audio items
snunit

אני אשיר

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
playerSongImg
כותר אני אשיר
סולם כללי
שפה עברית

תנאי השימוש:

הפריט כפוף לזכויות יוצרים ו/או לתנאי הסכם. חל איסור על כל שימוש בפריט, לרבות אך לא רק, העתקה, פרסום, הפצה, ביצוע פומבי, שידור, העמדה לרשות הציבור באינטרנט או באמצעים אחרים, עשיית יצירה נגזרת של הפריט (למשל, תרגום, שינוי היצירה או עיבודה), בכל צורה ואמצעי, לרבות, דיגיטאלי, אלקטרוני או מכני, ללא הסכמה בכתב מראש מבעל זכות היוצרים ומבעל האוסף.

תנאי השימוש אינם מונעים שימוש בפריט למטרות המותרות על פי חוק זכות יוצרים, תשס"ח-2007, כגון: שימוש הוגן בפריט. בכל מקרה חלה חובה לציין את שם/שמות היוצר/ים ואת שמו של בעל האוסף בעת השימוש בפריט וחל איסור על פגיעה בכבודו או בשמו של היוצר באמצעות סילוף או שינוי של היצירה.

השימוש בפריט כפוף גם לתנאי השימוש של אתר הפיוט והתפילה.

אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]

תצוגת MARC
אודות
  • פיוט לבר מצווה במנהג יהודי לבנון. מחבר הפיוט שיקע שמו – אליהו – בראשי המחרוזות, אך אין אנו יודעים מתי חי והיכן.
    הפיוט בנוי בתבנית הרווחת במסורת הפיוטים לבר-מצווה: במרכזו עומדת מצוות התפילין המזוהה עם המעמד יותר מכל מצווה אחרת


    הפייטן מונה בקצרה כמה מהלכותיה יחד עם ההבטחות הגלומות בה: "וְאִם הָאָדָם נִזְהָר בָּהּ / הוּא יִזְכֶּה לְעוֹלָם הַבָּא / גַּם לִתְחִיָה בְּרוֹב חִבָּה / שָׂשׂוֹן שִׂמְחָה יִמָּצֵא בָהּ". אך מעבר לתבנית המוכרת, סלל לו פייטננו דרך ייחודית בהצגת התפילין במחרוזת הפתיחה כסממן מלכות – סממן למלכותו של הקדוש ברוך הוא: "אֲנִי אָשִׁיר בְּקוֹל זִמְרָה / לִכְבוֹד נֵזֶר וַעֲטָרָה / תְּפִלִּין מַקֵּל תִּפְאָרָה / שַׁרְבִיט מֶלֶךְ אָיוֹם נוֹרָא". דימוי זה, כך נראה, מאפשר לדובר בשיר לתאר מימד נוסף בחוויית הנער הנכנס כעת לעול תורה ומצוות, וחש כי 'בגדיו' ההלכתיים – התפילין, ואולי גם הטלית – בגדי מלכות הם.

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?