⁨⁨دافار⁩ - ⁨דבר⁩, 19 تمّوز 1974⁩ — דרנו‭:':‬ של בימ־החולים ‭25 *mm‬ ש1ה . [⁨للمقال⁩]

דרנו‭:':‬ של בימ־החולים ‭25 *mm‬ ש1ה .

ש_111נם צבי:שפירא_^האמרכל והעובד הראשון

_כימימ ־‭**‬_יימלאו‭'?5?‬_צ:י= להיופד‭. _^‬י_1ל_^_כימ־הי‭:!‬לי_= י י _השפ‭$#‬י_3י_^יפד‭25\‬ שנות _מוון‭!«^‬לוו‭5_?‬_ו־פיאי ;אמן ך־ מסד‭^^‬וכלדהיד;המגוונת על;ייפו!_הילץ ובת-יב אמר לי _האמדכל והעובד הראעץ של_^_בית־־ההולימ הממשלתי כיפ_^_יצכי שפידא. . בשנה_%הראשונה להקמת ביה"־, וזה: היה_־ג בי‭, 1949‬יפו הייתה מע־ ברה_^_אחחו:גדולה שקלטה עולים פכל_^_קצווירתבל_^_כמוח — חולון ובת־יפ_^_שזויוי_^ע"רות קטנות, בהן ינשלטי_^זןמוג'ימ עולים: באותן

בתמונה‭—. ‬ דייר פרידנטל, האחות שרה הירשפלד, צבי שפירא וא. יצב

מעברות שהוקמו בהן ובסביבותי־ הן. עולים אלה היו זקוקים כאותם ימים לשדותי בריאות _מסידד ריפ' יותר מן הוותיקים ~ ואלה בכלל לא . תיו קיימים‭.. ‬ משרד הבריאות :הלץ אז לפעולה והפיל על• קומץ ?אנשים מתנדבים, להקים בדרך מאולהרד. ומהירה את _בתי־החוליס ;הממשל־‭'?‬ תייםיביפו. ‭. , ;,, ‬ זו הייתה קבוצת אנשים קטנה, שכללה רופאים‭., ‬אחיות, אנשי _פינהל ועובדים אחדים שראו " במשימה אתגר ועשו יש מאין. . • התנאים לעבודה היו קשיפ ו* ־ היה מחסור בבל השטחים — עובדים מועטים, מים שהובאו במיבליות ' _מכבי־האש, מזון שהספ־ קתו הייתה . רחוקה מלהיות‭.. ‬סדירה, ותחבורה . ציבורית מועטה. את התרופות ?הביאו. מב-־"ד. _־' היד־ קון, הומר סטרילי מתל־השומר, הים מזוקקים ממקומות שונים בעיר, ואיל־. את האוטוקלביפ היינו מפעילים בפרימוסים. בקשיים אלה היה על ראשוני העובדים ? בבית* החולים להתמודד, והתוצאה כיום מוכיחה את הצלחתם.

בתי־חולים ביפו לרווחת התושבים במקומות בהם היו בעבר הרחוק בתי־הולים :מהתקופה המנדטורית (ביה"ח, הממשלתי למחלות פדב* קור. וקרנטינה — דג'ני‭, (‬הוקפו בחי החולים צהלון. _דונלו א' דבי. עד ‭19. 58‬ פעלו צהלון ו־2 אגפי _דונלו -כב י ח"חולים נפרדים, רק בתהילת' 1958 אוחדו •3 'האגפ־ם ליהידה ' אחת תחת השפ "בית ההוליס הממשלתי יפו‭. "‬דבר זה נתן דהיפה ותנופה להתפתחותו של ביה"ח‭. _\. ‬ בעקבות האיהיד הבאנו לפיזוגם של השירותים המרכזיים _בבידדה כגון: ההנהלה, שירותי הסיעוד, כספים, מנגנון, אפסנאות רפואית ומשקית, ונאלצנו ? להשאיר מכו־ נים 'ושמתים מפוצלים באגפים השונים, כמכון הרנטגן, המעבדות, : המטבהים' מחסני. הלבנים בתי המרהקת. הדבר נעשד. מתו־ פגמה ליעל את העבודה ולהקל בכך על הקהל. הנזקק לשירותים אלה. המצב המפוצל ‭??‬ בו נמצא ביום ביה"ח, גורם לעבודה רבה ולא נוחה ממעליך בדבריו צ. שפירא, כי הפתרון לסבל הזח, יימצא כאשד נעבור לבניין ביה"ח החדש.

‭2. 5‬ מיליון ימי אישפוז ב־25 שנים ;בהתמדה נוסף•נדבך: אל נדבך, מוסיף' "ומספד "צ. ?י שפירא‭., ‬ועלי• גבי חחודבות • ש"הורישו" לנו שלטונות התורכים והמנדט, פועל ביום בי"ח שוקק י ־יים‭., ‬עם מרפ* י אות ומכונים רבים המשרתים־ את הציבורי בכל. שטחי' הרפואה לאזור נרחב בחולון, בת־יס, יפו ודרום ת"א אשד אוכלוסייתו גדלה והולכת. במשך 25 השנים, סיפק ביה"ה על בל אגפיו' לאוכלוסיית האיזוד למעלה מ־‭2. 5‬ מיליון •ימי אישפוז, ולמעלה פ־‭80. 000‬ אזרחים ?חדשים נולדו בו‭". ‬ י ביה'י-ח מורכב פן המחלקות דל* קצן: מחלקת יולדות 46 מיטות, מדר לקה נשים 4ג •מיטות, _מחלקת יל י דים 40 מיטות‭, "‬מהלקות‭':‬ פנימי , יות ‭93 (2)‬ מיטותדמהלקח לטיפול־ יום 20 מיטות, מחלקות כירורגיות ‭53 (2)‬ מיסות, מחלקת אורטופדית, 20 מיסור" מחלקת־ עיניים ־‭: 21‬ י מי־ י טית, מחלקה. , אורולוגית י 17 . מיד סור" מחלקת אף אוזן גרון ־‭!6. ‬ מיטות, מכון•iנפרולוגי 6 יחידות. ־ מספר העובדים: י ‭. 78?‬ רופאים, 215 אחיות, ‭36 ?‬ 'עובדי_/ ינמינהל, 100 עובדי ? . משק: ושירותים‭:. ‬מכנ־ י ייפ‭. 40 '. ‬יטכנאים‭, *:‬רפואיים‭):?:‬רנטגן- : ־‭?4‬מעבדה‭?(‬־• ‭_^15‬וב_^ם_^ד_»איים אחרים (רוקחים‭..,, ‬עובדים. סוציא־ ליים וכוי‭;?5 :' "_^: :, ":;'w;? . (‬־ • נוסף . ל'מאלקות . חנ"ל, קיימים? מכונים י ושדותיסך_:_אחרים‭;. ‬בראש שירותי הסיעוד. עומדת האחות הראשית, שרה תירשפלד, מכון

רנטגן ‭?::‬רכזי באגף דונלי אי ועוד 2 :־:ונים באגפי צהלון ידוללו , בי בהנהלתו של, דייר א. שטרנבדג. פכזן פהללג " י בהנהלתה . של ד"ד נ. רוזן, מכין ה* מטולוגי בהנהלתו של פרופ' א. אירן, מעבדה כימית : י • בהנהלתה של גבי סוזט נסים, מעבדה בקטריולוגיה בהנהלתה של יי מ"מ רות גוטמן. י‭,. ;‬ לחץ ודרישה רבה לאישפוז‭?? ;:"‬ איש שיחנו מציין ' בהמשך דבריו?כיי ‭.. ‬ בית*_חחוליםיח י נמצא . בלב י אזור ‭?'‬מאוכלס‭;, ‬מקיים‭' . ';‬ תורנות יום יומית‭, :. ‬בכל?מחלקותיו והוא

נתון בלחץ מתמיד בדרישה' לאיש־ י פוז, הן בחדרי המיון והן בהגשת עזרה ראשונה לכל אותם ההמונים הפונים אליו. ישני ‭1973. '‬ עברו את הדרי המיון ‭45. 000‬ _הוליפ, צהפ נתקבל‭. '‬ לאישפוז ‭16. 800‬ איש. במרפאות המעקב' והיעוץ יבדקו ‭22, 500‬ איש ‭., ‬במכון הרנטגן בוצעו ‭18. 000‬ צילומים, נבדקו ‭7. 000‬ ־ולים ובוצעו ‭5. 300‬ ניתוחים שונים. במעבדות בוצעו ‭350. 000‬ . בדיקות ‭). ‬הילל ביה"ה בבת־יב) לרבות לידתם של ‭3. 500‬ היניקות. עבודות פיתוח והרחבה איש שיחנו מוסיף ־מספר: בעוד 3 חודשים תיפתה מהלקה פנימית שלישית ובה יהיו 21 מיטות. ? מחלקה זו תהיה במבנה חדש שבאגף דונלו . א/ בכך . יגיע מספר המיטות הכללי בבית ה-ו-לים ל־‭, 114‬ . דבר שיקל במידה מסויימת על מצב האישפוז כיום. כן תורחב מחלקת היולדות כאשר יתווספו•12 מיטות על ?הקיימות. 'בבי"ח זה מתוכננת הקמתו של מבנה הדש למחלקת האורטופדית

שר _הגריאות ו. שם־טוב ומנהל משרדו פרופ' ב. פדה 'בטקס חלוקת תעודות לבוגרות גית-הספר לאחיות

ובכך תורתב ? המחלקה ומספר ה־ מיטות יגדל. גם לחדד המיון ומרפאת הילדים יוקם מבנה הדש, ואילו בחדרי המיון של'דונלו אי• ו*ב': מתכננים ביצוע שינויים והרחבות. שפירא לא פסח בדבריו כמעט על אף מהלקה ומו־ סיף, מכון הרנטגן יקבל ציוד ־דיש וכן גנרטורים ומאגרי מים ליד אגפי ביה"ח והם יהיו בעלי עוצמה גדולה. עבודות ההדהבה והפיתוח מבוצעות _עליידי מחלקת עבודות ציבוריות- ‭??‬ . מפעולות‭v7‬על" - יד _, עזר לחולה בבית־החולים ארגון זה 'של נשים מתנדבות אומר שפירא, היא מן הארגונים הראשונים בארץ ובשפלת החוף. חברות יעל עושות בשטחים שונים: בעזרה לחולים, למשפחות, הכית ־ופר־ הבישה, ־תרמה וי . רכישת אביזרים . חיוניים לחולים. ־עבודתן של מתנדבותיעל" היא " ברוכה והנהלת 'בית החולים רואה בגוף? _ם זח חוליח :חשובה במערך •הכללי של ביה"ח. בדבריו של האמרכל לא פסח אף על עיירות הו־ י לון וגת־ים שאתן מקיימת ההנהלה

מחלקת יולדות בבית החוליס הממשלתי יפו.

;ם מועדון ?דזתיי בת־ים מצטיין בפעילות רבה לטובת בית־ההוליפ. בן מציין הדובר את גבי לוין אפשטיין מירושלים על העזרה ש* ־רא מגידה למחלקת הילדים ב* מ-פך ־"נים רבות. גם •בני־בדית עוזרים לא מעט לבית החולים בעבודה התנדבותית ובפענקיפ ד־ רכישת ציוד. לבית־הולים זה יש גם חוג ידידים . לכל המחלקות שלו •ולאחרונה התארגן חוג ידידי ביה"ה הממשלתי ?יפו בראשות הגב' לאה רבין. הי־דת ביד‭", ‬־ מקווח, כי חוג זה יצליח בעבודתו. בין :יתד דבריו, ציין חאמדכל את ? היחפים התקינים 'והמסודרים

עם ועד העובדים המושתתים על שיתוף פעולה 'הדוק אתם. הנהלת ביה"ח רואה בועד העובדים שותף להפעלה נכונה ויעילה של ביד‭", ‬־. גם השרות הסוציאלי הקיים בבית "הולים זוכה להערכת דד הנחלה. שירות זה מורכב יד3 עובדים שנופף לתפקידיו המקובלים, פות־ על. ידו שירות־ביד. לחולים שאין צורך באישפוזם, אך הס זקוקים בביתם לעזרה רפואית וחומרית ולזכותו? • נרשמו הישגים יפים בפרק הזמן הקצר ביח"ח משתף פעילה עם ־ח־ ־ל־ טיפ־ . ־לב באיזור. הן כהל־ ל : ות את כרטיסי הלידה למחלקת היולדות שלנו. צבי שפירא היה . כייכן לספר עוד ועוד, אלא מקוצר הידיעה הבאנו אה המאורעות החשובים וציינו . את האישים שתרמו למען ביה"ה, במיוהד מציין שפירא את ד"ד יוחנן פרידנמל אשד פרש לפני כמה שנים _לגימ־ לאות ואשר לו חלק נכבד בקידומו ופיתוחו של בית־החול-יס במשך ‭? 12‬ שנות עבודתו. כמנהלו.

גס בעתות חדום ומלחמה, עמד ביח'יח בכוננות ומילא את התפ־ קידים המוטלים עליו. אנו גאים שעמלנו במשך שנים אלה נשא פרי ממשיך?בדבריו שפירא, בגאווה. אנו מצביעים כיום על הישגינו הרבים בכל זז־ שטהים ובתקווה רבה אנו צופים אל העתיד. אנו מאמינים שהדור הצעיר של העובדים, בבל המקצועות, ימיכיך . לפתה, לשכלל ולקדם כל שטח בכל מקצוע העשוי להועיל בשאיפתנו להביא מזור ומרפא להולה, ויהיה זה בעבודה ־מעשית במחלקות ובמרפאות, ב* עבודת?ההוראה וההשתלמות, או בעבודות המהקר מכל סוג וסוג. | לעינינו הילך ומוקם עתה מבנה הדש לבית התולים שבנייתו תס־ הייפ תוך 5 שנים. יחיד. זח בנין ד‭!. ‬ב ממדים עם קשת רחבה של מהלקות רבות ומכונים שונים ויהיה בו ציוד ־דיש, שרותים ומכונים רהבים יותר ויאפשר ל־ עובד־ ביה"ח להעניק טיפול יותר טיב ויותר יעיל בחולים. י אנו מעריכים את . פעלם של הראשונים ומקווים שהבאים אחריהם ימשיכו במסורת חיפה ־של מסירות לעבודה וימשיכו' לקדם ולפתח את ביה"ה.

⁨الضغط على "إلغاء" توقف الإرشاد. الضغط على "موافقة" أو أي مكان آخر تكمل الإرشاد⁩

⁨لإخفاء مربع المعلومات أو ضبط عرض المستعرض⁩

⁨لتكبيرالمستعرض⁩

⁨لتصغير المستعرض⁩

⁨الإنتقال للعدد السابق⁩

⁨الإنتقال لصفحة المعلومات حول العنوان- استعراض قائمة كل الأعداد⁩

⁨الإنتقال للعدد التالي⁩

⁨استعراض نتائج البحث السابقة⁩

⁨العودة لقائمة نتائج البحث⁩

⁨استعراض نتائج البحث التالية⁩

⁨الضغط على الزر الأيمن للفأرة من أجل استعراض الخيارات⁩

⁨إتاحة حالة رقابة الجودة⁩

⁨بدء القصّ⁩

⁨تقريب⁩

⁨إبعاد⁩