מראה כהן / אשכנז / קהילת הדר
צפון אמריקה - צפון אמריקה כללי
להאזנה
הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ־אֵל בְּקָדְשׁוֹ הַלְלוּהוּ בִּרְקִיעַ עֻזּוֹ: הַלְלוּהוּ בִגְבוּרֹתָיו הַלְלוּהוּ כְּרֹב גֻּדְלוֹ: הַלְלוּהוּ בְּתֵקַע שׁוֹפָר הַלְלוּהוּ בְּנֵבֶל וְכִנּוֹר: הַלְלוּהוּ בְתֹף וּמָחוֹל הַלְלוּהוּ בְּמִנִּים וְעוּגָב: הַלְלוּהוּ בְצִלְצְלֵי־שָׁמַע הַלְלוּהוּ בְּצִלְצְלֵי תְרוּעָה: כֹּל הַנְּשָׁמָה תְּהַלֵּל יָהּ הַלְלוּיָהּ: <<<לפרק הקודם הטקסט באדיבות ספריא – ספריה חיה של טקסטים יהודיים. |
מזמור זה, שהוא המזמור החותם את ספר תהלים והוא אולי שיאו של ספר זה שכולו הלל, הוא כנראה מזמור התהלים המושר והמולחן ביותר, ולא בכדי. כל כולו של המזמור הוא קריאה לשירה ולנגינה. אפשר לשער שהמזמור נועד להיות מושר כפתיחה לתפילה חגיגית בשעת שמחה גדולה - אז היה קורא שליח הציבור את הקריאות - הַלְלוּ אֵל... הַלְלוּהוּ והקהל היה עונה הַלְלוּ יָהּ, בליווי כלי נגינה על פי הכלים הנזכרים - כאשר היה מוזכר הכינור למשל ניגן הכינור וכן הלאה. המדרש מונה במזמור 13 קריאות הלל ודורש אותן כרומזות לי"ג מדות רחמים. על פי הפשט מונים 10 קריאות כאלו. |
כותר |
תהלים קנ: הללויה הללו אל בקדשו |
---|---|
סולם |
כללי |
שפה |
עברית |
תנאי השימוש:
הפריט כפוף לזכויות יוצרים ו/או לתנאי הסכם. חל איסור על כל שימוש בפריט, לרבות אך לא רק, העתקה, פרסום, הפצה, ביצוע פומבי, שידור, העמדה לרשות הציבור באינטרנט או באמצעים אחרים, עשיית יצירה נגזרת של הפריט (למשל, תרגום, שינוי היצירה או עיבודה), בכל צורה ואמצעי, לרבות, דיגיטאלי, אלקטרוני או מכני, ללא הסכמה בכתב מראש מבעל זכות היוצרים ומבעל האוסף.
תנאי השימוש אינם מונעים שימוש בפריט למטרות המותרות על פי חוק זכות יוצרים, תשס"ח-2007, כגון: שימוש הוגן בפריט. בכל מקרה חלה חובה לציין את שם/שמות היוצר/ים ואת שמו של בעל האוסף בעת השימוש בפריט וחל איסור על פגיעה בכבודו או בשמו של היוצר באמצעות סילוף או שינוי של היצירה.
השימוש בפריט כפוף גם לתנאי השימוש של אתר הפיוט והתפילה.
אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]
מזמור זה, שהוא המזמור החותם את ספר תהלים והוא אולי שיאו של ספר זה שכולו הלל, הוא כנראה מזמור התהלים המושר והמולחן ביותר, ולא בכדי. כל כולו של המזמור הוא קריאה לשירה ולנגינה. אפשר לשער שהמזמור נועד להיות מושר כפתיחה לתפילה חגיגית בשעת שמחה גדולה - אז היה קורא שליח הציבור את הקריאות - הַלְלוּ אֵל... הַלְלוּהוּ והקהל היה עונה הַלְלוּ יָהּ, בליווי כלי נגינה על פי הכלים הנזכרים - כאשר היה מוזכר הכינור למשל ניגן הכינור וכן הלאה. המדרש מונה במזמור 13 קריאות הלל ודורש אותן כרומזות לי"ג מדות רחמים. על פי הפשט מונים 10 קריאות כאלו.
המזמור נאמר בהזדמנויות רבות ומגוונות - בכל יום בתפילת שחרית
יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?