audio items
snunit

היום תאמצנו

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
נגן שירים ברצף
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    אשכנז - אשכנז כללי אשר היינוביץ
  • 2.
    אשכנז - אשכנז כללי שמחה שלמה זילבר
  • 3.
    אשכנז - אשכנז כללי;מזרח אירופה - אשכנז - ישראל תלמידי ישיבת עציון
  • 4.
    אשכנז - יצירות חזנות דוד רויטמן
  • 5.
    אשכנז - יצירות חזנות וולטר אורנשטיין
  • 6.
    אשכנז - יצירות חזנות יוסל'ה רוזנבלט
  • 7.
    חסידויות נוספות - חסידות בוסטון לוי יצחק הורביץ בן פנחס דוד מבוסטון
  • 8.
    חסידויות נוספות - חסידות צפת פנחס זילברמן
  • 9.
    חסידים - חסידות חב"ד שמואל בצלאל אלטהויז
  • 10.
    חסידים - חסידות כללי ברייט
  • 11.
    חסידים - חסידות מודז'יץ בן ציון שנקר
  • 12.
    עכשווי - ישראל דפנה רוזנברג, נתנאל גולדברג, רות גן קגן
  • 13.
    עכשווי - ישראל יונתן רזאל
  • 14.
    עכשווי - ישראל ללא מבצע
נגן שירים ברצף
playerSongImg
כותר היום תאמצנו
סולם כללי
שפה עברית

תנאי השימוש:

הפריט כפוף לזכויות יוצרים ו/או לתנאי הסכם. חל איסור על כל שימוש בפריט, לרבות אך לא רק, העתקה, פרסום, הפצה, ביצוע פומבי, שידור, העמדה לרשות הציבור באינטרנט או באמצעים אחרים, עשיית יצירה נגזרת של הפריט (למשל, תרגום, שינוי היצירה או עיבודה), בכל צורה ואמצעי, לרבות, דיגיטאלי, אלקטרוני או מכני, ללא הסכמה בכתב מראש מבעל זכות היוצרים ומבעל האוסף.

תנאי השימוש אינם מונעים שימוש בפריט למטרות המותרות על פי חוק זכות יוצרים, תשס"ח-2007, כגון: שימוש הוגן בפריט. בכל מקרה חלה חובה לציין את שם/שמות היוצר/ים ואת שמו של בעל האוסף בעת השימוש בפריט וחל איסור על פגיעה בכבודו או בשמו של היוצר באמצעות סילוף או שינוי של היצירה.

השימוש בפריט כפוף גם לתנאי השימוש של אתר הפיוט והתפילה.

אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]

תצוגת MARC
אודות
  • פיוט שמהווה חלק מההרחבה הייחודית של ברכת שלום בתפילות העמידה של הימים הנוראים.
    בקהילות הספרדיות משולב הפיוט בחזרת שליח הציבור של כל תפילות ראש השנה ויום הכיפורים, לפני תוספת המלים של עשרת ימי תשובה: ובספר חיים ברכה ושלום... ניכתב וניזכר לפניך.... הפיוט נאמר (ולא מושר) במלואו, על סדר הא"ב, מפי החזן, והקהל עונה אמן לאחר כל משפט.
    בקהילות אשכנז מופיע הפיוט לקראת סופה של תפילת המוסף של ראש השנה ויום הכיפורים, שהיא התפילה הארוכה ביותר בימים אלו.

    אל פשטותו של הפיוט מתנקזת כל האנרגיה שנצברה במהלך התפילה המתמשכת – כל התהליך שעבר המתפלל דרך עשרות פסוקי המלכויות, הזכרונות והשופרות בראש השנה, ודרך סדר העבודה גדוש הפרטים ביום הכיפורים, המגיע כאן לפורקן אופטימי. לפני הפיוט ובסמוך לו נאמרת ברכת כהנים, היוצרת בלב המתפלל תחושה שהוא מבורך ומוגן וייתכן שגם היא תורמת להשראת האופטימיות הנסוכה על אמירת הפיוט. פיוט זה אינו נאמר בלשון ציווי, כבקשה או כתחנון, של מי שנקודת המוצא שלו היא של חֶסר או ספק. את שורת הפעלים שבו, המנוסחים בלשון עתיד, ניתן לקרוא לפחות גם כחיווי המבטא את בטחונו של המתפלל שאכן כך יהיה – שמן היום הזה הוא יֵצֵא מחוזק, מבורך, מגודל ועוד ועוד.
    מקום נפשי זה בא בדרך כלל לביטוי בלחנים שבהם מלווים את הפיוט, שלרוב חוזרים בהם פעמים רבות על המלה 'היום'. אף פתיחת ארון הקודש לרגל אמירת הפיוט ועמידת הקהל המלווה אותה מוסיפות לחגיגיותו.
    כאמור, הפיוט הסדור על סדר האלף-בית אינו מושר בשלמותו בקהילות האשכנזים. מושרות שורותיו הראשונות והאחרונות בלבד. בביצועיו בבית הכנסת האשכנזי היום, הקהל משיב על כל שורה של החזן ב'אמן' וממהר לומר את השורה הבאה, ואז שר אותה החזן.



יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?