⁨⁨دافار⁩ - ⁨דבר⁩, 22 نيسان 1969⁩ — ⁨Page 1⁩

‭|5_*. <**‬_י י" ‭8 *_¥'‬י ‭, —‬ ‭1 03‬ י ‭?41_^ I‬ ־‭"??*?‬ ‭_^ 1!‬ ונו \י£ ‭_^9_* \ \‬ ו ועצ. נ‭1\/‬וו נ ‭' '?I _#‬ י ־ ‭I II? %_*_. ‬ •^בן ‭*8?‬ וזל ו!‭1 :‬ ר‭111 111‬ ו\_ער ‭1 1112x‬ורו1 י , ‭₪_? :, $₪9 11111‬ ‭% ^*^^^^7 %. V'?‬ !־' ‭_\7_^_-*^*‬ ‭^^ _^ '^£₪84 ~ **34 XX?‬ ?־- ‭^^ ' 999_^_X33‬ מלונה ‭";''?;^^2$£|*^#!! II‬ •‭?*?‬•‭???‬ו י ‭_4_^090_%_14‬ ובטחו? י ‭_^0$‬ ךבוש אגדת ‭^^_€ __, ‬ולווה בטחון י: ‭_^3_₪0‬ ה‭1_*0‬ _דזדןובו‭!- ‬

בצער רב אנ• מודיעים על נפ־לת' של בן כפרנו היקר צביקה רוזנברג ־ בשעת מילוי תפקיד! ומשתתפים ביג־ן המשפחה ההל־יה תתקיים היופ , י־ם גי, ד אייר תשנ"ט‭. 22. 4. 09, ‬ יוצאים בשעה ‭4. 00‬ אהה"צ מבית יד לבנים בכפר כפר ויתקין

בחג העצמאות ברכתנו לנשיא המדינה לממשלת ישראל ולראשה לצבא הגנה לישראל לציבור העובדים לאזרחי המדינה לקיים בידינו הישגי מערכות ישראל ולקרב השלום, הגברת העליה מכל הארצות, ביצור המשק וקיום עצמנו בעמל כפינו, כאחדות פועלי ישראל. ההסתדרות הגללית של העובדים גא"י הועד הפועל

הונסה ערד חוליה 'מצרית שחדרה מעבר לתעלה

שלושה חיילי צה"ל נפצעו קל; עוד חייל נפצע מיריית צלף מאת סופרו הצכאי שלדפר" " המצרים מוסיפים להחדיר יחידות קומנדו אל מעבר לתעלת־ סואץ, ואור ליום אתמול אירע קרב נוסף בין חוליה מצרית לבין' י משמר ממונע של צה"ל כאזור ראס־אל־עיש, כ־30 ק"מ מצפון _לקנשרד?וכ־‭!5‬ק"מ• מדמם לפורט־סעיד.

שלושה חיילי צה"ל נפצעו קל בתקרית זו. כן נפצע אתמול חייל צח"ל מיריית צלף מצרי. המשמר נתקל בחוליה, שמנתה ארבעד. אי חמישה אנשיט, סמוי לשעה ‭1. 30‬ אחר חצות, המצרים, שהתמינו כנראה להטמין מוקשים _םןיור. ה־פתעו על־ימ המשמר שנע באיזיר, התפתחו הילופי אש שבמהלכו יד!המצרים פצצת בזי־ קוד כתוצאה מכך נפגע כלי־רכב של צה"ל ושלושה חיילים שהיו בי נפצעו באורח קל. החיילים נחבשו במקום והמשיב!כתפקידם. כלי־ הדנב שניזוק תיקן לאחר־מכן, ה־ מליה המצרית הונפה באש אנשי המשמר !חזיה אל מענו לתעלה. ליעת משקיפים, תמשיך קאהיי במדיניותה התיקפנית ובמסנרת זי ייערכו חממת נוספות, דוגמת נס־

יון התקיפה של מוצב צה"ל במ1צ־ אי־שבת וההמרות האחרונות ש ־ מגמתן להסנוין מיקשיפ. אין זה מן הנמנע. כי המצרים — המומעיפ אחרי כל תקמת כזאת על ‭30"‬ הרוגים ישראליימ" 1המע!דיים מ־ . נצחונית" איה — יגבירו את התנרויותיהם מבחינת היקף הפ _־ שיטית- _תביפותן 'עוצמתן. מגמת קאהיר בסמניותה _הניכהית היא להחריף את המצב באזור התעלה ילהביא• עד לסף ?של מלחמה, לאחר *לדעתם מסוני כיום הצבא המצרי ה " משוקט להדוף כל מנת־ נגד של צח"ל ולהגן על שסח מצרים. בינתיים מנסים עתה המצרים נם לממש את את אזהיתו של נאצי ‭., ‬לימת על כי מסיה ישיאלית המתנלית בצי המזימ של התע־ (ס1ף בעמי ‭. 2‬טוריס ‭(7—6 ‬

הדלקת _נר־הזכוון על־ידי הנשיא ברחבת הכותל המערבי

אס מזילה דמעה על קבר גנח שנפל

הערב ייפתחו חגיגות יום העצמאות ה־21

הטקס הממלכתי המרכזי - בהר הרצל

מאת פרפרדפר" " בצפירה בת דקה, שתישמע הערב ב־‭, 6. 59‬יסתיים יום־הזכרון לחללי צה"ל ומערכות ישראל וייפתחו חגיגות יום־העצמאות ה־21 של ישראל. הטקס הממלכתי המרכזי של הכרזת החג ייערך בהד־הדצל בירושלים בהשתתפות יו"ר הכנסת, שרי הממשלה, מפקדי צה"ל _ואנשי־ציבור.

ידר הכנסת ק. לוז ו־12 נציגי ישובי הספר יעלו אש במשואות העצמאות, ויו''ר הכנסת יכריז על פתיחת חחג. בתום הטקס בהר _י הרצל יוארו שמי ירושלים בזיקוקין־די־נוד צבעוניים. . כוח1ת הבטמן השלימו את הכ־ מתיהם לקראת איחעי יופ־העצ־ 0אזת, כדי להבטיח את ‭!'‬לופ הזזיגגים נדחני הארץ.

צעדת הגדנ''ע ככירה י צעית הנינ"ע. שתיעיך מחי בייישלים. תעביר על פני מטלול שאורכו ‭7. 5‬ ק"מ' ויטלי בה חלק ‭6. 500‬ נעייפ ונעיות מאירנ־ נים ב־150 קבוצות פעשרות מופ־ _דית־לימוד מכל חלקי הארץ. פדטיפ אלה ואחרים על הצעדח מסרו אתמול בממבת עתונאיפ בימשלים מפקד פיקוד הנדנ"ע _אלימ משד, זוהר וסנן־אלוף יוסף, ממפקדת צעדת הנינ"ע. מפקדי הנינ"ע מסיי, כי הצעיזז תהיה

החרותית. הקבוצות יצעדו בתי־ משת בכל צבעי הקשת ולכל יחי־ דד. רגל זיהוי משלת. הצעדה תימשך כשעה 1חצי. ד, יא זצא בשעה ‭2. 30‬ אחה"צ מכבר נורדא!שלידבנייני האומד‭. "?‬ב־ " טקס פתיחת הצעדה ב"בניגי האו־ מה" ישתתפ' ראש עיריית יריש־ לים. ראש אכ"א ומפקד הגוע"ע. לאחי הטקס־הפתיחח יעמר ב־ שמי 'משליט מטס של מטוסי . פוגה" של מל־האוייי, ואז תי־ פתה ד'צינדה. בראש ינועו שלושה _מכבי־אופניעיס של חמשםיי. הצ - באית ונ'יפים הנושאים את דגל הלאום, ינל צה"י 'דגל פיקוד הנדנ"ע. אחריהם יצעדו מדריכי נדנ"ע חמושים בנשקם ואחריהם תזמורת צה"ל. במסע יצעד• שמו־ נד. תזמורות־נוער. ינעל!את המ־ י סע הניני הפנימה הצבאית הטו־ (סיף בעמוי ‭. 5‬טוייפ ‭(9—8 ‬

שני חיילי צה"ל נהרגו בדרסרב ארטילרי עם כוחות ירח ועיראק

שלושה חיילים נפצעו. ־ מטוסי חיל האוויר הופעלו במכת־האש הנגדית

מאת סומרו הצפא• של . דפר‭- . -‬שני חיילי צה"ל נהרגו אתמול ושלושה חיילים נפצעו בדו־קרב ארטילרי עם ה _י צבא הירדני והיחידות העיראקיות המוצבות בירדן. חילופי האש נמשכו שש שעות והקיפו את הגזרה הצפונית של קוהפםקת־האש עם ירדן, מדרום רמת־הגולן ועד דרום עמק בית־שאן.

כוחות צה"ל זדשיבו אש עזה לעבר עמדות הירי. במהלו הקוב הופעלו מסוסי חיל האויר לשיתוק סוללות־תותחים ירדניות י ועיראקיות בעומק השטח הירדני. החיילים שנהרגו הם סמל יוסף פלטר, בו ‭, 20‬ממושב _בן־עמ? ורב־טיראי, צבי רוזנברג, בן

‭". 20‬פבפר ויתקין ‭...... ‬ האש האדטילריח משטח ירדן כיונה אתמול בעיקו־ לעבר מהות צה"ל. באזורי הישובים בעמק ה ־ ירדן ומת־שאן נפלו פנזיט מע־ טיס. נראה, כי מכת־ראש הננדית של צה'ל. שכללי, הפעלת מטוסים. תותחים וטנקים, מנעה כעד היד ־ דנים !העיראקים אה האפשרות יהיחיב את ההרעשה על הישובים. התקרית רחמורח _והממושכ־ו בגבול ירדן התפתחה בעקבות יריית ' של מחבלים לעבר סייר שי ב־ח1ת הבטחת בעמק כיח־שאן. הישבה אש !מיד אהרי־כן החלי הארטילריה מדינית בהפנ1ה לע־ בר ניחות צה"ל. יש לציין, ב' הירדנים הגביר!באחמנח את סין־ •‭=1‬ למחבלים והם מפעילים א: הארטילריה של_, ־, ם מיד לאחי פתי - ח ז האש שי המחבלים. מהלך התקרית כשער‭5. 41?, ‬ כבוקר נפתחה אש נשק קל !נורתה פצצת . בזוקה ל־ עבר סיור של צה"ל ומשפר־הנמל שנע מזרחית למח־יוסף בעמק ביח־שאן. הסיור 1כוח אבטחה של

סמל יוסף פכטר

רב"ט צבי רוזנברג צר‭". ‬ל חשיב!אש 1סיד אחרי־כן פ־. ח1 הירדנים באש ארטילרית לעבר כוחות צה"ל כגזרת נ1ר, ־אור ומעוז־חייט בעמק בית־שאז. כו־ חית צה"ל חשיבו אש ארטילרית ימרדגים הרחיבו את גורת האש יעבר אזורי חממה. מת 'יסף וגשר. התפתח דו־קרב ארמלר' ב־ גזרה שכיי את כי אזיר עסק בית־שאן, עד _ט־רה־צמ בדרום. היי כדי בי• הפעילו העיראקים תותחי 122 מ"מ 'הירזע־ב ירו ב-ן מתר מתותחי 25 ליטראות. בש־ לב זד, מפעלו _מטוס־פ _מדדיט של היל־האריר לשימק מללוח התו־ תחים?של הירדנים והעיראקים. כתוצאה סבך נחלשה ההפגזה וסמך לשעד‭9. 30, ‬ השתרר שקט באזור. אילם כעמר כמד. דקות בלבד חודשה ההפגזה משטח ירדן (סוף בעמוד ‭. 2‬טורים ‭(9—8 ‬

' י ‭' **** ‬

נאה. תשקיף למחר: נאה עט עליה . _בטמפיטומת. טפפיטירות המקסימים ההזויות: ירישלים והר שומרון ‭22 -‬ מעלות. תל־אביב ‭. 26‬חיפה 'רמת הגולן ‭. 21‬ באר־שבע ‭. 27‬אילת •מפרץ שימה ‭. 31‬עוד‭24 —. ‬ מעלות.

!_אשינגטון‭.. ‬עוקבת בקפדנות" אחו התקריות בתעלה ובבקעת הירדן

נערכה פגישה נוספת בשיחות ה־4 צאת ישראל לנדרס, פופרדכד" כאדה"כ " ו א ש י נ ג ש ו ן‭21, ‬ (מיוחך ל"דבר‭—. ("‬ פקידים במיניסטריוך וזחוץ האמריקאי אמדו היום, כי עדיין אינם בטוחים, אם התקריות האחרונות לאורך בקעת הירדן ותעלת סואץ, שכללו חדירת חיילים מצריים מעבר לתעלה?מעידות על שלב תדש בפעולות־האיבה, אך הט ציינו שהממשל עוקב בקפדנות אחר ההתפתחויות.

נראה, שיש ביאשינגטץ חו־ גים הסבורים, כי ;אצר מנסה . לחמם" את התעלה גם בגלל סיבות פנימיות והיא יסתפק, לדעתם, בהישגי תעמולה ולא ינסה לפי שעה את כוחו בפ־ עולת חדירה צבאית בעלת ממ־

דיס. בנגד זה מנפה קאהיר לשכנע את העעיב, כי אפ לא יביא!שי־ חות הארבע _להסיי תנק1ט סצ־ ריס פעולה צבאית להמפת צה"ל _גופיגי. בעלי חסוד אוואנס !נו־ באק _כזתביט, כי הודעה ברוח זו מסר מעצי של נאצר לעגייני ח1_ץ ד"ר פאוזי לנשיא דה־גול במארס, ונאצר סיפר להם בראיון, שאחרי פשיטת צה"ל לננע הפדי דרש צבאו תגמול מיידי אלא שהוא פיב‭". ‬אבל עתי‭, ", ‬אמד נאצי, , אני עימד לאשר זאתי. פגישה סיסקו-דופרינץ במסגרת המאמצים למצוא הס־ יי ייפגש!ביום ג' (מוט) פעם נוספת סנן טיניססי החוץ האפמ־ קאי ג'וזף סיפקו. והשגייר _הסוביי־ טי בארה"ב אנטילי דובריניז. היופ נערכה‭,.. ‬_מיו־יורק ?זיהה נופפת 'טל שנדידי ארפע המעצמות כאו"פ. שנמר ישראל באו"פ ייסף תקוע אמר אמש, כי מו"מ ישיר מן נציגים ישראליים וערביים, שיסתיים בהסכם, היה הליך רגיל ב־ מספר מקרים בעבר ואפילו אחרי מלתמת 1967 ולכן אין סיבה, עק־ רונית, שלא יהיו שיחות ישירות 1י, סכפ לגבי הסיר שלום. דוכר מיניפטריון-־הוץ

האמריקאי מגנה ו א ש י נ ג ט ו ן‭21, ‬ (יו. פ‭— (. ‬ מבר מיניסטריץ־החוץ האמריקאי ?איל באנץ' אסר העיב, כי ל־ דעת ארה"ב ‭., ‬תקריוח במו חפשי־ טח חעיביח ישטח המוחזק בידי ישראל הופכת את שיחות השלום לקמת יותר‭. -‬מא הגיב עי ה-

התרחשויות באזוד התעלה. הוא נם הביע צער על תקריות אלה.

4מחבלי0נהרגו בבקעת הירדן

מאת סופרו הצכאי שלדכד" " חוליית מחבלים שמנתה אר־ בעה אנשים חוםלה אתמול ב־ בקעת־הידדן על־ידי משמד צה"ל. לכוחות צה"ל לא היו נפגעים. ההיתקלות עם החוליה אירעה אתמול בשעה ‭11. 30‬ בקימב, כ־7 ק"מ מערבית לאים־סידרה. ארנוני־החבלד, עשו בימימ ה־ אחרונים נמה נמוגות לחדור לש־ טח ישראל, במגמה לבצע סידרה של מעשי טרוד _ביוט־העצמאות. _מגסתמ ־יתד, לחדיר ?עומק הש ־ סחים, כשהם נישאים עמם כסו־ י1ת _גדולית מיתר של הממ־נפץ וצייד חבלה. :וחית צד‭", ‬•!_בנקעז הירדן ד‭:. ‬־ ביר־ את המשמרות לסימל החיי ־ דית‭:. ‬זכיר, ־תנהל שלשים מרדף שג-גשך כמד, שע־ת ושבו נהרגו ארבעה _מהנל־ס. בהתקיות אח־ דת, אור ל"ם אי, נהרג מהבל ני־ סף. בכו מגיע. איפיא. מספר ה־ -חבלים שנחרגו — מאז מדרש גל?החדירות סייח שהחל במוצאי־ שבת — לתשעה.

*ובו וז-ז־ב־דוןללמל־ל_* _צודל1מעדכות>שראל

נשיא המדינה זלמן:שזרהדליק אמש את:נו־הזכרון ברחבת הכותל המערבי ופתח?בכד את טקסי יום:הזכ־ רון־הנעדכים היום ברחבי 'הארץ‭. . ‬

הטקס, הנעדר לראשונה ברה־ בת הכותל, משך קהל אלפים מ־ משבי ירושלים, שמילא• את?ה־ משטח העליון ברחבת המתל. סשמר־כמד, המורכב ' מחיילי חיל ' חים, צנחנים_!היל־האוויר, דגל אח נשקו י בהישמע הצפירה הפו־ זחח את יום _הזכרון. בחום ה־ צפירה, נשמע קולו של נשיא. המדינה, המדליק את 'נר־הזכרון, כ־ שלצידו עומדים הרמטכ"ל רב־ *לוף היים בר ־לב, ראש עיריית •משלים טדי קולק, הרב הראשי יצה"ל אלוף שלמה •גורן ומ- . י החדש של מהוו ירושלים אל"מ הגואל. אחרי הדלקת הנר אמר ה־ רב גורן תפילה, ואב שכול אמר "קדיש‭. "‬קהל האלפים הצטרף ל• "קדיש‭, "‬והזן צבאי אמראלמלא " רחמים‭'. "‬לראשונה. בטקסים הממלכתיים של יום הזכרון הועלה שמם של לוחמי המחתרות מה־ תקופח שקדמד. לחקמת חמדינה.

רחבת הכותל היתד?מוארת כולה על־ידי זרקורים חזקים, ועל ננות הבתים מסביב ניצמ כ1ח1ח־ אבטחה, בכנימת !מציאות_. שרר :דר מ1פחי, כשחש1טרים פוקחים עיז על המתרחש 1ב1דקים בכליהם של הבאים, הרהובות המובילים לכותל נתסמו לתנועה, ובשווקים של העיר העתיקה היתד, תנועה מועטת בלבד של התושבים הערניים. בסיומו של הטקט הקצר יצא נשיא המדינה את הרהבה כ־ שאהריו צועדים הרמטכ"ל, ראש עיריית ירושלים והרב _נורן, הקהל הרב התפזר אט־אט, וליד הכותל ההאפפו כמה מניינים לתפילה. ? טקסי יום _הוכרון _בירושלים כוללים, כבכל שנח, את טקס הדלקת נר חוכרון בככר בר־כוכבא, הטקסים _בבית־הקכרוח הצבאי ב־ הר־הרצל ומיצעי האבל של תל־ (סיף בעמיד ‭, 5‬טור ‭(7 ‬

פקודת־היום שלהרמטכ"ל ליוה הזכרוו

, סקודתףוט של הימטכ"ל תיקרא היום, ביום _הזכיון לה־ ללי צה"ל, _במיסדרים שייערכו בכל הימיות. בפקודת־היוס נאמר. _־ חיילי צבא הנני‭,. ‬לישראל. משפתות שכולות, ביום זה- יום _הזכיון לחללי צה"ל. איננו מצביעים, על נצ־ מנות, איננו מויים . על הישגים. אלא , מבכים . את היקרים שנפלו במעיכה‭1, ‬הם יאש מעיינינו היום ועיקר י מחשבו - תינו והגינינו. מצטרפים אנו. המשפחה • תגי מלה של צה"ל, אל האמהות, אל האכות, אל האלמנות והיתומים, וניצבים 'היום, לצידכס בראש ? מורכן וחולקים . ־ עמכם אח צערכם הכבד, באהדה וברגשי יעוח עמוקים‭'. ‬

נתייחי עם זכי אלפי הלוח - מים •שנפלו במלהמת העצמאות. נתייחי עם זכי הללי מעיכת סיני. נתייחד עם. זכר חללי מלחמת ששת הימים. ‭. ;_, ‬ ־ ונתייחד עם זכר כי איתם לוחמים, שנפלו לפני מלחמות אלו. ואחריהן. - מסירות נפשם — היא שזקפה קומתנו כעם ‭' ' \.. ‬ יאיי נא זכים את ירכנו. כי י עוי ארוכה היא, וזקוקים. אנו יאור דונמתמ הנפלאה, ונןמנו נשאב את 'כוחנו‭:'. ‬ חייפ פד־"וכ_, רכ־אלוף ראש _חנזיןח זזכליי־

היש 24 עמודים

⁨الضغط على "إلغاء" توقف الإرشاد. الضغط على "موافقة" أو أي مكان آخر تكمل الإرشاد⁩

⁨لإخفاء مربع المعلومات أو ضبط عرض المستعرض⁩

⁨لتكبيرالمستعرض⁩

⁨لتصغير المستعرض⁩

⁨الإنتقال للعدد السابق⁩

⁨الإنتقال لصفحة المعلومات حول العنوان- استعراض قائمة كل الأعداد⁩

⁨الإنتقال للعدد التالي⁩

⁨استعراض نتائج البحث السابقة⁩

⁨العودة لقائمة نتائج البحث⁩

⁨استعراض نتائج البحث التالية⁩

⁨الضغط على الزر الأيمن للفأرة من أجل استعراض الخيارات⁩

⁨إتاحة حالة رقابة الجودة⁩

⁨بدء القصّ⁩

⁨تقريب⁩

⁨إبعاد⁩