⁨⁨دافار⁩ - ⁨דבר⁩, 24 أيّار 1972⁩ — ⁨Page 2⁩

מודיעים על אחינו וסבנו היקר

פטירת בעלי , אבינו

יחזקאל צור

אריה בר'

(_צימרמן)

הלויה תצא היום, יום רביעי , י"א סיון תשל"ב‭. 24. 5. 72. ‬ בשעה 130 אחה"צ מבית תלויות העירוני ' רח' דפנה ‭. 5‬ת"א לבית־העלמין בחולון. נא להימנע מביקורי תנחומים.

המשפחה המתאבלת

בצעד רב אנו , י . י

‭Ipiii^^ Jm‬ BBp I ־‭HSHisigi^^^^_ai^^_S IF ^^^_S_. _^, _?:"_^‬ מוגשע"יזניט אוברםיז רדיו קורפוריישן

י 1 ם ‭11'1J‬ ש ‭_^ p 11 *‬ ל לק ‭!™ ! !‬ מו_0דנ פ_0 ותעש"ת_^ם" ביום רביעי 31 במאי 1972 בשעת ‭09. 00‬ במלון "אויה‭, "‬ סביון i פרטים והרשמה גםניפי המי‭_-"‬ל: ירושלים: טלי ‭" 224141‬ תל־אביכ: טל' ‭25W52‬ הי5ה: טל' 640678

רעד ‭DAVAR jV->_u‬ העורכת חנה *מד מש™ _לעייד דוד _פדהצור מזכיר המערכת אליהו אגרס מנהל כללי גדעון נאמן המו"ל ‭" —‬ דבר" בע"מ גדפס _בדפזס " דבר" בע"מ המערכת והמנהלת: תל-אביכ_, _רהוכ שינקיו 5_י , ת. ד‭, 19?. ‬ מלפונים 51_נ‭6) 245‬ קמים‭. (‬ סניפים: הל־אביב, • בית "דבר‭, "‬רחוכ שינקין ‭, 45‬טלפון‭. 246251. ‬ ירושלים, מערכת ומנהלה, _רחוכ הלל ‭, 16‬טלפונים: ‭. 231251-3‬ רוז חי פה‭_', ‬ הנביאים ‭, 27‬טלפונים ‭642111—2—3 ‬

הפנים נגד צור ת מלו ן , הייאט '

מאתפופר " דכד" _ככנכות כהתנגדות הדיפה כיותר לכינוי מלון " הייאט" כמתכונתו _הנוכהית יצאה אתמול ועדת הפנים של הכנפת. יוסף תמיר העלה את הנושא לפני ועדת הפנים. הוא טען. ש־ תכנון המלון בגובה 24 קומות ובהתפרסות בזו יסגור על האד גיברסיטה בהר הצופיב ושהוא נוגד את מסקנות הכנסת לגבי גוף רושל י ם.

איסר הראל תבע יד תקיפה נגד חריגות מסוג זה. אורי אבנרי דרש הקפאה מיידית של הבניה בהר הצופים. מנחם ידיד גינה את השרים, שנותנים הבטחות למשקיעים בלי בדיקת רקע התכ־ נון. יו"ר ועדת הפנים מ. סורקים הריץ מברקים לשר הפנים, לראש עיריית ירושלים וליו"ר ועדת ה־ תכנון והבניה ותבע דיון מחודש הנעשה בתכנית. בשטח "לא י נעבור התכנון בשתיקה בירושלים על ‭, "‬ אמר מ. סורקים. אתמול הגישה גה"ל הצעה ל־ םדר־היום בע_^ין _בית־המלון.

בעתיד - ש י ע ו ר י נהיגה לתלמידי;י" ו אי '' ב

סגן שר־התהבורה בכנסת

ירידת־מה במספר התאו מאת פופר " דכר" הכנפת תלמידי כתות י''א וי"ה יקכלו כעתיד שעורי נהיגה - אמד אתמול ככנהת פגן שד התהכורה, ג. יעקכי. כמפגרת הדיון על תאונות דרכים. בארבעת החדשים הראשוניב של השנה — אמר יעקבי — חלה ירידה קלה כמספד תאונות הדר־ כים וההרוגים בתאונות אלה. אך פוקדם לומר, שחל מפנה. בשטח תאונות הדרכים אץ לצפות לפה־ פכות, לכל היותר יש לקוות ל־ שיפור איטי. במשך שנת ‭1971‬ הושקעי ברכישת רכב. החז־ת רכב ובהפעלת רכב שניים ? ־רבע מיליארד לי* רות. ג. יעקבי היה רוצה. שנש־ קיע מדי שנה 300 מיליון לירות בשיפור רשת הכבישים והצמחים. י . אברמוביץ (אג"י) הציע לקיים מדי שנה יום זכרון לקדבנות תאונות הדרכים. א. שכטרפן גח"ל) תבע לרכז ביד אחת את

מראשית השנה כל הסמכויות של העוסקים בענ־ ייני תחבורה והמלחמה בתאונות. נ. אליעד (ל"ע) הציע לתקן את השילוט דעה, שחייבים . א. לבנבראון להוזיל' ( את רק"ח) התח ב־ - בורה הציבורית כדי להקטין את העומס בכבישים. ז. שובל (ע"מ) הציע להנהיג את למידת הנהיגה כמקצוע חובה. ש. תמיר (המרכז _החפשי) תבע לשלוח לכבישים המרכזיים שוטרים רכובים על אופ־ נועים, שיגיעו את הנהגים לנסוע בנתיב הימני. תמיר תקף את השרים, סגני השרים ואלופי צה"ל, המרשים לנהגיהם להתעלם מחוקי התנועה. אורי אבנדי (העוה"ז) טען שבארץ נמכרות מכוניות האסורות לשימוש בארץ ייצמץ, מפני שחסרים בהם מית־ קני בטיחות מינימליים. מ. סור־ קים (מערך) שאל מדוע מתקנים אצלנו את הכבישים ביום, ולא בלילה. סורקים תבע להחמיר את העונשים המוטלים על עברייני תנועה. בתשובה לאורי אבנרי אמר סגן התחבורה, שתוך שנה שנתיים _יחוייבו הנהגים לחגור חגורות בטחון.

נערכו בחירות מ קומ יות בחמישה ישובי־מיעוטים

מאת פופר " ד5ר" הבחירות למועצות המקו־ מיות, שהתקיימו אתמול בחמי* שה ישובי מיעוטים — הכפרים הערביים _םכנין. עדאבה, מכד ובחף והכפר הדרוזי. בית־ג'אן — התנהלו באמירה שקטה. ני ‭? _^‬ עד שעות אחר הצה_$ימ‭$£‬גמ‭_®3‬ שיעור המצביעים בכפרים ליותר . מ‭65:‬ אתת. י תוצאות‭%. ‬בס£־3_תע אמורות היו להתפרסם לפנות בו־ קר. מאבק הבחירות בחמשת כפרי המיעוטים התנהל בין רשימות מקומיות, הקשורות בצורה זו או אחרת עם המפלגות בכנסת. בשום מקום לא שורבבו בו נושאים סוליטייש רגישים. בכפר סכנין השתתפו בבחירות שמונה רשימות, ארבע הקשורות במפלגת העבודה, שלוש הקשורות במפד''ל ורק"ח.

בכפר עראבה התנהל המאבק בין רשימות מקומיות הקשורות במפלגת העבודה לבין רק"ת. בכפר נחף ובכפר מכר היו אלה הבחירות הראשונות למועצות הפד קומיות. בכפר מכר חמש רשימות הקשורות במפלגת העבודה, אחת רק''_ח ואחת הקשורה במפד"ל. בנחף השתתפו בבחירות עשר רשימות. _^ קיימות ‭, ' , _^sp. ?‬ הבחירות ‭--‬הדךוזי ‭v_^ . '‬ בית למועצה ג'אן _המקו מת־ - מית זו הפעם השניה. בבחירות _^השתתפו_^תשצ‭_#^>*‬_ימ, חמש _^הקשורות במפלגת העבודה, רשימה המזהה את עצמה עם רק"ח ושלוש רשימות מקומיות. בכל הכפרים היתד, השתתפות ערה של נשים' אבל בשום רשימה לא נכללה אשה. אתלז מעצביעיפ בכל ששת דר כפרים שבהם נערכו בחירות היה גבוה והוא הגיע ל־90 אחוז בממוצע. בכפר קרע שבעמק עידון הגיע אחוז המצביעים לשיא של 96 אחוז.

יחסי דת ומדינה בד יונ י החוג הר ע יונ י המרכזי של ההסתדרות

איך להכטיה יהםים תקיניס כין דתיים. והפשייפ, ומה הדמות צריכה להיות למדינת ישראל, שתהיה ראויה לעכדה וייעודה של האומה - על נושאים אלה נפכ הדיון על " דת ומדינה" כהוג הרעיוני המרכזי של ההסתדרות. משה ארם ציין, כי לא החילו* גיים אלא הדתיים הם שהפרידו בזמנו בין הדת והאופה, עד ש־ איחתה הציונות את הקרע. המימ־ כד הדתי — אפר — מתנכל ל־ הופש המצפון ומקנה מונופולין לרבנות נוקשה, בדיני אישות, ארחות היי חברה ועוד. אין לש־ לול את הקואליציה עם הדתיים, אך לא במחיר כפיה. האיום בפי* לוג העם הוא איום סרק. ההלכה היא מצבר גדול של מורשתנו התרבותית. אד הרבנות שאיגה יי‭--‬-דעת להבחין בין עיקר וטפל. מקוממת את העם נגדה. הרב מנחם הכהן אמר. כי יש לדון בענין באופן־ עקרוני בלא קשר לקואליציה. אין להפריד בין עם ישראל ודת ישראל, אך לגבי היחסים בין המדינה והדת קיימות אפשרויות שונות. ייתכן, שהפרדה בין הדת והמדינה היתד. מאפשרת מאבק רעיוני, אך זו אינה עומדת על הפרק, ויש להביא בחשבון כי היהודים בכל הדורות שאפו לגי

, שתממשיוויי צ היהדות. קרע שחל בזמנו בין מייסדי ה־ ציונות והמחנה הדתי נתן אותותיו בעיצוב דמותה של המדינה. למרבה הרעה. החילוניים שינקו כשלעצמם _מהמודשה. לא השכילו להעביד את הערכים לדור הצעיד. הצטרפות אזרח למדינה צריכה להיקבע לפי חוקי המדינה, הצטר־ פות לאומה — לסי ההלכה. עלינו לשאוף להבטחת האופי היהודי של המדינה‭?. ‬ניתן לפתור גם בעיות כאובות שלא בניגוד להלכה — "אם לא יצמידו לה טכניקה מודר־ נית‭. "‬ גיורא רוזן עמד על העיוותים הרבים שנגרמו על ידי שתלטנות רבנות קיצונית, וטען לזכויות ה־ יסודיות של הדמוקרטיה, שצרי־ כות להבטיח לכל אזרח לחיות לפי מושגיו. הדתיים חייבים להש־ לים עם העובדה. שגדל דור צעיר שאינו מזדהה עם כל הסמלים המקו* דשים ואף על פי כן רואה עצמו חלק נאמן ומסור לעס ולארץ. יחד עם זאת אינו גורס הפרדה גמודה בין הדת והמדינה, כי לא ניצר תחליף תדבותי־רוחני ראוי לשמו. הנחה את הדיון בצלאל שחר.

בהלת פצצה באביה איטלקית

ליסבון‭), ‬יופי"ע‭—. (‬ אניית־ הנוסעים האיטלקית הטראנס־אט־ לנשית "ליאונרדו _דהיוינציי‭, "‬ הטילה אתמול עוגן בנהר _טאחו. ב־ מרחק של חמישה מילין מליסבון. לאחד שנאסר עליה להיכנס לנמל עצמו בגלל אפשרות שיש בח פצ־ צד‭.. ‬ מנמל מהברד. ג'וזפה דדאגו ו־ צוות של מסלקי פצצות איטל־ קיים עלו על האניה כדי לערוך חיפושים.

לא ידוע עד מחלוקת עם האוצר

בנק ישראל

בקשר לידיעות שהתפרסמו את־ מול ב‭., ‬דבר" ובעתונים אחרים על חילוקי דעות הקיימים בין האוצר לביו בנק ישראל לגבי הערכת האיפלציה והמלחמה בה — מסרה דוברת בנק ישראל, כי לא. ידוע לה על חילוקי דעות מעין אלה. שום גורם מוסמך בבנק ישראל — ציינה הדוברת — לא מסר הער־ כות שונות מאלה של האוצר לגבי האינפלציה והשמעת הצעקם הנמצאים עתה בשלבי ביצועי על ידי הבנק והממשלה. כזכור, דנה ועדת השרים לענייני כלכלה בשבועות האחרונים בשורת צעדים למלחמה באינפלציה, בעקבות דו"ח הנגיד על עליית אמצעי התשלום, שהוגש לפני כחודש לממשלה ולוועדת הכספים של הכנסת, והוחל כבר בבצוע של הלק מצעדים אלה. לפי נסיון העבר, מצריכה בחינת יעילותם של צעדים מעין אלה זמן מה ואין העם להעריך כרגע את השפעתם על המשק. ממילא לא נעשו הערכות כאלה בבנק ישר־ אל

ועדת הכספים

(המשך מעמוד ‭(1‬ זילברברג ומ. סורקים‭\. ‬ י שר המשפטים הצביע על התק־ _דימים והוסיף, _שחחומר אינו תחת ידו. הוא יבדוק במשרד וידווח בסיעת המערך בכנסת. לפי משפט מלהי ממשרד המשפטים נמסר אתמול, כי התשלום שנקבע לעורכי הדין שהופיעו לפני ועדת־ויתקון תואם את הכללים שהונהגו על־ידי משרד המשפטים בימי משפט מלחי. שלי בימי‭350'‬ משפט ‭, '‬ ל •'י ‭_#* . £*‬ מלחי יו‭_:!&‬ נקבע ‭?;‬שיבה תשלום ‭;'‬של ממש והחצי מזר. ליום ישיבה של _חמש־וחציז שעוח‭. "‬ואותור\סכומ ‭-.. ‬נק־ בע להכגת ההופעה. כן לקבע אז תשלום של 275 ל י" בעד _זןופעת עוזר. עתה, נוכח ההתיקרות שח_$ה מאז ‭, 1970‬נקבעה תקרה של 425 ל"י לישיבה, ולעוזר נקבע תשלום של 275 ל"י. ליום הופעה של עורך דין י־ עוזרו נקבעה, איפוא, תקרה של 700 ל"י ולזה יש להוסיף 700 ל"י ליום הכנה. מציינים, שזהו שכר הטרחה שגובים _עורכי־דין בעלי רמה גבו־ הה, עודכי־דין אלה משלמים מם הכנסה מירב י של 82 אחוז על הכנסותיהם. שרי-ההוץ של נאט"ו יתנו "אור ירוק" להכנות לוועידת בטחון אירופית, כאשר יתכנסו נש־ בוע הבא בבון — דעה זו הביעו

בתכלת לבן" " המחלוקת משבשת היחסים הפנימיים בתנועת החרות

מאת פופד " דבר" לענייני מפלגות למהלוקת הפנימית כתוך פיעת " תכלת לכף של תנועת ההרות כהפתדרות יש השלכות על היהפיפ הפני? מייפ כין אנשי הנהלת תנועת ההרות - נודע ממקורות צמרת תנועה זו. חילוקי הדעות הפנימיים השו־ דרים בתוך סיעת " תכלת לבך נמשכים זה מכבר, על רקע אי־ שי , וכן עלניינים ע מהותיים לד־ מת הכפיפות להנהלת תנועת הה־ רות. בוועידתה האחרונה העניקה תנועת "תכלת לבן" רוב לעמדתו של יו"ר מזכירות הסיעה אריה ק וצר. אשד גרס נקיטת עמדות עצמאיות, בלי לקבל במלואו את הקו הנקוט בידי 'הנהלת חרות. לאחרונה התרחב הוויכוח הפ־ נימי לגבי האחריות הכספית של סיעת , תכלת לבך אשר נהנה עד כה להעביר את כל מיכסתה מה־ מס הפוליטי לקופת תנועת החדות. היחסים החריפו בשביעות האחרונים כאשד נקטה הסיעה בהם־ תדרות עמדות עצמאיות בשאלת שכר המינימום לעובדים והמדיני מת המקצועית הכוללת, יו"ר סיעת "תכלת לבן" ח"כ יורם ארי־ דור התנגד למדיניות עצמאית זו של הסיעה והוא נתמך בעמדת! זו על ידי יו"ר הנהלת הרות עזר וייצמן וגזברה ה"כ י . קדמרמן. היהםים הפנימיים הגיעו למתי־ חות חדשה בראשית השבוע כא-

שר עזב ע. וייצמן את ישיבת הנהלת סיעת "תכלת לבן‭, "‬לאחר שזו קיבלה החלטות המנוגדות לד־ עתו. נודע, כי בהנהלת תנועת הח־ רות חלוקות הדעות בשאלת ה־ יחסים עם סיעת "תכלת לבך וכמה מחבריה בהנהלה תומכים בעמדותיו של אריה קוצר. ממקורות בהנהגת חרות נאמר, כי רק התערבותו של יו"ר התנועה חי'כ מ. בגין עשויה לאחות הקרע שנוצר.

דרוזים חסמו כניסה למחנה צבאי

במחאה על שלא ניתן להם להיכנס עם הנהגים היהודים למרות שהציגו פנקסי מילואים

מאת פופר " דכר" כעמק שני נהגים ממוצא דרוזי הייליפ משוהדריפ וכעלי פנקפי מלואיפ, נעצרו את? מול על ידי המשטרה לפי פניית מפקדת מהנה צה‭. ;‬ כעמק לאהד שהפמו עפ רככפ את הכניפה למהנה, כמהאה על שלא ניתנה להפ הרשות להכנפ למהנה יהד עפ נהגיפ יהודיים. נודע, כי הנהנים הדרוזים שהם תושבי עוספיא הובילו מטען עפר בשיירה של 12 משאיות מנתניה למהנה בעמק. כאשר הגיעה השיירה לשער המחנה עצר קצץ בדר־

סגן את כניסת הנהגים הדרו־ זים. היא טען, שלפי הפקודות שיידו מותרת הכניסה למחנה ליהודים בלבד. במקום התעורר ויכוח, הוז־ עק מפקד־המחנה וקצין בטחון שדה. קצין _הגטחון אישר את דבר האיסור, בהסתמכו על פקודות קיימות. הנהגים הדרוזים הציגו את פנ־ קסיהמליאים שלהם וטענו שזכו־ תם שווה לזו של הנהנים' היהודים. הואיל ולא נענו בחיוב, הםמו ברכבם את. הכניסה למחנה. המשאיות האחרות לא יכלו להיכנס למהנה לפתק מטענם. מפקדת הבסיס ד‭.. ‬ז־ עיקה את המשטרה. הנהגים הדרוזים נעצרו להקידה ושוחררו עד למשפט תמורת ערבות כספית. הם שבו לעיספיא נרגשים והפרשה היכתה גלים בכל הכפר.

חולת־כליות תקבל טיפול על־אף שביתה

על אף חשביתח של עובדי _מחלקת־הכליות י בבית החולים "אסף הרופא" הסכים ועד־העובדים לקבל את חאשה אטתר דנוס, חמאושפזת בבית החולים "בילינםון‭, "‬שם מרחפת עליה סכנת־מוות אם לא תקבל טיפול בכליה מלאכותית. אסתר גנום. בת 44 ואם לארבעה ילדים, הובאה למחלקת הכליות בבילינסון במצב קשה והיא זקוקה לטיפול בכליה מלא־ כותית. אולם כל ארבע הכליות בבית־החולים תפוסות על־ידי הולים אחרים כל שעות היום. רופאי המחלקה קבעו. שאם החולה לא תקבל את הטיפול הנדרש — היא עלולה לפות תוך ימים אחדים. רק ב"אסף הרופא" יש ארבע כליות מלאכותיות פנויות. אך הן מושבתות בנלל תביעות־שכד של העובדים. מ"מ מזכיר ועד העובדים ‭_2?‬ל "אסף הרופא" ז. מאירי , אמר. כי הוועד לא קיבל שום פניה בענין האשה, אך הוא מוכן להד רות לעובדי מחלקת הכליות להפעיל מיד את הכליות המלאכותיות כדי להציל את כל החולים הזקוקים להן. מהנהלת בית־ החולים "אסף הרופא" אישרו כי הוועד אכן מוכן להפעיל את חמוזלקח ומחר תשב ועדת־הקבלה להחליט על העברת האשד. החולד. מ"ביילינסון‭. "‬כן הודיעו מלשכת שר הבריאות, כי מחר יופעלו כל ארבע הכליות המלאכותיות. מהנהלת בית־החולים "בילינםון" נמסר, כי בכוח הכליה המלאכותית להציל את האשד. עד שתיעשה לה השתלת־כליות, בקרוב‭). ‬ע)

טיסתאל על" לנ יו־ יורק " עוכבה בלוד ובלונדון בגלל בדיקות. בטחוניות

מטופ ג'אמכו של " אל־על" שיצא אתמול אהד הצהרים לארה"כ, התעככ כמשך יותר מאדכע שעות כלוד וכ? לונדון, כגלל כדיקות כמהו־ ניות שהיו קשורות כשלד שה נוסעים ערכיים - נודע לכתה עתי"פ. המטוס, בטיסה מספר ‭, 15‬היה במסלול ההמראה בלוד _וחחל בנסיעה לקראת י"ההמראה"כאשר 'הו- - ‭., ‬ דיע לדיילת אחד הנוסעיםערבי ישראלי, כי ברצונו לרדת. הוא לא הסביר מדוע החליט לבטל את טיסתו בשלב כה מאוחר, אך אנשי צוות המטוס ששוחחו עמו, הת־ רשמו כי דברי הנוסע אינם מעי־ דים על יציבות נפשית. מכל מקום הוחלט להרחיק את הג'אמבו ממסלול ההמראה ולהו־ ריד את הנוסע. בעקבות זאת גם פורקו מאות המזוודות מתא ה־ מטען' כדי לאתר את אלה השיי־ כות לנוסע ולהחזירן לו (על פי הוראות הבטיחות אין מטוס ממריא כאשר המזוודות נמצאו בו ללא הנוסע‭. (‬ יתום הבדיקה, אחרי שעתיים ומעלה, המריא המטוס ובו שני ערבים ישראלים אחרים. בחניית

הביניים בלונדון, ירד אחד משניים אלה ולא חזר להמשך הטיסה לניו־יורק. בעקבות זאת התעורר חשד אצל הגורמים הממו־ נים על בטחון המטוס, והטיסה עוכבה לבירור, שהחל באמצעות הטלקס בין לונדון לנמל התעופה לוד. בעקבות הבירור הוחל בבירור זהות הנוסעים הערביים במטוס ויעדי נסיעתם. נבדקו כל כרטיסי הביקורת של הנוסעים במשטרת הגבולות ולאחר שעה ומעלה הודיע סניף־ " אל-־על"־ בלוד לקברניט־ המטוס בלונדון, כי הנוסע " שנעלם" אמנם התכוון להגיע ללונדון ופרטיו נבדקו טרם טיסתו. כ‭8*‬ בערב לפי שעון ישראל המשיך הג'אמבו בדרכו לניו־יורק, עס אהד משלושת הנוסעים העד־ ביים שהחלו את הטיסה.

משלחת מדעית מברה"מ עשו יה לבקר בישראל

משלחת המכון לחקר המזרח באקדמיה למדעים במוםקוד. הוד מנה לביקור בישראל על ידי מערכת הירחון "ניו אאוטלוק‭, "‬ויש יסוד להניח שהיא תיענה להזמנה. על כך סיפר אתמול, במסיבת עתונאים בתל־אביב ד"ד חיים דרין (דרבקין‭, (‬עורך " ניו־אאוט־ לוק‭, "‬שחשתתף במשלחת הישרא־ לית, שהוזמנה על ידי ועד ד"שלוס הסובייטי לביקור בברה"מ. ד"ר דרין סיפר, כי גובשו הצ־ עות לשיתוף פעולה על ידי פרסום מאמרים וחילופי מדענים. נראה, שמשלחת נוספת תוזמן מישראל לברה"מ, וכי משלחת סובייטית תבוא לביקור גומלין בארץ. ד"ר דרין סיפר, כי בפגישות של חברי המשלחת בבדה"מ הדגישו נציגים סובייטיים, כי אם ישראל תעשה מחווה מתאימח כדי לפתור את הסכסוך במזרח התי־ כון, תיסלל חדרך לחידוש היחסים בין ישראל וברה"מ. בפגישה שנערכה מטעם ועד השלום הסובייטי' אמר איגור בי־ לאייב, סגן מנהל המכון לארצות אפריקה במכון לחקר _המזדח ב־ מוסקוה, כי הוא סבור, שפתרון הסכסוך אינו נעוץ רק בחוזה שלום ז במסמך מדיני _חתוט, שאחי ריו עלולח חמלחמה להתחדש, אלא בכינון יחסי שכנות נורמליים בין המדינות. נציג סובייטי אתר אמר, כי הוא מסכים לדעה, שהלאומנות הערבית הקיצונית היתה אחד המדמים למלחמת ששת הימים ומפריעה כיום להסדר שלום.

בביקור במכון לחקר המזרח הת־ ברר, כי באחרונה הוקם בו מדור מיוחד על ישראל. במכון פורסמו _צחקרים. על המגילות הגנוזות ד מקורות השפה העברית. חוקרת צעירה בשם יליזרובה כתבה מח־ ?ר על כת האיסיים. במכון יש ספר תנ"ך מהמאה החמישית ו־ כתבים עבריים עתיקים‭20. ‬ אחוז מאנשי המחקר במכיז בלנינגראד ד11 אחוז במוםקוד, הם יהודים. מנהל המכון, גאפורוב, סיפר, כי אחדים מעובדי המכון היהודים נרשמו לעליה לישראל. " אני מותח ביקורת על אלה_[ העולים לישראל מטעמי פריירה, אך אני מבין את אלה שרוצים לתת חינוך לאומי לילדיהם בישראל‭, "‬אמר מנהל המכון בשיחה עם ד"ר _דרין. _. ד"ר דרין הוסיף, כי לעומת זאת היו מארחי המשלחת אדישים בוויכוחים על בעיית חידוש חיי התרבות היהודיים בברה"מ. כש־ הועלתה הצעה להקים בתי ספר יחודיים, חגיב אחד מהם, כי הדבר יגרום בעיה של גיוס רכב ציבורי להסעת הילדים לבית הספר מכל חלקי מוסקות. חברי המשלחת ביקרו בבתי־ כנסת בקייב ובלניננראד, שהיו מלאים בשבת. בבאבי־יאר נאמר להם, כי הנצחת זכר _חנרצחים היהודים עלידי . כתובת _זכרין בשפת אידיש נמצאת בטיפול. ב־ מינסק ראו פועלים _יחודים מניחים זד לזכר חללי גומינםק ועליו פסוק בעברית משיר של ביאליק.

משמר הגבול מפנה מלון אנדלוז" בעזה "

במסגרת עידוד הת יירות והקיט בעיר

מאת דגי צדקוני, פופד " דכד" כדדופ יהידת " משמר הגכול" ה־ עזה תפנה את מלון " אנד־ לוז‭, "‬שכו השתכנה מאז הו? אה לעזה - לאהד שנענו שלטונות הכטהון לפניית ראש העידיה דאשד א שאווה לפנות את המקוה על מנת_^ שאפשר יהיה לפ• תוה הקיץ את הוף מיה לתנועת אורהים מהגדה, מארצות הנפנז וכןלכילוייה של תושכי העיר. מלת "אנדלוד' הוא גוש -של כמה מבנים רבי קומות בנויים בפאר מזרחי, השוכן על צוקי ה־ חוף במרכז שפת הים של העיר. תפיסתו על ידי כוחות _הבסחון גרמה לכך שרציפות החוף ורחוב בתי הקפד, _וההאדחד. שמזל דיט,

נקטעה. היחידה תעבור לבסיס אחר, והדבר יביא גם לחסכון ב־ הוצאות אחזקתה. הבעלים של "אנדליז" אבו־ הוידה קיבל תשלומים נאים מה־ ממשלה עבור השכרת בית המ ־ לון. לפי הרינונים בעיר מתלונן עתה האיש על כך שכוחות הב־ טחון נוטשים את המלון. אם כי בפומבי היה תמיד בעד פינויים. בעזה פתוחים עתה רק שני בתי מלון: "מונטזה" שברחוב ה־ ראשי וכן "מדנה‭. "‬_מלוךפנסיון שבו שוהים נציגי הארגונים הבין־ לאומיים וכתבי העתונות הזרה ה־ מבקרים ברצועה. בתי המלון ב־ מערב העיר הוקמו בעיקר לאחר מבצע "קדש‭, "‬ כדי לשרת את המוני התיירים המצרים שהציפו מדי קיץ את הרציעה, שבן במצ־ רים נהוגות הנבלות על מטבע זר והתיירים באו לרצועה לערוך קניות של סחורות פטורות ממכם ומכל מם. שר-הנפמ הםעודי _אחמד זאכי ימאני פתח כאן היום בסי־ בוב שיחות חדש עם נציגים של חברות־נפט מערביות בשם ארצות חנפט השוכנות לחופי המפרץ ודר דורשות השתתפות בפעולות החב־ רות שבתחומן‭.. ‬ לוה א תשתמש בהכנסותיה מדר נפט להפצת האיסלאם ולניום תמיכה בג'יהד נגד ישראל —אמר אתמול שליט לוב _קילונל קדאפי.

לבנון קולטת תותחים מברה"מ

מאת סופרדכר" לעניינים ערכיים " צבאלבנון . החל לקלוט תותחי־ שדד. סובייטיים בקוטר 122 מ"מ. ניסוי ראשון של תותחים אלה נע־ רך לא מכבר במחוז הבקעה. כזכור, חתמה לבנת השנה שורה של הסצמי־רכש צבאיים עם מדי־ נות המערב וכן הסכם לרכישת ציוד ארטילרי מבדה"מ.

נשיא גרמניה חתם על החוזים עם ברה''מ ופוקיין

בון‭). ‬ע"ר. יופי"ע) וע"ץ ‭- —. (‬ הנשיא גוהטאכ היינמן התם אתמול על שני הוקיס, המאשוייס ר את הוזי הרצון טוב של מעדכ גרמניה עם כרה"מ ופולין - הודיעה את־ מול לשכת הנשיאות. הפרלמנט בבת אישרר בשבוע שעבר את החוזים, המהווים הכרה בגבולות אירופה שלאחר המלחמה ובויתור על רבע משטח גרמניה מלפני המלחמה. הנשיא חתם על החוקים בלשכתו, ללא כל טקס. חם יפורסמו בקרוב בעתון הרשמי של הממשלה. כראנדט הגיע לכיקור רשמי כוינה ראש ממשלת מערב גרמניה וילי בראנדט הגיע אתמול לוינה לבי־ קור רשמי של יומיים, כדי לדון ב־ בטחון אירופה ובצעדים למען דר פוגה נוספת בין מערב ומזרח. מערב נדמניה ואוסטריה תומכות בקיום ועידה לבטחון אירופה.

חוסל הםיכסוד בתחנת מ. ד. א, בגוש דו

מאת סופרדכד" כגוש דן לאחר חצות " אור ליום אתמול נסתיים בהסכם הסכסוך בין מנהל "מגן דוד אדום" בגוש דן' א. קובלםקי, והרופאים המקיימים בתחנה תורנות־ערב לביקורי חולים בבתיהם (לא פצועי עזרה ראשד נח‭. (‬ לפי ההסכם, תוכל הנהלת ד. ת־ חנה לפקח על תורנויות הרופאים, בעוד שעד כה לא יכלה ההנהלה כלל להתערב בנעשה בתחום זה. סדרי־ התורנויות ייקבעו על־ידי• הרופאים, אך הם התחייבו לתגבר את מספר הרופאים בכל משמרת. כדי לשפר את השידות לקהל. כן הסכימו הרופאים להפריש חלק קטן מהסכומים שהם גובים מהחו־ _?יפ לקופת תחנת מ. ד. א" למימון ההוצאות הקשורות במתן השירות.

הצבעת אמון בצרפת היום

פאריס‭), ‬יו. פ‭—. (. ‬ על פי בקשתו של ראש ממשלת צרפת ז'אק שאבאן־דלמאם תיערך היום הצבעת־אמון באסיפה הלאומית דר צרפתית. ראש־הממשלד_. הוסיף, שהנשיא פומפידו יצטרך להחליט מה יעשה, אם תובס הממשלה. יוזמתו של שאבאן־דלמאס באה נוכח המריבות והסכסוכים המרים בין חלקיה השונים של המפלגה הגוליסטית.

‭10 , ‬ מנו יי ם י קושרו 000 בשנה הבאה לרשת החיוג העולמ ית

בקריית ארבע, קריית מתנחלי חברון, נחנן אתמול בית" הדואר העברי הראשון שמעבר לקו הירוק• בעקס נכחו שר התקשורת ש• פרס, מפקד אזור יהודה ושומרון תא"ל • ורדי, מנהל שירותי הדואר ש• אמבר ונציג המתנחלים הרב לווינגר• בית הדואר יספק לתושבים במקום את כל שירותי הדואר, כולל שירותי בנק הדואר•

מאת פופדדהר" ככנסת " חמישה מנויי טלפון רא־ שונים כארץ ככר מהייגיפ ישידזת _לחוץ־לארץ ועד פון‭>*‬ השנה יקושרו לרשת הטל־ פון העולמית 50 מנויים. ה" קשר נוצר על ידי היוג 11 פפרות. השנה הכאה יצור־ פו לרשת ההיוג העולמית 000 ‭!0, ‬המנויים של מרכזת הדשה, המוקמת עתה ליד ככר דיזנגוף _התל־־אהיה. פר־ מים אלה מפר אתמול ה־ ועדת הכספים ש. פורוקד, מנכ"ל משדד התקשורת. סורוקר סיפר, כי השנה העביר משרד התקשורת לאוצר סכום של 328 מיליון ל‭'"‬י הכולל ריבית, תמלוגים, פחת, פנסיה וכיו"ב. בנוסף לקשיים בגיוס דוודים ועובדים בדרגים נמוכים, אין לנד צוא ביום מנהלים המוכנים לנהל מפעל בהיקף של מיליארדים ב־ שכר של 1000 ל"י לחודש. המשרד• מממן כיזם את לימודיהם של 70 עובדים בטכניון בהשקעה של ‭40000‬ ‭', ‬ל"י לכל אחד. משרד התקשורת זקוק ל־3 מיל־ יארד ל"י לחמש השנים הבאות במגמה לענות על הביקוש לטלפוניה ולקצר את ההמתנה בתור עד למקסימום של שנה. השנה יקבל כ־260 מיליון ל"י בלבד, ב־ עזד שהשקעות המשרד בעלפון יחיד עלתה מ־3500 לירות לפני שנתיים ל־6000 ל"י כיום. םודוקר דחה את הצעת, אהד מחברי הוועדה להגביל בזמן את שיחת הטלפון המקומית. סקר יסודי של המשרד מצא שהמשכה הממוצע של שיהה כזאת בארץ הוא ‭2. 8‬ דקות בלבד. ?א תאושר ערכות לכונפי " ליילנד" זעדת הכספים החליטה היום לא לאשר לכונסי הנכסים של " ליי* לנד אשדוד" לרכישת 70 אוטובוסים.

הוועדה תהיה מוכנה לדון ב־ בקשת לערבות אם תבוא פניה מצד גורם אחר. מבררים אפשרות (המשך בעמוד ‭(1‬ בחודש הבא בקאהיר, בהתאם ל־ תכנית שנקבעה מראש, אס כי תחול דחיה של כמה ימים במועד הביקור. יש להניח בי בניקור זד!ינסה שמלצר לבחון את עמדת קאהיר לגבי הרעיון של המשך השליטה הישראלית _כשארפ־א־שייד ובחלק מסיני תוך הכרה ישראלית ברי־ בזנות המציית על בל שטח סיגי. לאחר ששמע שמלצר את עמדת ישראל בנושא זה, והתרשם שהיא תהיה מוכנה לדון באפשרות כזאת במשא־ומתן בינה לבין מצרים, סביר י להניח שהוא ינסר. לבחמ את העמדה המצרית •בנושא זה ואולי אף לנסות לשדל את המצ־ דים להשאיר פתח, או סדק, ל־ אפשרות כזאת בהמשך המגעים המדיניים בשבועות ובחודשים דר קרובים.

הממשלה תדון במציאת תקציב ל־200 ד ירות נוספות בקריית־ארבע

כישיכתה הכאה כיופ ראשון עומדת הממשלה לדון כמציאת תקציכ להקמת 200 יהידות דיור נופפות כקריית ארכע. לפי הערכת משרד השיכון ייד־ רש סכום של 20 מיליון לירות להקמת יחידות י דיור אלה, כולל הוצאות פיתוח הקרקע ומשרד השיכון מתנגד להקצאת סכום זה מתוך התקציב השנתי שלו, על חשבון הקמת יחידות דיור במקו־ מות אחרים בארץ. בינתיים הועלתה גם הצעה ל־ עניין משקיעים פרטיים בהקמת יחידות הדיור, עקב הסתייגויות משרד השיכון מפעולה זאת. אך

בחוגים, ממשלתיים התגבשה הדעה שמשרד־השיכון צריך להקים את יחידות הדיור הנוספות, וכי , יש למצוא לכך פתרת, אפילו על־ידי תוספת תקציבית. דיון כוועדת ההוץ וההטהון ועדת החח והבטחת של הכנסת קיימה בישיבתה אתמול דיון בש־ לוש הצעות לסדר היום בענין קר־ ית ארבע. ההצעות של חברי ה־ כגסת זבילת המר. שמואל תמיר ומשה נסים. בדיון. שבו השתתפו ראש ה־ ממשלה ושד השיכת, נסקרו פעד לת הקמת קרית־אדבע ואיכלוסה עד כה וכן ההצעות להמשך פי* תוחה של הקריה.

המצב בשידורים הערביים יידון בישיבת הממשלה

מאת פופד " דכד" לענייני מיעוטיפ ההידרדרות כשידודי יש־ ראל כערכית, והיהפיפ המ־ תוהיפ כין העוכדיפ כהטי־ כה, יידונו הישיכת הממש• לה הקדוכה, כמפגרת הדיון על דשות השידור. הדיון אמור היה להיערך בישיבת הממשלה ביום א' השבוע הזה' אך נדחה לישיבה הבאה. נודע עוד, ־ כי כמד. שריג/ עומ־ דים לתבוע בירור יסודי על "בית השידור‭, "‬כדי לברר סיבת ההי־ דרדרות של רמת השידורים. המ־ קורות לא הוציאו מכלל אפשרות הקמת וועדד. בדרג בכיר לבדיקת הענין.

רימון נזרק ל"בית התה" בת"א

התפוצצות אירעה אמש בשעה ‭&20‬ בערב במרתף "בית התה" ב־ רחוב בן יהודה 117 בתל־אביב. "בית התדר, היד. סגור אותה שעה, כיוון שהוא נפתח בשעה מאותרת יותר בערב. לשמע קול הפיצזץ הוזעקו למ־ קום כבאי תל־אביב וחבלן של ה' משטרה. כתוצאה מהפיצוץ גגרפ נזק לריהוט בתוך "בית התדר. חוקרי המשטרה סבורים, כי ה־ פיצוץ נגרם זנל ידי זריקת רימת למקום. חוקרים את האפשרות. שהרקע למעשה הוא סיכסיד בין בעל המקום לבץ אגשים אחרים. הכיקוריפ הרשמיים ש־ נשיא רומניה גיקולאי צ'אושםקו עמד לערוך ביפאן, מאלזיה, סינ־ גאפור ביוני השנת — נדחו ללא נימוק.

עוד 200

(המשך בעמוד ‭(1‬ שובתים בכאבי ראש וסחרחורת. הם פנו ל " חדסה" בירושלים בבק־ שד, לפיקות רפואי, והנהלת בית־ החולים שלחה אליהם את ד"ד יצחק קמרס. הוא בדק את השוב־ תים ולא פסל איש מחם. דייר קמרם ימשיך בפיקוח רפואי יובד יומי על בריאות השובתים‭). ‬ע) הפגנה . כמגרש הדופיפ כמה עשרות עולי רוסיה, חברי הליגה היהודית להגנה, ארגון "דב" וסטודנטים חברי גח"ל, הפגינו אמש במגרש הדוסים בירושלים, לפני הבניין שבו נתקיימה קבלת ־ פנים מטעם הפטריארך . פימן. המפגינים צעקו לעבר המוזמנים שהניעו לקבלת הפנים: "שלח את עמי‭. "‬ו"חופש ליהודי רוסיה‭". ‬ דר המפגינים גם הניפו כרזות: "רק שפת הכוח מובנת ברוסיה‭, "‬ ו"תי־ פסק האנטישמיות הברוטאלית ב־ רוסיה‭. "‬ אחד המפגינים כבל את עצמו באזיקים לגדר המשטרה. לאחר זמן קצר הצליחו השוטרים י לפתות את אזיקי הברזל. י . המפגינים מסרו " • עצומה . המיוע־ דת לפטריארך פימן- _והקוראת לו לפעול י למעל ‭1 , !‬י הרות כל בני הדתית _ברוסיה ־" - העצומה הועברה לקצין משטרה והוא מסרה לעוזרו של הפטריארך _פימן‭). ‬ע) העיריה לעזרת שוכתי הרעה־ עיריית ירושלים הגישה אמש עזרה ל־200 עולי בדית המועצות, שפתחו בשביתת־רעב בכותל. ה־ עיריה חילקה להם שמיכות והבו־ קר תתקין להם סככות זמניות. לר"ננה בפני השמש בשעות מיום.

תמיכת עתונישפרינגר בישראל—סיבת הפיצוצים

מיוהד מאת שירות עתוני שפדינגר ה א מ ב ו ר ג‭), ‬עתי"ם‭—. (‬ תמיכתם בישראל וגישתם ה־ אנטי־קומוניסטית של \ עתוני ־שת אקםל שפרינגר ניתנו כ־ שתי הסיבות העיקריות, ש־ גרמו הפיצוצים ביום ד בבית־ הדפוס של עתוני שפרינגר ב־ האמבורג. מכתב אנונימי , שנשלח ל־ מו"ל הנרמני על ידי קבוצה אנרכיסטית' הקוראת לעצמה "קומאנדו 2 ביוני‭, "‬ הצביע על סיבות אלה לפיצוצים והזהיר, כי יבוצעו מעשי טרור נוספים.

־ הושקה האניה " צים גינואה" נ ו אה

גי‭), ‬ע"ץ‭—. (‬ אניית־ המכולות "צים־גינואה‭, "‬ _חאחרונה מתוך סידרה של ארבע אניות כאלה שנבנו בשביל _חברת"צים" הישראלית, הושקה במיםפנות _ססטרי, הסמוכות לגינואה. שתי האניות הראשונות — "צים־ניו־יורק" ו"צימ־טוקיו" נמ ־ צאות כבר בשירות בנתיב הימי החדש של אניות־המכולות, המקשרות את הים התיכון עם אמ־ ריקה והמזרח הרחוק. האניה השלישית‭", ‬_צים־חיפה‭, "‬נמצאת עתה בשיפוצים.

דיין - בשריון

שר _חבטחון מר משה דיין, בי־ קר אתמול בלווית הרמטכ"ל רב־ אלוף דוד אלעזד ועוזר שר הבטחת צבי צור, בגייסות השריון ונפגש לשיחה עם סגל הפיקוד הבכיר של חגים. לאחר סקירתו של מפקד הגיס אלוף אברהם אדן, יצאו השר עם מלוויו לחזות באימוני אחת היחידות.

הועדה הב1קוב‭>1‬ת לתכנון ןלבמה - _ע_*ד _גאד־שבע הודעה על פי העיף ‭(!) 149‬ לחוק התכנון והכניה תשכ"ה ‭1965 —‬ ניתנת בזה הודעח, כי הוגשה לועדת בנין ערים מקומית •באד־ שבע, בקשה למתן הקלה באחוזי בניה וקד 'בניד. מתכנית מפורטת מס. ד־333־א. מהות הבקשה: הק־ לה באחוזי בניה וקוי בניה מהמו־ תרים לפי התכנית הנ"ל. בחלקה ‭, 133‬גוש 18006 רח' אהוד ‭. 2‬ כל המעונין יכול לעיין בבקשה ובתכנית המצורפת אליה ללא תשלום' במשרד הועדה המקומית לתכנון ולבניה קרית הצריפי_0 באר־שבע בימים ובשעות שהמשרד פתוח ?קהל. כל הרואה עצמו נפגע או עלול להפגע מענין ההקלה, רשאי להגיש התנגדות לבקשה האמורה תוך שבועיים מיום פרסומה של הודעה זו בעתון ‭.. ‬ז זריזי "ר ועדת המשנה לתכנון ובניה

⁨الضغط على "إلغاء" توقف الإرشاد. الضغط على "موافقة" أو أي مكان آخر تكمل الإرشاد⁩

⁨لإخفاء مربع المعلومات أو ضبط عرض المستعرض⁩

⁨لتكبيرالمستعرض⁩

⁨لتصغير المستعرض⁩

⁨الإنتقال للعدد السابق⁩

⁨الإنتقال لصفحة المعلومات حول العنوان- استعراض قائمة كل الأعداد⁩

⁨الإنتقال للعدد التالي⁩

⁨استعراض نتائج البحث السابقة⁩

⁨العودة لقائمة نتائج البحث⁩

⁨استعراض نتائج البحث التالية⁩

⁨الضغط على الزر الأيمن للفأرة من أجل استعراض الخيارات⁩

⁨إتاحة حالة رقابة الجودة⁩

⁨بدء القصّ⁩

⁨تقريب⁩

⁨إبعاد⁩