⁨⁨معاريف⁩ - ⁨מעריב⁩, 28 حزيران 1959⁩ — ⁨Page 3⁩

מאנד י : "בהלה, מופרזת * חו ק י ם י ות ר. הובסו " מוד י ע ש יוחלפו 5 שחקנים של הנבחרת כלל השתפרו כמעט

- מאת נחמיה כך'אכרהפ, שליח "מעריב" - וינה, טלגרפית הדבר ' העיקרי עכשיו הוא לא לחתפפ לכה־ לה" ‭— "‬ אמר לי מאמן הנכהרת הישראלית י, מר גיו־ לה מאנדי, פדאיון מיוחד ל " מעדיכ‭. "‬ מאנדי הופיך ואמר: " ארצות־כדורגל גדולות מישראל כבר נחלו מפלות דומות ולא ראו ככף א־ כוו לאומי‭". ‬ באשר בוורוצלבנים של השונות את

למישהק א־ מר המאמן ההונגרי הנודע, אשר הגיע עם שהקני הנבחרת לווינה הלשד, : מבהינה הנבחרת פיסית הישראלית וטכנית, וגוסף בנות רבה על , כך בגלל גילו הוסר אנשיה נסיונם עצ־ בהתהדויות בינלאומיות. גם העובדה, שהשהקנים לא שיחקו בהתאם להוראות שקיבלו. הוסיפה על חולשת חנבח־ רת. העצבנות הכשילה קים אף כדורגל על פי מודרני שהפולנים , משה־ תקיף ומהיר, — הרי אילמלא — העצבנות _הבלתי־רגילה של _שהק־ ני ישראל יכול היה המישהק להסתיים בהפרש של שער אחד בלבד. אשר לעתיד, מתכוון מאנדי להתליף לפתות חמשה שהקנים של הנבתרת כשהקניט יר תר מתאימים, הוא ממליץ על אימונים שיטתיים בשביל ה־ נבחרת וכן על השתתפות־יתר בתחרויות בינלאומיות. כן יש־ אף מאנדי לתאם עם המאמ-

הקבוצות האימונים המקומיים לאימון של הנבתרת הלאומית. אילו שיהקנו בוורוצלאכ כמו כלודז‭. ~'‬ אילו שיחקנו כוורוצ• לכ כמו בלורד, אין ספק, שהיינו מפיימיב גפ את מפגשנו הראשון ככבוד. זוהי ההרגשה עפ פיכופ שני מישהקיה של ישר? אל כפולין. קשה להשוות את מישהק נ־ בהרתנו בלוח' לרמת המישהק בוורוצלב. המדובר בעיקר לגבי שהקני ההגנה, שהיו כל הזמן בתנועה מתמדת ושיהקו במרץ עצום. הנבתרת הפולנית הצעידה שיהקה באותה שיטה בה השתמשה אהותה הבוגרת, שלושה ימים קודם לכן. אלא שהביצוע היה הפעם פחות יעיל. בקבוצה זו יש שהקנים מצויינים, שבבר בעתיד הקרוב יתפסו מקומם בנבחרת הלאומית.

בדרך כלל השתפרו כמעט כל השחקנים שלנו, לעומת ה־ מישחק הראשון. ההגנה היתה כמובן מעוז הקבוצה ובמיוחד המגינים רזניק, מחניה ומורדו־ כוביץ. טיש היה הרבה יותר טוב מאשר במישחק הראשון. גולדשטיין היה מצויין. שהקן זה סימל את רוח הקרב של הקבוצה הישראלית. םטלגיד היה טוב מאד• מרכז כובד ההתקפה שלנו עיר במישחק זה בהקיצונימ למרכז. גלזר חיה מצוין בפתי - חה וממש הדהים את ההגנה הפולנית, שנקטה נגדו באמצעים ה"רגילים" לגביו — פגיעות קשות ת־‭. 26‬ שער י למרות בטוח שהחטיא ממרחק בדקה 6 מ' ־למרות שנחלש בשלבי _הםיופ - היה זה משגח לחחליפו! שלושת השופטים הפולנים היו שופט טובים סטרוניאק ואובייקטיבים אמר אהרי . ה־ ה־ מישחק: שיתקתם יפת והייתם טובים מהפולנים. גס הע־ תמות הפולנית הביעה דעה דומה. 20 אלף חצופים שבאו ל־ מישחק, הופתעו לטובה והודו לשהקנינו על השיפור במיש־ הקם. קהל גדול הקביל פני הנב־ הרת הישראלית בתשואות בשובה למלון. אחד הצופים, היים בךדוד, ביטא את הרגשת הנובהים: אנהנו מאושרים היום, • תודה רבה בעד הה־ צגד. המצויעת.

מה גרם לכשלון - ומה המסקנות

- מאת שמואל סוחר - קיים קישי מקוייב: בנםיוננו _לכןכמ את. מסע ה־ נבחרת הישראלית. לפולין מאחר שלא ראינו במו עינינו את ז_&י המישחקים, אך נדמה. כי אפשר לבסס סיבים זה על התיאורים חחיינ_. שהיו כלולים בשידיייפ מהמגרשים ועל ניתוחי הפרשנים אשר ־'־וו את הנבחרת. בבירור יסודי של סיבית הכשלון בוורוצלאב איך לשכיח את הפרשיות העגומות שקדמו ליציאה לפולין, מאחר שהן השפיעו השפעה ניכרת על תו־ צאות המישחק האימלל _בוורוצלאב. שהרי ברור, כי אין להפריד בין כל הכרוך בהכנת הנבחרת וק־ ביעת הרכבה לבין הופעתה נגד נבחרת פולין. לא נבוא לפרט שיב כל מה סגאמר ובכתב בחדשים ה־ אהרוניפ. בלי שהדברים מצאו אתן קשבת, אך יש להצטער שרק עתה - לאחר ההפסד — מודים, כי כך אין מכינים ומרכיבים נבחרת לאומית, וכי כך אין משגרים נבחרת להתמודד עם יריב אשד עליו־ נותו היתה ידועה היטב.

. אם יש מקום להאשמות. הרי י ש להפנותן נגד אל־ו אשר ההליטו להפגיש את הנבהרת' הלאומית עם א־ הת הנבתרות החזקות ביותר באירופה ולא דאגו שתהיה במלוא כושרה לק־ דאת מפגש זה. אין לבוא בטענות לשחקנים אשר לבטח עשו בל אשד ביכל־ תם, ואין להאשים עתה את המרכיבים. אם הס אמנם העדיפו שחקנים מסויימים לא על סמך כושרם אלא ב־ התחשב באגודה זו או אה־

נקודת־תורפה בלתי"צפויה

בשנים האחרונות הוסבר, כי אי־הצלהותינו ב־ _מישחקים ביךארציים נבעו מהוסר שורת התקפה ראויה לשמה. בעבר הרחוק הצלחנו למנוע תבוסות נגד נבחרות מעולות בזכות הישגים של השוער אישיים . בדרך מזהירים בלל. בעקבות־ הגנה מחוזקת ע ' י־ י שהקני התקפה. בשנים האחרונות נטשנו את שיטות "הבונקר" למיניהן, והתחלנו •לפתח מישחק פתוה תוך ידיעה ברורה, שכדי לא להיות מובסים צריך לא יק להתגונן אלא גם לת־ קוף. הישגיה של נבחרת שראל, בשני • המיפגשים עם ווילס ובמישהק עם ה־ רוסימ ברמת גן הושגו ב־ משהקים כ-חוהים. י כולנו לעשות זאת רק כאשר י־ דענו שאפשר לסמוך על ההגנה החזקה ואין לחשוש מפני התמוטטות ל־

גודם נופף ומכריע ל־ זולשודההגנה שלגו היו ממדיו הגדולים של המגרש וורוצלאב. סברה זו הר הה באשר המישה?נערך ודזי 1ל מגרש , שם השתפר קטן יותר מישח - ב־ • קה של ההגנה שיפוד ניכר, נוטים לשכוה, כי שהקנינו רגילים לשהק במגרשים צרים דוגמת באסא, פתח־ תקוה. נתניה וכר, המכבידים על •פיתוח משח?הת־ קפה פחד, ומקילים על פעולות שחקני ההגנה מאירך. אין פלא, איפוא, שגם בארץ נכשלה לחלוטין הגנת הנבחרת במישהקה נ־ גד ליאז' ברמת־גן, והיונה מצוינת מספר ימים לאחר מכן נגד יריב הזק יותר - בבאסא. יש לציין, בי הי־ תה זו אהת הטעויות הה־ מורות בעת הכנת הנבחרת בארץ, כאשד . ערכו את נל תניה, מישהקי הדרה וכד האימון ‭, '‬ ולא בנ ב־ - מגרש הגדול ברמת־גן. המסוגל להעניק לשהקנים

שש _דומםקנות שעלינו להפיק

לו: * רמת העקרון הכדורגל הראשון הישראלי , אשר החובב גם לאהד נמוגה הצלהות מגדי הםפנו שנוכל להתמודד עם נבחרות מקצועיות אירופאיות. אכן, אין לק־ נוע מפגשים ביךאדציים עם נבחרות אלו, פרט לתחרויות זטרום אולימפיות או המישהקים המוקדמים על גביע העולם. אפשר לקבוע לשנים הקרובות מיפגשים עם נבחרות־ משנה אי נבחרות צעירים עד גיל ‭'23‬ כאשר הבדלי רמה אינם ניכרים כל בך. ארציים י * יש עם נבחרות להגביר אסיה את ואפריקה הפעילות ולקרב מיפגשים בין־ * יעל לעודד חבאת אגודות אירופאיות לארץ, ובדרך זו _ל־פר יש את לאפשר הרמה שלנו יציאת . אגודות להו"ל דק לאחד בדיקה קפדנית * של היריבים העתידים מהד' ירמת האגודה היוצאת, מאידך ‭- -‬ יש לאסור איסור מוחלט יציאת אגודות להדל יזמן _^רמת פגרת מישהקמ הקיץ . יש . נוהג הגדה שהפך . מפאת לרועץ האקלים לבריאות הישראלי השהקנים . לתת . לשהקן הישראלי החובב מנוהה של 6 שביעות בשנה. בין־ארציים * יש בסיום להימנע עונת , במדת הליגה האפשר ‭. —‬ שהיא מקביעת נקודת מישחקים השיא במתה של השתקנים. ודלהניח שזו כבר

עמוד ב ע בפני חדש י מישתקים ם ספורים בין ג ־ ארציים קשים ביותר בארץ ייהדל. _התאחדות הכדור־ ל הצליחה ביותר בשטח הארגוני ובכל הקשור בפעילות יומ־יומית תקעל של היי הכדורגל בארץ, אך ‭. . " .. . ‬ טיפלה ‭!.. ‬ה כראוי לאימיח. בבע־ ‭_1"‬ ־ח

ית קר . על נופלת המוסד האהריות שהטיל בעי תפ־ - קיד ההרכבה על ועדה שבה משתתפים נציגי אגודות יריבות. ובזה הותזר המצב זנפםד, שהיה קיים לפני שנים אחדות. לכן אין הוי־ כוח מצטמצם בהרכבת או אי־חרכבת שחקן פלוני ב־ מישהק בוורוצלאב, כי אם נעשו טעויות בחרכב. הן נעשו בעיקרן כארץ בעת ההכנות, ולאו דוקא בפו־ ליו•

היזוק מיוחד. אמנם נבון, כי היה סיכון בצעד זה. ולא פעם שיה?לנו המזל בדמותו של השוער ודורוב ח או בצורה אהדת, אך היה כדאי להסתכן, דלו שיטות־מישמק רק כדי למנוע . _ןפםדות המשכת ‭- , ‬ קשה לדעת• כ. ־•!היו ההו ‭- _^, ‬ ראות אשר ניתנו 'לשהקנים לפני המישה?בוורוצלאב. מתקבל הרושם כי שיטת חמישה‭—?‬ לאהד הגשו־ שים של 20 הדקות הרא־ שונות — הוכתבה כליל ע"י הפולנים. חס חצליחו לנצל את עדיפותם בכושר ובמהירות ולפרוץ בלי ה־ רף את ההגנה הישראלית ולמוטט אותה. הם בנראה השיגו זאת גם ע"י החלשה מכוונת של מערך הה־ גגה שלהם. במגמה להב־ קיע את מכסימום השערים, על!אף הסיכון שבהפקרת שע ר ם. _מנוכרעו את תחושת המגרש בעל חממדים חגדולים. לכן, אין לתמוד. על שהנבהדת עמ־ דה במישהקה הראשון ב־ פני משימה שלא ניחנה כלל להשגה. עם הגנה פ־ רוצה ואובדת עצות ורק שני הלוצים ראויים לשמם, ומישהקה השתפר ביותר על כאשר שטה ההג ‭:?:‬ נה ר יותר שמרד , בלודז . יפה ‭, '‬ ואיפשרה לרצים, ובעיקר למקשרים, לעבור למישהק תוקפני יותר. עדיפות זו אמנם גמה לנצהון לא נוצלה אפשרי ולא , תור בעי ‭- -‬ קר מפאת העדר שני קיצונים טבעיים, שהיו יכולים לתרום לכך תרומה מכרעת י י ‭. ?‬ יבלנו שעור מאלף נו־ סף בתורת הכדורגל המודרנית ואתו מכה מיו

‭-—, ‬ תרת שאפשר היה למנעה, בעיקר מבחינת התוצאה עצמה. ניתן ללמוד ולקבוע לעתיד מספר מסקנות וש־ הלקן היו ידועות קורם. אן התעלמו מהן:

, מסקנת 5 רוב הברי הנהלת ההתאה־ < התאחדות דות, ולכן. מוטלת על הנהלת ביום ה־ ה־ ‭\ \‬ אחריות הכבדה לתקן מה 4 שטעון תקון. עליה להודות { בשגיאות שתה מקצה ולשנות לקצה את בבל גי־ ה־ ל נוגע להכנת נבהרת לאו־ ן _^ מית. י־ ן

עמום גלעד שברי שנ ש יא י־נוער מח?שבוע של אורני

הנער עמוה גלעד פועל גנופר השיג אתמול שתי תוצאות טוכות מה־ שיאים הישראלייפ בריצות 300 מ' _ו־800 מ‭, '‬כ־ מפגרת האליפות האר־ _צית לנוער. גלעד עבר 300 מ' ב־‭37, 1‬ שניות ושיפר בכך בעשירית השניה את שיאו של יוהנן כ־ תן‭800. ‬ מ' עבר גלעד ב־‭2:01, 6‬ ד' ושיפר בכך את שיאו בן ה־

. ?רוב ל־100 ספורטאים צעירים השתתפו באליפות שנערכה על מגרש הפועל ברא־ שוךלציון. בין התוצאות ה־ בולטות היו קפיצתו של משה אנגל מהפועל רמת הכובש- ש ־ התרומם לגובה ‭1. 82‬ מי. מרים _סידרנסקי מהדסים זכתה בשני מקומות ראשונים ב־60 מ' ‭8, 1‬ שני) ו־100 מ' ‭13, 1)‬ שני‭. (‬ בקפיצה למרחק נוצהה במפ־ תיע האלופה עמליה ליכטנש־ טייו שהגיעה שלישית ‭4. 80) ‬

‭('‬ אתרי קופר ‭4. 83)‬ מ‭{'‬ ושלו ‭4. 89)‬ מ‭. ('‬בן־יעקב הרחיק את הדיסקוס ל־‭43. 85‬ מי.

הןמדהסוהר ?יוהנםון. _הנני־ע את פטרסון את והציל את

— שרות " מעריב" — בדברי ימי _האיגרות עיי דן־ לא היה מאכק פה דרמטי כמו הקרב, שכו ניצח השוודי אינגמר יו• הנכון את אלון?העולה פלויד פטרפון בנוק-אאוט טכני כפיבוב השלישי. זוהי הפעם הרביעית ב־80

‭-, ‬- ראשונה מאז נצחונו של האי־ טלקי פרימו קרנירהלפני מל־ המת העולם השניה שאידופאי כובש כתר האליפות במשקל כבד. המאבק בין פטרסון ויוהנ־ סון הצטיין בתויות מאלפות. השבדי אמר לפני התחלת ה־ קרב, שניצהונו תלוי במכת י־ דו הימנית, ־אמ כי סירב להשתמש בידו זו בשעת האימו-

בארה"ב. האמריקנים סברו, כי ליוהנ־ סון אין הבטת־יד הזקה, והר־ בה בדיחות הופצו על המכה המסתורית שאינה קיימת. הכושי פטרסון לא העריך כ־ נראה את השבדי ולא התאמן נגד מכת־היד הימנית של יריבו. אך משההל הקרב, נתברר, כי מלות השוודי הן בעלות עוצמה בלתי־רגילה, וכאשר בסיבוב השבדי הנחית השלישי מבת , נחרץ הפלא ג שלו ורל הקרב. פטרסון נפל באילו קיבל הבטה בגרזן בראש. בכוחותיו האחרונים התרומם על רגליו כאשר השופט הגיע ?מנין של ‭, 9‬אך מיד ספג מכה שניה — והשתרע על הקדשים. שבע פעמים קם פטרסון — ונפל. הוא שכב 46 שניות על הרצפה לפני שהשופט היהודי הידוע רובי גולדשטיין הפסיק

. נשיא (ה. פ"ת) סופג מהלומה מידי צ. בהן (מ. ת"א) אך זובה בנצהון מפתיע בסיום.

הקרב פטדסון מפציעות קשות. קרב זה היה סנסציוני יותר מאשר הקרב שבו גמר גיו לואיס את מאבקו עם שמלינג ע"י נוקאאוט בסיבוב הראשון. היד הימנית של השבדי נדד שבת ע"י מומהים בבעלת ה־ מכה העצומה ביותר בדברי יפי האיגדוף. יוהנסן הוא בעל עסקים מצ־ ליה, בעל הברה גדולה להנד־ סה וגם זמר־ג'אז, שתקליטיו נמכרים באלפים. הוא מתכנן קרבותיו בתכונה של _בעל־עס־ קים יעיל. הוא היה המופתע פחות מבולמ צגיצהויגו על פטר־ סון _קרב־הגומלין . ייערך, רפי ההוזה, בחודש סכ-טמבד, אך הכושי פטרסון יצטרך ללמוד הרבה מאד אם בדעתו לבבוש בהזרד, את כתר־האליפות מה־ שבדי.

ף‭<_2^<‬ _ג‭6_* ( _^ ^* ^^‬ ף_^ ) םו_^ _ף1 בף‭!2‬ףפ‭!3‬_מ* ף‭*553 1‬ ןף‭<_3‬ _ג‭_*3‬ ף ‭^^ _^ _^ _|3 ‬

אלי פוקס וברגר הבריקו במישחק. המאמנים־הותיקים דירה הוא אישר בפעם נוסהתנחמו

‭.,. ‬הכדור הגיע למגן הימני וייס שהעביר אותו לבלם שביאור, שניאוד הטעה את נויפלד ומסר את הכדור לאלי פוקס. שבעט ווליי "על המילימטר" לאורך 35 מי, למקשר השמאלי וורמש, וורמש מסר לקיצוני הימני גמיש שירה "פגז" לפינה השמאלית הנמוכה‭". ‬גול‭—.. ". ‬ שאג הקהל המשולהב. אך לא!גופו ענק־הממדים של השוער נראה מרחף באויד מפינה אהת של השער לפינה הנגדית הנמוכה — והכדור בידיו‭!!‬מעשה נםים ממש. לא ייאמן! מחיאות־כפים סועדות‭.. . ‬

לא, אין זה העלאת זכרונות I מימים עברו. זה קרה שלשום. ניום ששי על מגרשבאםא

‭, "". , ‬ שם נפגשו נבחרות מאמני הכדורגל (רובם שחקני נבחרת ישראל מלפני 5 שנים) וותיקי _תל־אביב (אלילי הכדורגל בארץ לפני 15 ו־20 שנה)• גדולתו לא . ראיתי שמעתי את רק ברגר סיפורי בימי ־א־ גדות על יכולתו הבלתי־רגילה, עיטות סיפרו עליו 11 מי ‭, , ‬ שהדף שהיה בקלות תמיד במ בקום הנכון וריהף באויר כאילו ־ השתייך לאנשי המאדים‭... ‬והנה ראיתי את ברגר — והאגדה הפכה למציאות. אם בגיל 52 אגב, המבוגר בין 22 השחק ־ נים) מסוגל ברגרל"נתר" מרחק ‭5—4‬ מטרים ולקלוט בעיטה פנטסטית בפינה הנמוכה, הרי אותו ברגר של שנות ה־ 30 היה כנראה בעל יכולת ב־ לתיוגבלת ־ג‭... ‬ זה היה דק מומנט •אחד מני דביט, שעברו לפנינו במשך 60 דקות נפלאות י, שיישארו הרו־ תות, כהוויה בלתי־נשכחת, בלבותיהם של 2000 צופים משולהבים. בי וייס (בן ‭. (33‬ש ־ מילוביץ ‭, (38)‬שניאור ‭, (33)‬ גמבש ‭. (36)‬וורמש ‭, (43)‬ מידי־ מוביץ ‭, (34)‬ברגר ‭, (52)‬לזר ‭, (51‬דורו ‭. (45)‬בוצ'קה ‭(34)‬ מ. מאיר (מאילי־ההון הישראליים) ואלי פוקס ‭(35)‬ שיחזר! לפנינו את יכולתם בעבר. אבן. זו היתד, יכולת נפלאה, ‭, ;‬חבל שלא צורף לנבחרת" "הם קיפחו אותו לא כמאמן, אלא אף כשחקן‭- ". '‬ אמר אהד הצופים הנלהבים בהתכוונו: לאי־הנללמו _#ל מלי

פוקס במשלחת לפולין‭... ‬איי פוקס הציג ביום ששי יכולת

‭-. ;‬ פת את הדעה, כי "זהו השח־ קן המקומי הגדול ביותר שהיה ?נו _אי־פענד. כושר גבוה ה־ ציגו גם ויס, שמילוביץ, שני ־ אוד, גמבש ומירימוביץ‭". ‬הם יכולים לשחק גם היום בנבה־ דת'' , נשמעו מדי פעם קריאות מהיציעים. את העיקר במעט שבחנו; המאמנים ניצחו ‭. 0:3‬את השערים הבקיעו מ. לוי. מירימד ביץ ושפר‭". ‬זה לא הכמה‭, " ‬

הותיקים‭". ‬הם צעירים מאתנו ב־97 שנה‭.. ". ‬ סה"כ גיל המאמנים 399 שנים לעומת 496 של הותיקים‭. (‬ הייתי רוצה לראות את הנב־ הרת של היום מתמודדת אתם. ברגר, שניאור, פוקס והאחרים היו מנצהים_, מאה אחוז‭, "‬ התלהב אחד הצופים. ואורה: לא הייתי מהמר כבטחון לטובת ה־11 החוזרים מפולין‭... ‬ י . פ.

שערוריה בתחרות־איגרוף והוזמנו הופיעו לגמר

— מאח י. פורת — שערוריה‭, "‬הופר אחריות ‭/'"‬מדמיפ " את הי קהל" ‭" ~‬ אלו היו אחדות ליל שכת כבית הפועל ת"א יי'זי קהל שעזב כמ? _פה־־נפש את המקוב, ל‭. ?‬ אחר שהזה במה שכונה ''עי ועדת _האיגרוך_. כ _" א־ ליפות ישראל דרגה כ‭. '"‬ משהו רקוב בממלכת האיג־ רוף, כי אחרת אין להבין, כיצד דה 8 מבין 20 המתאגרפים

מומנט דרמטי במישה?מאמנים־ותיקים;ברגר קולס נגיחה של אלי פוקס (שני מימין‭. ( ‬

‭, ;‬אלי־ ות המדינה‭!(!!)‬כיצד רק !ופס אחד נמצא בזירה במ־ גיך ערב שלם ומשמש גפ כ־ זופט־נקודות בגלל אי־בואו יל אחד משופטי־הנקודות_: יצד ששה מבין שמונה הקרנות, שקויימו אותו ערב, היו *חוץ לאליפות — לאהר ש־ זתאגרפים אחדים נאספו ממש ‭!:‬היציעים. לא נדבר ככר על איחור של 6 דקות בפתיהה, על סדר ל־ ןוי בכניסה, על מתאגרפים מ־ יגותה אגודה שהופיעו בזירה :שהם מהייכים וקורצים זה ל־ 'ה — ועל _תוצאות־תיקו חזו־ ות מראש בשלושה קרבות י - דידותיים‭... ‬ זו לא היתד, תהרות איגרוף. 'מכל מקום לא הלמה את ה־ זואר שניתן לה: אליפות ה־ _גדינה. בשני הקרבות שנערכו במס־ :דת האליפות ניצח (במשקל וצד‭(, ‬ א. וולביק מהפועל ירו־ שלים (שזכה בגביע המתאגרף , ־ מצטיין על הערב) את א. בורק מהפועל בתים־. במשקל בינוני גבר מ. נשיא מהפועל ש"ת על צ• כהן ממכבי ת"א. נקודת־היאור היהירה של הד נדב?היה ?רב האחרון‭?, ‬בין ש־ ים 'מטובי המתאגרפים בארץ, א. שושני מהפועל ירושלים ו‭- . --‬ שפיר (וייספיש) ממכבי ק. _גוצקין. שניהם גילו יכולת ג־ והה והלהיבו את הצופים בחילופי מהלומות נאות. ואלה •אלופי דרגה בי: מש־ נוצה קל זבוב א — . וולבי ב?מרדכי ק ‭) )‬ ה ה ‭. . ‬ ירוש לוד‭- . (‬ לים‭— . (‬ קל — מ• פרנקל (מ, ת"א‭. (‬קל־חצי־בינוני — ע. מיכאלי (מ. ת"א‭. (‬חצי־בינוני — נ. נהיסי (ה. בת־ים‭?. (‬לבינוני — א. נסר (ה. נוה־שא־ ‭. (‬בינוני — מ• נשיא (ה. "ת‭. (‬חצי־כבד — נ. עזריה ה. לוד‭. (‬כבד — י . וייםפיש מ. מוצקין‭. ( ‬

אפרים וולביק ־־ אלוף חדש היום זה כבר לא נורא אד

‭, "‬ לפני הופעתי הראשונה חשבתי שאתעלף. חרופא פסל אותי בשעת הבדיקות לפני התחרו‭"?!‬ מאהד שהייתי נרגש מאד. מד אוחד יותר הוא התיר לי 'ד השתתף בקרב בתנאי שיוכ_*

‭< <‬ להפסיקו כך‭, "‬ סיפר באם אפרים יראה וולבי צורך ‭, ?‬ יליד גי ‭4, ‬ הין בן ד'־מ, שזבה בל_*ל שכת < בגביע שהוענק למתאגרף ה‭- (-‬ מצטיין בדרגה בי. י ‭, V , ‬ בימ " וולביק י _מתאגרף . עלה ־מקצועי ארצה עם ואלוף ־ זד ‭V '‬ סין‭., ‬לפנל ‭9 , -‬ ;שנים. הצטיין 'גד ‭>. ;:‬ _אתלטיקה־קלה ‭. )‬אלוף בתיה''_ס ‭> . ''‬ בירושלים בריצת 600 מי) וכ־ > דורםל (בנבהרת בתיה''ס) וז ־ ג כה במקום ראשון בהתעמלות > במכביה הרביעית. לפני 6 הד־ > שים פנה לאיגרוף, בהדרכת ־ אביו. הופיע ב־4 קרבות עד בה ‭^?‬ וניצה בכולם. שאיפתו . להיות / קצין על אגיד, ולהשתתף במי ‭< *8‬ הקים האולימפיים‭, " ‬

\ אתלט ניצח ‭_> 1‬ הודות לדואר I עמוס גלעד הבלונדי בן ה־

‭18 _^‬ מגינוסר, אשר , שבר אתמול ‭£ £ > '‬ שני שיאי נועד . בריצות למר־ ג ‭/ %‬ הקים 300 ו־800 מטר, הגיע ל* ‭1 / >‬ ישראל הישגים . אלו בזכות‭_". ‬ דואר ‭<. _?‬ עד לפני _זמךמה, התאמן זר ‭I I 4‬ מוס לבדו, ללא הדרכת מאמן. ‭< <, _, <*‬ ;נד אולם . לנוער באליפות הבהין הפועל בו האהרר המאמן ‭< I‬ יחיימ י ארנברג מראשוךלציון ‭?'' , < I‬אשר החליט "לקחת אותו בי־ ‭|5_> I‬דיים‭. "‬ההדרכה היתה בכתב, < ו‭?/‬כיוון * שהמאמן וחניכו גרם נט* _< נ•* קומות מרוהקים זה מזה‭€.. ‬ ל מספר גלעד: "הייתי מקב_£ ‭> %‬ כל שלושה ימים מכתב מאתר \ ג בדג, יוצא לשדות, מתאמן ק־ , ל* > צת, וכותב לארנברג איך אני ‭> \?‬ מתקדם‭> . "‬ _?לקראת תחרויות השבת ב־ ‭_^ }‬ ניכו דאשל לביתו "צ, הזמין והדריך אדנברג אותו. את זד ‭I _* I ‬

ן הכנת הנבחרת ‭- !‬ לדיון I ל

מאת אל. אלכפנדרוני שאלת הכנתה י , של הנבחרת הישראלית למיקד אוקטובר הקים עם . נבחרת עם נבחרת יוגוסלביה פולין כ ב־ < נובמבר ועם נבחרות אסיה. ב־ ־ ‭< _^‬ סוף נובמבר, תידון בישיבה < של הנהלת התאחדות _הכדורי :י שתתכנס מחר בערב‭<. ‬ המאמן מאנדי ישתתף בדיון ל ויתור, את קוי־פעולתו. הו* $ עומד לגשת לאימונים לל* 3־ שהיות מיש . י חקי על הליגות אף הפגרה יוקדמו . ל־• % ראשית ספטמבר, כדי להכניס % את השחקנים למסלול של גר ל הרויות. _{ כדורפלגיות מככיית"א גיצהו כמישהה מיכהן כדורסלניות מכבית"א. דד I עומדות לצאת בתודש הקרוב > לטורניר בינלאומי בסךג'ורג'יו‭3, ‬ שבאיטליה. קיימו אמש בהי‭??*‬ מישחק־מיבהן נגד קבוצה נר 1 הוזקת של הפועל היפה, גילל I יכולת סובה וניצחו בד&_חז 4 סלים גבוה ‭|.. (17:25) 32:76‬ עצם המסע של קבוצת־הכ־ _} נות נדון בהנהלת התאהדות וד I ספורט. הוהלט להעביר את וו* € בעיה לועדה הבינמשרדית ל־ < קשרי ספורט, בצירוף חוות־ד* I עת של המאמנים עמיאל ואל־ $ דוב י. דעת המאמנים היא, • ש* V קבוצת הבנות של מבבי־ת"א היא הטובה ביותר בארץ‭.. ‬ ל !

בר־תגא: יש למנוע. נסיעות בהן מובטחת_^תבוםה _טראש

- מאת יהושע ביצור - עלינו להתמודד כהוץ־לאדץ רק עפ קפוצות שהן על רמה דומה לזו של קכוצותינו, כדי שהתכו־ הה לא תהיה _כלתי־נמגעת מלכתהילה. — אמר כשי־ הה מיוהדת ל _" מעדיכ" ד"ר א. כר־־תנא_, סגן המנהל הכללי *טל משרד ההנוף והתרבות ויו"ר הועדה ה־ כינמשרדית פפורנ

לקשרי ד"ר בר־תנא סבור, שיש אםנם לעודד מיפגשים עם קבוצות זרות גם בנכר, בתנאי שקדמו לכך הכנות מתאימות. בינתיים יש להטיל איסור זמ ־ ני על יציאת הקבוצות שלנו נתו"ל עד אשר תבוא הבראה ממשיח בענף הכדורגל ולא נעמוד שוב דלים וריקים לעיני יהודים וגויים בנכר. • כדי להגיע לכך, אין כנראה דרך אהדת אלא להבטיה ניהול עניני ספורט על ידי גורם ממ־ לכתי בעל סמכות, שלא יודרך על ידי שיקולים אינטרסנטיים, אשר ה התנגשו ת ב י נ יה ם מונ ־ עת הבראת ענפי הספורט ה־ שונים. האיפור על יציאת _מככיית"א כצעד ראשון אסרה הועדה על יציאת קבוצת הכדורגל של מכבי תל אביב למסעה ה־ מתוכנן בדרום אמריקה ובאר־ ה"ב, מאחר שעמדה להתמודד עם קבוצות הזקות ביותר, ל־ לא כל סיכוי לצאת בכבוד מן ה מע רכ ה הזו. ד"ר בר־תנא הביע את תמי־ התו על התגובה הזועמת של אגודת מכבי חל אביב נגד חה־ לסת •האיסור. חוא מסר, שחו־ זים אשר הקבוצה התמד, עלי ־ הובאו הם עוד לאישור בסוף הועדה השגה שעברה רק בימים האחרונים, הועדה הועמדה כאילו בפני עובדות מוגמרות אעפ"י שנקבע בהסגם בין הועדה לבין התאחדות הכדור־ גל והתאחדות הספורט. מילא ייהתמו בל הוזים לפני שעצם המסע יובא לאישור עקרוני ב־ ועדה. על כן קובע ד"ר בר־ תנא, כי התהיבויות של אגר דות אינן יכולות להייב את הועדה, יתר על כן- כל נסיעה כרוכה ביהסי־הוץ, ועלינו לק־ בל לא פעם הוות־דעת נציגינו הדיפלומטיים בהו"ל. " לא הודיעו על מפעות אהריפ"

אשף למסעות של קבוצות כדורגל אהרוח של הליגח הלאומית. המתכוננות להתמודד בקיץ עמ קבוצות שונות באי־ רופה, אמר ד"ר בר־תנאי. ל־ מרבית הפתעתנו, כי עד בה לא הגיעה לועדה שום בקשה מ־ התאחדות הכדורגל לאשר מסע של קבוצה כלשהי לאירופה בקיץ זה. הועדה אף פנתה ב־ מכתב •אל התאחדות הכדורגל והביעה את תמיהתה על כך' שלמרות הידיעות הרבות בע־ תוגות בדבר יציאתן של קבי־ צותינו לארצות שונות באירו־ פה, עדיין לא הגיעה לועדח שום בקשה לאישור המסעוח הגתוכמים. שום ‭_9£>‬ו_@ו ל8

נתקבלה למכחב זה‭... ‬ בסיכום מציין ד"ר בר־תנא, כי יש לדאוג, שיל שהקני סגל הנבהרת יהיו בארץ, כדי שיהולם היה , בידי על מנת המאמנים להכשיר פרק־זמן ם כראוי להתמודדויות הבאות.

‭_^ , ‬ כדורםלני הפועל ת"א - לפולין

- -י רי*•־;_יש > ן ‭_! %‬ י ‭\ I \4 ?‬ מליעי _ןי_^־ לי 5יי . _י י יי ‭^~‬ייל ‭_^ |7‬ גי'־ י* ־> ‭"_^‬־‭_5^*^^©?‬ י_< ‭_? £‬ ־

שיחה טלפונית שהתקיימה ב־ יום ו' בין ת"א—וורשה, הכ* טיחה את השתתפות קבוצת ה־ כדורסל של הפועל ת"א בטור־ ניד העומד להתק"ם בחודש דר בא בפולין. משלהת הפועל, הכוללת 16 איש, עומדת לצאת ביום ג' ב־ אניד בשיחה ‭" , ‬ ־ארצה , שניהל ‭. "‬ מר פרוסק עם סגן יו"ר התאחדות י חכדור־ סל הפולנית הוב&זז, כי יינתנו מיד ההוראות הדרושות ?הוצב את אשרות־הכניםר. _לשהקניפ הישראליים. הטורניר ייפתח ב־16 ביולי בוורשה בהשתתפות ספרטה (אלופת צ'ביה) גאלאטאסריי או פנדבהצ'ה (תורכיה‭, (‬לגיה־וור־ שה והפועד־ת"א. 16 חברי המשלחת הם: א. רוזנבאום (יו"ר‭, (‬המאמן שליין, מנהל הקבוצה י . כהנא ו־12 ע שהקנים . וםילבסקי : ה ‭, , ‬ מ הזן ‭, . ‬ בארי א. , לוסטיג ע‭.. ‬לו־ , בושיץ, ג. הס, י . דרוזין, א. גוסהולף לובצקי ‭, , ‬ א א ‭. . ‬ זייגר רובינשטיין וא. המו , ד. השחקן ע. לובושיץ, העומד לפני מיבהנים בטבניון, יוט8 בנפרד לפולין, מאוהד יותר. ראש 'המשלחת א. רוזנבאום י‭---‬-המשך צא בבר המסע לאירופה של , הקבוצה בדי להסדיר ‭V, ‬ _יבלןל 2 מיפגשים עפ. נבחרת פולין הצעירה ומישחקים מ* בדיה ואולי בפינלנד.

⁨الضغط على "إلغاء" توقف الإرشاد. الضغط على "موافقة" أو أي مكان آخر تكمل الإرشاد⁩

⁨لإخفاء مربع المعلومات أو ضبط عرض المستعرض⁩

⁨لتكبيرالمستعرض⁩

⁨لتصغير المستعرض⁩

⁨الإنتقال للعدد السابق⁩

⁨الإنتقال لصفحة المعلومات حول العنوان- استعراض قائمة كل الأعداد⁩

⁨الإنتقال للعدد التالي⁩

⁨استعراض نتائج البحث السابقة⁩

⁨العودة لقائمة نتائج البحث⁩

⁨استعراض نتائج البحث التالية⁩

⁨الضغط على الزر الأيمن للفأرة من أجل استعراض الخيارات⁩

⁨إتاحة حالة رقابة الجودة⁩

⁨بدء القصّ⁩

⁨تقريب⁩

⁨إبعاد⁩