⁨⁨דאר היום⁩, 19 تمّوز 1921⁩ — אחרי "המלחמה" [⁨للمقال⁩]

אחרי "המלחמה"

‭:"‬ (מיוחד לדאר־היופ ‭_" ("‬ לונדון, גי יולי 1921 ־שום שם אחר לא יוכל1 לחת מושנ מהמאורע שהחשיך בצלו מאורעות "ספזרטיביימ" אחרים בעלי חשיבות •עולמית או גפ _מאורעות והופעות חברתיים ומדיניים. במשך שבועות וחדשים . היו " כל עתוני העולם־. מלאים עמודים שלמים _מחמלחמח הנחלה, מלחמת האגיוף_, בין נ'ק דמפסיח האמריקני , גביר. האגרוף העולמי וג'ורנ_' קרפנטיה_, דגבור הצרפתי. פרטים ופ־"טי פרטים, על חייהם ־ עבודתם* _תמרוניהפ_, תכסיסיהס ‭_" _, ‬ האפשרויות שישנן לכל אחד _ואחד - מהם לזכות בת8ר המנצח: דעת מומחי. זה ודעת מוטח!5 שני—כל ‭$<‬לה נתנו למדי מזין לעתונים ולשיחות כבית ובחוץ. בין. במדד, שהיום הגדול , ב?ליולי, הל ך הלוך _והתקיב, באותה מדר. הלכח ההתלהבות _י הלך ונדלה. לב ארופת כלה, צרפת!היה עם _קרפנטיה. כאן באנגליה, צריך להודות!לא היתה האחדה י לקרפנטיר, י מיוסדת כל קן על אהבח

למרדכי כי אס . על שנאד" ־או יותר נכון קנאה, לחמן• תאמריקניפ_, למרות התאמצות הבריטים, עלו מעלה מעלה בעולם הספורט. ובמשך השנים האחרונות זכו כמעט בכל ההתחרויות העולמיות. כפי שהעיר לי מכר אחד ;אנגלי במלון: האמריקנים אמנם עולים עלינו •בכל דבר;אולם * אין אנו זקוקים, כלל שיזכירו לנו את 'זאת ככל שער‭. ". ‬האנגלי שמה היה בנצהונו של הצרפתי _אך ורק בכדי שלא יוסיפו האמריקנים להרים

את ראשם. באמריקה עצמה, ענרר_^התלהמת הקחל כל גכול• אם באדום־ז היה הקהל ־ש כור־מלחמ"ף, הרי באמריקה חיה _* מטורף-מלחמר‭. ", ‬ולמרות העובדא שדמפסיה הוא הנכור הלאמי באפריקה , היה לב אמריקת עם הצרפתי. כפי שהעירו אחרים מהמומחים הגדולים באמריקה: לבנו עפ הצרפתי, אך אח כספנו הנחנו, על האמריקני. ההכנות לקראת המלחמה הנתלה היו רבות ומסובכות. ראשית כל, בנה תום דיקי-ד _, מסדר ההתחרות" בנין חדש _ב*נירפי"סיטי‭, "‬פמפד ועד הטפחות . שיוכל להכיל'מאה אל ף. איש. צנורוח, בארך. של ששה קילומטר, חונחו בי'קפיפ אחדים מסביב לזירה למען היות מוכנים במקרה של אסוףאש;כארבע מאות מכבים חיו מוכנים בשעה ההתחחה;יותר פ_^ל ף. שוטרים שפרו על הסדר;חמש מאוח סדרנים הובילו את האורחים למקומותיהם‭;. ‬חוץ מזה סודרו _אמצעי־הודעה, עי _חטברקז?_והשחרחוק לכל _העתוניפ פהבפה שבזירר. ועד מערכות עתוניחפ באפריקה או כארוסה.

יום אזמול, ח_$ני ליולי, היד. יום גדול י בדברי. ימי ה"סשוי־ט" _באנייה. היומ הזח היה היום הגדול‭. "‬בווימבלחן, קרוב ללונדון, יצא " דמשחק הצעיר מדרום אפריקה , שנצח את כל מתנגדיו במשחק . כדור-הרשת (טניס ‭*(. ‬ להלחם בגבור העולמי , טילדן, האמריקני;אחרי מלחמה קשה נצח האמריקני. במשחק הקריקט, יצאה אנגליה _להלחש באוסטרליה בפעם השלישית בעיר לידם בצפון אנגליה. המשחק נפשך במשך כל יום אתמול, וימשך מחר ביום השני;לפי מה שאפשר לשפוט מעכשיו, תנחל אנגליה מפלה. בשני המשחקים הראשונים זכתה אוסתרליה. בהנדון, קרוב ללונדון, סודרו התחרויות ותמרוניפ עיי אוירונים שונים שבים נוכחו הפל ך _והמוכח, ושבהם לקחו חלק מעופפיפ מכל רחכי הקיסרות הבריטית. במלח, על נהר הטימפ קרוב ללונדון, ננפמ ההתחרויות בחתירה ומשוט בין המכללות ר גדולות וחקלוביפ באנגליה. בניז-מרקט היו התחרויות חשובות על _סוסיס. _ובס_^פפורדיכריר'ז_, כו היה כורכ רט־ריפ האלח_{ _עדיראיר, נערגי _^

התחרויות םפידטיביות שבדין השחהפו נבורי ־ ספורט שונים מאנגליה, צרפת‭', ‬ . שוריד פינלנדיד' _י ואמריקה. _י־קירדיס•. אחדיםנשברו ‭" " . "‬ הזכרתי את כל זאת למען יראו ק _יראינו יענם בלי דמלחשיז דנדולה בין דמפםיה _וקיפנטיה_, היה יכול הקהל הלונדוני להיות עיף_, ינע ושבע מ"פפורט• ביופ חמול , א_^ לא!אחרי נפר כל־ ? ההתחרויות וחתמרונים המעניניפ האלה , עמדו כל עשרות י* המליוניס וחכו‭'?‬ בכליון עיניס לבשורה. עפ י י שעון _לונדון התחילה המלחמה‭:, ‬בגירסי־פיטי בשעה שמנה ז17 דקים בערב. בשעה •8 ו31 דק ננמדד, _המלחמח במערכה" הרביעית ע"י נצחונו _"

של דמפשיה. רגע א ח. דאחר כך, בשעה ‭8. 89‬ נתקבלה הידיעה במשרד‭;. ‬ריקדיילי אקספרס‭, "‬_העתון הראשי של עחוני נורטקליף המופיע ביום הראשון; * ימפסיה נצח‭. "‬שלשה רגעים אחר כך, הודיע דאוירון דגדול של דדיילי מייל" עפ ייפמניס " מסודרים מראש לכלבי‭?, ‬בעמדנו על הגזוזטראות לחכות , אח הבשורה על מפלת דנבור הצרפתי. הידיעה נתקבלה בצער עמוק ע"י כל הלונדונים. בצרפת, היה הרשם מדכא עוד יותר. שמה נעשו הכנות גמלות למסירת התוצאה במהירות הברק. שלט ענקי הוכן במגרש הקונקורד" י_" בטבורה ‭8'‬לפריז, שעליו יודיעו באותיות אש את תוצאת הקיב מיד לאחרי שהידע. אלפי

אנשים בכו ממש כשנודעה דבשורה . המדהימה, ואומרים אמור שגס הבהרת קיייפנמיה הצטערה "קצת" על מפלת בעלה. מעשרות המברקים . שנתקבלו _במשןן הלילה המוסרים את פרטי המלחמה ע"י מומחים ושליחים _מ י _יוחדיפ של _העתוניס _דגדולים צאן, ־־. ?היותר. חשוב היא בלי ספק זז של %_־וברט אג_'רין, הסופד המפורסם הכי גדול באמריקי‭,. ‬שהוא סופרס ?המיוחד של עתוני נורטקליף. חי. ו המברק כ _ב שונו? י _" •ג ירסי-סיט/ מוצאי שבת, כ' ? יולי, ‭_", ‬דמפסיה נצח את _קי־־פנטיה במערכה הרביעית ע_"י ‭, /‬נוקיאויט‭, '‬אולם עובדא זו כשהיא לעצמה אינה נותנת מושג נכון מהמלחמה עצמון. הצרפתי הנפלא הראה לעולם שהיה ראוי לכל מה שקול ממנו י ער כה. עד הרגע של דנוק־אויט" אי _" אפשה-היה לרעת מי יהיה המנצח, וחכינו לזה שיוכל לתת את ר"מכה" הנוראה. י _, קרסנ י טית נלחם כגאון, ואין כל ספק שהיד. מנצח את מי-שהוא באמריקה מלבד דפפפיה האל־מנוצח‭1<5). ‬נן‭(_111711101 ‬

. מתחלת המלחמת . הראי. שזר י ־יזותו הנפלאה ומהלומותיו העפות כמעוף הברק עמדו נגד ראש" ז _" דזתמידית של מהלומותיו הכבדותשל דמפפיח. במערכה הראשונה היתד. עבודתו של קרפנטיה הפתעה לכל. פעמים רבות נחתה יד י ימינובכח אדיר בסנטמ של ךשםסיה‭., ;., ‬ובמלחמ_^ הקרובות" " נתן למתנגדו יותר ממה שקבל. " במערכי. השניה, ה־אה קרפנטיה פעמים אחדות את _יתרונה _ומהלומותיברזל נחתו על סנטרו של דמפסיח. באמצע המערכה נדמה היה שרצי־פתי יצליח לחשכיב" את האמריקני‭_6_>. ‬לש מהלומות _" חזקות. בידו הימנית הרעידו את דמפםיה וכמעט שנפל _, אולם הוא אזר את כחותיו ובדם _נכווים ‭*4*0 1(114 1111(‬ ‭?(? 0%_1_*%_4_^_% 1*6*% **£*%*‬_ם‭I?*!*?3 0_(_%*01‬ בעורקיו צעד קדימה 'וישיב מהלומות־נחל בכל

‭^*^ *‬ הזדמנות. עוד מכד. אחת על הסנטר;עשתונותיו של דמפסיר. 1 נבוכו. מערכה זו הראתה בעליל את יתרונו של _קרפנטיח. . במערכה השלישית היתד. המלחמה יותר מהירה. אפו ועינו של קיפנטיה נפצעו. האמריקני לא נפצע כלל. , האמריקני התקדם לאט לאט בצעדים ק ליפ ורוקדים וראשו התנועע מצד אל צד לרזחליש את כח מהלומותיו של קיפגטיה או בבדי שהצרפתי לא יקלע אל המטרה‭... ‬ "_קיפנטיה לא יכול להמטיר . מכות־ימין ישרות ולכן נאלץ היח להסתער על מתנגדו ולהשתמש במכוח ממט‭. "‬למעלה. כשתים מאלה כמעט שהפיל את דמפפיר. ארצה.

מהירותו הצרפתי_^חכטחו חרבה ףפלי_&ו " את _הרואים. מכר, נוראה בנופו של דמפפיה החלישתו ופניו חורו כסיד, אולם נאמץ לב נפלא החזיר לצרפתי את מתלומותיו והצליח להתקדם. רנעים אחרי8 לפני סץ* המערכה קבל הצרפתי _מכח _נוראה פיר ימינו של האמריקני ־נפעל ללב. נ י ורל נדבק כמתנגדו, חלש, _אזלפ המלחמה טרם נגמרה. המערכה הרביעית ארכה דק אחד ושש " עשרה שניות‭.. ‬קרפנטיה, תמיד ?חיר, נפוג אחורנית, ואחר כ_$ הסתער ביתר שאת, אולם דמפסיה לא חת. עיניו הכחולות של קרפנטיר. צחקו, וכלו אמי בטחון גמור. ובקפצו לקראת אויבו ושמאלו ונם . ימינו נחתו על סנטי דמםסיח, הכחו האמריקני מכ~ ח?קה בבטנו, ובהיותם קיוכיס מאד איש לרעהו הכהו דמפסיה בשמאלו בסנטרו. _, _קרפנטיה נפל על פניו, ונשאר בלי כל תנועה בטש_^ ת_^ע שניות. פתאפ קפץ על רגליו כנמר ופנה _לרמפשיה כשזה מתנפל עליו. רמפסיר, הכהו _מכתי־ברןל בסנטרו בידו הימנית. _קול־אנחה נשמע;קיפנטיה _י _נפל שנית, הסתובב לצדו' הרים רגל אחת באויר, והתאמץ ' בכל כחותיו להתרומם על רגליו. אולם ד'פעם ע?בוחו _^ כחותיו, _ובסיף עשרת השניות מיר, קרפנטיר, המנוצח‭.. ‬ "דשפפיה הלןן לפנה השניה, אולם חינף. שב. הוא . עזר לקרפנטיה לקוס_!ואחר חבק אח ידיו כרגע % ד י ק ם_, _פנחלו ומורו של קר_8גטיה, שלפי

רשפי פניו נראה היה שסין* העולם בא. עזר ן לרעו לשבת על כפאר. עד_^כאן כביקי ש יל אנ'רין. שני המתנגדים הללו ושבחו איש את רעהו. כששבת חחו שד1 קרפנטיה אליו אחרי רגעים אחדים. לחץ את יד מנצחו. לידידיו אמר % דמפםיח דוא _מי_&חק־ד_&גרוף הכי גמל שראיתי בחיי. אמריקת _צו־יביז להתגאות. כי 'נבור גדול הוא‭'. ‬־ ' דמפסיה אשר ?_שקי־פנטיה הוא המשחק היותר טומח_^ היותר _?_ייז _, והיותר ישר. כל ד מומחים שראו את המשיק, ובתוכם ‭@_£§@^^ ‬

גפ המומחים הצרפתים, הודו שדטפסיה היה ראוי לנצח־ כי כחו ומשקלו עמדו לו נגד. זריזותו ובקיאותו של הגכור הצרפתי. כדאי להעיר שהזוכה האמתי במלחמה הגדולה הוא תום דיקרד, מסדר המלחמי. הכנסות הקפדה עולות ליותר ממליון וחצי דולר, היינו ארבע מאות אל ף לי"ש. מזי. שלם כששים אל ף לירה לבנין חזירה ‭81 !‬ אל ף _לייש לדטפסיה ו־_54 אל ף " לי‭. "‬ש לקרפגטי‭". "‬עמק קטן" של יותר ממאתיפ וחמשים אל ף _לייש. לא פחות ולא יותר ג פ. דגן

⁨الضغط على "إلغاء" توقف الإرشاد. الضغط على "موافقة" أو أي مكان آخر تكمل الإرشاد⁩

⁨لإخفاء مربع المعلومات أو ضبط عرض المستعرض⁩

⁨لتكبيرالمستعرض⁩

⁨لتصغير المستعرض⁩

⁨الإنتقال للعدد السابق⁩

⁨الإنتقال لصفحة المعلومات حول العنوان- استعراض قائمة كل الأعداد⁩

⁨الإنتقال للعدد التالي⁩

⁨استعراض نتائج البحث السابقة⁩

⁨العودة لقائمة نتائج البحث⁩

⁨استعراض نتائج البحث التالية⁩

⁨الضغط على الزر الأيمن للفأرة من أجل استعراض الخيارات⁩

⁨إتاحة حالة رقابة الجودة⁩

⁨بدء القصّ⁩

⁨تقريب⁩

⁨إبعاد⁩