⁨⁨אלחוררייא⁩⁩

ראשון
שני
שלישי
רביעי
חמישי
שישי
שבת
⁨1⁩ רביעי, 1 נובמבר 1916
⁨2⁩ חמישי, 2 נובמבר 1916
⁨3⁩ שישי, 3 נובמבר 1916
⁨1⁩ גיליון
⁨4⁩ שבת, 4 נובמבר 1916
⁨5⁩ ראשון, 5 נובמבר 1916
⁨6⁩ שני, 6 נובמבר 1916
⁨7⁩ שלישי, 7 נובמבר 1916
⁨8⁩ רביעי, 8 נובמבר 1916
⁨9⁩ חמישי, 9 נובמבר 1916
⁨10⁩ שישי, 10 נובמבר 1916
⁨1⁩ גיליון
⁨11⁩ שבת, 11 נובמבר 1916
⁨12⁩ ראשון, 12 נובמבר 1916
⁨13⁩ שני, 13 נובמבר 1916
⁨14⁩ שלישי, 14 נובמבר 1916
⁨15⁩ רביעי, 15 נובמבר 1916
⁨16⁩ חמישי, 16 נובמבר 1916
⁨17⁩ שישי, 17 נובמבר 1916
⁨1⁩ גיליון
⁨18⁩ שבת, 18 נובמבר 1916
⁨19⁩ ראשון, 19 נובמבר 1916
⁨20⁩ שני, 20 נובמבר 1916
⁨21⁩ שלישי, 21 נובמבר 1916
⁨22⁩ רביעי, 22 נובמבר 1916
⁨23⁩ חמישי, 23 נובמבר 1916
⁨24⁩ שישי, 24 נובמבר 1916
⁨1⁩ גיליון
⁨25⁩ שבת, 25 נובמבר 1916
⁨26⁩ ראשון, 26 נובמבר 1916
⁨27⁩ שני, 27 נובמבר 1916
⁨28⁩ שלישי, 28 נובמבר 1916
⁨29⁩ רביעי, 29 נובמבר 1916
⁨30⁩ חמישי, 30 נובמבר 1916
מחפש...

אודות העיתון

כותר: ⁨⁨אלחוררייא⁩⁩; גאזיטה אדאבייא, תזארייא, סייאסייא
זמינוּת באתר: 18 יוני 1915 - 4 אוגוסט 1922 (105 גיליונות; 210 עמודים)
שפה: ⁨ערבית יהודית⁩
אזור: ⁨צפון אפריקה⁩
מדינה: ⁨מרוקו⁩
עיר: ⁨טנג'יר⁩
אוסף: ⁨המדור לעיתונות יהודית בארצות ערב⁩
תדירות: ⁨שבועון⁩
תיאור:

שלמה ן' חייון ניסה להוציא לאור בטנג'יר עיתונים אחדים, כבר מסוף המאה ה-19, ו-La Liberté​ / אלחוררייא (החירות) הוא העיתון שהאריך ימים יותר מביניהם. העיתון היה מורכב ממהדורה צרפתית, 'La Liberté', ומהדורה בערבית-יהודית, 'אלחוררייא', אולם שתי המהדורות היו שונות מאוד זו מזו. La Liberté מלא במידע על הנעשה בקהילת טנג'ר, אך הוא יחסית דל במידע על קהילות מרוקו האחרות. הוא גם נתן במה לכמה מהאינטלקטואלים היהודים של העיר. לעומתו, ב"אלחוררייא" היה יחס הפוך בין המידע על קהילת טנג'ר למידע על הקהילות האחרות, והמאמרים הפובליציסטים נעלמים בו כמעט לגמרי. הדבר יכול ללמד על כך שהמהדורה הצרפתית הייתה מכוונת יותר לקהל טנג'ראי, ואילו המהדורה הערבית-יהודית לקוראים בשאר ערי ועיירות מרוקו, אך אין לנו מידע ברור על תפוצת העיתון וקהל הקוראים של מהדורותיו.

La Liberté / אלחוררייא הכריז על עצמו כמגן האינטרסים של יהדות מרוקו. הוא דיווח על הנעשה בעולם היהודי ואף הביא מידע על הפוליטיקה הציונית ועל הנעשה בפלשתינה. יחסו לציונות היה חם, מבלי שנכנס לפולמוס כלשהו בעניינה. הוא נקט למעשה קו פרו-צרפתי מובהק, ואף סובסד על ידי השלטונות הצרפתיים במרוקו. העיתון סבל לאורך כל תקופת קיומו מקשיים כלכליים, שהחריפו עם סוף מלחמת העולם הראשונה. במות מייסדו ועורכו, שלמה ן' חייון ב-1921, גברו הקשיים והעיתון פסק מלהופיע ב-1922

[ + הצג עוד ]