⁨⁨על המשמר⁩, 29 أيلول 1949⁩ — ⁨Page 1⁩

ן I לבית _םזרע ‭I I‬ ש ‭i m !‬ | שאו ברכה - נרכת אחים ‭| I‬ לעמל ולרעיון I ‭! 1)1‬ ‭i i‬ ן ©יריד! i ו : ‭s1H₪_«_st1EH_13ms_)11Em=1_tran5_f1i3111_a!_K;1''s1I _'_?i "" l, l5, IISIll - m5ulsl"sl " ‬

| _מפמת הפועלים המאוחדת / סניה חיפה s | הערכ כשעה 8 כמועדון, ברח' שפירא 5 ‭| _JTOMH JOTU* |‬ ה ‭I *1_'_30‬ _גוזשתתפומ הפעילים _גטקוטוו!_העכודזיו ‭| 1‬ על הנושא־ _תפסידנו בשעה זו I ן יפתח החי מאיר | יערי

‭"!‬שיבת _ר‭3«‬_נום של‭" | ran - 11110181‬ < תפתח ביום ששי ד, ־‭30. 9‬ בבית | קשת. < על כל חבר להביא שתי שמיכות ו־500 מ | "י להוצאות כלכלה. !המזכירות הארצית ן

‭u1s1aa111a11s111=1f1=111s111HU1£u1s111=11_Em=»1=11«="1=1»=1»_311=_^‬־‭1£1ne1u‬ | לקיבוע מזרע | למשפחתנו ולכל ידידינו | ביום חג יובלכם 1 שאו ברכה i | חיפי _־ _יעכןג _ועיגו ונ‭««‬פהמז

התביעה בעינוי• עומדת _החלטןן הוועד" הפועל של _ההםתדרץ_* בעניין _אינדגס יוקר _המזזד!היא _גייטוי לרתיעה _משריין מצד טפא"י. ורתיעה ןן ‭_$ < _?‬ מעצמה היא כאה. היא ©דל &א»קפ של המוני הפוע־ לימ על שכר עגודה הוגן ונגד _ןןןוורדה המלאכותית של האינ־ ד_*פ‭,, ‬יהד עפ זאת עלינו לדקת, גי אין הנ&יגה הזאת והפש־ רה" המוצעת כתוצאה _" ממנו מבטיהות את ענייני הפועל. יותר מאשר יש כאן וויתורים כאץ עשיית _רושפ של ווי־ תוד?ההחלטה ההדשה של הוועד" הפועל מאשרת, שיש טעם ויש תכלית למאכל, של פועלים;אולם די! התמדה גתפיעה הצודקת נושאת כה

ערוכה לכןכלתה _ולהפטחה אמיתית של רמת"ה"י הכועליפ. עצם הקמת וועדה מיוהדת ע"י הוועה"פ לשם "בדיקת יסודות האיגדכם" גאה כתשובה על מחאות פועלים נגד האינדכס המסו־ לף. לאמיתו של דבר, היה זה מתפקידו של הוועה"פ לעמוד על המשמר ולהתריע מד השיבושים בחישובי האיבדכם לרעת הפועל. הוא צריך היה לעודד את הפועלים לתבוע את התיקון. אכן, הוא צריך היה, חייב היה, אך — לא עשה. משלא מילא הוועד־הפוזנל את תפקידו זד, נטלו הפועלים עצמם את המשימה על שכמם. ורק לאהר שהפועלים במקומות עבודה רבים נתנו ביטויי למרירותם העזה, הסכימו נציגי מפא"י בוועד־ הפועל לבדיקה מחודשת של האיג־

דכס. עם הקמת הוועדה התברר ללא כל צל של םפק, שחישובי האיב־ דכס געשו באופן בלתי־נכון והקטינו באופן מלאכותי את תוספת היוקר המגיעה לפועלים. הוועדה הכירה בעובדה הזאת — ואחריה הכיר בה גם הוועד־הפועל, מכאן ההחלטה לתבוע מהממשלה לערוך י בדיקה יסודית כדי לקבוע "בסיס" הדש להישובי האינדבם להבא. אבל הביקורת מצד חברי מפ"פ הוכיחה, שאין כאן אלא וויתור למראית־עין בלבד לתביעות הפועלים. כי בסים נכון יותר לחישובי האינדכס יבטיח חישוב נכון להבא, אבל נקודת המוצא לחישובים אלה ישמש המצב הקיים ושכר העבודה הקיים, שהוא נמוך ממה שמגיע עפ"י רמת המ־ _דוירים הקיימת. כדי לענות על הביקורת הזאת, באה הצעת לוביאניקר. • אם החקירה החדשה תוכיח, שאמנם ל‭'"‬בםיס" הישן לחישוב האינדכם פגע בפועל, יוחזר לו ההפרש "באופן ריטרואקטיבי‭. _"‬ לצערנו, אנו חייבים לקבוע, כי אין ממש בהצעה הזאת. אם תוספת היוקר הקיימת לא התאימה למידת _ההתיילורות, הרי שהמסק-

נה המשתמעת יכולת להיות דק אחת: שהפועל קנה _פחות מיצר־ בים _בהשוואזו לשנת "הבסיס" (שנת ‭(1939‬ וחיפש מיצרכיס זו־ לים יותר וגרועים יותר מאלה הכלולים ג"בשיס‭. "‬חקירה חדשה יכולה איפוא רק לקבוע את העובדה הזאת בלבד. לכן אין לראות בהחלטה "לתיקון ריטרואקטיבי" אמצעי לתיקון אמיתי של האינ־ דכס הקיים, אם כי אין כל ספק שלפי מידת ההתייקרות האמיתית מגיע לפועל פיצוי לא־מעט לעומת התוספת שהוא מקבל עכשיו. החלטת ההסתדרות מנחמת את הפועל בפיצוי שיינתן לו בעת, יד לבוא — מבלי שיהיה בה ערובה ממשית, כי אמנם יינתן הפיצוי , אפילו לאחר תשעה חודשים. הד־ ג;ד הממשי היחידי , לפי שעה, הכלול כהחלטת הוועד־הפועל היא העובדה, שגס חברי מפא"י דאו עצמם אנוסים להודות בכך, שה־ אינדכס הקיים הוא אינדכם לקוי. תביעת מפ"ם לבדיקת ליקויי האינדכס הקיים ולתיקונו מייד מוסיפה, איפוא, להישאר בתוקפה: היא בעינה עומדת. צדקתה ודחי־ פותה לא נפגמו ע"י החלטת ההסתדרות, אלא אך חוזקו והוכחו לעיני־כל. ‭J&‬ ה.

mm ויש־

חיפה, יום ד‭—. '‬ במיברק שהגיע היום לכאן נודע, כי ביום ג' מתה בבית־חולים בשטר_»ם* בורג שבצרפת טונקה זינגר, אשתו של מנדל זינגר. המנוחה היתה ידועה בהיפה בפעילותה הציבורית. ייסדה וניהלה את ד'מ• עון לילדי החיילים בכפר יחזקאל ואת חברת"הילדמ "עמל" בהיפר‭., ‬ יליות ממבינה, גרד, שנים רבות בווינה. בעלה השכלה יהווית וכללית. היתה פעילה בתנועת העבודה הציונית ועוזבת נאמנה לבעלה בפעילותו '־וצי־ בולית. עלתה אוצל, עפ משפחתה כש־. גת ‭. 1935‬ בשנתיים האחרונות חלתה ובעצת הרופאים יצאה לפני כחורש לצרפת. הגופה תובא ארצה בעוד שביעיי0 בערך ב"קדמה‭. "‬ השאירה בן יחיו, חגר _מעמויהןימק‭_i, ‬

‭... ‬ ך

הוועד־הפועל שד ההסתדרות מודה _שהאי1דכס מסולן* אבל מחליט לדרוש _חהירה שתארך לפחות חצי שנה בינתיים"ווס_3א" חלק מהשכר בידיי הממשלה

»את כתגנו תל י אפ יכ, יום ד‭-. '‬ כה אחד החליט חיוג הוועד • הכועל של ההסתדרות לתכוע מאת הממשלה את _הלןטתה המיידית של וועדה, שיוטל עליה לכדוק מהדש את אינדכם _יוקר־המהייח ואת גורמי חחישוכ_, ולשתף בוועדה זו את נציגי ההסתדרות. לעומת הסיכום המשותף הזה, הוחלט בקולות מפא"י ‭24 —‬ לעומת ‭— 16‬ שעד לקביעת הבסיס החדש לחישוב האינדכס, שיופ־ על רטרואקטיבית (אבל לא נקבע ממתי) — "תקפיא הממשלה אחוז מתאים מסכומי ההורדה העתידה (שתחול כ־15 באוקטובר) ומםכו־ מים אלד, ישולמו ההפרשים שיהיו לטובת הפועלים" (כמובן, אם יהיו כאלה, לאחר שייקבע האינדכס החדש‭. (‬ פירוש ההחלמה הזו של מפא"י היא הפעלתה האוטומאטית של "הגימטינה" על שכרו של הפועל ב־5ו באוקטובר. לפי סיכומי המחלקת _הסטאעיסטית הממשלתית על ה"הוזלת _שזזלה _ביוקר־המדו־ ייה ב־3 החודשים האחרונים‭/'‬ יש להניח, כי ב־15 באוקטובר יוס־ חת שוב שכת של הפועל _ב־ן2 עד 3 לירות, נוסף להורדה של ‭2. 250‬ ל"י שחלת ב־5ו ביולי‭... ‬והיד עוד נטוייה" להורדה השלי־ שית, ב־15 בינואר ‭, 1950‬כי בדיקת " האינדכס שעליה הוחלט תימשך לפחות _מחצית־השנה.

כוונתה של הפיםקה הסתמית — "הממשלה תקפיא אחוז מתאים‭—"‬ היא להכניס לקרן מיוחדת, שתו־ קם ע"י הממשלה‭40—33, ‬ אחוז מההורדדו הבאה. יוצא, שגם אם יחול אי־פעם תיקון באינדכם, אפשר יהיה להחזיר לפועל במקרה הטוב ביותר משהו למעלה מלירה מסך־הכל של 5 לירות בקירוב, שיורידו משכרו ב־15 באוקטובר. ההצעה הנגדית ההצעה הנגדית של מפ"ם היתה, ש"הוועד־הפועל יתבע לשלם לפו־ עלים לפי אינדכם מתוקן, שיתב־ טא בתוספת של 32 נקודות לפ־ חות, בהתחשב עם בדיקת האיג־ דבם על־ידי הוועדה הממשלתית ב־‭, 1948‬אשד סיכמה אז ברוב מכריע, כי האינדכם הנוכחי מסולף לפחות ב־32 נקודות, וגם בהת־ חשב בסיכומי הוועדה ההסתדרותית ב־‭, 1949‬על קיפוח שכרו של הפועל בעשרות נקודות‭. " ‬

רתקן במידת־מה את העוול פירושה המעשי של הצעת מפ"מ — תיקון ב־32 נקודות — הוא להחזיר לפועל ב־15 באוקטובר 3 עד ‭3. 500‬ ל"י, ולאו להוי ריד משכרו ‭2. 500‬ עד 3 ל"י , ול־ הקפיא חלק מההורדה "עד לחשבון" — כהצעת מפא"י. קבלת הצעת מפ"ם היתד, מתקנת במידת־ מה את העוול שנגרם לפועל עם ההורדה הראשונה של ‭2. 250‬ ל"י ב־15 ביולי. אך הצעת מפ"ם נפלה, כאמור, ב־_16124 קולות. והדי הנוסה המלא של שתי ההצעות העיקריות. הצעת _לוב־אניקר(מבא‭('"‬ הוועד הפועל מציע לממשלודישראל, שתחליט על ההסור הבא לתקופת־המע־ בו, עו להפעלת האינדכס החדש: א. עם קביעת הבסיס החדש לאינדכס־ היוקל — יופעל האינדכס _ריטרואק־ סיבית לכל תקופת־המעבל, וייעשה הישוב תוםפת־היוקר _עליפי סל' הצריכה, שייקבע לפי הבסיס החדש והמהירים שהיו _ונרשמו בתקופת־ המעבר. ב. אם יתברר, שקיים הפרש לסובת הפועלים, בין ההוללת שחלה בתוספת היוקל בתקופה זו ובין המי חוייב על־פי הבסים החדש — יוחזר ההפרש לפועלים. ג. כדי להבטית את החזות ההפרשים, תקפיא הממשלה אחוז מתאים מסכומי ההורדה, ומכספים אלה ישול־ (המשך בעמוד 4 טור ‭(8—7 ‬

מו&ד לילדים ?ןשי-חינוף. יחברת "נעורים‭, "‬מוסד לילדים קשי־ הינוך ועבוייניס בבפד־עבודה שבגוש _תל־מוגד, מתארגנת מתוש. למר נתמנה כמנהל המוסד.

סיום _rwinn ושינו‭G'p'niiii! ‬

מאת כתבנו ת ל ־ א ב י ב‭—. ‬ ההרשמה לשי־ _כון וותיקי ההסתדרות בתל־אביב והסביבה נסתיימה. מתוך 3700 שאלונים שחולקו מטעם וועדת השיכון של מ. פ. ת"א, הוחזרו לוועדה רק ‭. 3400‬כאלף חולקו ברמת־גן' בני־ברק, חולון _ובת־ים. מםפליפ אלה אין בהם, כמובן, משום ביטוי־אמת לשאיפה הגוברת בקרב צי־ בור הפועלים להיחלץ מתנאי הדיור הקשים. אף על פי בן, לא עלה מתה ההתעניינות בשיכון זה, כפי ששיערו מקודם. כמד, גורמים השפיעו על ירידת ההתלהבות. בין אלה יש לציין את בעיית המרתק של מקומות השיכון מן העיר, אשר יטיל על בל משתכן הוצאה כספית גדולה ויגרום לו _ביזבוז זמן רב וכן את הליקויים בבנייה. שמענו, כי המועמדים לשיכון תקיפים בדעתם, שמן ל'ל'כלח להכניס תיקונים בתוכנית הבנייה. (בקשר לבעיית זו, תופיע כיוס ו' (מחר) רשימת כתבנו י. י מ בו ר, העומדת על הגורמים האחראים. _לןןוכגית הגרועה של שיכון הוותיקים‭. ( ‬

‭_niinnn mm‬ n ה‭!3‬לי ‭011 _0‬ ו!־5ו»סשנו

לסר»_ח ‭" '"1wn 313'P_11, ‬

מאת כתבנו תל־אגיכ, יופ די‭-. ‬ עפ התקרבות ה־15 כאוקטו_3ר, תאריך פו ייקבע מהדש שיעור האינדכפ, גו3דת שוב ד, מ־ תיהות כמקומות העכורה. אפ היו פועלים שהשלו את עצמם, בי לא תבוא הורדת שכר נוספת, לאחל שגם ההוללת הקולמת פגעה קשה בר־ םת־הזדים של ההמונים, הדי בא הדיון האחרון בוועד־הפועל והוכיח, די שוב צפוייד, הורדה רצינית של השכר. יש לציין, של'לאשונים לתסיסה היו עובדי מוסדות ההםתדלות (שמא מתוך כך, שהידיעה על הידידה הגיעה אליהם במוקדם, בהיותם קלובים יותר למקום שם "מתבשל" האינדכס‭. (‬עובדי ההסתדרות — שהם בדובפ הגדול הבלי מפא"י "אווקים" — טוענים, כי הו־ ללה נוספת בשיעול של ‭3—zV2‬ ל"י לחודש תפגע בהם יותל מאשל בפועלים במשק הפרטי, שלהם נשארת‭—, ‬ לפחות להלכה — האפשרות לתקן את שכום בווך אחות או לקבל הענקה בווך "קנונייה" — כלשון מפא"י — עם המעביוים. ואילו עובדי ההסתורות נאלצים לשמור על "אות החוק‭. "‬ יצויין, כי היו מקרים בהם פנו חבוי מפא"י ממוסדות _ההפתדרות לחב־ ריהם ממפ"ם וביקשו . לעשות משהו" נגד הורדת השכר‭.. . ‬

תל־אביב, יום די‭. —. ‬הבחירות למועצות המקומיות ייערכו ביום 1 במואב‭1950. ‬ ־י‭"_^‬עככד‭. ?‬מסר שר־הפנים, מ, שפירא, בישי־ בת יושבי־ראש וועדות הבוזייות למו י עצות המקומיות, שנערכה היום בקריה. כן הודיע השר' כי לא ייערכו בחירות לאותן המועצות המקומיות שתקופת כהונתן אינה מסתיימת בינואר ‭. 1950 ‬

לא ייערכו הבחירות למועצות הבאות: בני־ברק, כרכור, רעננה, אזור יזרעאל — שתקופות כהונתן של מועצותיהן מסתיימת בסוף 1950 או בראשית ‭. 1951‬ הבתירות למועצות ה: ומעת של דמת־גן ובת־ים לא ייערכו לפני אפריל ‭— 1950‬ שתוא מועד סיום תקופות כהונתן. הבחירות ביאנואר 1950 ייערכו למועצות המקומיות הבאות ;גבעתיים, הר? צ?יה, הדרה, חדרה כפרית, _הולון, יק־ נעם, כפר אתא, כפר־יונה, כפר־סבא, מגדיאל, נהריה, עפולה, פתח־תקוד, כפרית, קרית מוצקין, קרית עמל, ראשון לציון, רחובות. כן יתקיימו בנובמבר ש. ז‭,. ‬בהתאם להוראות הכלולות בצווי־המועצות המקומיות, הבתירות במקומות הבאים: במטולה — ב־14 בנובמבל s ביסור־המע־ לה — ב־15 בנובמבר!במגדל — _ב־16 בנובמבל ‭? , ‬ בשבי־ציון — ב־22 בנובמבר‭-, ‬- בראש־פינה — ב־23 בנובמבר!בל־ מתיים — ב־6 בנובמבר. פנקס־הזיהוי הממשלתי ישמש

כתעודה יחידה שלפיה יוכל הבוחר לזהות את עצמו בשעת ההצבעה. דין היידים וחייליפ משוחרריפ חיילים משוחדים — דינם כרין האורחים — הוליע בישיבה _בא־כות שר־ הבטחון, סגן אלוף קלמן קום. על וועדות הבחילות להכניס את ד'חייליט j המשוחררים בעלי , כות־בחירה בפינקס הבוהריס, על־יסוד _החו שבאפשרותו להשיגו, רשימות _החיילים־הבוחריס יועברו ליושבי־ראש וועדות הבחירות לבדיקת _זכות־הבחירה‭). ‬ל. נו. נו‭(. ‬

כנופיות _. הנקם־הקדוש" פועלות בצפון הארץ

מאת ירמיהו שמואלי, כתבנו בגליל צ פ ו ן" ה א רץ, יום ג‭_ . '‬ כנופיות;קנדקדוש" פועלות כעי הנראה ‭&»‬ון הארץ ומטרתן לרצוח _ולכגוע ע"י שוד וגניבות " גדולות כאותפ הזןדביפ ששיתפדפעולה עפ היהודים כענייני קרקעות או קיימו אתפ כל מגע אהר.

עובדה זו, שאיננה כלל־וכלל חדשה, מתאשרת מדי־יום־ביומו, המשטרה וגם אחדים משלטונות הצבא, מנסים להתעלם מהסכנות הצפויות מתופעה זו, ומס־ בילים לעצמם ולקהל את המקלים האלה כמקרי־שוד רגילים, ובמקרה הגרוע ביותר — כרצח הבא כתוצאה _מקטטה עם השודדים, קצין גבוה, הממלא תפקיד חשוב _במערכת־הבטהון בצפונה של הארץ, הודה בשיחה אתי, כי לכל אותם המקלים דקע מדיני. רצחו מוכר קרקעות אחד מהמקרים הבולטים ביותר היה הרצח בכפר תמרה, לפני שבועות את־ דים, כשאלמונים "חיסלו" את ג ־המד עלי םעוד, ע רבי _ששיתף־פעולה עם השלטונות היהודיים והיד' מראשי מארגני הקניות של אדמות בשביל הקרן־ הקיימת.

פסחו על ה. בשרים" מקוד, שני , אף הוא בין הבולטים ביותל, היה השוו הגוול בכפר דיל־אל־ עםאד, שעל כביש עכו—צפת, בו נגנבו _כ־80 ראש־בקר מהכפר. השודדים פסחו על חצרותיהם של אותם הערבים, שאיי נם _ממשפחחו של השיך _דאבאת, מוכי תארו של הכפר. אחיו של דאבאח, הנמצא בלבנון, הוא עשיר מופלג ואינו זקוק כלל לביזה. נכתותו במקום בשעת השוד כמפקד הכנופיה, אינה יכולה להתפרש אחרת מאשר לצון לנקמה, לאחר שאמר כבר בהזדמנויות שונות, כי אתיו בגד בעמו ושיתף־פעולה עם היהודים. גברה המתיהות עול מקלים לומים נלשמו ביומני־ המשטרה, אבל בכל מקרה התייחסו לכך כאל מקרים רגילים של גניבות, או רצח יעל רקע אישי, בלי לראות את

הכוונות ‭:(‬מדיניות. המתיחות _בצפונה של הארץ גדלה והולכת, ונוצר גפ הרקע הנוח לשמועות למיניהן. כך, למשל, נפוצה לפני כשבוע שמועד" בי שני נוטרים יהודיים נחטפו, אך במהרה התברר, כי אין אמת בדבר. על המקרה נמסל בגליל־המערבי כאילו פאטרול של שני שוטרים, שיצאו לסיור בסביבת שפרעם, נעלם ואיננו. על־כל־פנים בלול, ני אלו תופעות־ לווי לעוגלה, , הסתננות עבדה את ממדיה הקודמים. מסבירים עובדה זו בעיקר ע"י התקרבות ההורף, המאלץ המוני פליטים לחפש לעצמם מהסה. ביישובי הצפון דורשים, כי תיעלך הקידה מדוקוקת לגילוי עקבות הכנופיה !ייעשו צעדים נמרצים ביותר לחיסולה.

₪נוו‭nurcn!‬ _יחשדם!ותחילו! ‭!TfiI'Difl MTU ‬

ירושלים, יום די‭—. ‬ ד"ד גרנות, יו"ר החברה הכלכלית למ־ ען ירושלים, ירצה היום במסי־ " בת עתונאים על פעולות החברה, שנוסדה לפני שנה ומחצה ואשר משתתפים בה בין הייתר, הסוכנות, הקרן ־ הקיימת, ההסתדרות ועוד מוסדות. הוא הודיע, כי לאחרונה הסכימה הממשלה להשתתף בהון החברה ב־25 אחוז. מ. שטנר, המשמש מנהל בפועל של החברה, מסר כי גם העירייה תשתתף וכי לאחר ששופל המגע בין ירושלים וייתר תלקי הארץ והובטחת הספקת המים, אפשר לגשת להקמת מיסעלים בירושלים. החברה תעסוק בהקמת יישובי עולים, מרכז מסחרי בעיר, בניינים שונים ובכלל זה בניין לקונגרסים. שר־האוצר, א. קפלן, שיגיע ביום ה' (היום) _לילושלים, יקיים פגישה עם מנהלי החבלה. אחה"צ ישתתף בהנחת אבן־פינד, לבניין לתעשייה ומלאכה וב־ _קבלת־פניס בעיליית ילושלים.

הכנסייה _חקתולית מעבדת _תןכנית־םשנה לירושלים

_מהכחגים _להידוק מעצר עגל ‭_13?‬יות־"תד _לורים מאת ?אכ לקוויו/ כתבנו בילושלים ירושלים, יום די‭—. ‬ נשלמת והולכת תוכנית אלטרנאטי־ בית המעובדת על־ידי שליחי הכנסייה הקאתולית ונציגי המעצמות הנוצריות, בדבר עתיד ירושל־ם. לאחר שוועדודהפיום הציעה את תוכנית המאכםימום של הוותיקאן, מעבדים עתה את תוכנית המי - נימום, לאור העובדה שחלה תזוזה מםויימת בשאלת נציג האו"ם לירושלים, אשר כפי הנראה לא יבוא לכאן לפני הדיון בעצרת האריס, וייתכן שאף לא יבוא בכלל.

כך חושבת הכנסייה _הקאתולית להגיש, בעזרת המעצמות הנוצריות, הצעת־פשרה שנייד" שתבטיח את האינטרסים שלה ותת־ קבל על דעת הערבים והיהודים. יש בין החוגים האלה של "הכנסייה הלוחמת" קנאים, המתגעגעים ממש לת־ קופת מסעי־הצלב ולאותם הימים מלפני 650 שנה, כאשר צבא טנקרד הגד, על מיגוש הרוסים וגוספריד מבוליון נתן לחיילים שהיו ליד שער שכם פקודה להסתער ולשחרר את המקומות הקדושים. אולם אלד, אשר קובעים את מדיניות ד-וואתיקאן, אינם מודרכים באותה מילה ע"י רגשות והם יודעים יפר' לקהת בחשבון את המציאות של היום. _הריכ כין הפגפיות השמות כפי שנמסר לי ממקורות שונים, המיכשולים העיקריים, לדעת ההוגים הקאתוליים, בדרך _למישטר בינלאומי הם;אם גם יוחלט על תוכנית זו, יהיה צולך בצבא בינלאומי קטן להג־ שמת התוכנית, ואין להנ'ה, כי הדבל אפשרי _מבחלנה מעשית. כמו־כן יש לחשוש, כי לא תהיה אחדות דעות בין הכנסיות והמעצמות השונות בשאלות הביצוע. עיקרי התכנית האלטרנטיבית מה היא, _איפוא, _התוכגית האלטר־ נאטיבית י בפי שנמסר לי , נכללות בה בין הייתד הצעות אלו: א) תוקם וועדה קבועה של האו"ם לטיפול במקו' מות הקדושים, שמדינות 'שואל ועכו־ הירדן יהיו כפופים לד. במישרין!ב) (המשך בעמוד ‭, 4‬טור ‭(2 ‬

_בתי־הויקוס מופעלים היום

מאת דג שוכל _? כתבנו בהיפר, היפה‭-. ‬ כפי שנודע לנו, תופעל היום _בכתי־חזיקוק _שפמפרץ חיפה אהת משלוש יהירות הזיקוק, לשפ ייצור דלק, לאהד שהגיעו הנח כמויות נפט גלמי בדרד היפ מאמריקה הדרומית. בתי־הזיקוק מעפיקיפ _פיופ למעלה מ־600 פועלים ופקידיפ, יהודיפ וערכים.

מיספר פועלים נוספים נתק בלו לפני כמה ימיפ, פועלים חד־ שים במיספר גדול יתקבלו אם י , ופע‭,, '‬גם שאר שתי יחידות הזיקוק. בשעתו, כשהמפעל עבד במ לוא הקיטור, העמיק 2000 עובדים, בתי ־ הזיקוק, שבהיקפמ כיום מסוגלים לייצר 4 מיליון טונות נפט לשנה' רציפות עבודתמ תלו־ ייד, בהבאת תוספת נפט גולמי. העובדות בימים האחרונים מעי־ דות, כי הבאת _חומר־גלם אפשרית גט שלא באמצעות צינור חברת _נויט עיראק.

‭s'Tpa‬ _לאידגון על"ה יצא!לתורכיה

_תליאביב‭—. ‬ לפני שבועות מיס־ פר יצא לתורכיה, מטעם משרד העלייה, קצין־עלייה, אשל נתמנה בינתיים לתפקיד של סגן קונסול. עתר, נשלח לתורכיה ד"ר _אלבלט ברכה, שישמש עוזר לקציןיהעלייה ווופא־אמון לצווך ביקורת רפואית של העולים. כיווע, גברה בזמן האחלון העלייה מתווכיו, ומאז קום מדינת־ישואל ועל היום עלו מאלץ זו 25 אלף יהודים,

מ!_שב־עולים התנדול ליד _ב3_יעו _עזד‭;<3 -, ‬ר=_עי‭:1‬ע באר־שבע‭—. ‬ לשטח המיועד להתיישבות בנגב עלה אתמול חלוץ אירגון־עולים, _מיוצאי צ'כיה, טרנסילבאייה והוגגאריה, זהו ישוב ראשון בתש"י ושלב נוסף בפיתוח הנגב. המקום נמצ_& דרומית לכביש עזה—באר־שבע, במרחק 15 ק"מ בואכה באר־שבע.

היישוב ימנה 100 משפחות חקלאיות ו־20 בעלי־מקצוע. כל •משפחה תקבל שטח מרוכז ליד הבית, בן 25 דונאם, ונוסף לנ:ד חלקה נפרדת של 5 דונאם למטעים. תוכנית היישוב משתרעת על שטח של 4000 דוגאם, ומקיפה שתי גבעות לאורך הכביש. ליד קוו־המייפ הראשי קוו־המיים הראשי, בקוטר של ‭, 24" —20"‬אשר יוביל את המייס ממרכזי השאיבה במוחלקה לבויבות _המאםםות בבאר־שגע, יעבור ולך המושב ויספק לו את _מייההשקייה הולושים. _חבות־"מקווות" עוסקת כבו בהוצאה לפועל של קוו זה, בהתאם לחוכ־ נית הכללית של מיפעל־ההשקאה שלב ‭'3‬ בנגב. 120 בניינים כמקופ כמקום מוקמים־והולכים 120 בניינים וכן _מייני־ציבור שונים, כגון נ?רפאה, צוכגיד‭", ‬ בית־הוועו וכוי. האירגון טונה 120 משפחות ומש־ תייך לתנועת המושבים והאירגונים. _חלוץי_^האלגון ‭25 —'-‬ _דאשי־משפחה, עלו אתמול למקום, לקחת חלק בהקמת הבניינים שם, שאר חברי האירגון יעי ברו למקופ _גקרוגי המוסדות המיישבים, המחלקה להתיישבות של הסוכנות והק־ רן־הקיימת, עוסקים עתה בתיכ־ גון עוד 3 יישובי עולים בנגב. כל היישובים הללו יהיו נזונים מצינורות מיפעל־המים בנגב, ההולך ומוגשם.

מתחדשת העלייה _מסיז האח

תל־אביב, יום די‭—. ‬ בתקופהרונה נתעוררה שוב בעיית עלייתם של יהודים ממין, בעיקר משאנתאי, טיאנ' טסין והונקונג. נראה, כי לא כל היהודים אשר ניתנה להם _ההזדמנומ לעלות בזמנו, עלו בימי שלטון הממשלה הלאומנית. עתה גברו שם שוב סיכויי ד, עלי‭?>‬ן, לאוד מצב מיוחד זה _שנתלשה, מינה משוד העלייה את אביש קצין עלייה בשאנהאי והוא יתחיל לכהן בתפקידו בימים הקלובים ביותר‭. 7). ‬מ. נז‭_(. ‬

ה_11י1ו־ עוצו עו‭Q'unoa _01‬ ™ינתיישו*ןל

ילושלי_* יום ד‭—. ‬ עלבים מספר נעצרו ע"י המשטלה בג'נין באשמת רעול — מוסר היופ "אז־ דיפאע‭. "‬ החקירה מתנהלת בסודיות, ולפי אותו מקור - _נצטוזה "הלגיון־העדבי" במשולש לעצור את נל המסתננים ממדינת־ישראל ולהביאם לחקירה.

‭_1E wmm nTnii‬ המיל ־ _rapiMi

חיפה‭—. ‬בעיות הימאות העב־ דית בשעה זו ופעולותיו של הח־ בל ־ הימי י־ לישראל בעתיד יועלו לדיון מקיף בוועידתו העולמית הראשונה של החי"ל, שתתכנס בחיפה בימים ‭25—24‬ באוקטובר. ישיבת־הפתיחה תתקיים על פ"פונד, של האוניה "קדמה‭, "‬בהשתתפות שרי־ הממשלה וחבוי הנחלת הםוכנות. לג?ח־ ות-היום יקוימו המונים באולם בית יוווי־היס. בוועידה ישתתפו ב־200 ציר, מהארץ ומםניפי ההי"ל בתפוצות. פעילי החבל? הימי־לישראל בארה"ב, _דוום־אפייקה, צרפת, אנגליה ואוסטרליה, הודיעו בבר על השתתפותם בוועידה.

יחידה כהן מונה מ»ו»ו שלופ חיש• היא יכהן ביהשליפ‭.. ‬ ו. ייןיר, מסוכנות ה"פובק»י‭_^ »^"-‬ _דזן7 טס אתמול למוסקבה, בקשר להסדר המשלוהים של הדרג?הסובייסיימ _לממדןיי'

אבן תומך _ב_^_יגנוז נציג הלבנון לדחיית הךי_!_ן בבעיית ירושלים

לייק־סאנסס‭-. ‬ נציג אפא אבן, תמך בישיבת _הזזגי ‭_, ™ _^‬ גית של עצרת או"פ, גיוס ג־' ‭. ""‬ על גציג הלבנון, להקדים 3י ‭1, ‬ *ל הוועדה בהצעות ד, פ>יי" עי גוית של _ח»ש ‭, mBSjran‬ ל_8ני הדיון !_בעית ירושלים.

הצעת התיקון של נציג חלמון _לםור־היומ נתקבלה ברוב של 40 קו־ לות גגו ‭, 12‬_וי5 נמנעים. גער הוזי• קין הצביעו נציגי הגוש המזוהי, מוי? נות־עוב, מוינומ אמריקה הלאטינימ ונציג ישראל. מ. מ‭1. ‬ז‭(. ‬

בעיות _אסבקה !קיצוב בישיבת הממשלה

ת ל־ א ביב‭—. ‬ בישיבה השבועית של הממשלה, ראשונה בשנת תש"י_, ניוונו בעיות האספקה והקיצוב ו"נת־ בווו הישגי תוכניתה של הממשלה _, והקשיים שניתקלה בהם בביצועה‭— , "‬ מוסרת _לשכת־הצתוגות הממשלתית, הממשלה תסכם בילו זה בישיבת‭, ', ‬ הבאה.

‭mB _"30a‬ כביש ‭m*amn - _nim ‬

אילת־ ה שח ר, יום ד‭'. ‬ -י שביתתם של העובדים בסלילת כביש מנרה-־משגב־עם הופסקה אתמול, לאחר ש־15 הפועלים, אשר פוטרו בראשית השבוע, הוחזרו לעבודתם. כעבודת הסלילה מועסקים ע"י "םו־ לליבונה, יתקבלו כפועלים יציבים בסו־ שים. תגאי־העבודה גרועים, מאהר שת־ נסיעה למקום־העבודד, גוזלת מהפועליה אדבע שעות וחצי ליומן העובדים בתר רת מתלמויפ מקבלים רק לירה אחת ליום, במקום לילה וחצי , שהובטחה להם!כן התחייבה מנהלת המפעל לש־ לם 160 פרוטה בעד כל מטל, ומשלטון רק 150 פרוטה, המנהלה דורשת מן הפועלים, לעי בור לעבווה בקבלנות ~ אף־על־פי שקצב העבודה משביע את רצון המז־ מינים. פיטורי 15 הפועלים, אף להט לא היתה כל הצדקה, כיוון שהעבודה מצוייר" עד כדי דעפיי‭-, !‬ פועלים‭_[... ‬_ןנלים‭. _(‬ שבאו מעבר לגבול.

‭immn -'_j nmn‬ ‭fllJI'S_?‬ _כ_33על• ‭n"13n ‬

תל ־אב י ב, יום ד‭— , '‬ עלי הנהגת משטר של קביעות לפועליי הבניין החליש מרכז _הכחזמד. פועלי הבניין, לפי ההצעה, שתובא לאישורו של הווער־הפועל, יוענק לכול הפועלים העובדים ב"סולל־בונה" למעלה מ־5 שנים מעמד של יציבותן ואילו _חפוע־ לים שכ־1 בינואר ימלאו שנתיים לעבודתם _בפדב — ייחשבו כבועלי‭_!. ‬־' יומיים קבועים (הס יעבדו בתנאי שנר שווים עם היציבים, אולם לא ייהנו מכל הזכויות הסוציאליות‭. [‬ כן קיימת הצעד‭), ‬שלא קיבלה הב במוכז‭, (‬כי גם פועלים וותיקים שבגלל סיבות שונות לא עבדו בוציפות בפר ללבונה, יתקבלו כפועלים יציבים בפו־ לל־בונה. ג‭»3 _6‬שק הפרטי אף במשק הפרטי, שלא ידע עו נד. יציבות מהי, יידרשו הקבלנים להעניק לפועליהס העובדים למעלה מ־5 שנים זכויות, מהם נהנים יציבי "סולל־בתה" ואילו הפועלים, העובדים למעלה משנ־ תיים אצל קבלן אחד — ייחשבו בקבו' עים (הזכויות הסוציאליות יובטחו לסוג זד, של עובדים ע"י קרן הביטוח, כמו לפועלים הזמניים‭. (‬ נודע, כי בין הקבלנים רווחת הדעה! שאפשר להבטיח את קביעותם של הפו־ עלים ע"י שיטת "אהריות קולקטיבית‭*'‬ היינו, כי במידה שבגלל תנודות בעבודה תמעט העבודה אצל קבלן אחד, יהיה קבלן אחר חייב להעסיקו.

נפתח‭?1_» |‬_גינד שלישי של צ"רי הקבה"א הס

גבעת•חביבה, יום ד‭-—. ‬ מינר השלישי של אירגון הציירים והפסלים של _הקיבוץ־הארצי נפתח באן, באולם־הישיבות של הסמינר הקבוע של הקיבוץ האלצי. _קלוכ ל־40 ציירים ופסלים נתכנסו, | מכל להבי ד'אלץ, ובינם הלבה הברים צעירים — עולים תלשים מההתיישבות הצעילה בגבולות הנגב , הגליל. הסמינר יארך שלושה שבועות ויתן אפשרות להשתלמות אינטנסיבית למשתתפים. | בין מדריכי הסמינר — יעקב ווקסלר, י. סימון, ש. גרונדמן, קולב ורות שלום. ‭---?. ??‬ , ו עלייה לרגל‭-. ‬ העלייה לרגל המסורתית לירושלים תתקיים השנה ביום בי, ג' _דהוליהמועד סוכות.

‭I |‬ _תחדת _מזג־הא1ויד I

מזג האוויר יהיה מעונן עפ מטרות גשם מקומיים, עם התבהרות זמנית. טמפרטורות ‭— |‬ !מוכות במקצת מאתמול.

י1צאי _צרפת וצפ1_ךאפריקח תובעים ס־ד רט

ירושלים, יום ד‭—. ‬ משלחת מסעם יוצאי צרפת וצפון־אפריקד, באה היום לסוכנות בראשיתו של עסקן ציוני מפאריס ש. מרביץ והחיילים המשוח־ ווים פוגלמן ולוס וביויהם רשימה של 180 בחורים ובתורות הרוצים להס־ תדר במולדתם החושה. המשלחת רצתה להזים דיבה שמוציאים עליהם, ני כולם עומדים לחזור לצופת, הס הביאו אתם מספד גדול של דרכונים והיתוי היציאה שלהם והודיעו, כי כולם כאהו מוכנים לקרוע אותם אם הסוכנות תטפל בהם ותסדר אותם בעבודה. ד"ר י. הופמן, מנהל השיחה, הבטיח בשם הסוכנות לפעול מייד ולמצוא את הדרך הנכונה כדי לעזול להם, המשלחת הבטיחה _להנפיל ולשלש את הרשימה של אלה חלוצים להשתקע גאן.

זוהמה הגוויה‭—. ‬ הגופה שנמצאה בראשית השבוע ליד מםמייה, זו? התה כגווית ישראל ש ט י מ י ץ, בן ‭li9‬ שצןן משבץ-לב — מוסד יומן המשטרה.

ura _הבי_^ל_^_ווד ‭union iimf‬ עצרזתיעם

‭\m 'anan _DIMIPH‬ השוום " הוועד _87ען _nnuin _בישולי

תל־אכיג פליל ששי ‭30. 9. 49‬ אולם אסתר בשעה ‭8. 30‬ הנואמיפ! מאיר יערי יעל_!וב פיכמן יצהק שדה אסתר _וילנסקה חנה נקרא אסמה אסמר אלכסנדר ®ן משה שמיר יי"ר. משת _םנה ירושלים שבת‭, 1, 1049, ‬שעה ‭10. 30‬ אולם "עדך זזנוא»ים» ראובן שרייבמן משה ארם שמואל אייזנשטדט עמנואל אולסונגר הרב _פםחוביץ חיים גורי בני מרשק מאיר וילנר לולה סובלנוב

היפה בליל ששי, ‭'30. 9. 49‬ שעת ‭8. 30‬ אמפיתיאטרון הנואמים* ישראל בר־יהודה אברהם שלונסקי תופיק טובי שמעון אבירן דבורה יפה גיורג' נסר שולמית קובלנוב •ו"ד: | יוסר!גופבאופ | *צדו* שבת‭, 1, 10. 49 |, ‬אחה‭*"‬ '_הגואמיס! | אמיל חביבי רוסטום בםטוני שמואל מיקונים אליעזר בארי לולו םבג' י

⁨الضغط على "إلغاء" توقف الإرشاد. الضغط على "موافقة" أو أي مكان آخر تكمل الإرشاد⁩

⁨لإخفاء مربع المعلومات أو ضبط عرض المستعرض⁩

⁨لتكبيرالمستعرض⁩

⁨لتصغير المستعرض⁩

⁨الإنتقال للعدد السابق⁩

⁨الإنتقال لصفحة المعلومات حول العنوان- استعراض قائمة كل الأعداد⁩

⁨الإنتقال للعدد التالي⁩

⁨استعراض نتائج البحث السابقة⁩

⁨العودة لقائمة نتائج البحث⁩

⁨استعراض نتائج البحث التالية⁩

⁨الضغط على الزر الأيمن للفأرة من أجل استعراض الخيارات⁩

⁨إتاحة حالة رقابة الجودة⁩

⁨بدء القصّ⁩

⁨تقريب⁩

⁨إبعاد⁩