⁨⁨הארץ⁩, 17 شباط 1961⁩ — מוזיאונים – תערוכות [⁨للمقال⁩]

מוזיאונים - תערוכות

תל-אביב סחיאון תלאביב ובית יי• זנגוף, שדרות רוטשילד 16, ביתן הלנה רובינשטיין, שדרות תרס״ט) איספי המוזיאון הקבועים: יצירות של אסנים ישראליים (ציור ופיסול)* אוסף תמונות קלאסיות של אסנים מאיטליה, מאנגליה ומהולנד (המאות ה־l 6—lB)* סדרה עשירה של אקוורלים אנגלים עתיקים: מיצירותיהם של אמנים יהודים נודעים ואוסף ציורי־מופת תן התקופה המודרנית. בית דיזנגוף פתוח בכל •ים בשעות 10־1: 4־7, בערבי שבתות ב־lo־l. כיתן הלנה רובינשטיין תערוכת יחיד של הצייר יוסל ברגנר, אחד מטובי האמגים הפלס־ סיים בארץ, הכוללת 24 ציורי־שמן ו*l o גואשים. ואשר בה מחכה לצופה הפתעה סימן ההיכר של בדגנר, צבעי השחור והאפוד נעלמו, ובתמונותיו מופיע מספר רב יותר של צבעים, ומתגבש סגנון

ציור שונד. פתוח בכל יום בשעות 10־1 וב־ 4־7. בלילות שבת ב־lo*l ובשבתית ב־6־l o בערב כית דיזנגוף דוד רקיע בתערוכה של 47 ציורי שמן, ציור ריאליסטי במהותו. כשפרצופי האנשים המשתלבים במבנים האורגאניים׳ משווים לו אוירה מיסטית. ב רישומים של הצייר היהודי מהולנד פול ציטרון. ב־2 3 בפברואר התערוכה הכללית של אמני ישראל. המוזיאון לעתיקורג ת״א־ יפו (רח׳ מפרץ שלמה, יפו, הע-

תיקה) שיחזור ההיסטוריה הקדומה של תל־אביב־יפו, על סםך ידע היסטורי שנשאב מחפירות ארכיאולוגיות שהקיפו כ־3 o אתר בכל רחבי העיר. במוזיאון חמישה מדודים המקיפים פרקי-זמן מן האלף החמישי לפסנ״נ ועד התקופה הערבית: .שחר ההיסטוריה", התקופה הכנענית, התקופה הישראלית עד חורבן מלכות שומרון, התקופה היהודית עד חורבן הבית השני, והתקופה הרומית־ביזאנטית עד התקופה הערבית. התצוגה מלווה הסןברים, תצלומים, תבניות והדגמות של התרמת החומרית אשר לעולם הקדמון. פתוה ביסים א׳, ב׳, ג׳, ח׳, ב- , שעות 10*5. ביום ד׳ ם*l־B. בערבי שבתות ושבתות B־lo־l. מוזיאון הארץ (ליד רפת-

אביב) תצוגה מתמדת של אוסף זכוכית עתיקה סתקופת הברונזה המאוחרת ועד לימי הביניים. פתוח בכל יום בשעות 10*5, ביום! ד׳ I־B, בערבי שבתות ובשבתות 1 10•!. תערוכות ...! תצוגת מכרות הנחושת העתי- 1 קים בערבה. חלק מן הממצאים וד| ארכיאולוגיים וחסטלורגיים שנאם* 1 פו בעבודת המחקר של בנו רותג-ן ברג, כשהתצוגה מוקדשת לשיח־ו זור תהליכי ההפקה בימי קדם ו־ 1 סבירה את שלבי הייצור הקדומים בעזרת הסיסצאיס שנתגלו בספרות 1 בנחלי תמנע ועמרם ובמחנות הע־ | בודה על רקע של צילופים, תכ־ ■ נירת וספות. ן מוזיאון תל-קסילה (חפירות תל-קסילח) מענין במיוחד לארכיאולוגים חובבים ואלגשי מקצוע. מוזיאון להתפתחות המלאכה (רח׳ בארי 14) תצוגה להכרת כלי העבודה בארץ. פתוח כל יום בשעות 11•!, ביפים א׳ ור׳ B־6*l. תערוכות תערוכת .ארץ ישראל לפני מאה שגה, בטרם היות המצלמה בארץ"• 40 תמונות, מהן ציורי הערים ירושלים, יפו, עזה ויריחו, ערב התמורות הגחלות שפקח את יי' ה£וזיאץ ההיסטורי של יl*א (רח׳ ביאליק 26) בתמונות ובמסמכים, על תולדותיה של העיר מיום הווסדה ועד היום. פתוח בכל יום בשעות 1-9. גלריה *סדינפקי (דה׳ גורדון 36)

ן תערוכת תמונות של הצייר של־. מה שווארץ, שהיא תערוכת־יחיד ! ראשונה של אמן צעיר. הטבועה !בסימן השפעתו הרבה של הצייר! סול קליי. ן גלריה דוגית ורח׳ פרישמז י ;43) 1 תערוכת צבעי מים של אלים אר־, אטליה 97 (רח׳ בן יהודה #7) • 30 ציורי שמן וגואש בתערוכת הציירת סגה פקטר (גולדשסידס), Iצ יורים ריאלסיטיים מובהקים ב- ! סגנו! שהיה רווח בתחילת המאה. בית האטנים (רה׳ אלחריזי 9> תערוכת אסנים צעירים. שמלבד העובדה שלא עברו את גיל ה־3o, אין להם מכנה משותף לא מבחינת הרמה. ולא מבחינת תפיסה או בי־ צוע. אוסף מגוון, כשמיוצגיס סעדי-;

פים דרכים נדושות ובמידה שהם מנסים לחפש דרך חדשה הרי זו דרך טכנית שלמעשה היתה צריכה להיות אמצעי ולא סטרה. גלריה כץ (רה׳ דיזנגוף 97) תערוכת יחיד ראשונה של עינן כהן, שיש בה ציורי שמן, גואש ורישומים, של אמן העוסק עדיין בחיפושים ונסיונות באמצעים שונים וגישות שונות. בית ציוני אמריקה (רח׳ אבו גביררל) ציורי עף ופורטרטים בתערוכת משה שולפרג. בית סוקולוכ (רח׳ הקריה) תערוכת הצייר יוחנן בן־יעקב ירושלים ; מוזיאון בצלאל (רח׳ שמואל 1 הנגיד) אוסף מוצגים קבועים של תשמישי קדושה יהודיים, מלאכת צורפות של יהודי תימן! כלי זכוכית עתיקה* מבחר קרמיקה פרסית* אמנות שבטי איי הדרום* פסלים ו־ גלוסקמאות עתיקים. פתוח בשעות 9־l ו־sl3o* ביום ו׳ B־9־l ובשבת B־lo־l. תערוכות א. תערוכת רישוסים, ציורים ר תחריטים של פאול אליאסברג, י-

ליד ותושב פאריס׳ הנמנה עם "אסכולת פאריס", אולם פיתח סגנון מקורי, כשאטגותו באה על ביטויה המובהק ביותר ברישום ובת* חרית, ונושאיו הטיפוסיים נופים שהמציאות והדמיון משמשים בהם בערבוביה. ב. .ידועים ובלתי ידועים״ ציורים מאוספי בית הנכות. מבהר תפונות מאוסף המוזיאון, שאין להן כל מכנה משותף, ביניהן יצירות שלא הוצגו עדיין בפני הקהל, והן רכישות אחרונות של ח- ) מוזיאון: דיוקן מצויין של ברתל !ברוין הגרמני בן המאה הט״ז. עף י קט ומקסים של יום דה מומפורט בן הסאה ה־l7, ו״הגל" של קורבה בן חמאה ה־l9. ופוליאקוף ו־ !דיובופה, המייצגים את הציור הי צרפתי בן זמננו.

ג. אלינאור פיציקוב מארצות• רבדיה בתערוכת רישומים. ד. כלי זכוכית, קרמיקה ואריגים מאוסף בית הנכות. ה. תערוכת מנורות מאוספו של ד״ר סיכו ז״ל. המוזיאץ הארכיאולוגי של אגף העתיקות (רף׳ שלפה זד סלד 25) תערוכ ז סיסצאים ארכיאולוג• יי□ הממחישים את תולדות הארץ ותושביה למן תקופת האבן ועד לתקופה ".ערבית הקדומה. פתוח בכל יום בשעות 9*l I־3־s, בערבי שבתות וחגים מ־9־l, בשבתות מ־lo־l, תערוכות תערוכה ארכיאולוגית לזכרו של בצלאל רבני ז״ל. מוצגים של כלי !חרס■ כתובות ותבליטים שעלו 3*

חפירות סבריה בבנינים שנשתמרו למן המאה הא׳ ועד הי״ב לספה-ג. ביניהם: כתובות עבריות ויווניות ומבחר עשיר מאוד של כלי־חרם ערביים (מאות ח׳-י״ד לספה״ג) ד כן מוצג מבחר ממצאים שגילה ב• סקריו הנרחבים. ב. תערוכה מחפירות תל־נמד. ג. מוצג חודש פברואר: כד חרס ובתוכי מטמון תכשיטי זהב וברע• זח, ואבגי־חן חצי יקרות מן חטאות הי״א־י״ג שנתגלה בקיסריה. כטרדיו נדרה (רה׳ בן־מיפון 9) תערוכת תמונות של הציירת דו־ ליק, שפעלה בעיקר כציירת טכסטיל ונחשבה לכוח מעולה בשסח זה בבריטניה, וכן עסקה באילוסטרציות של ספרים. היצירות מיוצגות בתערוכה זו הן משנת 59•* מאז בואה לישראל. גלריה רנה (רה׳ שלומציון זד

מלכד. 13) של הצייד יהודה בן־יהודה ומד שויות המרים פלאסטיים שוגים ה• מעורבים ומחופשים בצבעים בעלי איכות זוהרת במיוחד ובצבעי מתכת נוצצים, שעוררו חתעגיגויו בקרב הקל הצופים. גלריל רנה (רח׳ ינאי) 14 רישומים ו־6 חדפסי-אבן של הציירת מרלן סלרס, שנושאיהם נופים של כפרים ערביים וסימס־ אות עירוניות. כית אמני ירושלים תערוכת ציורים של שמואל טפ־ לד, המיג ציורי־שמן רובם מהשנים האחרונות, כשהיסוד האישי ביותר באמנותו הוא סולם הצבעים בעל הגוונים העמומים, והלך הרוח המלנכולי של יצירותיו. ב. אבא פניכל מציג 50 רישר סי־עס, כשהוא מתאר בקו שוסף וקל את הנושא ואת האווירה המיוחדים לו הן כטיפוסי אנוש, והן ברישומים של ארמון חריגים בונציה, או הקתדרלה של קראסונזג תערוכת ידושליי חעתיקה (הר ציון) בין המוצגים ספת הדרכה למקומות הקדושים תבנית עץ של בגין בית המקדש ותמונות ותבליטים מירושלים העתיקה. מוזיאון הראל (הר-הדצל) מוצגים, מסמכים, תמתות וכתבי־ יד. פתוח בכל יום בשעות I*l I*3*4 הדרכה בכל ימות השבוע חוץ מיום ד׳. יד ושם - רשות הזכדון לשאה דלגכרה (הר חזכרון) תערוכת מסמכים. צילומים ומוצגים מגנזי הארכיון ותמונות ויצירות של 15 אמנים וציירים שנושאיהם - הווי המחנות והגיסאות.

טתוח בכל יום בשעות B־4 וביום ר ב־B*l. מרכז תרבות העמים זנו עד תערוכת .מיניאטורות פרסיות" בסידרת הח-רוכות הניידות של אונסקו, בצירוף מוצגים של מלאכת מחשבת פרסית. ב. ״נוער עולה מצייר״ תערוכת ציורי ילדים, חניכי עלית הנוער. פתוח בשעות 10־1 ו*4־6 ביום ב׳ 3־lo־l. חיפה המוזיאון לאמנות עתיקה . אוסף קבוע של מוצגי שחיטים, י פסלים, זכוכית עתיקה ומטבעות. פתוה בכל יום בשעות 10־1 ו--4־7. בערבי שבתות ב 10*1. המריאון לאמנות חדישה !בית העיריה) תערוכת •הציור הצרפתי בן*זמ־ ננו״ - שעברה כבר את תל אביב וירושלים והנמצאת עכשו בת־ חנתה האחרונה. מויצגות בה החשובות שכאסכולות הציור השולטות כיום בצרפת, ב*l l2 תמונות של 61 ציירים, שהם סלתה ושםטז של העידית האסגותית בצרפת. המוזיאון יאתנולוגיה ולפולקלור (רה׳ ארלוזורוב 19) מלאכת מחשבת של יהודי ת־סן. בוכארה, טוניסיה ואירופה. אמנות. עממית, לי בית יתלמשת של אי־ דיאנים באקוודור. תערוכות א. תערוכת .חבש - פולקלור ורשמי דרך " בעקבות מסעה של הציירת איזה אילון. ב. תצוגה של אמנות-עמסית הוג־ גרית-. כמלאכת־מחשבת ובתמונות. המוזיאון לאמנות יפנית (שד׳ ןזנשיא 89) תצוגה חדשה מתוך אוסף הסוזי•

און; אמנות עממית יפאנית וכן מלאכה כפים ומלאכה מחשבות: תמונות׳ הדפסי־עץ חפצי בית וחפצי נוי אחרים עשויים עץ, קרמיקה ועוד. בית רוטשילד (הר־הכרמל) א. תערוכה לציון הישג עשר שנות שיתוף פעולה ביו ארצות הברית וישראל. תיאורים גראפיים ותמונות של העזרה הטכנית, הכלכלית והתרבותית שנתנה ארצותהברית לישראל. ב תערוכת חיתוכי־עץ וסקיצות כשחור־לבן של נופים, פורטרטים ורישומים של הצייר היוגוסלבי ליו• בה איוונוביץ. המוזיאון הימי (בית יורדי-ים) דגמי ספינות. מפות ימיות עתיקות מהן נדירות. מטבעות עתיקות ימדליית עם סמלים ימיים, מכשירי ניווט עתיקים. מראות נוף יסיים יספרות יסית עניפה. אגף מיוחד מוקדש לימאות תוך הדגשת תקופת ההעפלה וחיל הים. פתוח בימים א׳—ה. בשעות 9 130, ביום ו׳ ביס —l. תערוכות תערוכה של 36 תחריטים וליטוגראפיות מנופי חיפה מהמאה ח־l 6 עד סוף המאה ה״l9. ג תצוגה מיוחדת של מכשירי ניווט עתיקים: מצפנים. אוקטגטים, שעוני שמש אקוטורליים ובמיוחד מעניין מצפן ימי נדיר ביותר שנבנה בשנת 1685 על ידי בונה המכשירים האסטרונומיים המפורסם אילטריך הרפול. (ראה תמונה). רמת גן בית התרבות של חחסתדרות (רח׳ יהלום 6) תערוכת ציור ופיסול על נושא העבודה. בהשתתפות 60 אסנים. בית צבי תערוכת תמונות שסו וגואש של הצייר ליאו כהן.

התערוכה פתוחה בימים כ׳ ד׳ וזז׳. סתח־תקוה תערוכה מיצירותיהם של הצייר ליאור דוס יהפסל אדיה אמון. 40 ציורים על נושאי התנ״ך וחיי הקבוצה• פרי מכחולו של רוט. איש אפיקים ו*l o פסלים של חיות ופורטרטים מיצירותיו של אריה אסון. איש קיבוץ עינת. נתניה

מוזיאון רומי גולדמינץ המוזיאון העירוני של נתניה. שהוקם מתרומתו של הנדיב הבלגי רוסי גולדסינץ. לשמו ולשם אשתו. המוזיאון היא כנין שארכו כ־B o ס׳ ורחבו 30 ם׳, כשלפני דלת הכניסה רחבת מדרגות שיש יפסל חצוב בשיש. רק בשליש הבנין מושלם. שאר שני השלישים סגורים עדיין לכניסת מבקרים. באכסדרה עמודי הבטון הדקים המצופים עץ, מוצגות עשרות תמונות שמן וגואש של ציירים שונים. בין התמונות גם כמה פסלי שיש יארד. מוצגים אלה מהווים תערוכה מתמדת. המוזיאון פתוח בכל יום בשעות 4-10. אם יעו למקום אל תשכחו לקחת אתכם רכ3 משקי הגליל העליון קיום החוג לידיעת הארץ של משקי הגליל המערבי. הביא לסיפוח אוספים ארכיאולוגיים בקיבוצים ה־ שינים. עתה ניתן לבקר בששה מהם: חניתה: האוסף הוותיק ביותר. נמצא במוזיאון המשק שבבית התרבות, ובו מוצגים מקומיים מהאיזור, והתקופות הקדומות ביותר. ה־ מקים עשיר במיוחד בפסיפסים רו*

מיים־ביזנטיים יפים שנמצאו במקום. אוסף מטבעות וכלי צור ועוד. פתוח בכל יום בשעות 9—l ו--6-4■ כן ישנם אוספים בקיבוצים אילון, עכרון, ככרי *כמבצר הצלבני העתיק בקבוץ יחיעם, כקיבוץ סעד (ליד נהריה) ישנו אוסף מיוחד ונדיר של מוצגים ארכיאולוגיים שנשמשו מן הים אגב דיג, הביקור במקומות אלה אפשרי תמיד׳ אד כדאי להתקשר מראש עם הקיבוץ ולהודיע אל מיעד הביקור• כדי להבטיח שמקים האוסף לא יהיה סגור. קיבוץ לוחמי הגיטאות בית לוחמי הגיטאות ע״ש יצחק כצנלסון תערוכה של העתונות היהודית בפולין בתקופה שבין שתי מלחמות עולם. ב. תערוכת הפרד והשואה. מוצגים, דגמים, צילומים ותמונות אם־ נותיות. חבית מתוח בכל ימות השבוע o־9—s. תערוכות טבריה בית הנכות העירוני מימצאים ארכיאולוגיים שנחשפו

; בטבריה וסביבתה. שרידי בית כנסת מתקופת המשנה יהתלמוד; מים־ צאים ארכיאולוגיים שנמשו מקרי קעית הכנרת על ידי שמלח לינק. | פתוח בכל יום בשעות B—lo י- ; 3—6׳ ביום י' 8—12; בשבת סגור. גלריה לאמנות בגלריה לאמנות, תערוכת 17 תמונות, ציורי שמן יגואש מנופי הארץ של הצייר אליהו סיגד. הצייר הוא חתן הפרס בעד ציור גוף של טבריה. תערוכות הצייר שמשון הולצמן. המתריעע בגליל כנודד בקיץ לצפת יבחירף •ורד לטבריה, פיתח בשבת את ה־ אטריד, והגלריד. הפרטית שלו בטבריה להצגת תערוכות החורף. ב- : תערוכה הראשונה 32 אקוורלים ש- ' צוידו על •די הילצמן בשנתיים תו אחרונות "נוף ידמויית בגליל" 1 הפתיחה בשעה 11 לפני הצהר-ם באולפנו של האמן המשמש לי משכו חורף. על שפת הכנרת רחוב הירדן 2. התערוכה פתוחה כל יום. קיסריה מוזיאון של עתיקות קיסריה יחפירות קיסריה. באר שבע מוזיאון באר שבע תולדות באר־שבע העברית; מים־ צאים מהתקופה הכאלכוליתית; חפצים ימימצאים מהתקופה הרומית- ; ביזנטית יאוסף תעודות הקשורות ; בתולדות ובהתפתחות הישוב ה--1 עברי בבאר־שבע. פתוח בכל יום בשעית 9—l ר 3—6.

דגניה א׳ בית גדרדדן בית נכות על עולמו של החי והצומח. ספריה מקצועית עשירה לטבע ולחקלאות. ן פתוח בכל יום בשעות 10—1, ן ביום ו׳ ם־9 .30—12; בשבת מ־ 9.30—12 ום־3 —4. אשדות־יעקב בית אורי ודמי (נחושתן) .תערוכת צילומים ע״ש קאפאשיק׳ שהושאלה צ״י לשכת העתונות הממשלתית. פתוח בכל יום בין B—lo. בשב־ | תות וחגים בין 10—12. שער הגולן מוזיאון ארכיאולוגי של שריד• ; תרבות פריהיסטידית שנתגלתה במקום. בית-שערים סימצאים מן המאות ה־2 —3 ל־ 1 ספירה. עין חרוד משכן לאמנות ע? שם הים אתר מוצגים קבועים: אוסף ציורים ופסלים: ציורים מההווי היהודי ו־ | אמנות יהודית עממית. פתוח בכל יום מ־9 —l2 ומ*3 —s. 1

⁨الضغط على "إلغاء" توقف الإرشاد. الضغط على "موافقة" أو أي مكان آخر تكمل الإرشاد⁩

⁨لإخفاء مربع المعلومات أو ضبط عرض المستعرض⁩

⁨لتكبيرالمستعرض⁩

⁨لتصغير المستعرض⁩

⁨الإنتقال للعدد السابق⁩

⁨الإنتقال لصفحة المعلومات حول العنوان- استعراض قائمة كل الأعداد⁩

⁨الإنتقال للعدد التالي⁩

⁨استعراض نتائج البحث السابقة⁩

⁨العودة لقائمة نتائج البحث⁩

⁨استعراض نتائج البحث التالية⁩

⁨الضغط على الزر الأيمن للفأرة من أجل استعراض الخيارات⁩

⁨إتاحة حالة رقابة الجودة⁩

⁨بدء القصّ⁩

⁨تقريب⁩

⁨إبعاد⁩