audio items
snunit

אמונים ערכו שבח

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
נגן שירים ברצף
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    מרכז אסיה וקווקאז - אפגניסטן קבוצת חזנים
  • 2.
    מרכז אסיה וקווקאז - בוכרה בני הקהילה הבוכרית
  • 3.
    מרכז אסיה וקווקאז - בוכרה עזרא מלקוב
  • 4.
    מרכז אסיה וקווקאז - בוכרה עזרא מלקוב
  • 5.
    סוריה - חלב (ארם צובה) משה חבושה
  • 6.
    סוריה - חלב (ארם צובה) משה נר גאון
  • 7.
    סוריה - חלב (ארם צובה) שמואל עבוד
  • 8.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל אריה עובדיה
  • 9.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל דוד מנחם, ישי מנחם
  • 10.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל יהודה עובדיה-פתיה
  • 11.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל לא ידוע
  • 12.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל משה חבושה
  • 13.
    ספרדים מסורות המזרח - כורדיסטן ללא מבצע
  • 14.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים משה חבושה
  • 15.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים משה חבושה
  • 16.
    ספרדים צפון אפריקה - ג'רבה בנימין צנה, חמוס סיסו
  • 17.
    ספרדים צפון אפריקה - לוב ויקטור בובליל
  • 18.
    עכשווי - ישראל משה חבושה
  • 19.
    עכשווי - ישראל משה חבושה
נגן שירים ברצף
playerSongImg

שירה: ר' יהודה עובדיה-פתיה
עוד: משה חבושה
הפקה: עצמית
©כל הזכויות שמורות לר' יהודה עובדיה-פתיה

כותר אמונים ערכו שבח / בבל / יהודה עובדיה פתיה
מסורת ספרדים מסורות המזרח - בבל
לחן ממסורת אמונים ערכו שבח / בבל
מאפייני הקלטה הקלטת שדה
סולם כללי
מעגל השנה פסח
מלחין ללא מלחין ידוע
שפה עברית

תנאי השימוש:

הפריט כפוף לזכויות יוצרים ו/או לתנאי הסכם. חל איסור על כל שימוש בפריט, לרבות אך לא רק, העתקה, פרסום, הפצה, ביצוע פומבי, שידור, העמדה לרשות הציבור באינטרנט או באמצעים אחרים, עשיית יצירה נגזרת של הפריט (למשל, תרגום, שינוי היצירה או עיבודה), בכל צורה ואמצעי, לרבות, דיגיטאלי, אלקטרוני או מכני, ללא הסכמה בכתב מראש מבעל זכות היוצרים ומבעל האוסף.

תנאי השימוש אינם מונעים שימוש בפריט למטרות המותרות על פי חוק זכות יוצרים, תשס"ח-2007, כגון: שימוש הוגן בפריט. בכל מקרה חלה חובה לציין את שם/שמות היוצר/ים ואת שמו של בעל האוסף בעת השימוש בפריט וחל איסור על פגיעה בכבודו או בשמו של היוצר באמצעות סילוף או שינוי של היצירה.

השימוש בפריט כפוף גם לתנאי השימוש של אתר הפיוט והתפילה.

אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]

תצוגת MARC
פירוש
  • • אֱמוּנִים - עם ישראל, המאמינים בקב"ה והנאמנים לו. • עִרְכוּ שֶׁבַח לָאֵל - קריאה לישראל שישבחו את האל. • וְטִבְחוּ טֶבַח - והקריבו לו קורבן. • וַאֲמַרְתֶּם זֶבַח פֶּסַח הוּא לַייָ - שיבוץ משמות יב, כז: וַאֲמַרְתֶּם זֶבַח פֶּסַח הוּא לַייָ אֲשֶׁר פָּסַח עַל בָּתֵּי בְנֵי יִשְׂרָאֵל בְּמִצְרַיִם בְּנָגְפּוֹ אֶת מִצְרַיִם וְאֶת בָּתֵּינוּ הִצִּיל. הקורבן שמקריבים בפסח נקרא פסח, על פי שמות יב, כא: וַיּאמֶר אֲלֵהֶם מִשְׁכוּ וּקְחוּ לָכֶם צֹאן לְמִשְׁפְּחֹתֵיכֶם וְשַׁחֲטוּ הַפָּסַח. • בְּלֵיל שִׁמּוּרִים - ליל פסח, הנקרא ליל שימורים מכיוון שבלילה הזה שמר ה' את בני ישראל מן המשחית שעמד לנגוף את מצרים במכת הבכורות, על פי שמות יב, מב: לֵיל שִׁמֻּרִים הוּא לַייָ לְהוֹצִיאָם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם הוּא הַלַּיְלָה הַזֶּה לַייָ שִׁמֻּרִים לְכָל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לְדֹרֹתָם. • עַל מַצּוֹת וּמְרוֹרִים - ישנו ציווי לאכול את קורבן פסח עם מצות ומרור, זכר לאכילת קורבן הפסח בליל יציאת מצרים, על פי שמות יב, ח: וְאָכְלוּ אֶת הַבָּשָׂר בַּלַּיְלָה הַזֶּה צְלִי אֵשׁ וּמַצּוֹת עַל מְרֹרִים יאכְלֻהוּ. אכילת המצות הינה זכר ללחם העוני וליציאה החפוזה ממצרים, ואכילת המרור זכר למרירות מצרים. • אִכְלוּ וּשְׁתוּ יֵינָי - מצווה לאכול ולשתות ארבע כוסות יין בליל הסדר. • רִאשׁוֹן לְכָל רִאשׁוֹנִים - האל, שהוא הראשון, הקדמון. • עַל יַד צִיר אֱמוּנִים - על ידי משה רבנו, שהינו ציר - שליח ה' לעמו. • מִיַּד כָּל מְעַנִּים - מידי מצרים שעינו את ישראל. • הִצִּיל כָּל הֲמוֹנָי - הציל את ישראל. • נִסֵּי אֵל זָכַרְתִּי - ישנו ציווי של זכירה וסיפור יציאת מצרים בליל הסדר. שמות יג, ג: וַיּאמֶר משֶׁה אֶל הָעָם זָכוֹר אֶת הַיּוֹם הַזֶּה אֲשֶׁר יְצָאתֶם מִמִּצְרַיִם. • עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי גָדוֹל יְיָ - על פי דברי יתרו לאחר פרסום נסי מצרים, שמות יח, יא: עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי גָדוֹל יְיָ מִכָּל הָאֱלֹהִים. • כְּכוֹכְבֵי הַשָּׁמַיִם - ישראל יצאו ממצרים עם רב, ובכך מתקיימת הברכה שבורך אברהם בבראשית כב, יז: כִּי בָרֵךְ אֲבָרֶכְךָ וְהַרְבָּה אַרְבֶּה אֶת זַרְעֲךָ כְּכוֹכְבֵי הַשָּׁמַיִם וְכַחוֹל אֲשֶׁר עַל שְׂפַת הַיָּם. • מְנַשֶּׁה וְאֶפְרַיִם - מנשה ואפרים מהווים צינור להעברת ברכות האבות, יעקב מעביר את ברכת הדורות דרך מנשה ואפרים, ובנוסח זה מברכים הכהנים את ישראל. על פי בראשית מח, כ: וַיְבָרֲכֵם בַּיּוֹם הַהוּא לֵאמוֹר בְּךָ יְבָרֵךְ יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר יְשִׂמְךָ אֱלֹקִים כְּאֶפְרַיִם וְכִמְנַשֶּׁה. • יָצְאוּ מִמִּצְרַיִם כָּל צִבְאוֹת יְיָ - צבאות ה' היוצאים ממצרים הם ישראל, על פי בראשית יב, מא: וַיְהִי בְּעֶצֶם הַיּוֹם הַזֶּה יָצְאוּ כָּל צִבְאוֹת יְיָ מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם. • הִנְחִיל תּוֹרָתוֹ - נתן תורה. • וַעֲדָתוֹ - עמו, עם ישראל. • שׁוֹמְרֵי מִצְוָתוֹ - ביטוי המופיע שלוש פעמים במקרא, המתאר את האל הנאמן השומר את בריתו עִם עַם ישראל, שומרי מצוותיו. לראשונה בדברים ז, ט: וְיָדַעְתָּ כִּי יְיָ אֱלֹקֶיךָ הוּא הָאֱלֹקִים הָאֵל הַנֶּאֱמָן שׁמֵר הַבְּרִית וְהַחֶסֶד לְאֹהֲבָיו וּלְשׁמְרֵי מִצְוֹתָיו לְאֶלֶף דּוֹר. • עַם נוֹשַׁע בַּייָ - עם ישראל שנושע ע"י הקב"ה, על פי דברים לג, כט: אַשְׁרֶיךָ יִשְׂרָאֵל מִי כָמוֹךָ עַם נוֹשַׁע בַּייָ מָגֵן עֶזְרֶךָ. • נִפְלָאִים מַעֲשֶׂיךָ - מעשיו ונסיו של האל הם מופלאים, על פי תהלים קלט, כט: אוֹדְךָ עַל כִּי נוֹרָאוֹת נִפְלֵיתִי נִפְלָאִים מַעֲשֶׂיךָ וְנַפְשִׁי יֹדַעַת מְאד. • יֹאמְרוּ כָּל חוֹסֶיךָ - החוסים בצילך, עמך, הנשענים עליך. • טוֹב לַחֲסוֹת בַּייָ - על פי תהלים קיח, ח: טוֹב לַחֲסוֹת בַּייָ מִבְּטֹחַ בָּאָדָם.

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?