audio items
snunit
חזרה לתוצאות החיפוש

קריאה בתורה ליום טוב ראשון של סוכות

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
  • טעמי המקרא
נגן שירים ברצף
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    אשכנז - אשכנז כללי אורי קרויזר
  • 2.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים משה חבושה
  • 3.
    תימן - מרכז תימן (צנעא וסביבותיה) יצחק נהרי
נגן שירים ברצף
playerSongImg
מבצע: יצחק נהרי © כל הזכויות שמורות ליצחק נהרי
כותר קריאה בתורה ליום טוב ראשון של סוכות / תימן-מרכז / יצחק נהרי
מסורת תימן - מרכז תימן (צנעא וסביבותיה)
לחן ממסורת קריאה בתורה ליום טוב ראשון של סוכות / תימן-מרכז
סולם כללי
מעגל השנה סוכות
מלחין ללא מלחין ידוע
שפה עברית

תנאי השימוש:

הפריט כפוף לזכויות יוצרים ו/או לתנאי הסכם. חל איסור על כל שימוש בפריט, לרבות אך לא רק, העתקה, פרסום, הפצה, ביצוע פומבי, שידור, העמדה לרשות הציבור באינטרנט או באמצעים אחרים, עשיית יצירה נגזרת של הפריט (למשל, תרגום, שינוי היצירה או עיבודה), בכל צורה ואמצעי, לרבות, דיגיטאלי, אלקטרוני או מכני, ללא הסכמה בכתב מראש מבעל זכות היוצרים ומבעל האוסף.

תנאי השימוש אינם מונעים שימוש בפריט למטרות המותרות על פי חוק זכות יוצרים, תשס"ח-2007, כגון: שימוש הוגן בפריט. בכל מקרה חלה חובה לציין את שם/שמות היוצר/ים ואת שמו של בעל האוסף בעת השימוש בפריט וחל איסור על פגיעה בכבודו או בשמו של היוצר באמצעות סילוף או שינוי של היצירה.

השימוש בפריט כפוף גם לתנאי השימוש של אתר הפיוט והתפילה.

אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]

תצוגת MARC
אודות
  • ביום טוב הראשון של סוכות מוציאים שני ספרי תורה: בראשון קוראים קטע מפרשת אמור, המכונה "פרשת המועדות" (ונפתח במילים "שור או כשב", ויקרא כב, כו - כג, מד). הקטע נפתח בכמה ציווים כלליים הקשורים לקרבנות (כגון האיסור להקריב קרבן לפני שמלאו לו שבעה ימים, האיסור לשחוט קרבן יחד עם בנו ביום אחד, המצווה להקריב זבח תודה, האיסור להותיר מבשר הקרבן ועוד), ממשיך במצוות השבת ומסתיים בפירוט כל המועדים בלוח השנה העברי, מצוותיהם והקרבנות שיש להקריב בכל מועד ומועד ("אלה מועדי ה'", שם כג, ד) ובכלל זה בחג הסוכות, מצוותיו וקרבנותיו (שם, לג ואילך)

    גם קטע המפטיר נבחר מאותה סיבה.

    התקנה לקרוא בתורה במועדים, ובכלל זה בחירת קטעי הקריאה המתאימים לכל מועד ומועד, יוחסה במשנה ובגמרא למשה רבינו (תלמוד בבלי מגילה לב, א), אך סדרי הקריאה הסופיים התגבשו בפועל מאוחר יותר, ככל הנראה בתקופת הגאונים.

    מנהג כל עדות ישראל לקרוא את הקטע במנגינה הרגילה של שאר כל ימות השנה.

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?