⁨⁨חדשות⁩, 28 تشرين الثاني 1991⁩ — המועמד (הנצחי) גד יעקב׳ טוש מהמרוץ לטובת ובין [⁨للمقال⁩]

המועמד (הנצחי) גד יעקב׳ טוש מהמרוץ לטובת ובין

פוליטי / חנה קים

ישראל קיסר יודיע היום סוף סוף על התמודדותו. יעקבי הבהיר: אני עם רבין, בעל הסיכוי לנצח

1. ישראל קיסר יודיע היום שהוא מתמודד על ראשות המפלגה, וגר יעקבי הודיע אתמול שהוא מסיר את מועמדותו (למי ששכח שהוא מועמד). בהודעה לעיתונות כתב יעקבי, כי "בכנס תומכים שנערך בתל־אביב" הוא הצהיר ש״במצב שנוצר עתה, במיוחד לאחר החלט־ ולו של קיסר להתמודד, יש חשש לפיצול רב ומזיק של כוחות, שלא יאפשר הכרעה ברורה בפריימריז". יעקבי ישתלב במטה של יצחק רבין, כי לרבין יש "הסיכוי הטוב ביותר לנצח בבחירות במדינה". זה היה צפוי, כמובן, אם כי צריך לציין שיעקבי מדגיש את המלה "הפעם". הוא מסיר את מועמדותו "הפעם", ובהחלט ייתכן שלאחר הבחירות הוא שוב יציג את מועמדותו, וגם ייתכן ששוב יסיר אותה.

ובחזרה לקיסר, או ליתר דיוק לשמואל סולר, דובר ההסתדרות, המסיים את תפקידו. סולר הוא האיש, אשר הצליח במשך השנים לקיים את המשפט "אמרת הסתדרות - אמרת סולר". הוא דברר ארבעה מזכ״לים ותמיד הצליח לומר ולא לומר, להכחיש ודווקא לרמוז, ובעיקר - לכסות ושוב לכסות. הנה, לדוגמה, תדריך קצר של סולר לפני הכנס של קיסר היום: "אל תכתבי שזה כנס של ההסתדרות, כי אז תוכלי מיד לכתוב שקיסר מנצל את ההסתדרות למטרות פוליטיות. ההסתדרות לא שותפה לכל העסק הזה, אלא ׳האגף ההסתדרותי של מפלגת העבודה׳, שבראשו עומר גדעון בן־ישראל. הנושא הרשמי של הכנס הוא ׳המפלגה, ההסתדרות

והמדינה, לאחר ועידת העבודה׳. תפתח מאשה לובלסקי, שתיתן דו״ח לחברים, ואני מדגיש שהם לא חברי ההסתדרות אלא חברי האגף ההסתדרותי של מפלגת העבודה. אחריה ידבר ישראל קיסר, ואת יכולה לכתוב שחברים ומקורבים אומרים, שהכנס יהיה מסע הפתיחה למועמדות של קיסר, אם כי ייתכן שברגע האחרון תהיה הפתעה". לסולר, המכיר את כל שו־ תי־התה בוועד הפועל, יש הומור בולשביקי רב־קסם. לפני חודש וחצי, כשנכתב ב״חדשות" כי קיסר החליט להתמודד על ראשות המפלגה, הוא טען שהידיעה לא נכונה, ובאותה נשימה יצא כנגד העיתוי של הידיעה. "אני עברתי את אהרן בקר, יצחק בן־אהרן, ירוחם משל, ואני שש שנים עם ישראל קיסר", מעיר סולר על הרקורד שלו. תכתוב ספר זכרונות? שאלתי. "אני אכתוב", אמר, "ויש לי כבר שם לספר, ׳כולם היו בני׳". ואגב, מי שיחליף את סולר בן ה-6 7 יהיה נתן רועי, כתב "דבר", איש בר־מזל, אם חושבים מה צפוי

לעיתון פועלי ארץ ישראל, הממומן על־ידי ההסתדרות, בתקופת ההתמודדות של קיסר. נראה שהכותבים ב״דבר" עוד יתגעגעו לימי ההתמודדות בין פרס לרבין. המלחמה שר רו׳ 2. דוד לוי פותח במתקפת כנסים אזוריים ברחבי הארץ ובחיזוק אושיות מחנהו. מדברים על הקדמת הבחירות, זה ידוע, מדברים גם על האפשרות שלוי יציב את מועמדותו לראשות הממשלה. לוי מעוניין בהפגנת כוח, וכבר היום הוא יפתח את מסע הבחירות האישי שלו בכנס פעילים במלון דניאל בהרצליה. ביום רביעי הקרוב מתכנן לו פרוספר עזרן כנם נוסף בקרית־שמונה, בו ישתתפו כל אנשי המחנה וח״כים מצפון הארץ. עזרן אומר שהכנס בעיירה שלו יהיה אירוע שעור לא היה כמותו בצפון במשן־ שנים רבות. התתיה מתכנסת 3. לאחר התאוששות, קצרה מדי לטעמם של הכתבים הפוליטיים,

מאירועי ועידת מפלגת העבודה, יחלו בשבוע הקרוב אירועי ועידת התחיה. ביום שני יתכנסו חברי התחיה באריאל, וידונו במשך יומיים בשאלת המסטיק הגדולה: האם לפרוש או לא לפרוש מהממשלה. גאולה כהן ואליקים העצני רוצים לפרוש מיד, יובל נאמן

רוצה לגרור איתו קודם את צומת ומולדת, ויש גם חבר אחר, יוסי מעיין, שלא רוצה לפרוש בכלל. הנשיא, חיים הרצוג, ינאם בטקס הפתיחה, מקהלת אלקנה תזמר, תוקרן מסכת אורקולית על ההתנחלויות, ולכתבים הפוליטיים לא תהיה שלווה גם בחג החנוכה.

⁨الضغط على "إلغاء" توقف الإرشاد. الضغط على "موافقة" أو أي مكان آخر تكمل الإرشاد⁩

⁨لإخفاء مربع المعلومات أو ضبط عرض المستعرض⁩

⁨لتكبيرالمستعرض⁩

⁨لتصغير المستعرض⁩

⁨الإنتقال للعدد السابق⁩

⁨الإنتقال لصفحة المعلومات حول العنوان- استعراض قائمة كل الأعداد⁩

⁨الإنتقال للعدد التالي⁩

⁨استعراض نتائج البحث السابقة⁩

⁨العودة لقائمة نتائج البحث⁩

⁨استعراض نتائج البحث التالية⁩

⁨الضغط على الزر الأيمن للفأرة من أجل استعراض الخيارات⁩

⁨إتاحة حالة رقابة الجودة⁩

⁨بدء القصّ⁩

⁨تقريب⁩

⁨إبعاد⁩