו בחוק. השמצת הרפואה " הסובייטית" רופא ממוסקווד, פירםם מאמד בגליון האחרון של השבועון הספרותי הסובייטיליטרטורנאיח גא־ " זטה" על פרשת הילדה היהודיה ג'סיקה כץ, הסובלת ממחלה קשה שאין מוצאים לה מרפא בברה"מ, אולם השלטונות מסרבים להתיר את העברתה לארה"ב לשם קבלת טיפול. הוריה של הילדה ביקשו לפני שנים מספר היתרי יציאה לישראל, אך בקשתם נדחתה. מחבר המאמר בשבועון הסובייטי כותב, כי התביעח לחעברת ג'כיקה הקטנה לטיפול בארה"ב כמוה כהשמצת . מדע הרפואה הסובייטי. המחבר, ד"ר דנובי סבי־ רסקי כותב, כי הרופאים הסובי־ שיים מטפלים בילדה לפי מיטב יכולתם. ג'סיקה סובלת מליקוי חמור במערכת העיכול והיא זקוקה לדברי מזון שאינם מצויים בברה"מ. מארה"ב נשלח לה משלוח גחל של מזון מיוחד.

אירה"ב מוחה על ציתות סובייטי בשגרירות ארה"ב

מופי!וו, ה‭), ‬ע"ר, יופי"ע ו• _ןךץ‭—. (‬ אדה"כ מהתה כפני כרה"מ . לאהד ־שכשגרידות _»רה"כ, במופקווה נתגלו מת* ‭.. ‬ קני ציתות אלקטרוניים. ביום ה' הודיע ה"סטייט : די* פרטמנט" כי "מיתקנים אלקטרו* כייס בעלי אופי מודיעיני'' נתגלו השבוע בשגרירות. בידיעה מאוחרת יותר, נמסר כי המיתקנים בתגלו ב־25 במאי. דוברמשרד ההוץ האמריקאי, תומם _^ _רסטון‭_^ _*. ‬

מסר כי הוגשה תלונה רשמית למשרד החוץ הסובייטי אד סירב ' למסור פרטים נוספים. בינתיים לא באה תגובה רשמית על הפרשה מן השגרירות האמריקאית במוםקווה, אולם מקורות יודעי דבר במוסקווה מסרו כי המדובר במינהרה שנתפרה תחת השגרירות האמריקאית, ואשר הובילה לחדר ובו מיתקני ציתות אלקטרוניים. המקורות אמרו כי החדר‭M. ‬ בתור דירה במין ־ _זזסמוך_^מין_^ השגרירות. כאשר

הופיע איש השגרירות שגילה את חמניחרד, בחדר, גימלם הרוסי שישב בתוך החדר. בשבת שעברה הוצבו חיילי "מארינס" נוספים באגף הדרומי של בנין השגרירות, בו נתגלתה המינחרה. באגף זה נמצאת הנם* פחות המדעית של השגרירות ו* מספד דירות של אנשי הסגל הזוטר. בחדר שאליו הובילה _המינהרה נתגלו משדר-מקלט בצורת צלחת, המסוגל‭''-‬_ליקלוט_^את ־;רעשי‭:;‬ממכלר נות כתיבה ולספק המידע המאפשר לפענח‭'?‬מה" נכתב במכר נות. מקור יודע דבר במוםקווה גילה כי. מיתקני ההאזנה והריגול נתגלו בבדיקת בטחון שגרתית. באחת הדירות בקומה החמישית של האגף הדרומי נתגלה מאחורי מקרן של הסקה הזמ שהוליך אל הארובה. החוט עבר מתחת להדר. שבו השתמשו העובדים הסובייטים בשגרירות להחלפת בגדיהם. עובדים אלו מסופקים •לשגרירות ע"י משרד ההוץ הסובייטי. קציני הבטחון האמריקאיים המשיכו ללכת בעקבות החוט, גילו את חמינחרח, זחלו לאורכה ואז גילו אה _חחדר. אין זו הפעם הדאשונה שד, ־ סובייטים נתפסים בנםיון לריגול בשגרירות האמריקאית במוסקווה. בשנת 1960 הציג שגריר אדהי'ב באו"ם, הנרי קאבוט לודג‭, _'‬מיקרופון נסתר שהיה תלוי על אחד מקירות השגרירות במשך כמה שנים. ב־1964 הודיע משרד ד ‭' ", ‬ חוץ חאמריקאי כי לפחות ‭' 40‬ מיקרופונים נתגלו בבנין השגרירות האמריקאית במוסקווה. הובע השש כי גילוי המינהרה עלול להביא להחרפה נוספת ביחסי ארה"ב-ברה"מ המתוחים כבר בלאו הכי על רקע המעורבות הםובייטית-קובנית באפריקה.

ארמנים רצחו תורכים בספרד

מדריד‭), ‬ע"ר» _מ''_ץ ויופי"ע‭—. (‬ שלושה פרורישטים!תקפו שלשום במדריד אתי מכוניתו של שגריר תורכיה בספרד, והרגו ביריות את אשתו של השגריר, גיסו ונהגו. השגריר זקי קונדאלפ לא היה במכונית. הטרוריסטים ירו באקדחים על המכונית, בעת שעברה ליד בנץ משרד הפנים, שעליו. מופקדת ש־ מידה כבדה. לפחות תשעה כדו־ רים חדרו למכונית. זמן קצר לאחר ההתקפה הודיעה קבוצה קיצונית ארמנית ה־ קוראת לעצמה "קומאנדו הצדק של הגיינוסייד של העם הארמני‭, "‬כי היא אחראית למעשה הטרור. אחד הקרבנות, באשיר באליוג־ לו, גיסו של השגריר קונראלפ, היד, בעבר שגריר תורכיה בנור־ מגיה ובסודאן, וניצל בשנת 1973 מהתקפת המחבלים הפלשתינאים על שגרירות ארה"ב _בחארטום_. אתמול נמצא אקדח "ברטר‭", ‬ בקוטר 9 מ"מ בתיק־יד שהושלך אל מתחת למכונית, בקירבת מקום הרצח.

_המחבילימ נוטלים האחריות למעשי העולם התחתון בחיפה

ביירות (עייר‭—. (‬ המחבלים י טענו אתמול כי פצצת זמן שהטמינו ?בשוק הירקות בחיפה התפוצצה וגרמד, נזק רב לשוק. סוכנות הידיעות של המחבלים בביירות ציטטה דובר של ארגוני המחבלים שטען כי. יחידה של המחבלים "הפועלת בתוך פלשתין הכבושח" הטמינה את מטען החבלה בשוק. סוכנות עתי"ם מסרה מחיפה, כי דוכן ירקות וחנות סמוכה עלו בליל שבת באש בשוק התורכי בעיר. חוקרים ?של מכבי־ האש ושל המשטרה קבעו, בי הדליקה נגרמה מהמת הצתה זדונית. כתב עתי"ם בחיפה מציין, כי זה מקרה הצתה שני בשבו־ עיים האחרונים בשוק התורכי בחיפה. דובר המשטרה מסר, כי בשלב זה נעצרו שני חשודים, וחמשטרה מבקשת עתה לקבוע מח המניע לחיסול החשבונות" המסתתר מאחורי הצתות זדוניות אלה של הדוכנים " בשוק‭). ‬ע)

צפויות פניות נוספות לבג"ץ נגד הפקעות

מאת דני רוכינשטיין, מופרדגר" " תושכי בפרים בשומרון וכאיזור מזדה ירושלים כירך שו _מעורכי־דין טיפול מש‭--‬-פטי כהפקעות ' של אלפי דונאם מאדמתם, שנעשו ל־ אהרונה. רבות מהבקשות הגיעו למשרדו של עו"ד _אליאס הורי ממזרח ירושלים, שטיפל בבג"ץ של תושבי גבי־צאלח ודיר־נזאם נגד משרד _הבטחון• ומתנחלי גוש־אמונים. עתר, נמצאות בטיפול הבקשות של כמה עשרות חקלאים מהעיירה טובאס שבצפון מזרח השומרון, המתלוננים שבשנה האחרד נד. הופקעו מהם כ־1000 דונאם להתנהלויות _באיזור. הם טוענים, שרוב האדמה שהופקעה היא בבעלות פרטית. תושבי _חארס שבדרום מערב לשכם התלוננו שהופקעו מחם 200 דונאם אדניה חקלאית פרטית לשם הקמת ה-

התנחלות שעליה החליטה ועדת החוץ _והבטחון של _הכנדית. תוש־ בים מהכפרים שמצפון לאתר הארכיאולוגי בשילה התלוננו שהישוב (מחנה החופרים) בשילה הוקם בחלקו על אדמתם הפרטית. תושבי כמה מקומות מדרום לבית־להם התלוננו שהממשל הצבאי סגר שטח של כמה עשרות אלפי דונאמים, המיועדים ככל הנראה להקמת התנחלויות, ולעיר אפרת המתוכננת בידי משרד ה־ בטחון. תושבים מבית־סהור טענו שהממשל הצבאי רשם על שמו שטח שחיה שייך להם. לעו"ד הורי הגיעה תלונה מתושבי בית ג'אלה וסביבתה, הטוענים שאדמה בבעלותם בחר גילה (ראס בית ג'אלה) הופקעה מהם. הטיפול ברוב תלונות האלה זורז באחרונה ותושבים ערבים מבקשים להגיש בקשות לצו־על־ תנאי ־ אחרי הצלחתם של תושבי נבי־צאלח בעתירתם בעניין הקרקע שהופקעה מהם _לחתנחלות נוד. צוף.

ריכוזי צבא בגבול םיךוייטנאמ

הצי הסובייטי מגן על נמל הייפונג

פקין‭), ‬יוויי"ע' עייר וע"ץ‭!. (‬ . - קיימת פכנה, כי מלחמת התעמולה המתנהלת מזה ימים מפפר בין וייטנאם ופין כענין כריהתס של I עשרות אלפי פינים מוייטנאם תתפתה _למלחשזז של ממש. בעוד שמפקין ומהאמי נמסר על ריכוזי כוהות צבאיים לאורך הגבול בין שתי המדינות, מסר עתון יפאני, כי הצי _חסובייטי עומד להקים טבעת מגן סביב הנמל _הצפון־וייטנאמי הייפונג. העתון היפאנייומיורי" כתב " בשבת, כי וייטנאם שיגרה דיפ־ ] לומט רם-דרג לפקין' כדי להציע שיחות עם שלטונות סין בדבר ההאשמות על רדיפת הסי* ניט בוייטנאם. בעוד שהעתונות הפינית המשיכה בפי'רסום מאמרי גינוי בדבר רדיפת הסינים בוייטנאם, טרם השיבה ממשלת פקין על הצעות האנוי. שהועלו בראשית השבוע שעבר לפתוח בשיחות בין שתי המדינות לשם יישוב המחלוקת. הנציגות הקבועה של וייטנאם במרכז האדם הכחישה בליל שבת את הידיעות. לפיהן מפקח ! הצי הסובייטי על נמל הייפונג 1

וכי טילים סובייטיים המכוונים לעט" סין הוצבו בצפון וייטנאם‭ ., ‬זוהי בדותה מגמתית " חסרת כל שחר" — אמר הדובר הוייטנאמי. אולם איחד, שעה האשים בפקיע סגן ראש הממשלה טנג הסיאדפינג, כי יחידות הצי הסובייטי יצאו מוולא• דיווכטוק לעבר האוקינוס ההודי וכי תנועות אלו קשורות במתיחות הסינית-וייטנאמית.

ח"יכאברוהםכץ: שרוו מעסיק! בחוותו ילדים

ה‭::!"‬ אברהם כץ (עוז) טוען בשאילתה _לשר־ההקלאות אריאל שהן" כי בחוות שיקמים באזור שער הנגב. השייר לשד שרון, מועסקים 160 פועלות ופועלים ערביים מאזור רצועת עזה. ביניהם 27 ילדים ערבים מתחת לגיל ‭. 6‬ ח‭:!"‬ כץ (עוז) שואל את שד־ החקלאות. אט ידוע לו, שהעסקת _ילדימ קטינים מחמה עבירה על הוקי המדינה, כאשר לפי החוק אסור להעסיק קטינים בגיל חינוך חובה והעסקתם איננה בהתאם לאישות של שירות התעסוקה.

חרסים עם כתובות עבריות נמצאו בקולומביה

ט ונח ה, קולומביה‭), ‬ע"ץ ‭— . (‬ חרסים מן התקופה שלפני הספירה הנוצרית ועל גביהם כתובות בעברית מיקדאית נמצאו באחרונה בקירבת העיירה סאמאקד, במחוז בויאקה במרכז קולומביה. במסגרת חפירות שניהל הכומר הדומיניקני מיגואל סנט־ מאריה :תגלו גם _חרםימ עם כתובות בשפה האשורית. לפני שנתיים כבר מצא סגט־ מאריה לא הרחק ממקום ה-

חפירות הנוכחי כתובת בעברית "וכתתו חרבותמ לאתים‭. "‬ בבדיקות מעבדתיות אושר, כי המדובר באמת בחרסים _עתיקי יומץ. לדעתו של סנטמאריה. מחבר עבודות מדעיות רבות, מוכיחים מימצאים אלה, כי יבשת אמריקה נתגלתה לרא־ שונה ע"י צאצאיו של נוח, שיזמו את בניית הפירמידות במקסיקו ופרו.

קארטר מכהיש כוונה להפסיק שיהות סאל"ט

_ואעינגטון‭), ‬ע"ף, ע"ץ ןיוכי"ע‭. (‬ . לגבי לגבי הסיכויים הסיכויים לסיים לסיים בהצלחה

הנשיא קאדטר הנרגז פינפ שלשום ככית הלכי כדהי• פות את העתונאים_, כדי להכחיש ידיעה שפורפמה כ־ בוקרו של אותו יום כעתון ואשינגטון פוסט" כאילו " מתכוונת אירה"כ להקפיא את השיחות להגכלת הנשק האיפטרטגי עפ כרה"מ. זמן קצר לאחר שקרא את ה־ ידיעה נכנס הנשיא קארטר ללשכתו, נופף בעתון והכריז בתוקף, כי הידיעה שפורסמה בו היא י חסרת שחר והיא מסבה נזק ל־ ארה"ב ולאמינותו של נשיא אד־ ה''ב. קארטר הדגיש, כי הצעד, מעין יזו לא נדונה בינו לבין עוזריו הבכירים אפילו באורח בלתי רשמי וכי לפני שהידיעה פורסמה בעתין, נמסר לעירכיו באורח מוסמך כי אין לח בסיס _כלשחו. אילם — אמר קאדטר — העורכים החליטו בכל זאת לפרסמה. ה"ואשינגטון פוסט" כתב כי המניע להחלטתו של המימשל להקפיא את. השיחות עם ברה"מ, הוא מימצא בסקרי דעת הקהל, שלפיו אזרחי ארה"ב סבודים ש־ קארטר מגלה רכרוכיות כלפי הסובייטים. שר החוץ הסובייטי אנדרי גרו־ מיקו אמר בראיון ששודר בטל־ וויזיה הסובייטית בליל שבת, כי שיחותיו על חגבלת מירוץ חחי־ מוש עמ _מנחיגי ארה"ב לא היו פוריות כפי שקיווה וכי ניתן היד. להשיג התקדמות מהירה יותר. עם

זאת אמר כי הוא נשאר אופטימי

את חשיחות . "לאחר שיחותי במאשינגטון נאמר בהודעה הרשמית, כי הן היו מועילות ונחוצות ואני שותף לדעה זו, אולם לפי דעתי אפשר היה להשיג התקדמות מהירה יותר" — אמר גדומיקו. לדבריו, הנשיא קארטר ואנשי המימשל שלו אינם הודפים בהחלטיות הדרושה את מתנגדי ההסכם על הגבלת מירוץ החימוש בארה"ב.

ארה"ב שוקלת עיצומים י על קובה

ואשינגטון (ע‭''‬ץ‭—. (‬ הכית הלבן שוקל נקיטת אמצעים נגד קוכה בתגמול על פעילותם של הקוכנים כאפדיקה - משר מקור יודע דכי המקורב לחוגי המימשל של חנשיא קארטר. בין השאר נשקלת האפשרות של שידורי תעמולה אמריקאיים מיוחדים לקובה, כדי למסור מידע לאוכלוסיית קובה על המאורעות באפריקה ועל אבידות הקובנים באנגולה ובאתיופיה. ייתכן, כי סיורי התיירות שהתרבו באחרונה מארה"ב לקובה יופסקו וכן יושם קץ למיפגשי ספורט בין שתי המדינות. קנדה כבר הודיעה כי בכוונתה לצמצם את חילופי הסחר עם קו-

בה ואת הסיוע המוגש לה וה־ מימשל האמריקאי מקווה שיצליח לשכנע מדינות נוספות באמריקה לנקוט אמצעים דומים. עם זאת מטעימים החוגים האמריקאיים' כי האמצעים נגד קובה ה־ נשקלים‭;. ‬יתד. הם מתונים והכוונה י היא לא להערים מיכשולים שישימו קץ _לדו־שיח בין שתי הארצות. בשלב מסויים נשקלה אפשרות של הטלת הסגר _עלמש־ לוחי הנפט הסובייטיים לקובה, אולב הצעה זו נדחתה‭-. ‬ עם זאת תמשיך ארה"ב בהסגר כלכלי נגד קובה. חמישה מהנדשים בריטיים נרצחו שלשום שעה שערכו פיקניק בחוף נידח בחבל דופאד בדרוש עומאן. י

שר־ההוץ הסיני _לביהור בזאיר

מרכז אן"פ> ‭"", sr)‬ ןע"ף/ בלגיה על המצב בזאיר. שמ _שעדה את שף החןץ . ן בפאריס הודיע דובר ממשלתי _* י" ‭I__ J __‬ כי אחרוני החיילים הצרפתיים ־ הואנג הואה

שלה ‭" _ "‬ לכיקור דחוף בזאיר במפגרת מאמציה לפעול נגד פעולותיהן של כדה"מ וקובה באפריקה. הואנג הואר, המריא ביום ו' מניו־יורק לאחר שיחה של שעה •עם שר החוץ האמריקאי סיירוס ואנס, שבמרכזה עמד המצב באפריקה. סין כבר גינתח את ההתערבות הסובייטית והקובאנית באנגולה ובקרן אפריקה. נמסר כי פקין שלחה סיוע בממדים צנועים ל־ זאיר בשנה שעברה, כאשר נערכה פלישה דומה של מורדים קאטאנגיים לחבל שאבה. שר־ החוץ חסיני ייפגש בזאיר עם הנשיא מובוטו סטה סקו. בינתיים הורו שלטונות זאיר לכל הכתבים לצאת מקולוואזי. הטלוויזיה הצרפתית מסרה כי המצב בקולוואזי חמור וכי השגרירות הצרפתית הורתה עי פיגיי הנשים והילדים של כל האזרחים הצרפתיים הנמצאים עדיין שם. מקינשאסה נמסר על. הרעה נוספת של היחסים עם בלגיה סוכנות הידיעות הזאיריח הרשמית מסרה ביום ו' כי זאיר עשוייה להחזיר את שגרירה מבריסל, נוכח חפצת "די"חות כוזבים" ב־

יחזרו מזאיר היום. ־את מקומם יתפסו חיילים מרוקאיים וםנגא* ליימ. טוגו שולהת הייליפ לומה‭), ‬ע"ץ‭-. (‬ טוגו תעולזז בשעות הקרובות יחידה של כ‭300-‬ חיילים טוגולזים לזאיר, אמד את־ מול בלומה הבירה מקוד רם מע‭--‬-לה. י ? לעומת זאת. נמסר אתמול גד דאקאר בירת סנגאל בי סנגאל איננד, מתכננת בשעה זו שיגור כוחות לחבל שאבה. ההודעה גפי סרה על ידי שר ההסברה _והתק־ שורת הםנגאלי, שאמר כי סנגאל תעזיר לזאיר באספקת חומרים ותרופות. משקיפים •מציינים כי מאז סוף חודש. אפריל נמצא בדרום לבנון כוח של כ־500 חיילי קומנדו סנ־ גאליים ונראה כי דבר זה גרם להחלטתו של הנשיא ליאופולד סנגהור, שלא לשלוח לפתות ב* שעה ז יז חיילים לזאיר.

יוו מציעה . לתורביה חוזה אי־התקפח

ואשינגטון‭), ‬יופי''ע‭-". (‬ ראש ממשלת יוון _קונסטנטין קא• ראמאנליס הציע בשבת לתורכיה לכרות הוזה אי-התקפה, כצעד לקראת שיפור היחסים בין שתי המדינות, שמתיחות דגה שוררת ביניהן בגלל פרשת קפריסין וזז־ סבסוד על הבעלות על מדף היבשה בים האגאי. בראיון בלעדי לסוכנות הידי' עות יונייטד פרם אמר קאראמאנ* ליס' בי חתימה על חוזה איי' התקפה עשויה לשפר את האווירי!וליצור תנאים נוחים _לקידות? הדו־שיח היווני־תורכי. המנהיג היווני, הנמצא בדרכו לעצרת המיוחדת של האו"ם המוקדשת לבעיית פירוק החימוש, שוחח בואשינגטון עם הנשיא קארטר וציין, כי השיחות התנהלו בדרד כלל ברוח של הבנה הדדית, אולם בעניין ביטול ה- , אמברגו למשלוחי נשק אמרי‭-_*‬ קאיים לתורכיה נשארו חילוקי הדעות בעינם. עם זאת הבטיה הנשיא קארטר _לקאראמאנלים, כי ארה"ב לא תרשה להפר את ה - שלום באזור הים האגאי. 15 אנשים נהרגו ב־65 ק"מ צפונית מאבו דאבי בהתרסקות מסוק שהיה בדרכו _מקידות נפט בלב ים אל אבו 'דאבי.

היום ־ ועידת פועלי ציון בבריטניה

מאת הופרדגר" . כבריטניה " לונדון' (מיוחד לדבר ‭— " . ("‬ ראש ממשלת בריטניה ג'יימם _קלאהאן ומנהיגים אחרים שיגרו שדרים לבביים דוועידד, השנתית של פועלי ציון. המתכנסת בלונדון היום. הנואמים הראשיים בוועידה יהיו יג"ל אלון, שהגיע לשם כך ללונדון, ומזכיי־ל מפלגת הלייבור רון היוורד.

⁨الضغط على "إلغاء" توقف الإرشاد. الضغط على "موافقة" أو أي مكان آخر تكمل الإرشاد⁩

⁨لإخفاء مربع المعلومات أو ضبط عرض المستعرض⁩

⁨لتكبيرالمستعرض⁩

⁨لتصغير المستعرض⁩

⁨الإنتقال للعدد السابق⁩

⁨الإنتقال لصفحة المعلومات حول العنوان- استعراض قائمة كل الأعداد⁩

⁨الإنتقال للعدد التالي⁩

⁨استعراض نتائج البحث السابقة⁩

⁨العودة لقائمة نتائج البحث⁩

⁨استعراض نتائج البحث التالية⁩

⁨الضغط على الزر الأيمن للفأرة من أجل استعراض الخيارات⁩

⁨إتاحة حالة رقابة الجودة⁩

⁨بدء القصّ⁩

⁨تقريب⁩

⁨إبعاد⁩