⁨⁨הצפה⁩, 28 أيّار 1963⁩ — הישיבה התיכונית "חורב" ירושלים [⁨للمقال⁩]

הישיבה התיכונית "חורב" ירושלים

בית הספר "הורב" נוסד ב־ ירושלים לפגי קרוב לשישים שנה. מים־־יו, עולים מבין חרדי אשכנז ובראשם ד"ר פ. שלזינגר והמיי־י הי־אשון דייר יונה כהן'

י , ביקשו להמשיך בעיר הקודש את מסורת שיטת החינוך של "תורה עם י דרך ארץ" מיסודו של ר' , שמשון רפאל הירש. בית הספר גדל והתפתח והצליח לרכוש את י אמונם של הוגים דתיים רהבים בירושלים. ביום לומדים בבית הספר, על שלשה אגפיו וסניפיו, , למעלה מ־‭800‬ תלמידים, והבר המורים ? מונה קרוב ל־‭50‬ איש. מנהל ־מיסד הוא מר מרדכי ברויאר וסגניו — הרב יעקב יהודה פולק ומר משה ארנד. במשך השנים ביקש המוסד זדרכים להתאמת שיטת "תורה עם זדרך ארץ" לתנאי הארץ. מגמה זו ז נתנה אותותיה בעיקר בחינוך העל־יםודי ו של הבנים, בעוד שמסגרת ו בית הספר התיכון העיוני ; נמצאה מתאימה לחינוך הבנות,

, נתברר שהיא איננה מספיקה כדי צרכי חינוך הבנים לתורה, לי יראת שמים ולהמשך לימודיהם I בישיבות. מאידך, התקשו רוב !התלמידים לעבור לישיבה עם

סיום ביה"ם היסודי. לאחר ני־ סויים אחדים, שכללו תכנון בי"ס תיכון במגמה תורנית והטלת חובת "שנת הישיבה" על כל התלמידים, החליט המוסד לפני שנתיים להפוך את ביה"ס התיכון לבנים לישיבה תיכונית. למטרה זו נרכש בית ברה' דוד אלרואי 7 בשכונת קטמון שבו הותקנו חדרי לימוד לשתי כתות, מסעדה ומטבח משוכלל. עתה קיים צורך דחוף להגדיל את מספר ההדרים, ולשם כך הכרחי לרכוש בית נוסף בסביבה. המתכונת הלימודית והתיכונית של הישיבות התיכוניות בארץ טרם יצאה מגדר נסיון וניסוי. ""חורב" מקיר, שיעלה בידו בס"ד לתרום את חלקו לגיבוש צביונה הפדגוגי והתורני של הישיבה התיכונית, וביחוד לשילוב אורגי•' של הלימודים התורנים והכל־ ליים. הישיבה התיכונית "חורב". במו שאר אגפי המוסד, מוכרת הכרה מלאה עי'י משרך החינוך והתר- ' בות' אולם מאז ומתמיד מתנזר ", חורב" עקרונית מיצירת קשי־ ארגוני עם גוף ציבורי איזה שהוא. "חורב" מסתייג מזיקתם המופרזת של בתי ספר במדינה אל גופים ציבוריים ומפלגתיים ושו-

אף להבטיח להורי תלמידיו השפעה מכרעת על המוסד, כנהוג ברבות מארצות הדימוקרטיה ה־ מערבית. שאיפה זו מגבירה את העול

הכספי הכבד הרובץ על ־מוסד ועל מנהליו. "חורב" מצפה ששוחרי החינוך התורני, בוגרי המוסד וידידיו, יסייעו בידו יטפח ולשכלל את המוסד על כל אגפיו למען אפשר לו להעניק לתלמידיו " יין ישן בקנקן חדש".

⁨الضغط على "إلغاء" توقف الإرشاد. الضغط على "موافقة" أو أي مكان آخر تكمل الإرشاد⁩

⁨لإخفاء مربع المعلومات أو ضبط عرض المستعرض⁩

⁨لتكبيرالمستعرض⁩

⁨لتصغير المستعرض⁩

⁨الإنتقال للعدد السابق⁩

⁨الإنتقال لصفحة المعلومات حول العنوان- استعراض قائمة كل الأعداد⁩

⁨الإنتقال للعدد التالي⁩

⁨استعراض نتائج البحث السابقة⁩

⁨العودة لقائمة نتائج البحث⁩

⁨استعراض نتائج البحث التالية⁩

⁨الضغط على الزر الأيمن للفأرة من أجل استعراض الخيارات⁩

⁨إتاحة حالة رقابة الجودة⁩

⁨بدء القصّ⁩

⁨تقريب⁩

⁨إبعاد⁩