• (א) לְדָוִד. שָׁפְטֵנִי, ה', על מעשי ועל מחשבותי, כִּי אֲנִי בְּתֻמִּי, ביושר ותמימות הָלַכְתִּי, וּבַה' בָּטַחְתִּי. על כן אני מקווה שלֹא אֶמְעָד. (ב) בְּחָנֵנִי, ה', וְנַסֵּנִי. בדוק שאכן אני מתכוון ומשתדל לעשות רק טוב. צָרְפָה, זקק - כדרך הצורף מתכות יקרות שמסיר מהן כל סיג - את כִלְיוֹתַי, מצפוני וְלִבִּי, מחשבותי ורצונותי. (ג) כִּי חַסְדְּךָ לְנֶגֶד עֵינָי, ואליו אני מכֻוון, וְהִתְהַלַּכְתִּי בַּאֲמִתֶּךָ, בדרך האמת שלך. (ד) לֹא יָשַׁבְתִּי עִם מְתֵי, אנשי שָׁוְא, שקר, או: אנשים ריקים, וְעִם נַעֲלָמִים, אלה שמסתתרים מן הבריות מפני מעשיהם הרעים לֹא אָבוֹא. (ה) שָׂנֵאתִי קְהַל מְרֵעִים, ולא השתתפתי בו, וְעִם רְשָׁעִים לֹא אֵשֵׁב. (ו) לעומת זאת, אֶרְחַץ בְּנִקָּיוֹן, חומר מנקה את כַּפָּי, בין כמשמעו - רחיצה שלפני התפילה וכניסה למקדש, בין במובן הפנימי - אשמור על טוהר ויושר, וַאֲסֹבְבָה אֶת מִזְבַּחֲךָ, ה', כדרך הבאים למקדש להתפלל. (ז) לַשְׁמִעַ, להשמיע במקדש את קולי בְּקוֹל תּוֹדָה, וּלְסַפֵּר כָּל נִפְלְאוֹתֶיךָ. והוא מסכם: (ח) ה', אָהַבְתִּי את מְעוֹן בֵּיתֶךָ, דירתך וּמְקוֹם מִשְׁכַּן כְּבוֹדֶךָ. אני מגיע לשם בכל עת. (ט) לכן אנא אַל תֶּאֱסֹף, תכַלֶּה עִם חַטָּאִים, אנשי חטא את נַפְשִׁי, וְעִם אַנְשֵׁי דָמִים אל תאבד את חַיָּי, (י) אֲשֶׁר בִּידֵיהֶם זִמָּה, מזימה ותחבולות רעות, וִימִינָם מָלְאָה שֹּׁחַד. (יא) ואילו אֲנִי בְּתֻמִּי אֵלֵךְ, לכן פְּדֵנִי, הושיעני וְחָנֵּנִי, רחם עלי. (יב) רַגְלִי עָמְדָה בְמִישׁוֹר, בדרך ישרה ומוסרית. לפיכך בְּמַקְהֵלִים, במקהלות, או: עם קהילת הצדיקים אהיה נמנה ועמם אֲבָרֵךְ את ה'. פירוש הרב אבן ישראל שטיינזלץ לקוח מתוך התנ"ך המבואר בהוצאת שפע וקורן ירושלים.
|