⁨⁨دافار⁩ - ⁨דבר⁩, 28 أيلول 1956⁩ — אלפי ירדנים בורחים מאיזור ירושלים [⁨للمقال⁩]

אלפי ירדנים בורחים מאיזור ירושלים

_הלגיוי ממשיך באיסוף נפג>יו‭-. ‬ אבירות צה"ל בקרב: 6 הרוגים ו־8 פצועים

‭7:‬את סופרו הצבאי של . דבר" אלפי כפריים ערבים באיזור ירושלים נטשו את בתיהם, עם היודע דבר הפשיטה הישראלית על מוצבי הלגיון הירדני _בוווסאן ובואדי פוקין. מפי זריט שהגיעו לירושלים דרך מעבר מנדלבאום נודע, גי העיר העתיקה גדושה מאות משפחות של כפרייט מבוהלים, אשר נמלטו מכפריהם מחשש שחיילי הלגיון אינם מסוגלים להגן עליהם. פליטים אלה עוררו בהלה בקרב התושבים הקבועים של העיר העתיקה וכתוצאה מכך לא נפתחו עסקים רבים ובעיר שוררת אוירה של מצור.

כן נמסר. כי חלק מתושבי הכפלימ העלבייט מדלוט לירושלים נמלטו _לבית־לחם. נהרגו כ־50 לגיונריט בפשיטה הנועזת נהלגו _כ־50 אנשי צבא ילדניים, נכבשו. טוהלו ופוצצו שלושה מוצכי־שדה של כוחות הלגיון. כן נהלס עד היסוד מבצל משטלה, שהיה מוחזק ע"י חיילי הלגיון ו‭,, ‬ה־ משמל הלאומי‭. "‬ _משקיפיט צבאיים _מחאליט את המב־ צע הזה כמכר, החזקה בויתד שהנחית צה"ל על צבא ילדן מאז מלחמת

השחלול. גפי שנודע, _ממשיגיט היוונים בפינוי החריפות במטרה לאפוף!את גוויות חלל"יהמ. יחידותינו שחזלו לאחל חמש שעות קלב לבסיסן, הביאו עמן שלל לב, שכלל שני משוליינים, מכונית משא, ג'יפים, מלגמות כבדות בקוטל 120 מ"מ, בזוקות, מקלעים. נשק קל לב ואלפי _כדולים מטוגיט שונים. אבידותינו הסתכמו ב־6 הלוגים ‭1)‬ מת מפצעיו) ו־8 פצועים. שלושה חיי-

לים , אחליט נהלגי בתאונה, שאילעה לאחל שוב החיילים מהפעולה. מפקד מפפר מפקד אחד משלושת הכוחות שהשתתפו בפשיטה תאד את אומץ הלוח שמות חחלליק משה עפרון (בלימן‭, (‬בן 28 מכפר אדיר. מבוגלי בי"ם תיכון חדש בת"א ובי''ס החקלאי _כדולי. במלחמת השחרור השתתף כמפקד בפלמ"ח ולחם בקרבות על תל השומר, חיריה, ג'נין, דגניה וננגב. תוך בדי שירותו בצבא היה מתפנה למחרשה ולעבודה בשדה לעולה במשק אביו ולפעולה בין הנועי בכפל, הניח אשה ושתי בנות. אליהו אוננו, נו ‭, 20‬יליד ת"א, בוגר _בן־שמן ומקווה־ישלאל_, בן יחיד לאביו. עמד לשאת אשה. היה הבל גלעין זיקים ועמר לחש־ חחלל בעול חודש מהצבא. ישראל פחו, נן ‭, 20‬מלחו־ בות. משה ליברזון מחל־אביב, אביו עובד ב"שילוב'י. קורט אמיתי, בן ‭, 20‬חבר זיקים, הוריו מתגוללים ברמת גן, יש לו אחות בת 17 בקבוץ בית השיטה. אביו עובד בביח"ל ‭,, ‬יצהר‭. "‬ צגי חורוגיץ, בן ‭, 21‬מזיקים. יליד לחובות שם מתגוללים חוליו ואחות בת ‭. 12‬מגיל צעיר חיה ב"ש־מד הצעיד" והיה מעמודי התווך של גלעין זיקים. משה שכטר בן ‭, 20‬מבית השיטה. אורי _לגז־או, בן ‭, 20‬מיל חנה ‭.. . ‬

שגילו חיילינו בקלי זה, שהיה מן הקשים ביותל, הן בגלל השטח החללי הקשר, והן בגלל. התנגדות פעילה שגילו כוחות האויב, באחד משלושת המוצבים שנכבשו גילה האויב התנגדות עזה והיה צורך להכנס בקרב 5_נים־אל־פנים, בו הפעילו חיילינו תת־מקלעים ולימונים מטווח קצל. בקלב זה נפלו מלבית הנפגעים מבין חיילינו. יחידותינו עגרו את הכפר ו'וו&אן אף נמנעו מלפתוח באש על תושביו, כיוון שקיבלו פקודה מפורשת לא לפתוח כאש על אזרהימ. פלחים שניקרו בדדכם של חיילינו נשלחו לחפשי. עם התחלת ההתקפה פתחו הילדנים באש מלגמות כבדות על כוחותינו, אולם, לאהל מספל פגזים נשתתקו הסלגמות בעמדותיהן, עוד נטלם הספיקו יחידותינו לשתק אותן. הלמטכ"ל נפגש עט הלוחמים שחזלו לבסיסם וביקל את פצועי הפשי־ " הגדוד התשיעי של הלגיון כפי שנודע לסיסלנו_, ־1מד מול הגות הישראלי התוקף, הגדוד התשיעי של הלגיון הערבי, הנחשב לאחד מטובי הגדודים של חייל זה. גדוד זה הובא כתגבורת לגזלת ירושלים והספיק להשליט את ההכנות לקראת פעולת תגמול ישלאלית, מועצת ההגנה הירדנית

התכגפה לישיגת חרוט נוכח הפאניקה הכללית והתעלעלות ה"מולאל'' בקרב יחידות הצבא ודר אוכלופיה הכללית, נתכנסה שלשום — לדבלי סוכנות "לויטל" — מועצת ההגנה העליונה _ב־לח לישיבת הלום בראשותו של המלך חוסיין, לשם דיון במצב שנוצל. קודם לכן, עלן המלך חוסיין ביקול בכפלים פוקין (סוף בעמ' ‭, 7‬טול ‭(1 ‬

⁨الضغط على "إلغاء" توقف الإرشاد. الضغط على "موافقة" أو أي مكان آخر تكمل الإرشاد⁩

⁨لإخفاء مربع المعلومات أو ضبط عرض المستعرض⁩

⁨لتكبيرالمستعرض⁩

⁨لتصغير المستعرض⁩

⁨الإنتقال للعدد السابق⁩

⁨الإنتقال لصفحة المعلومات حول العنوان- استعراض قائمة كل الأعداد⁩

⁨الإنتقال للعدد التالي⁩

⁨استعراض نتائج البحث السابقة⁩

⁨العودة لقائمة نتائج البحث⁩

⁨استعراض نتائج البحث التالية⁩

⁨الضغط على الزر الأيمن للفأرة من أجل استعراض الخيارات⁩

⁨إتاحة حالة رقابة الجودة⁩

⁨بدء القصّ⁩

⁨تقريب⁩

⁨إبعاد⁩