⁨⁨دافار⁩ - ⁨דבר⁩, 16 كانون الثاني 1952⁩ — המפעלים הכלכלים [⁨للمقال⁩]

המפעלים הכלכלים

"המשביר לצרכן* • על מנת לספק לציבור הפועלים ובראש וראשונה לחברים המאורגנים בתנועה הצרכנית צרכי טכסטיל וגלנ־ טריה, מכשירי כתיבה וצרכי חשמל, כלי בית ומטבח וכל שאר המוצרים שמשפחת הפועל זקוקה להם ואשר אין בידי אגודת צרכנית כל אפשרות לספקם — הוקם "המשביר לצרכן‭. "‬בארץ הוקמו לראשונה מחסני "המשביר לצרכן" לאספקת נעלים. עד עתה נוסדו ואושרו כאגורות שתופיות עיבעת מפעלים של "המשביר לצרכן" — בירושלים, בתל־אביב—יפו, בחיפה, בבאר־שבע, בנתניה בחדרה ובמגדל־ גד. לפי החלטתם של מוסדות התנועה הצרכנית עומדים לקוט בקרוב מפעלים נוספים בערים ובמושבות הגדולות. "המשביר לצרכן" בנוי על יסוד של שותפות בין "המשכיר המרכזי" ואגודות הצרכנים. הוא מספק תצרוכת ציבור הפועלים. הנחה מיוחדת ניתנת לחברי אגורות הצרכנים. _עוסקים עתה בפיתוחו על מנת שירחיב מסגרתו ויקיף את כל התצרוכת לכל אדם עובד בארץ. המפעל "לחמנו" משותף כיום "למשכיר המרכזי" ול"יחדיו'י תל-אביב. בא־ חד ליוני 1950 הונחה אבן הפינה לבנין רב־מידות למפעלי "לחמנו" על מגרש בן 7 דונמים באזור התעשיר החדש בתל־אביב. שטח הבנין הוא 3000 מ"מ ובו ישוכנו לפי שעה חמ‭-\‬ שה מפעלים ‭. - /‬ א) מאפיה גדולה, מודרנית ואוטו - מטית בכוח תפוקה של 30 אלף כגרות להם מסוגים שונים במעל"ע. זוהי המ - אפיה המשוכללת ביותר בארץ. ב) בית חרושת לאטריות, מקרונים ופתיתיט, כולו אוטומטי , בתפוקה שי י 150 טון לחודש‭. . ‬

ג) בית חרושת לביסקויטים, בשי־ ן טת תנור־סרט, בכוח תפוקה של 60 טון לחודש‭|. ‬ ד) מחלקה מיוחדת לאפיה זעירה עם ו?נור חשמלי ללחמניות, צנימים, עיניות וכוי. ה) מחלקה לממתקים קלים, וופלים וכוי אשר תתרחב בעתיד לביח"ל לשוקולד, חלבה, וסוגי ממתקים שונים. לכל המפעלים הנ"ל נרכשו המכונות והציוד והוחל בזקיפתם בבית, החרושת. בר בבר עם הקמת המפעל הגדול המשיכה בעבודתה המאפיה הקטנה — השכורה — ועקב הדרישה ולחץ האגודות לתוספת לחם התקשרנו זמנית עם מאפיה נוספת, כן החילונו לפתה את המחלקות לעוגות, ממתקים, וופלים, לחמניות וכוי. הפדיון של "לחמנו* תל־אביב הגיע בחדשי ינואר—אוקטובר 1951ל־‭92'700‬ ל"י לעומת ‭69, 200‬ ל"י באותם החדשים בשנת ‭. 1950‬גט המאפיה במג־ דל־גד, המשותפת ל"לחמנו" תל־אביב ו"שילוב‭, "‬התרחבה והגיעה לפדיון של! ‭38, 300‬ ל"י בחדשי ינואר—אוקטובר 1951 לעומת ‭12, 500‬ ל"י באותם הח־ דשים בשנת ‭. 1950‬ חגרה לגידול מפפוא של אגודות הצרכנים במושבות ו"שי־ לוב‭/'‬ תוך שיתוף פעולה עם המדור למשק הזעיר שליד המרכז החקלאי מטרת החברה — עיבוד שטחי בעל ושלחין!הון ההברה ‭30. 000 —‬ ל"י ז הנהלת החברה מורכבת מב"כ אגודות _הצרכנים המעונינות ומנציגי "שילוב‭. "‬ בחברה משתתפות 21 אגודות. ההשתתפות בהון המניות — בהתאם למספר המטילות, לפי חשבון של 60 פרוטה לכל מטילה. מם&ר המטילות ב־21 האגודות הללו היה ‭230, 000 —‬ בערך.

⁨الضغط على "إلغاء" توقف الإرشاد. الضغط على "موافقة" أو أي مكان آخر تكمل الإرشاد⁩

⁨لإخفاء مربع المعلومات أو ضبط عرض المستعرض⁩

⁨لتكبيرالمستعرض⁩

⁨لتصغير المستعرض⁩

⁨الإنتقال للعدد السابق⁩

⁨الإنتقال لصفحة المعلومات حول العنوان- استعراض قائمة كل الأعداد⁩

⁨الإنتقال للعدد التالي⁩

⁨استعراض نتائج البحث السابقة⁩

⁨العودة لقائمة نتائج البحث⁩

⁨استعراض نتائج البحث التالية⁩

⁨الضغط على الزر الأيمن للفأرة من أجل استعراض الخيارات⁩

⁨إتاحة حالة رقابة الجودة⁩

⁨بدء القصّ⁩

⁨تقريب⁩

⁨إبعاد⁩