⁨⁨חרות⁩, 1 أيّار 1952⁩ — חג העצמאותי בצפת [⁨للمقال⁩]

חג העצמאותי בצפת

‭— —‬ חגיגות יום העצמאו תבצפת נמשכו במשך כל יום אתמול והסתימו עם חצות הל"ל םריקודים !במחולות. השמח/ק מצאה את בטויה בין כל שכבות הישוב במקום והנוער בצמת נתן את התלק המכריע בחגיגות ובהופעות האמגותיות. במעמד •חגיגי רב רושם בהשתתפות הרבנים הראשיים בצפת והגליל, נאמרה בשעות הבוקר תפילת ההודיה בבית כנסת המ"רי בצפת — מקהלת בית ספר מזרחי פתחה בפני קהל המתפללים במחרוזת שירי הודיה, הרב הראשי מר שמחה הכהן קפלן דרש על עניני דיומא והקריא בין היתר מספר פסוקים מהתג"ך המרמזים על עצמאות ישראל — ראש העיד המשיך' ב וברי ברכהוהרב . פתוסי סיים. לקול שירה וריקודים ובלווית כלי זמר מסורתיים יצא הקהל התוגג לבית העירית לקבלת פנים אצל ראש העיר. ?צרת הגיגית , המעברה ‭. . . ‬ בשעה ‭4. 30‬ בקירוב ' נערכה עצרת עפ חגי־ גית ־במעברןת צפת בהשתתפות גדג"עי צפת, י י תלמידי קלובלתעופה ותלמידי בתי הספר, בעצרת מסרו " את דבריהם האי ‭.. ‬הופר‭?, ‬מ. חרש י והרב ש. ירושלמי. בהמשך התכנית הושמעו פרקי י זמרה ו - נגינה.

ש מ ות ל רהובות צפת בנאום הפתיחה . לכבוד החג אשר נשא ראש העיר ר משה _פדהצור הכריז ראש העיר חגיגימ על ממן שמות למספר רחובות בצפת שישאו שמומ _גבודיה מ' מלחמת העצמאות. רחבת "אגדי שעליה נאבקו בחורנו הוכרזה בשם כיכר ה - עצמאות. רחוב ג' נקרא רח' הפלמ"ח, רח' ' דחי 'מגיני צפת ואילו רח' ט' אשר •אינו אלא םימטא עלובה ותו לא ראה ראש העיר _לצמ־ך ?דוקא ותו לקרא ע"ש גגורי האומה עולי הגרדום. רצוי היה מאוד שראש העיר יחזור !ב!מהכרזתו זו ויקרא את רה' ג' המתפתל לבית העלמין ע"ש ‭'7‬גבורינו הרוגי המלכות. בביפר העצמאות ? השעות חאחרונות אשר לפני צאת החג היו אלה שעות של קורת רוח _להמ־ן תושבי צפת. את החלק העיקרי •בחגיגות ערב זד, לקחו הגןנ"עיפ מצפת והסביבה. אשר הופיעו ' בפני הקהל בריקודים, זימרה והופעות ספורםיביומ. למשואומ הסוערות ביותר. זכו התימנים ממעבדת פרדה ה־ סמוכה אשר הדגימו , בפני ההמון החוגג מספר ריקודים _משלחם. החגיגות _הסתימו . עם חצות בריקודים ובמחולות לקול צלילי תזמורת.

⁨الضغط على "إلغاء" توقف الإرشاد. الضغط على "موافقة" أو أي مكان آخر تكمل الإرشاد⁩

⁨لإخفاء مربع المعلومات أو ضبط عرض المستعرض⁩

⁨لتكبيرالمستعرض⁩

⁨لتصغير المستعرض⁩

⁨الإنتقال للعدد السابق⁩

⁨الإنتقال لصفحة المعلومات حول العنوان- استعراض قائمة كل الأعداد⁩

⁨الإنتقال للعدد التالي⁩

⁨استعراض نتائج البحث السابقة⁩

⁨العودة لقائمة نتائج البحث⁩

⁨استعراض نتائج البحث التالية⁩

⁨الضغط على الزر الأيمن للفأرة من أجل استعراض الخيارات⁩

⁨إتاحة حالة رقابة الجودة⁩

⁨بدء القصّ⁩

⁨تقريب⁩

⁨إبعاد⁩